Nikola031 940 Posted May 30, 2023 U poslednje vreme mi se desavalo da se prilikom mrdanja rucice (npr pri prebacivanju sa kratkog na dugo svetlo, davanju migavaca itd) na ablenderu gde se nalaze svetla i migavci izgube kratka svetla. Uzrok tome uglavnom su zaprljani kontakti u samom prekidacu svetla koji se nalazi u rucici, te ih treba ocistiti. Postupak nije komplikovan i traje maksimum pola sata, samo treba biti strpljiv. Od alata su potrebni: - Spic kljesta - Stapici za usi - Obican kuhinjski tupi noz - Ravni srafciger - Alkohol ili neko drugo sredstvo za ciscenje kontakata (moze i rakija) Prvo skidamo samu oblogu prekidaca sa rucice na ablenderu. Potrebno je zavuci noz izmedju fiksnog dela rucice i dela koji se okrece na mesto koje je obelezeno na slici, i laganim pokretima levo - desno odvojiti oblogu od ostatka rucice. Ovde treba biti pazljiv da se ne osteti plastika (probao sam da koristim neku loyality karticu umesto noza, ali nema dovoljnu cvrstinu da bi odvojila zabice). Nakon skidanja pokretnog dela stanje ce izgledati kao na slici: Zatim prelazimo na vadjenje osiguraca koji stoji sa donje strane obelezen strelicom. Izvlaci se uz pomoc spic kljesta ravno, posto je u pitanju obicna metalna sipkica. Nakon izvadjenog osiguraca, skidamo oblogu samih kontakata u rucici. Ovde treba biti malo snalazljiv jer su zabice dosta jake. Ima ih 2 komada, jedna obelezena strelicom a druga je je sa druge strane ablendera (ne vidi se na slici) i treba ih stisnuti obe u isto vreme srafcigerom i svuci oblogu sa rucice. Ja sam uspeo da skinem oblogu tako sto sam prvo stisnuo zabicu oznacenu strelicom pa sam nakon toga nategao oblogu tako sto sam zavukao noz u zljeb oznacen drugom strelicom i polako pokretima levo-desno (kao u prvom koraku) odvojio oblogu. Nakon skidanja obloge dolazimo do stampane plocice koja je povezana konektorom za ostatak ablendera i drzi se plasticnim zabicama za rucicu. Potrebno je odvojiti stampanu plocu tako sto se ce odvojiti od zabica oznacenih strelicama. Dovoljno je noktom podvuci ispod ploce i povuci lagano na gore i ploca ispada iz lezista. Nakon sto smo plocu odvojili od rucice (i dalje se drzi za ablender preko konektora kao na slici ispod), prelazimo na ciscenje kontakata. Potrebno je alkoholom ocistiti kruzni kontakt po kome klize pipci od prekidaca (oznaceno jednom strelicom) kao i pipke od prekidaca (tri strelice). Ukoliko je potrebno, blago nategnuti pipke kako bi imali bolji kontakt sa stampanom plocom. Nakon ciscenja, potrebno je sklopiti sve nazad, obrnutim redosledom od rasklapanja. Kada ste zavrsili posao i proverili da sve radi, otvorite jedno 'ladno pivo ili neki drugi napitak po zelji i uzivajte 3 1 3 city, Ivan, ISV_01 and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 13, 2023 (edited) Zdravo drugari, imam problem na zeninom puntu, koji cu vam objasniti u sledecim redovima. Naime, sinoc kada se zena vracala sa posla primetila je da joj se prilikom paljenja desnog zmigavca gase svetla. Ugase se sva svetla i samo prilikom paljenja desnog zmigavca. Prilikom paljenja levog zmigavca sje je bilo ok. Ja naravno u neverici (sta zna moja zena o kolima, to je ona sigurno sama uradila, nekako ) krenem da proverim tvrdnju. Neverovatno, ali bilo je bas kao sto je i opisala. Prilikom paljenja desnog zmigavca, zmigavac radi ali sva svetla se gase. Napred, nazad, pozicija, sve. Izvini draga, bila si u pravu. Krenem malo da "drndam" ruckicu svetla i primetim da kada je pri upaljenom desnom zmigavcu pomeram onako bez veze u svim smerovima, svetla napred pocnu da trepere. Nakon kraceg drndanja svetla se upalise i problem sa gasenjem svetala pri zmiganju nestade, samo da bi se pojavio novi problem. Ja vise ne mogu da ugasim svetla. U opste ne reaguje na ruckicu. svetla premanentno upaljena dok ne izvucem kljuc iz bravice. Prebacivanje duga-kratka radi. Molim nekoga, ako se sreo sa ovim problemom, da mi pomogne cim pre da ustanovim o cemu se radi. Gledao sam na netu i misljenja su oprecna. Neki kazu zalepio relej svetala. Gde se u opste nalazi taj relej? Neki kazu otisla ruckica. Neki pa tvrde da je instalacija svetala negde dobila permanentnu masu. Nemam pojma, ali verujem da ovde ima ljudi koji su to vec iskusili. Unapred vam se zahvaljujem. Veliki pozdrav svima Edited December 13, 2023 by Ivan Spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvezdo 982 Posted December 13, 2023 Po ovome što si opisao ja mislim da je ručica u pitanju. Kako se okreće prekidač za poziciju i svetla, primetiš li neko zapinjanje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 13, 2023 Nema nikakvog zapinjanja. Sve se glatko odvija ali svetla ne gasi. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 13, 2023 (edited) @MISHONNIUM Verovatno standardan problemcic na Grandeu. Zaprljani ili osteceni kontakti prstena za paljenje svetala na levoj rucici ablendera. Uglavnom moze lako da se sredi i u kucnoj radinosti. Nepotrebno otvorenu temu spojio sam sa tutorialom koji smo dobili ljubaznoscu naseg kolege @Nikola031 . Pominjalo se na jos par tema, proces imas opisan i na videu ovde: Edited December 13, 2023 by Ivan 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 13, 2023 Hvala Ivane druze stari. Ovo sa videa sam probao danas i nije urodilo plodom.Nego, nikako ne mogu da ustanovim gde je taj relej svetla. Mislim da je on mozda zalepio. Mislim najjednostavnije za pocetak da njega proverim pre nego skinem volan i zapocnem operaciju na otvorenom srcu. Ako neko zna neka me molim prosvetli gde se nalazi taj relej. Hvala i ziveliSent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 13, 2023 3 hours ago, MISHONNIUM said: Hvala Ivane druze stari. Nema na cemu, kao i uvek . Ako nije to sto je najcesce - nista, idemo dalje sa pretresanjem . Rele za oborena svetla ti je T3 od 20A: Zajedno uz osigurace oborenih svetala F14 i F15 (od 10A), nalazi se u Junction Unitu oznacenim sa B1, lociranim u motornom prostoru: Kad vec ceprkam po eLearn i postavljam, ako nekome zatreba isto to samo za duga svetla - u tom slucaju postoje 2 relea T4 i T5. Koji su, zajedno uz osigurace F16 i F17 (od 10A), locirani na istom mestu kao i za oborena svetla. Tj. u motornom prostoru: Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2179 Posted December 14, 2023 Mene standardno sa hladnijim danima zezaju migavci, kad upalim migavac nista, leti nema problema i sad zimi kad se ugreje auto retko se desava da nece ali kad je hladno nece uopste sem ako malo na silu drndam rucicu i mislim da ima veze sa mrdanjem volana, dok recimo lane change radi uvek. Dal je tu problem u rucic ili suplni volana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 15, 2023 Roba stigla. Boze zdravlja suta operacija. Javljam ishod. Ziveli 1 Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted December 15, 2023 @OMP posto zezaju migavci pre ce biti da je problem u spulni nego u ovom prekidacu koji sam sredjivao. 1 OMP reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 16, 2023 Jesi li ispitao prekidac omski, unimerom? Daje li kontakt i koliki je otpor? Otpor bi trebalo da je nula, tj. kratak spoj kada je ukljucen. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2179 Posted December 16, 2023 ne znam da baratam unimerom i uopste sam slab oko strujne instalacije pa se i ne hvatam tog posla sem nekih osnovnih stvari Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 17, 2023 (edited) Evo ga. Zamena uspela, sve radi kako treba. Ipak je bila rucica a ne relej. Link ka videu, ko ima volje da gleda. Ziveli! Edited December 29, 2023 by Ivan Sredjen video 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
StrahinjaGP 7 Posted December 28, 2023 (edited) Grande punto. Farovi se nasumicno pale/gase pri davanju zmigavca tj. bilo kakvom dodiru levog ablendera a vrlo cesto i potpuno nasumicno prilikom voznje po neravnom putu ili pri bilo kakvom vidu vibracija. Ukoliko nista drugo od elektrike nije problem, problem je u ablenderu. Problem se gotovo uvek resava zamenom ablendera kod elektricara gde je polovan ablender minimum 50 eura plus ruke, a ja cu vam objasniti kako problem mozete resiti besplatno. U ovom vodicu necu pisati kako skinuti/montirati ablender, ima dosta sadrzaja na tu temu lako dostupnog na internetu, ali cu pokazati kako popraviti svoj postojeci ablender. Trebace vam: 1. Sporni ablender 2. Stapici za usi 3. T10 srafciger 4. 96% alkohol Vodic Odviti pet T10 srafova. Svih pet je iste duzine pa ne morate brinuti gde koji ide. Zatecicete izuzetno zaprljane kontakte koji i jesu uzrocnik problema. PCB plocu mozete a i ne morate odvojiti od plasticnog kucista. Nezno ocistiti stapicima za usi navlazenih 96% alkoholom bakarne kontakte na PCB ploci. Nezno ocistiti stapicima za usi navlazenih 96% alkoholom kontakte na rucicama, obratiti paznju da ne savijete metalne kontakte. Sklopite sve nazad i montirate na auto. Nadam se da je pomoglo nekom i ustedelo mu malo para Edited December 28, 2023 by Ivan Spojeno 6 1 Nikola031, Mijailović P., sokratbg and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 28, 2023 @StrahinjaGP Hvala za tutorial, to je pravi (i nazalost vec pomalo zaboravljeni) forumski duh . PS: Spojio sam sa postojecom temom o popravci prekidaca svetla/ablendera na GP. Cisto da ne razvodnjavamo slicnu pricu u vise tema. 2 stex_pb and MISHONNIUM reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 28, 2023 Obzirom da ablender nisam bacio morao sam nakon ovog Strahinjinog posta da ga otvorim. Tu sam zatekao jednu pokidanu zicu. Ta zica je slabasna, ali ne toliko da bih je ja pokidao prilikom demontaze. Zalemio sam je i pri tome je 2 cm produzio, kako ne bi vise bila zategnuta. Da bih je zalemio morao sam da rastavim rucicu migavca. Ona se rastavlja tako sto prvo skinete poluloptu na donjem njenom delu. A zatim i poklopac sa donje strane. Moji kontakti su bili prljavi, ali ne toliko prljavi koliko zamasceni onom kontaktnom, grafitnom mascu. Ocistio sam ih izopropil alkoholom a zatim i njih i one kontaktne limove na ruckicama sasvim blago presao smirglom granulacije 2000. Ucinak je fenomenalan. Kontakti cisti, kao novi. Sve sam jos jednom ocistio alkoholom i sastavio skalameriju. Deo necu baciti, neka ga u rezervi. Pitam se samo, da li sam i ja trebao te kontakte da podmazem grafitnom mascu, kako bih smanjio frikciju na kontaktima?Pozdrav i ziveli. 2 1 Ivan, sokratbg and city reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 999 Posted December 29, 2023 Kontaktna mast se stavlja sa razlogom.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted December 29, 2023 11 hours ago, MISHONNIUM said: Obzirom da ablender nisam bacio morao sam nakon ovog Strahinjinog posta da ga otvorim. Najjace je kad ostane deo viska, pa mozes slobodno da se igras i rasturas . PS: Sredio sam i onaj tvoj video i postove iznad, tako da smo sad kompletni. Hvala jos jednom u ime zajednice. 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 29, 2023 Najjace, nego sta. Nema frke. Uradio sam to kao i uvek, sa uzivanjem i zeljom da pomognem. FLCS zauvek 1 1 city and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 30, 2023 Kontaktna mast se stavlja sa razlogom.... Upravo tako. Zbog toga sam odlucio, iako ce ovaj ablender da mi stoji u rezervi, da ga uradim do kraja i kako treba kako bi bio spreman za eventualnu montazu. Izabrao sam Permatex dielectric tune-up grease. Kosta 30€ na Amazonu. Iako mi treba jako malo masti za ovaj ablender, ova tuba od 85 gr. bice mi dovoljna za mnoge buduce projekte. Ova mast moze da se stavlja na kleme akumulatora, kontakte svecica, itd. Odbija vlagu, sprecava koroziju i smanjuje trenje na kliznim kontaktima. Super. Pozdrav is ziveli! 1 MiloshBg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 818 Posted February 28 @Nikola031 Ja sam problem koji si opisivao rešio jako brzim pali/gasi sistemom Verovatno ga ta brzina očisti pa proradi skroz. Videćemo do kad će trajati. Quote Share this post Link to post Share on other sites