Jump to content
FAS Goran
jolehp

Fiat (Grande) Punto Evo 1.3 MJet75 - podizao temperaturu

Recommended Posts

Pozdrav svima, potrebna mi je pomoć i vaše mišlienje dok čekam da mi auto dodje na red sutra u servisu, desilo mi se sledeće:

 

U pitanju je Fiat Evo 2012 55kw,75ks dizel.

 

Pre svega, da pomenem da sam juce odradio  čipovanje na 95 ks softverski pravilno kako treba i na proverenom mestu.  U vožnji od nekih 40tak km nisam imao problema do servisa.

Nakon čipovanja, testirao sam auto da vidimo kako se ponašaju perfomanse itd vozen brze ubrzavanje itd, sve je bilo ok. Mapa je bila originalna, i sve je islo lepo.. 
 

Vazno: Samo da napomenem da mi je dijagnostika pokazala da je pre bila kacena kineska dijagnostika, i da moze zbog toga i da baguje softver ma autu, i da mi je dpf zapušen 60%..

 

Dok se cipovao auto je radio  na akomulatouru dok mu je bilo prikljucen neki aparat na stuju (verovatno da odrzava akomulator i da dopunjuje da se me isprazni)

Nakon toga je auto išao još 5km malo i po neravnom putu do restorana, i usput se cuo neki jaci udarac pozadi kod gepeka kao da smo nesto zakacili, a nakon toga stajao je ispred sat,dva na parkingu.

 

Nakon toga smo krenuli ka beogradu vozili malo brze po kisi do 140km/h ja i drug, probavali kako ubrzava itd na autoputu i tako, vozili smo brze generalno..

 Na pola puta se upalila crvena lampica sa natpisom na Board-u:  "excess radiat temperature" i pokazivao je temperaturu motora na crveno najviše. Drugar je smanjio gas na oko 80-100 ne znajuci sta da radimo, i temperatura se spustila na pola i na nesto minilano oko pola.. Mi smo kontali mozda je zbog broja obrtaja i ubrzanja mozda smo preterali itd.. Vozili smo dalje do nekih 110-120 i upalilo se jos jednom posle 5 minuta gde smo se zabrinuli jos vise ali se opet tako spustilo malo pa onda opet na pola.. Stigli smo u bg, stalinda vidimo sta je, otvorili haubu, motor nije bio vreo niti ista slicno sve normalno, dok je antifriz posuda delovala prazno na oko.. Odvezeo sam auto kuci da prenoci.. Jutros sam sa ocem i komsijom primetio da je podusa antifriza bukvalno prazna, dosipali smo ljubicasti antifriz nekih litar ipo i nesto destilovane vode mozda pola litra da bude bar blizu maksimuma.. Ostavili smo skinut cep, upali auto, auto i motor normalno pale i rade sve normalno, a iz posude antifriza izlazi beli dim ( ne znam da li je normalno ). Ugasili smo auto, i prevezli oko 5-6km auto najnormalnije vozeci 30-50km/h do servisa danas bez problema i temperatura nije prelazila pola..  Prekontrolisali smo ulje ja i drug i ono je puno skoro do kraja, mali servis radjen pre nekih 5000km.. Sta bi moglo da bude, da li da budem zabrinut? Mislim vec jesam.. Bilo kakav savet i pomoc je dobro dosla, ceo dan razmisljam o tome i ne znam sta da mislim :/ Hvala unapred na svemu, bilo kakva vrsta pomoci je dobro dosla. 

 

Prve dve slike su pre sipanja antifriza, treva bez cepa nakon, tu je pustao beli dim ali nisam uspeo da uslikam, i osecalo se bas tu malo na izgorelo ne previse ali se oseti.

Hvala..

 

IMG_5443.jpeg IMG_5444.jpeg IMG_5460.jpeg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce da je vec bio prljav hladnjak pa je zbog toga na auto putu pri jacem gasu podigao temperaturu, e sad da li je to dovelo do neceg ozbiljnjijeg videces sutra.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, jolehp said:

Vazno: Samo da napomenem da mi je dijagnostika pokazala da je pre bila kacena kineska dijagnostika, i da moze zbog toga i da baguje softver ma autu, i da mi je dpf zapušen 60%..

Svaka je kineska. Usput, komp u autu pojma nema šta je kačeno na njega, već samo dozvoli povezivanje (ako je dijagnostika odgovarajuća), ili ne. Ne može da ''baguje softver na autu'' zbog toga.

Možda si video kad je poslednji put reprogramiran komp u autu (to ćeš videti baš npr. zbog čipovanja).

 

4 hours ago, jolehp said:

Dok se cipovao auto je radio  na akomulatouru dok mu je bilo prikljucen neki aparat na stuju (verovatno da odrzava akomulator i da dopunjuje da se me isprazni)

To je ok, urađeno je iz razloga bezbednosti jer je loše ako u toku tog procesa auto ostane bez struje, ili se prekine veza... pa se zato stavi dodatni izvor i lap-top se ne dira dok se radi iščitavanje/upisivanje mape.

 

4 hours ago, jolehp said:

Mapa je bila originalna, i sve je islo lepo.. 

Ne postoji originalna mapa koja tom autu daje 95 konja. Originalna mapa daje 75 konja (sa koliko je auto izašao iz fabrike) i to je to.

 

4 hours ago, jolehp said:

Sta bi moglo da bude, da li da budem zabrinut?

Da, treba da budeš zabrinut. Falilo ti je barem dve litre tečnosti za hlađenje motora, a gasirali ste motor.

To ne znači da ste sigurno napravili i veliku štetu, kao što reče MSPK - videćeš sutra/prekosutra (razumeo sam da si danas odvezao auto u servis). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam informaciju da je otisao dihtung glave, da su rasladni sistemi dorbri, crveva isto.. Za sad je popravka oko 300-350€.. Treba da se rasturi motor, nadam se da lanac nije nastradao..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, 

 

Imam FIAT EVO 2012 55kw / 75 ks dizel. Odradio sam chipovanje na 95 ks.

 

Na auto putu mi se istog dana povecala dva puta temperatura bukvalno do kraja, upalila crvena lampica, natpis> "excess radiat temperature"

Prilikom smanjenja brzine, temperatura se vratila na pola.  

Majstor je ustanovio da je dihtung glave dobro nastradao i da mora da se obradi i sve ostalo sto ide uz to..  Pominjao je i pumpu za vodu. Rekao mi je da je rashladni sistem dobar, da su creva dobra, da ne pusta nigde antifriz. Verovatno ce morati i mali servis.

 

Moje pitanje je da li ima veze sa cipovanjem? Sta raditi na dalje? 

Auto je navodno presao 120.000 po papiriima i carvertical-u. Da li je normalno da se desi da nastrada dihtung glave na toj kilometrazi ako je prava?

Svaki savet je dobro dosao posto troskovi nisu mali...

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, jolehp said:

Moje pitanje je da li ima veze sa cipovanjem? Sta raditi na dalje? 

 - Nema veze sa čipovanjem.

 - Popraviti sve što je pokvareno.

Eto, to ti je ukratko. :D 

 

Malo detaljnije: svaki auto čipom dobije više snage, ali i trpi više naprezanja. Zato svaki iole ozbiljniji lik koji se bavi čipovanjem neće ni da radi auto dok se ne uveri u kakvom je stanju (može li auto da izdrži čip). Neće da radi ne zato što ne voli pare, već upravo zbog onoga što može biti reakcija posle - vlasnik pomisli da mu je čip napravio problem (kao što se ti to pitaš).

Tvoj auto nije bio u dobrom tehničkom stanju pre čipovanja.

 

4 hours ago, jolehp said:

Da li je normalno da se desi da nastrada dihtung glave na toj kilometrazi ako je prava?

Za dihtung nema veze kilometraža, nego godine.

Usput, nije tebi dihtung glave ni otišao sam od sebe, već zato što je motor prokuvao, a onda vožen takav još. Prava stvar je pitanje zašto je motor prokuvao? Loša pumpa za vodu, mator antifriz unutra, loš motor...

Jesi li menjao antifriz ikada na tom autu? Menjao vodenu pumpu? Uradio mali servis pre čipovanja? Merio kompresiju pre čipovanja? Gledao parametre turbine u leru i na opterećenju pre čipovanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/31/2023 at 2:27 PM, neshaoct said:

 - Nema veze sa čipovanjem.

 - Popraviti sve što je pokvareno.

Eto, to ti je ukratko. :D 

 

Malo detaljnije: svaki auto čipom dobije više snage, ali i trpi više naprezanja. Zato svaki iole ozbiljniji lik koji se bavi čipovanjem neće ni da radi auto dok se ne uveri u kakvom je stanju (može li auto da izdrži čip). Neće da radi ne zato što ne voli pare, već upravo zbog onoga što može biti reakcija posle - vlasnik pomisli da mu je čip napravio problem (kao što se ti to pitaš).

Tvoj auto nije bio u dobrom tehničkom stanju pre čipovanja.

 

Za dihtung nema veze kilometraža, nego godine.

Usput, nije tebi dihtung glave ni otišao sam od sebe, već zato što je motor prokuvao, a onda vožen takav još. Prava stvar je pitanje zašto je motor prokuvao? Loša pumpa za vodu, mator antifriz unutra, loš motor...

Jesi li menjao antifriz ikada na tom autu? Menjao vodenu pumpu? Uradio mali servis pre čipovanja? Merio kompresiju pre čipovanja? Gledao parametre turbine u leru i na opterećenju pre čipovanja?

Radio sam mali servis na 115.500 sad je na 120,600km.. Menjao sam antifriz dva puta, jednom mi je isto ispustio i upalio check engine, pa se ispostavilo da je bilo do gumice na cepu. Vodenu pumpu nisam menjao.. covek sto mi je prodao auto je rekao da je radjen veliki servis na 108.000 i da je menjan lanac i sta je trebalo.. Covek koji mi je radio chip ( super momak brat od mog dobrog prijatelja i kolege ) uradio je testiranja, provere, dpf, i kako se ponasa auto u mestu i u voznji par sati je to trajalo, mislim da je sve covek testirao..  Trenutno mi je auto na obradi, tako da cekamo dalje.. Zamolio sam i da mi se pogleda egr filter i sve da se otpusi precisit sto moze kad je vec skinut motor..

 

Update: Mora da se menja lamela, dosta slajfuje, zato je i auto usporeniji i vise opterecuje sam motor.. 22K nova

Edited by jolehp

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct @MS PK  

UPDATE: Danas idem da preuzmem auto, uradjeno je sledeće:

 

Masinska obrada glave
Dihtung glave
Dihtung dekla
Dih lanca 
Semering radilice
Termostat
Gumice ventila
Podloske dizni
Dihtung vakuum pumpe
Pk kais 
Rad

44900 rsd

Kvacilo 18200 rsd

Ukupno 63100 rsd

 

Puma za vodu koliko vidim nije menjana sto bi trebalo da znaci da dobro radi.. 

Javljam utiske i kako se ponaša auto..

 

Da li po vama mogu slobodno ostaviti auto čipovan ili možda treba vratiti da na predhodno stanje kroz neki mesec kada finansije budu to dozvolile?

 

Hvala vam na pomoći. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/5/2023 at 3:58 PM, jolehp said:

@neshaoct @MS PK  

UPDATE: Danas idem da preuzmem auto, uradjeno je sledeće:

 

Masinska obrada glave
Dihtung glave
Dihtung dekla
Dih lanca 
Semering radilice
Termostat
Gumice ventila
Podloske dizni
Dihtung vakuum pumpe
Pk kais 
Rad

44900 rsd

Kvacilo 18200 rsd

Ukupno 63100 rsd

 

Puma za vodu koliko vidim nije menjana sto bi trebalo da znaci da dobro radi.. 

Javljam utiske i kako se ponaša auto..

 

Da li po vama mogu slobodno ostaviti auto čipovan ili možda treba vratiti da na predhodno stanje kroz neki mesec kada finansije budu to dozvolile?

 

Hvala vam na pomoći. 

UPDATE:

 

Preuzeo sam auto i auto radi stvarno odlicno. 

Vuce odlicno, sve lepo radi, tako da je sve na svom mestu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...