Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Mali električni Volvo SUV potvrđen kao EX30

 

volvo ex 2023 01.jpg

 

Misteriozni Volvo SUV, koji je najavljen tokom novembarske promocije električnog Volvoa EX90, potvrđen je kao električni subkompakt koji će se poneti oznaku EX30.

 

Identitet vozila je potvrdio generalni direktor Volvoa Džim Rouvan u intervjuu za Automotive News. Rouvan je rekao da će se EX30 proizvoditi u Kini od 2023. godine i da će biti ključna karika za Volvo da ispuni cilj prodaje od 1.2 miliona vozila godišnje do 2025. godine, od čega će polovina biti EV. Volvo je inače potvrdio nameru da će predstavljati novi električni automobil svake godine, kako bude prelazio na potpuno električnu gamu do 2030. godine. Volvo je 2021. prodao 698.693 vozila i na putu je da ove godine proda nešto manje, zbog prekida proizvodnje u Kini. Rouvan je takođe rekao da će EX30 biti ponuđen kroz Care by Volvo plan pretplate, nešto što je rekao da će pomoći privlačenju mlađih kupaca. ''To je ta osoba iz generacije Z koja ima 18, 19 godina i dolazi na tržište automobila po prvi put i traži pravu cenu plus fleksibilnost, osiguranje i pomoć na putu koje Care by Volvo nudi'', rekao je Rouvan. Podsećanja radi, Volvo je nakratko pokazao zatamnjenu sliku EX30 tokom predstavljanja EX90. Slika ukazuje na vozilo sličnog stila kao EX90, ali u manjem formatu.

 

Očekuje se da će EX30 biti baziran na SEA modularnoj EV platformi iz Volvoove matične kompanije Geely. Platforma je debitovala prošle godine i ima 800-voltni električni sistem za brzo punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Volvo EX30 najavljen za jun ove godine

 

volvo ex 2023 01.jpg

 

Volvo je tokom novembarske promocije električnog modela EX90 najavio i električni subkompakt koji će se poneti oznaku EX30. Sada je generalni direktor Volvoa Džim Rouvan i zvanično saopštio da će premijera EX30 biti održana 15. juna, kao i da će njegova proizvodnja početi do kraja ove godine.

Rouvan je još ranije rekao da će se EX30 proizvoditi u Kini i da će biti ključna karika za Volvo da ispuni cilj prodaje od 1.2 miliona vozila godišnje do 2025. godine, od čega će polovina biti EV. Rouvan je naglasio da će EX30 biti ponuđen po ''zaista povoljnoj ceni'', ali će takođe biti ''veoma bezbedan sa pristojnim dometom'', pozicioniran ispod malo većeg XC40. Rouvan je takođe rekao da će EX30 biti ponuđen kroz Care by Volvo plan pretplate, nešto što je rekao da će pomoći privlačenju mlađih kupaca.

 

''To je ta osoba iz generacije Z koja ima 18, 19 godina i dolazi na tržište automobila po prvi put i traži pravu cenu plus fleksibilnost, osiguranje i pomoć na putu koje Care by Volvo nudi'', rekao je Rouvan. Volvo je inače potvrdio nameru da će predstavljati novi električni automobil svake godine, kako bude prelazio na potpuno električnu gamu do 2030. godine. Podsećanja radi, Volvo je nakratko pokazao zatamnjenu sliku EX30 tokom predstavljanja EX90. Ta slika ukazuje na vozilo sličnog stila kao EX90, ali u manjem formatu. Očekuje se da će EX30 biti baziran na SEA modularnoj EV platformi iz Volvoove matične kompanije Geely. Platforma je debitovala 2021. godine i ima 800-voltni električni sistem za brzo punjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX30 premijerno 7. juna

 

234591-volvo ex30 02.jpg

 

Volvo će 7. juna zvanično prikazati električni subkompakt koji će se poneti oznaku EX30, a generalni direktor kompanije Džim Rouvan kaže da će njegova proizvodnja početi do kraja ove godine. Rouvan je još ranije rekao da će se EX30 proizvoditi u Kini i da će biti ključna karika za Volvo da ispuni cilj prodaje od 1.2 miliona vozila godišnje do 2025. godine, od čega će polovina biti EV. Rouvan je naglasio da će EX30 biti ponuđen po ''zaista povoljnoj ceni'', ali će takođe biti ''veoma bezbedan'' sa ''pristojnim dometom''.

 

234592-volvo ex30 01.jpg

 

Rouvan je takođe rekao da će EX30 biti ponuđen kroz Care by Volvo plan pretplate, nešto što je rekao da će pomoći privlačenju mlađih kupaca. ''To je ta osoba iz generacije Z koja ima 18, 19 godina i dolazi na tržište automobila po prvi put i traži pravu cenu plus fleksibilnost, osiguranje i pomoć na putu koje Care by Volvo nudi'', rekao je Rouvan. Slike ukazuje na vozilo sličnog stila kao EX90, ali u manjem formatu. Očekuje se da će EX30 biti baziran na SEA modularnoj EV platformi iz Volvoove matične kompanije Geely. SEA platformu trenutno koriste Smart #1 i brojni električni modeli Geely brenda Zeekr. Nudi se u različitim oblicima za vozila različitih dužina i može prihvatiti varijante sa jednim motorom sa zadnjim pogonom i dva motora sa pogonom na sva četiri točka. Primera radi, prilikom lansiranja, Smart #1 nudi 268 KS u standardnoj formi i 422 KS za top ponudu sa dva motora. Jedan motor sa zadnjim pogonom biće standardan kod EX30, dok će se opciono nuditi i snažnija verzija sa dva motora.

 

EX30 će po nekim izvorima od lansiranja ponuditi dve varijante baterija, od 51 kWh i 69 kWh, sa ovom potonjom opcijom omogućavajući maksimalni domet vožnje od 480 km. Volvo ističe da će EX30 imati najmanji ugljenični otisak od svih vozila koje je ikada proizveo i procenjuje da će tokom životnog veka od 200.000 km novi EX30 biti odgovoran za manje od 30 metričkih tona emisije CO2. To je oko 25% manje od aktuelnih modela C40 i XC40 EV. Prava prednost koju EX30 ima u odnosu na svoje pretke je u njegovom dizajnu i konstrukciji. Volvo je koristio optimizaciju da jednostavno smanji količinu materijala koji se koristi u automobilu. Koristeći stari trik trkačkog automobila da svaku komponentu učini takvom da izvrši što je moguće više zadataka, vozilo može da koristi manje materijala, čineći ga lakšim. Otprilike 25% ukupnog aluminijuma i 17% čelika koji se koriste u vozilu su reciklirani. Pored toga, 17% plastike na i u EX30 će takođe biti reciklirano. To je najveći procenat ponovo korišćene plastike ikada u Volvo vozilu. Volvo se takođe odlučio za reciklirane i obnovljive materijale u presvlakama za vrata, instrument tablu i sedišta. Kupci će moći da biraju između enterijera od lana, vune i teksasa koji koriste 70% recikliranog poliestera.

 

Pominju se i bežična ažuriranja sa 5G konekcijom, Nvidia Drive AI, Google aplikacijama i pomoći za usluge. EX30 će biti opremljen naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS), uključujući novi sistem upozorenja o otvaranju vrata koji obaveštava putnike o približavanju bicikla, pešaka ili vozila. Volvo je predvideo i ''Safe Space Technology'' u paketu ADAS. Ova tehnologija uključuje senzor iza volana koji prati pokrete očiju i lica vozača kako bi otkrio smetnje ili pospanost. Pored toga, funkcija automatskog kočenja na raskrsnici ima za cilj da spreči sudare kada drugo vozilo neočekivano pređe put EX30. Ovaj manji SUV (oko 420-430 cm) se može pohvaliti robusnim sigurnosnim kavezom, ojačanim stubovima i krovom, zajedno sa čelikom visoke čvrstoće kako bi se zaštitio integritet baterije. Tu je i novi vazdušni jastuk na unutrašnjoj strani vozačevog sedišta dizajniran da ublaži povrede glave i grudnog koša u slučaju bočnog udara.

 

Volvo je inače potvrdio nameru da će predstavljati novi električni automobil svake godine, kako bude prelazio na potpuno električnu gamu do 2030. godine. Očekuje se da će Volvo (u 82% vlasništvu kineske kompanije Zhejiang Geely Holding Group), lansirati najmanje šest novih električnih vozila do 2026. godine.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX30 na novoj slici

 

volvo ex30 2024 01.jpg

 

Dok čekamo na zvaničnu premijeru zakazanu za 7. jun, novi električni Volvo EX30 se pojavio na još jednoj slici koja se neočekivano našla u javnosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo EX30 zvanično

 

volvo ex30 010.jpg

 

Volvo je i zvanično predstavio dugo najavljivani električni subkompakt koji nosi oznaku EX30, a generalni direktor kompanije Džim Rouvan kaže da će njegova proizvodnja početi do kraja ove godine. Rouvan je još ranije rekao da će se EX30 proizvoditi u Kini i da će biti ključna karika za Volvo da ispuni cilj prodaje od 1.2 miliona vozila godišnje do 2025. godine, od čega će polovina biti EV.

 

volvo ex30 09.jpg

 

Rouvan je naglasio da će EX30 biti ponuđen po ''zaista povoljnoj ceni'', ali će takođe biti ''veoma bezbedan'' sa ''pristojnim dometom.'' Rouvan je takođe rekao da će EX30 biti ponuđen kroz Care by Volvo plan pretplate, nešto što je rekao da će pomoći privlačenju mlađih kupaca. ''To je ta osoba iz generacije Z koja ima 18, 19 godina i dolazi na tržište automobila po prvi put i traži pravu cenu plus fleksibilnost, osiguranje i pomoć na putu koje Care by Volvo nudi'', rekao je Rouvan.

 

volvo ex30 08.jpg

 

U pitanju je vozilo sličnog stila kao EX90, ali naravno u manjem formatu, pri čemu se EX30 bazira na SEA modularnoj EV platformi iz Volvoove matične kompanije Geely. SEA platformu trenutno koriste Smart #1 i brojni električni modeli Geely brenda Zeekr. Nudi se u različitim oblicima za vozila različitih dužina i može prihvatiti varijante sa jednim motorom sa zadnjim pogonom i dva motora sa pogonom na sva četiri točka.

 

volvo ex30 07.jpg

 

U vezi dimenzija, EX30 je dugačak 4.233 mm, širok 1.837 mm, visok 1.549 mm, međuosovinsko rastojanje je 2.650 mm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 318 do 904 litra. Takođe, točkovi su od 18 do 20 inča.

 

volvo ex30 06.jpg

 

Verzija Twin Motor Performance sa pogonom na sve točkove ima 428 KS i 543 Nm, ubrzanje do 100 km/h traje 3.6 sekundi, a najveća brzina je el. ograničena na 180 km/h. Bazna verzija sa jednim motorom raspolaže sa 272 KS i 343 Nm, a do 100 km/h stiže za 5.3 sekunde. U zavisnosti od verzije i baterija (51 kWh i 69 kWh) autonomija iznosi od 344 km do 480 km (punjenje 10%-80% kapaciteta traje oko 28 minuta).

 

volvo ex30 05.jpg

 

Volvo ističe da će EX30 imati najmanji ugljenični otisak od svih vozila koje je ikada proizveo i procenjuje da će tokom životnog veka od 200.000 km novi EX30 biti odgovoran za manje od 30 metričkih tona emisije CO2. To je oko 25 posto manje od aktuelnih modela C40 i XC40 EV.

 

volvo ex30 04.jpg

 

Prava prednost koju EX30 ima u odnosu na svoje pretke je u njegovom dizajnu i konstrukciji. Volvo je koristio optimizaciju da jednostavno smanji količinu materijala koji se koristi u automobilu. Koristeći stari trik trkačkog automobila da svaku komponentu učini takvom da izvrši što je moguće više zadataka, vozilo može da koristi manje materijala, čineći ga lakšim. Otprilike 25% ukupnog aluminijuma i 17% čelika koji se koriste u vozilu su reciklirani. Pored toga, 17% plastike na i u EX30 će takođe biti reciklirano. To je najveći procenat ponovo korišćene plastike ikada u Volvo vozilu. Volvo se takođe odlučio za reciklirane i obnovljive materijale u presvlakama za vrata, instrument tablu i sedišta. Kupci će moći da biraju između enterijera od lana, vune i teksasa koji koriste 70% recikliranog poliestera.

 

Automobil će se odlikovati skandinavskim minimalističkim, ali prijatnim ambijentom, 12.3-inčnim ekranom u centru i zvučnom trakom koja pokriva ceo gornji deo instrument table ispod vetrobranskog stakla. Inspirisan kućnim audio dizajnom, zvučna traka spaja nekoliko zvučnika u jednu jedinicu i može se kombinovati sa opcionim Harman Kardon sistemom za izvanredan kvalitet zvuka. Volvo ističe i ''izuzetno svestranu'' centralnu konzolu koja ima klizni sistem koji omogućava putnicima da biraju kako žele da koriste prostor.

 

volvo ex30 03.jpg

 

Infotainment sistem pokreće Snapdragon Cockpit Platforma kompanije Qualcomm Technologies i ima ugrađene Google funkcije, uključujući Hands Free od Google Assistanta, navigaciju Google mapa i Google Play aplikacije. Bežična Apple CarPlay funkcionalnost je takođe ponuđena. EX30 će biti opremljen naprednim sistemima za pomoć vozaču (ADAS), uključujući novi sistem upozorenja o otvaranju vrata koji obaveštava putnike o približavanju bicikla, pešaka ili vozila. Volvo je predvideo i ''Safe Space Technology'' u paketu ADAS. Ova tehnologija uključuje senzor iza volana koji prati pokrete očiju i lica vozača kako bi otkrio smetnje ili pospanost. Pored toga, funkcija automatskog kočenja na raskrsnici ima za cilj da spreči sudare kada drugo vozilo neočekivano pređe put EX30.

 

Ovaj manji SUV se može pohvaliti robusnim sigurnosnim kavezom, ojačanim stubovima i krovom, zajedno sa čelikom visoke čvrstoće kako bi se zaštitio integritet baterije. Tu je i novi vazdušni jastuk na unutrašnjoj strani vozačevog sedišta dizajniran da ublaži povrede glave i grudnog koša u slučaju bočnog udara. Volvo EX30 se već može naručiti, a prve isporuke kupcima se očekuju početkom 2024. godine. Cene na nemačkom tržištu počinju od 36.590 evra. Na tržište tokom sledeće godine stiže i (pro)terenski Volvo EX30 Cross Country.

 

volvo ex30 cross country 02.jpg

 

Prve najave kažu da EX30 Cross Country u odnosu na bazni EX30 ima povišeni klirens, dodatne zaštitne elemente, drugačije točkove i nove detalje u unutrašnjosti.

 

volvo ex30 cross country 01.jpg

 

Volvo je inače potvrdio nameru da će predstavljati novi električni automobil svake godine, kako bude prelazio na potpuno električnu gamu do 2030. godine. Očekuje se da će Volvo (u 82% vlasništvu kineske kompanije Zhejiang Geely Holding Group), lansirati najmanje šest novih električnih vozila do 2026. godine.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...