Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Ivan

F1: Monako 2023

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2023

Lokacija: Circuit de Monaco, Monte Karlo, Monako

Datum: 26.-28. maj 2023.

 

PETAK 26. maj 2023.

Prvi trening: 13:30 - 14:40

Drugi trening: 17:00 - 18:00

SUBOTA 27. maj 2023.

Treći trening: 12:30 - 13:30

Kvalifikacije: 16:00 - 17:00

NEDELJA 28. maj 2023.

Trka: 15:00

 

VN-Monaka-e1579431334441.png.webp

 

Broj krugova:      78

Dužina staze:      3.337 km

Dužina trke:        260.286 km

Broj trka:             68

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Ayrton Senna - 6

                           McLaren - 15

 

Jedna od najstarijih staza u kalendaru, najbolja staza na svetu koja se vozi na ulicama grada, staza koja ima najmanje preticanja i jedna od svega dve staze na kojoj se F1 vozi od samog osnivanja. Trka ulicama Monaka je nešto posebno za svakog vozača, za svaki tim i svakog gledaoca F1.

 

monaco_gp_1950.png.webp

 

Najuža staza, ali takodje i najzahtevnija, razdvaja obične vozače od onih vanserijskih. Mesta za greške nema, jer i majmanja greška će vas koštati udaranja u zid, a samim tim i kraj trkačkog vikenda. Aerodinamika vam na ovoj stazi neće biti od prevelike koristi jer se staza sastoji od super sporih krivina i džombastih ulica, pa se za ovu trku bolidi podešavaju na navjveću moguću visinu.

 

Graham Hill senna_mansell_monago_gp_1992-300x191.jpeg.webp

 

Na stazi na kojoj ne postoji idealno mesto za preticanje, kvalifikacije su 90% pobede. Od 67 trka koliko je do sada održano viđen je čak 41 različiti pobednbik. Staza je izazov i za vozače, ali i za bolide, jer se u toku jedne trke stepen prenosa se promeni i nekoliko hiljada puta. Sama staza se jako malo promenila od originalnog izgleda, ali je sigurnost vozača prešla na znatno viši nivo posle 1955. godine kada je legendarni Alberto Ascari završio u luci pored staze.

 

MON-1-300x217.jpg.webp MON-2-300x217.jpg.webp

 

Koliko je teško preticati na ulicama Monaka najbolje će vam reći David Coultard koji je 2001. godine u svom McLarenu pratio Enrike Bernoldija u tada krajnje ne konkurentnom Arrowsu više od pola trke. Trke u Monaku u često dosadne i ne zanimljive jer mesta za preticanje nema, pa su pozicije koje vozač ostvari u prvom krugu često na toj poziciji i završe trku.

Trka je redovna na kalendaru od 1955. a jedni put do sada nije vožena 2020. zbog globalne pandemije koronavirusa.

 

monaco_gp_2019_tabac.jpeg.webp

 

Najuspešniji tim u Monaku je McLaren sa 15 pobeda, a iza njega se nalaze Ferrari sa 9, Lotus sa 7  i Red Bull sa 6 pobeda.

Od vozača, najviše puta pehar prvoplasiranom vozaču otišao je u ruke legende Ayrtona Senne, čak 6. Sennine pobede u Kneževini imaju posebnu težinu ako se zna da je Brazilac 5 od tih 6 pobeda ostvario uzastopno (od 1989. do 1993.). Schumacher deli 2. mesto sa Grahamom Hillom sa po 5, do ke je na 3. mestu “profesor” Alan Prost sa 4 pobede.

 

Monoco_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće klasičan vozić kao svake godine ali volim da je gledam. Mečka je uslikana sa širokim bokovima kako i ostali timovi što koriste,slika nije baš najbolja ali vidi se u petak će biti i bolje fotke

Fw4izQpWwAApJLp.jpeg

Fw0ioWtakAY-p0Q.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

na ovoj stazi ta unapredjenja koja donose verovatno nista ne znace, realno staza mi je biiip i rado bih je sutno iz kalendara ali jbg taj prestiz i istorija joj daju za pravo da bude u cirkusu i verovatno je nikad nece izbaciti a da je dosadna za gledanje trke dosadna do zla boga jedino ambijent vredi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dosta klipova i emisija oko staze šta se dešava Jet Set i kad se sve to odgleda onda sve drugačije izgleda,nije ovo da se samo odgleda tih 2 sata trke. Trka sama po sebi uvek ista. Pre 2 nedelje u Monaku vožena je Formula E bilo je 116 preticanja to u F1 neće biti nikad pa opet nije bilo nešto specijalno. Što se tiče Mercedesa ovo je verovatno novi bolid dosta je tu promenjeno delova nisu samo bokovi. Ne mora ni odma da proradi ali trebalo bi da bude bolji od postojećeg u toku sezone . Pa Wilijams kad je promenio bokove ubrzao se 1.5 sek. šta tek ovi mogu da urade

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, dach@ said:

Ima dosta klipova i emisija oko staze šta se dešava Jet Set i kad se sve to odgleda onda sve drugačije izgleda

Kakva god da je konfiguracija, svakako legendarna i jedna od najprestiznijih trka u moto sportu generalno. Uz Indijanapolis 500 i 24h Le Mana cini "Triplu krunu" moto sporta.

I koliko god dosadna bila, jedna od 2 trke koja je jos od osnivanja F1 u kalendaru, istorija i glamur jos od 1929. i uvek volim da je odgledam.

Ali uz neka legendarna preticanja, odbrane, Senninih 6 pobeda maltene uzastopno - ovo mi je definitivno najjaci potez :D , legendarni Kimi naravno :thumbsup: :

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam ja sve sta se desava u MC mimo trka i koji je smisao odrzavanja trke tamo, bio sam u MC 2 nedelje pre trke pa se toliko toga moglo videti ali sama staza kao staza je shit, dobra je mozda za jugice oni bi se preticali ali u f1 nema radosti

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow sad ce merc 1. i 2. mesto u MC da zabode :)

 

na ovoj stazi svakako ne mozemo ni da vidimo ako postoji neki pomak to tek u Barsi ako bude nesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treći trening

Hamilton je izleteo par minuta pre kraja tako da većina vozača nije postavila najbolje vreme. Nije veliko oštećenje samo prednji levi točak trebalo bi da bolid bude spreman za kvalifikacije od 16 h

FxIbnSbWIAIK8eq.jpeg

FxIaQW4XwAA-27Y.jpeg

FxIaYaKWcAIWIT2.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Odavno kvalifikacije nisu bile ovoliko interesantne i toliko različitih vozača na pol poziciji.

Perez pravi grešku u Q1 u prvoj krivini izleće i oštećuje bolid. Hamilton jedva prolazi Q1 pa isto tako u Q2 jedino je dobro odvezao Q3 i zauzeo 6 poziciju sa zaostatkom 0.3 . U Q3 u drugom pokušaju prvo Okon uzima pol pa Lekler zatim Alonso ali Max vozi na limitu i to tek iz trećeg pokušaja uzima pol poziciju sa prednošću od 0.08 ispred Alonsa. Ostaje još da se vidi tačan poredak pošto je Lekler pod istragom blokirao je Norisa u tunelu

FxJSP9jXgAMn9jS.jpeg

FxJN967WAAEP0fW.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio Lekler kaznu, pomera se 3 mesta u nazad... Defitivno mu je ova staza baksuzna... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen ”pokrao” Alonsa na ludim kvalifikacijama u Monaku

 

Max Verstappen

 

Svetski šampion je ostvario prvu pol-poziciju u Monaku na potpuno ludim kvalifikacijama.


Q1 je svakako obeležio incident Sergia Pereza koji je nekih 11 minuta pre kraja proklizao na izlasku iz krivine 1 prilikom čega je jako udario u zid i uništio zadnje vešanje, a potencijalno i menjač.

Prekid je potrajao desetak minuta, a po povratku na stazu je najbolje vreme od 1m12.386s ostvario Verstappen, dok su na iznenađujućem drugom i trećem mestu bili Tsunoda i Albon.

U finišu su se pod velikim pritiskom našli Sainz i Hamilton, koji su bili na ivici da ispadnu. Na kraju su ipak uspeli da se izvuku u poslednjim trenucima, pa su nakon Q1 sa kvalifikacija ispali Sargeant, Magnussen, Hulkenberg i Zhou.

Q2 je doneo jednako velika uzbuđenja, ali ovoga puta bez prekida. Verstappen je i ovog puta bio najbrži sa 1m11.908s ispred Leclerca i Alonsa, koji su zaostali nešto ispod dve desetinke.

Dosta vozača je polovinom sesije menjala gume, pa smo videli dosta poboljšanja. Hamilton je ponovo bio u opasnoj zoni, ali je ponovo u poslednjim trenucima uspeo da se provuče dalje. On se žalio na bolid nakon jednog kontakta sa zidom, ali je svakako gore prišao Lando Norris, koji je dva minuta pre kraja oštetio svoje zadnje vešanje.

Da stvar komplikovanija, Norris je na kraju imao vreme za prolaz i obezbedio je mesto u Q3, dok su ispod crte ostali Piastri, De Vries, Albon, Stroll i Bottas.

U Q3 je nakon prvih pokušaja najbolje vreme ostvario Alonso, koji je u trenutku postavljanja vremena bio čak četiri desetinke brži od Alonsa. Međutim, onda su Sainz i Leclerc pojačali i našli su se iza vozača Aston Martina sa svega pola desetinke zaostatka.

Verstappen je međutim ostao duže na stazi dok su svi otišli u boks i u drugom krugu je zabeležio 1m11.6s i prešao na prvo mesto. Međutim, staza se ubrzavala, pa se nije dugo tu zadržao pošto je Ocon na novim gumama vozio 1m11.553s.

Po povratku na stazu na novim gumama, Alonso beleži 1m11.449s i delovalo je da je to pol-pozicija, dok je Leclerc zaostao samo dve stotinke. Međutim, Verstappen, koji je poslednji izašao na stazu je na samom kraju vozio neverovatan poslednji sektor u svom krugu i uz kontakt sa zidom ostvario 1m11.365s i tako došao do prve pol-pozicije u Kneževini.

Alonso je morao da se zadovolji drugim mestom ispred Leclerca, Ocon je ostao na sjajnom četvrtom mestu, Sainz je bio peti, Hamilton šesti, Gasly sedmi, Russell osmi, Tsunoda deveti, dok je Norris uspeo da se vrati na stazu u Q3, ali je ostao deseti.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Leclerc kažnjen pomeranjem za tri mesta zbog blokiranja Norrisa

 

Charles_Leclerc_Ferrari_SF-23_VN_Monaka_Subota.jpg

 

Vozač Ferrarija dobio je kaznu pred sutrašnju trku u Monaku.


Tokom kvalifikacija Charles Leclerc se u tunelu našao na trkačkoj liniji u momentima kada je u brzom krugu bio i Lando Norris, zbog čega su se odmah posle borbe za pozicije oglasile i sudije i izdale saopštenje da će se ovaj incident pregledati, pa je tako domači vozač nešto kasnije posetio i njihovu kancelariju.

Na kraju, odlučeno je da Charles Leclerc dobije kaznu pomeranjem za tri mesta na startu, što znači da će trku za VN Monaka krenuti sa šeste pozicije dok će Esteban Ocon biti na trećem startnom mestu.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nije bila losa trka kako sam ocekivao, mada poredak je bio manje vise ocekivan u prvih 5 jedino ferari podbacio ali to me ne cudi kod njih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra trka obzirom koja je staza u pitanju. 0 SC i VSC je cudo obzirom na kisu. Alonso je mogao do pobede da je presao na inter... Sve u svemu korektna trka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso malo po malo sustiže Pereza.
Aston Martin odličan bolid ima, oni su primer kako se unapređuje bolid, dovode pravi ljudi i ostvaruju rezultati.
Još da vidimo na brzim stazama šta je Mercedesu donela izmena bokova.

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvesnije je da Alonso navata Pereza u generali do kraja nego Perez Maxa sem u slucaju nekih nepredvidjenih okolnosti.

Videcemo sad u barsi dal ima nekog bitnog napretka kod merca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ko se uopste zanosi time da Checo moze da ugrozi Maxa? Checo je neosporno dobar ali u svakom vecem timu, karakterom je idealan za drugu violinu. A to je pokazao gomilu puta kada je trebao da se dokaze. Nekako su mi on i Leclerc u istom rangu - tu su negde, ali kod obojice uglavnom UVEK nesto zafali kada treba da se stavi jagoda na tortu. Da li sopstvena vozacka greska, greska tima, pogresna taktika, los raspored zvezda tog vikenda...

Evo i sada, koliko-toliko drzis kontakt sa vodecim u sampionatu koji ne smes da izgubis, ako uopste razmisljas o bilo kakvoj borbi. I zabodes se na treningu u Monaku u prvoj krivini :blink: . Na stazi gde je poredak na startu, za ozbiljnu ekipu, gro uradjenog posla za taj trkacki vikend (sem u slucaju nekih teskih nepredvidjenih okolnosti ili sopstvene greske/kvara u trci). A i da Checo moze priblizno da parira, cisto sumnjam da bi RB dozvolio tako nesto. Max je njihov projekat, sa ovom pobedom najuspesniji vozac (po broju pobeda) u istoriji RB, a ove sezone ocigledno opusteno osvaja i trecu titulu i upisuje se medju velikane F1. Po broju titula i pobeda, kao Senna npr., a malo ce mu nedostajati da "uhvati" i Prosta i Vettela.

Iako imaju neosporno dominantan bolid, voleo ga neko ili ne, Max je druga dimenzija u odnosu na veliku vecinu ostatka vozaca iz karavana. Na tom pobednickom nivou mentaliteta i trkacke zice su mi jedino prekaljeni sampioni Alonso i Hamilton. Par stepenika iza, Russell i Lando (zao mi je sto je u raspalom McLarenu), ostatak mi deluje kao da je tu da vrti krugove.

Iako sam za Maxa, jos dok je bio balavac i Crashtappen, pricao da ce biti veliki sampion kada prelezi decije bubice i ludilo, samo da ga posluzi izbor timova i zdravlje - uvek navijam i za zanimljivu F1. Ove godine bas svim srcem navijam i za Alonsa u slabijem Astonu. Uzivanje je gledati njegove voznje, iskustvo, komunikaciju sa timom i napredak cele ekipe kroz sezonu, kao i auru koju siri oko sebe. I uporediti doprinos takvog vrhunskog asa i sampiona, sa "vrtačem krugova" u liku klupskog kolege Strolla.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanose se mnogi Perezom jer je on taj koji za sad jedini i nekako moze da parira Maxu ali je jasno svima da on nema sta da trazi pored Maxa ni vozacki a ni tim sigurno nece biti naklonjeniji njemu ako bude trebalo nesto da se timski resava. Isto kao i kad su se zanosili da Botas ili Rozberg mogu nesto protiv Ham a realno oni su bili i jedini koju su nesto mogli, pa se logicno samo od njih to i ocekivalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...