Jump to content
FAS Goran
snebojsa

Evo par simptoma, da li je dihtung glave?

Recommended Posts

Pre par dana primetim kad sam se parkirao da se upalila druga brzina ventilatora hladnjaka motora. Temperatura je stajala na pola. Otvorim haubu, vidim antifriz izpod minimuma. Reko sačekaću da se ohladi pa ću da dolijem. Često proveravam ulje i antifriz, uvek je sve bilo ok pa mi je bilo čudno da fali.

Posle par sati siđem do auta, proverim tečnost kad ono preko pola? Vidim da nešto nije u redu pa sam ispratio situaciju sledećih dana i ovo sam primetio:

 

1.Kad stanem na semafor uključi se druga brzina ventilatora i temperatura kreće preko pola. Malo isturiram i odmah se vrati na pola i ventilator pređe na prvu brzinu (kao da pumpa za vodu ne tera dovoljno?)

2.Kada uključim grejanje u kabini, dok vozim greje kao lud a kad stanem na semafor polako prelazi u hladno, čim krenem opet duva toplo.

3.Uveče kada se parkiram antifriza skoro da i nema u čantri, ujutu je na normalnom nivou.

4.Ulje je na pola, nisam primetio neku skramu, majonez, na poklopcu ulja.

5.Normalno pali, normalno radi, vuče, mada nisam imao prilike da ga razvučem na autoputu.

6.Punto je Classic 1.2 na metan i primetio sam zadnjih mesec dana povećanu potrošnju, oko 20%, možda je i to povezano?

7.Nigde nisam primetio da nešto curi, vlaži, motor je suv.

8.Termostat je relativno nov, promenjen pre 8 meseci pa smatram da nije on krivac?

9.Creva nisu previše tvrda, mogu normalno da ih stisnem prstima.

10. Ujutru kad odvrnem čep na posudi za antifriz čuje se kako izlazi pritisak, ne nešto puno ali se čuje, recimo kao pola od toga kada se otvara flaša gaziranog soka.

 

Eto to je ono što sam primetio, svakako ću za par dana kod majstora ali sam hteo da čujem još neko mišljenje ovde. Da li je dihtung glave ili može da bude i još nešto, po ovim simptoma?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Mijailović P. said:

Proveri prvu brzinu ventilatora hladnjaka.

 

14 hours ago, snebojsa said:

Kad stanem na semafor uključi se druga brzina ventilatora i temperatura kreće preko pola. Malo isturiram i odmah se vrati na pola i ventilator pređe na prvu brzinu

Provereno, radi prva brzina ventilatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam Punto ima zatvoreni rashladni sistem tj cantra je pod pritiskom tako da je normalno da pri zagrevanju naraste pritisak u sistemu i opadne nivo u posudi s obzirom da se creva rasire. Pritisak u sistemu povecava tacku kljucanja tecnosti, zato se ne preporucuje otvaranje cepa na zagrejanom motoru jer od oslobodjenog pritiska moze tecnost da izleti, a pri tome jer naglo gubi pritisak i da prokljuca. Vremenom se taj pritisak izgubi kada vozilo miruje jer sigurnosni ventil nije hermeticki zatvoren.

 

Rekao bih da je problem termostat ili vazduh u sistemu (mozda nije dobro ozracen pri zameni termostata i ostao je zarobljen u radijatoru kabine koji si koristio prethodnih meseci i oslobodio vazduh, a sad je uvecana potraznja sa hladjenjem motora sa porastom temperature). Takodje vec brdo primera sam cuo da ljudi menjaju termostat za termostatom i da imaju stalno probleme sa time.

 

Takodje da je dihtung glave, obicno je to propraceno ili sa mesanjem ulja ili curenjem iste te rashladne tecnosti u cilindre pa samim tim belim dimom na izduvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat je menjan u servisu Goran koji je na dobrom glasu kao pouzdan servis, verujem da su dobro odradili svoj posao i dobro odzračili sistem. A znam i da ranije na drugom autu, kada sistem nije dobro odzračen, čulo se klokotanje iz malog hladnjaka (to me je uvek nerviralo) što sada nije slučaj.

Dim iz auspuha jesam primetio u retrovizoru uveče dok sam stajao na semaforu , bilo ga je nešto više čini mi se, a koje boje je bio nisam siguran, proveriću. Mada je bilo hladno to veče pa sam to povezao sa time.

Čantra jeste pod pritiskom ali nisam ranije primetio toliko odstupanje u nivou tečnosti, mada nisam ni obraćao pažnju specijalno. Dosta me buni to što prestane sa grejanjem kada stanem na semafor a krene da greje kada dam gas. To je klasičan simptom manjka rashladne tečnosti u sistemu, a kad se ohladi motor tečnost je na više od pola u čantri, znači da je ima dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam proverio antifriz pre prvog paljenja i fali ga dosta, juče je bio na više od pola a sada je ispod minimuma. Znači od juče i otprilike 10-15 pređenih kilometara je potrošio toliko. Definitivno gubi tečnost. Nigde nisam primetio da curi, koliko sam uspeo da pregledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da curi, osetio bi prepoznatljiv miris antifriza.

Ja bih takodje prvo odzracio sistem jer tvoje nabrojane stavke pod brojevima 2,3,4,5 meni izgledaju kao da postoji neki vazdusni cep u sistemu. 

 Stavka 1 - Prvo pali prvu brzinu na odredjenoj temperaturi, a zatim pali drugu na jos vecoj temperaturi. Ne ide obratno da pali drugu pa vraca na prvu ( ili mozda prvo upali prvu, a da je ne cujes pa ti se cini da je odmah upalio drugu). Nesto tu ne valja, reostat, senzor temp, neka struja, da ne nabrajam bzvz.... ( pod uslovom da odmah pali drugu brzinu)

Svakako posto si iz Beograda mozes da skoknes do Gorana na jutarnji pregled pa ces znati sa sigurnoscu sta je u pitanju.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam dobro napisao. Da, prvo pali prvu brzinu pa onda pošto ne može da ohladi upali drugu brzinu pa kad ohladi vrati na prvu.

Videću da svratim do Gorana da vidim šta on kaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da javim epilog - dihtung glave probio kod prvog cilindra.

Zamenjen dihtung, gumice ventila, obrađena glava, španer, roler, zupčasti kaiš, vodena pumpa, ulje, filteri, antifriz, kablovi za svećice, pločice (možda sam nešto i zaboravio)...

Sve zajedno 30.000din.

Auto sam uzeo juče tako da nisam imao prilike da ga detaljno testiram što se tiče eventualne potrošnje tečnosti ali ono što sam mogao da primetim je mnogo mirniji rad i bolje ubrzanje bez trzanja i seckanja. Naravno, temperatura stoji na pola i ventilator se pali normalno, samo prva brzina.

Potrošnja mi se povećala za oko 20% otkad sam počeo da imam problema pa ću ispratiti da li se i to vratilo u normalu.

Edited by snebojsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stanje je redovno, što bi rekli.
Normalna temperatura, ventilator se normalno pali kad zatreba na prvu brzinu, ne gubi antifriz, lepo radi...
A zašto se sve menjalo, pa obrada glave dihtung i gumice ventila svakako idu, a ostalo je dotrajalo pa je svakako došao red i na to. Recimo videlo se da je zupčasti prilično dotrajao, pa onda ajde roler i španer... Vodena pumpa, kad sam sve menjao onda ajde i to...
Ulje i antifriz svakako, kablovi su probili, pločice dotrajale... I eto.
Uglavnom za sada je sve OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ti je presao puntic. Koja mu je potrosnja CNGa. Koliko kg max staje?

 

Ako ga puno vozis, i zadrzis neko vreme, sve to sto si ulozio ce ti se vratiti kroz pouzdanost.

 

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puntić je 2010. godište, uvezen je prošle godine iz Italije kada sam ga ja kupio.

Na satu ima 208kkm. U rezervoar staje, zavisi. Zimi oko 9-9.5 a leti oko 8. Nema puno pumpi u gradu za metan a usput mi je ona na Bogosloviji. Međutim tamo toče i autobusi gradskog prevoza na CNG a kad oni stanu da toče izgubi se pritisak na ostalim točionim mestima tako da je recimo sinoć stalo jedva 7.3kg.

Potrošnja je oko 5.5-6 po gradskoj gužvi, to je oko 700-750din/100km. Prelazim oko 600-800km mesečno plus Grčka leti, da kažemo 10k-12kkm godišnje.

Prošli auto mi je bio isto Punto ali na benzin, trošio jer oko 7-8 po gradu. Sve u svemu, kad se preračuna godišnje uštedim oko 500eur sa mojom vožnjom. Eto, lep dodatak na letovanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanc12

Pozdrav i dobrodosao na forum. Uz forumski Search, za sekund bi i sam dobio informaciju:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da bude i busno crevo ako curka voda ispod kola, odatle ulazi vazduh i pravi vazdusne dzepove po rashladnom sistemu motora .... a moze i da ista isparava ako kaplje na vruce komponente , u svakom slucaju sve to treba proveriti od hladnjaka, creva, termostata, vodene pumpe do samog bloka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...