Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Australija 2023

Recommended Posts

Zvanično ime:  FORMULA 1 ROLEX AUSTRALIAN GRAND PRIX 2023 (Melburn)

Lokacija: Melbourne Grand Prix Circuit, Melburn, Australija

Datum: 31. mart – 2. April 2023.

 

PETAK 31. mart 2023.

Prvi trening: 03:30 - 04:30

Drugi trening: 07:00 - 08:00

SUBOTA 1. april 2023.

Treći trening: 03:30 - 04:30

Kvalifikacije: 07:00 - 08:00

NEDELJA 2. april 2023.

Trka: 07:00

 

australija_2022.png.webp

 

Broj krugova:     58

Dužina staze:     5.278 km

Dužina trke:        306.124 km

Broj trka:             36

Prva trka:             1985.

Najviše pobeda: Michael Schumacher - 4

                           McLaren, Ferrari - 13

 

Prelazak u Melbourne je izazvalo zaprepašćenje u Formuli 1, jer je Adelaide bila izuzetno popularna i kao mesto i kao trkačka staza.
Melbourne je postao domaćin Formule 1 1996. godine, kada je preuzeo tu ulogu od Adelaide.
Za vreme održavanja trka u Adelaidi, mogli smo da vidimo dva neverovatna prejokreta u šampionatima, 1986. je Nigelu Mansellu eksplodirala guma i tako ga udaljila od titule, a 1994. godina nakon kontraverznog sudata Schumachera i Hilla, Schumacher je postao šampion. 1996. godine ne samo da se VN Australija preselila u Melbourn na novu satazu Albert Park, nego je dobila i ulogu staze koja otvara novi šampionat, iako je ove godine ona druga trka u sezoni.

 

Staza Albert Park

 

 

Melburn se ubrzo pokazao dosta zanimljivom stazom, jer je na prvoj trci pol-poziciju ostvario Jacques Villeneuve, kome je to bila prva trka u Formuli 1. Takođe u prvoj trci je Martin Brundle u svom Jordanu izleteo sa staze u trećoj krivinu gde se bolid prepolovio na dva dela, Martin je ostao nepovređen.

 

australian_gp_1998_start.jpeg.webp senna_prost_australian_gp_1989-300x188.jpeg.webp

 

Od kada se našla u kalendaru Formule 1, staza Albert Park je nekoliko puta doterivana i njena površina je sa dosta ravnija i ugodnija za vožnju od većine drugih uličnih trka. Sastoji se od 16 krivina, uglavnom sporih i srednje brzih. Preticanja su jako teška iako postoje dva teoretska mesta za to. Uglavnom se promene u plasmanu dešavaju nakon odlazaka u boks ili izlaskm Safety Cara.

Brzi pravci isečeni šikanama i prašnjave površine često dovode do dramatičnih i nepredvidivih trka. Staza Albert Park kažnjava i najmanju vozačku grešku, pogotovo što se veoma blizu staze nalaze betonski zidovi.

Safety Car je postao tradicija na stazi Albert Park…

 

australian_gp_old_track_map.jpeg.webp

 

Konfiguracija staze koja je bila aktuelna do 2021.
 

Trka nije održana 2020. godine usled izbijanja pandemije koronavirusa. Timovi su bili spremni i došli su na stazu, ali su dva mehaničara McLarena imala pozitivan test na COVID19 zbog čega je tim odlučio da se povuče sa trke zbog bojazni od širenja zaraze. Nakon pregovora,  organizatori su u dogovoru sa čelnicima Formule 1 odlučili da otkažu trkački vikend nposredno pre početka prvog treninga. Veliki broj navijača je već tada bio ispred ulaznih kapija, ali niko nije pušten na tribine tog jutra.

Trka je vraćena na kalendar sledeće godine, tradicionalno kao prva trka sezone, ali je onda iz istih razloga kao pre godinu dana ponovo otkazana, tačnije odložena za Novembar.

 

Staza Albert Park

 

Radovi na stazi Albert Park, 2021. godina

 

Organizatori su dodatno vreme iskoristili da razmotre i relizuju promene koje bi mogle da se naprave na stazi zarad poboljšanja trka. Odlučeno je da se prošire krivine 1, 3 i 15, potom ukinut šikana u krivinama 6 i 7, kao ona u krivinama 9 i 10. Krivina 13 je dobila potpuno drugačiji profil i sada je mnogo oštrija nego ranije. Modifikovana konfiguracija staze je prikazana 1. aprila. 2021. Mnogi su pomislili da se radi o prvoaprilskoj šali, ali su snimci i fotografije sa razrovane staze Albert Park ubrzo potvrdili da su organizatori zaista odlučni u sprovođenju svojih ideja.

Na kraju, VN Australije nije održana ni u 2021. zbog rigoroznih procedura oko ulaska u zemlju zbog koronavirusa.

 

Australia_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepi brka ...

Samo da ove godine ostave 3 drs zone i možda bude neko dobro preticanje. Prošle godine su prvo najavili 3 drs zone pa su vratili na 2 drs zbog onog poskakivanja bolida

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi i drugi trening

Prvi trening bilo super vreme,drugi trening samo prvih 20 minuta bilo suvo posle kiša počele da zeza.

Što se tiče guma za ovu sezonu žuti pneumatik dobio je tvrdju komponentu,kako će se pokazati u trci videćemo da li će moći duže da se vozi na njoj. Crveni i beli ostali su potpuno isti kao prošle godine

 

Fsg9OFrWYAA4nd7.jpeg Fshuq7FWwAEAC-e.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Nova pol pozicija za Maxa,iznenadjujuće na drugom i trećem mestu Rasel i Hamilton. Perez u prvom izlasku pravi grešku na kočenju i ostaje zaglavljen u šljunku tako da se nije ni kvalifikovao. Već na trećem treningu počeli su problemi za Pereza duže ostaje u boksu tako da se sve prenelo na kvalifikacije gde prenosi da se opet isto desilo na kočenju. Max je isto prijavio za menjač da lošije radi kad prebacuje u niže brzine.

Hulk u q2 odlična pozicija 5 mesto,takodje i Albon 10 pozicija . U q3 Hulk 10 pozicija a Albon 8-mi.

Alonso četvrti mada odličan tempo tokom svih treninga.

 

FsnCuMIX0AA4kuM.jpeg Fsm4hgAXwAAQ3OQ.jpeg Fsm7apiX0AEeeB9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen neuhvatljiv za konkurente na kvalifikacijama u Australiji

 

Max Verstappen

 

Već prvi deo kvalifikacija je doneo iznenađenje pošto je Red Bull izgubio Pereza koji je izleteo u krivini 3 i zaglavio se u pesku. On je imao problema sa kočenjem u ovoj krivini na celom trećem treningu, a Red Bull očigledno nije uspeo da reši njegov problem. Sa druge strane, Verstappen je Q1 završio kao najbrži sa 1m17.384pred Russella i Hamiltona koji su zaostajali oko tri desetinke. Pored nesrećnog Pereza, kvalifikacije su nakon prvih 18 minuta završili Piastri, Zhou, Sargeant i Bottas.

 

Verstappen je bio najbrži i u Q2, a njegovo vreme od 1m17.056s je bilo dve desetinke bolje od Alonsovog na drugom mestu. Sjajan podvigu su napravili Hulkenberg i Albon koji su prošli u Q3 gde se našlo čak sedam različitih timova. Prvog i petnaestog je razdvajalo manje od 1.3s, a kvalifikacije su se završile za Ocona, Tsunodu, Norrisa, Magnussena i De Vriesa.

U Q3 su svi imali dosta problema na početku da pronađu prijanjanje, posebno u poslednjem sektoru. Tako su posle prve runde krugova najbolja vremena imali Hamilton i Alonso, a razlike su bile neverovatno male. Ipak, Verstappen je pokazao brzinu Red Bulla u poslednjim trenucima Q3 i njegov krug od 1m16.732s je bio nedostižan za ostale. Mercedes je ponovo kao prošle godine živnuo u hladnijim uslovima, pa su Russell i Jamilton završili na drugom i trećem mestu. Alonso je bio četvrti ispred Sainza, timskog kolege Strolla i Leclerca, dok su Albon, Gasly i Hulkenberg kompletirali prvih 10.

 

Verstappen: Biće izazova sutra

 

''Poslednji pokušaj je bio baš dobar i tokom celog vikenda je bilo teško dovesti gume do prave radne temperature već u izlaznom krugu. Međutim, u Q3 je sve ispalo dobro i zadovoljan sam krugom i novom pol-pozicijom. Mislim da imamo dobar bolid za trku, ali neće biti lako održati gume u životu. Biće izazova. Bio sam već ovde na podijumu, ali se nadam da će ovog puta biti neka druga pozicija'', izjavio je Verstappen.

 

Alonso: Polako smanjujemo zaostatak u kvalifikacijama

 

Fernando Alonso

 

Španac je bio zadovoljan kvalifikacionim rezultatom, iako su oba Mercedesa završila ispred njega.
''Osećam se dobro. Vremena su bila baš izjednačena tokom celih kvalifikacija i na kraju nam je izmakao prvi red za par stotinki. Mercedes je obavio odličan posao u Q3, ali sam zadovoljan našim rezultatom. mislim da napredujemo sa kvalifikacionim tempom i moramo biti zadovoljni. Imam dobar osećaj za sutra. Jedna od naših snaga je upravo trkački tempo. Startujemo iz drugog reda i videćemo kako će biti'', izjavio je Alonso.

 

Vozači Mercedesa iznenađeni rezultatom

 

Lewis Hamilton

 

Russell i Hamilton sutra kreću sa drugog i trećeg mesta i biće glavni konkurenti Verstappenu na startu.
''Bilo je dosta posla u fabrici i mnogo je urađeno ovde u Melburnu. Bolid je živnuo i bili smo na limitu. Sada mi je žao što nisam na pol-poziciji. Prosto se očekivanja brzo menjaju kada sve ide kako treba i pokazali smo da imamo potencijal. Veoma sam zadovoljan drugom pozicijom. Očigledno nešto radimo kako treba'', izjavio je Russell.

''Prezadovoljan sam rezultatom. Nismo ovo očekivali, ali radili smo naporno i sjajno je biti ovako blizu Red Bull-a. Nadam se da ćemo sutra moći da ih jurimo i da će vreme biti dobro. Moj drugi krug nije bio tako dobar pošto sam izgubio malo na početku kruga, ali zadovoljan sam'', rekao je Hamilton.

 

Sainz: Imao sam tempo da budem u jednom od prva dva reda

 

Carlos Sainz

 

Španac nije imao najbolju pripremu kruga, ali veruje da će sutra imati bolji trkački tempo nego na prethodnim trkama.
''S jedne strane sam zadovoljan, s druge nisam. Što se negativnih stvari tiče, mislim da nismo dobro pripremili poslednji krug. Temperature nisu bule na nivou pošto smo propustili nekoliko bolida za koje smo mislili da su u brzim krugovima. Morao sam da usporim i to mi je kompromitovalo prvi sektor gde sam izgubio 2-3 desetinke. Bez toga bih verovatno bio među prva tri i to bi bio dobar napredak. Što se pozitivnih stvari tiče, zadovoljan sam bolidom ovog vikenda. Konačno sam mogao da forsiram malo više i mislim da će neke promene koje smo napravili sutra takođe imati pozitivan efekat na trku'', izjavio je Sainz.

 

Hulkenberg: Očekujem da budemo u borbi za bodove sutra

 

Nico Hulkenberg

 

U Haas-u veruju da su rešili probleme sa trkačkim tempom koje su imali u Bahreinu.
''Pozitivan dan i kvalifikacije. Q2 je bio baš dobar, ali sam u Q3 imao samo jedan novi set i nažalost nisam uspeo da ponovim vožnju iz Q2. Ipak, nisam nezadovoljan. Ponovo smo u prvih 10 i verujem da će trka biti bolja. Videli smo u Džedi da smo konkurentni na uličnim stazama i očekujemo da ovde bude slično'', izjavio je Hulkenberg.

 

Gasly: Očekivali smo ovakav rezultat

 

Pierre Gasly

 

Francuz je još jednom ostvario plasman u Q3 i sutra će se boriti za nove bodove za Alpine.
''Definitivno je pozitivan osećaj. Polako rastemo kao ti i ostvarili smo još jedan Q3 plasman. Mislim da smo tamo gde smo očekivali da budemo. Fali nam oko tri desetinke do Ferrarija, a želimo da budemo u borbi sa njima. U ovakvim uslovima smo možda mogli do osmog mesta, ali smo svakako pokazali da konstantnost u našim performansama'', izjavio je Gasly.

 

Albon: Sve zavisi od guma

 

Alexander Albon

 

Tajlanđanin i Williams su prikazali sjajnu brzinu na treninzima i to su uspeli da prenesu i na kvalifikacije.
''Veoma smo zadovoljni. Prošlog vikenda nismo mogli da pripremimo gume na vreme, a ovog puta jesmo. Gume su sve i obavili smo sjajan posao. Sutra je sve moguće. Startujemo sa pozicije koja donosi bodove i moraću dobro da se naspavam i fokusiram na trku'', izjavio je Albon.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat

Ponovo cirkus u režiji direkcije trke. Ceo vikend je takav pošto je ovog vikenda vožena F3 i F2 bilo je teško za gledanje kakvih je sve gluposti bilo od direkcije i loših odluka.

Što se tiče F1 prvih 10 krugova bilo je zanimljivo posle klasičan vozić.

Rasel i Hamilton startuju odlično prvi i drugi Max treći. Lekler u drugoj krivini ima kontakt sa Strolom izleće i ostaje u šljunku. Rasel i Sainc prvi menjaju gume. Albon izleće sa staze i imamo prvu crvenu zastavu da bi se očistio šljunak sa staze. Ponovo start Hamilton prvi Max drugi i Alonso treći. Max lagano pretiče Hamiltona i do kraja trke ništa se ne menja. Raselu posle par krugova nakon restarta otkazuje motor.Magnusen 2 kruga pre kraja udara u zid i umesto da se nastavi do kraja iza vozila bezbednosti opet uvode crvenu zastavu.

Ponovo restart i pravi karambol Sainc izbacuje Alonsa,Gasli i Okon sudaraju se obojica van trke. Opet crvena zastava i vraćaju bolide na poredak pre restarta tj.bolidi koji su mogli da se voze da bi se odradilo 1 krug čisto za publiku.Sainc je kažnjen sa 5 sekundi zbog udaranja Alonsa. Perez vozač dana verovatno je ceo Meksiko glasao inače loš vikend i takva trka

 

FssVujQWIAAKwYD.jpeg FssZwPaXgAAGKGW.jpeg

FssXJL6XwAEyZC0.png FssbkhxXgAIPY0r.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katastrofa od strane sudija. Ponište zadnji restart, izgubljene - dobijene pozicije, slupane bolide, vrate na stanje pre restarta ali kazne su NOVE. Ne znam iz kog razloga su insistirali na klasičnom a ne letećem startu, kada se zna da je svaki reStart vrlo rizičan. Cirkus !

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappenova pobeda u Australiji u senci još jedne sramote Formule 1

 

Start VN Australije

 

Svetski šampion je bio dominantan na današnjoj trci koja je nažalost u nekoliko navrata bila veštački režirana glupavim odlukama direkcije trke.

Većina vozača se odlučila da trku započne na srednje-tvrdim gumama. Alpine i Alfa Romeo su se odlučili za meke, dok je Perez na začelju imao tvrde. Russell je imao sjajnu reakciju na startu trke koja mu je omogućila da napadne i obiđe Verstappena koji se potom našao pod pritiskom od strane Hamiltona, Alonsa i Sainza. Hamilton je u krivini 3 prošao Verstappena sa unutrašnje strane, gužvu je iskoristio Sainz, koji je prošao Alonsa, a iza njih je došlo do trkačkog incidenta i kontakta između Strolla i Leclerca nakon kog je vozač Ferrarija završio zaglavljen u šljunku.

 

Charles Leclerc

 

Zbog toga je na stazu već na početku drugog kruga izašlo vozilo bezbednosti, ali se ono nije dugo zadržalo na stazi pošto je trka nastavljena u četvrtom krugu. U tom periodu je nekoliko vozača koji su krenuli u trku na tvrdim gumama dva puta išlo u boks. Prvo su zamenili gume na kojim su krenuli, a onda su se već u sledećem vratili na tvrde, koje bi trebalo da su bile dovoljno dobre da izdrže celu trku.

Russell je dosta rano krenuo trkačkom brzinom tako da praktično niko na restartu nije imao priliku da napada. U šestom krugu je Hamilton pokušao da pritisne Russella na kraju zadnjeg pravca, ali nije uspeo da prođe. To je onda omogućilo Verstappenu da napadne Hamiltona, ali pozicije nisu promenjene. U istom krugu je viđen još jedan incident kada je Albon izgubio kontrolu u brzoj krivini 6 i zakucao se u zid sa spoljne strane. Zbog toga je ponovo na stazu izašlo vozilo bezbednosti, a Russell i Sainz su odmah otišli u boks i montirali tvrde gume. Po povratku na stazu su se vratili na sedmo i jedanaesto mesto, ali je malo nakon toga direkcija trke odlučila da prekine trku zbog oštećenja zaštitne ograde u krivini 6 čime su Russellova i Sainzva trka uništena pošto su pod crveno. Zastavom svi imali pravo da iskoriste kontraverzno pravilo koje dozvoljava svima da promene gume.

 

Prekid nije potrajao predugo pošto se ispostavilo da integritet zaštitne ograde nije bio kompromitovan, pa je odluka kontrole trke da prekine trku zbog prostog uklanjanja bolida i čišćenja staze od šljunka izgledala potpuno nepotrebno. Poredak prvih deset na restartu trke je bio Hamilton, Verstappen, Alonso, Stroll, Gasly, Hulkenberg, Russell, Tsunoda, Norris i Piastri. Od ostalih iz većih timova Sainz je bio 11. a Perez 14. Očekivano, skoro svi su odlučili da montiraju tvrde gume, a izuzetak su bili De Vries i Sargeant na srednje-tvrdim. S obzirom da je bilo suvo imali smo novi start iz mesta.

 

Pripremni krug je bio jako spor i nekoliko vozača je potpuno precenilo brzinu onih ispred sebe u krivini 6, pa smo gledali i vožnje po šljunku i izbegavanje sporijih vozača. Procedura restartu se potom našla pod istragom, a Hamilton je bez većih problema poveo trku ispred Verstappena i Alonsa. Loš start je imao Stroll koji je izgubio pozicije od Gaslyja i Russella, a dobro je krenuo i Sainz koji je vrlo brzo rešio oba McLarena. Verstappen je počeo da pritiska Hamiltona već u 12. krugu i Hamilton nije imao nikakve šanse u potpuno besmislenoj DRS zoni na zadnjem pravcu, koja je prošle godine izbačena, pa je Verstappen po prvi put poveo. Russell i Sainz su iza nastavili da napreduju u poretku. Britanac je prošao Gaslyja za četvrto mesto, dok je Sainz prošao Tsunodu, Hulkenberga i Strolla za šesto.

Malo iza njih je Norris uspeo da napreduje na deveto mesto, dok je Perez polako napredovao do 13. pozicije. Na čelu je Verstappen stvorio prednost od preko 3 sekunde ispred Hamiltona, dok je Alonso imao sjajan tempo i pritiskao je Hamiltona. U 18. krugu katastrofa za Russella i odustajanje pošto je njegov motor eksplodirao na kraju kruga. On je parkirao svoj Mercedes na glavnom pravcu na kraju izlaska iz pit-lejna.

 

George Russell

 

Zbog toga je na kratko bilo aktivno virtualno vozilo bezbednosti, a trka je nastavljena u 19. krugu i iako su se razlike na vrhu u prvih par krugova nakon nastavka smanjile, Verstappen je uspeo da pobegne na 5 sekundi od Hamiltona, ali je i Alonso izgubio korak za Mercedesom. Za to vreme, iza je Perez velikom brzinom napredovao do devetog mesta sa nekoliko fantastičnih obilaženja u brzoj krivini 11 zahvaljujući ogromnoj prednosti koju je Red Bull imao na pravcu. U 25. krugu je Sainz super-agresivnim manevrom obišao Gaslyja za četvrto mesto nakon što je nekoliko krugova bio zaglavljen iza Francuza. Međutim, i pored toga on nije izgubio previše vremena u odnosu na Alonsa ispred sebe. Dobar napredak je previo i Ocon, koji je obišao Tsunodu i Piastrija, pa se i drugi bolid Alpine našao u bodovima.

 

Hamilton je oko 30. kruga počeo da gubi dosta vremena za Verstappenom, što je omogućilo Alonsu da se malo približi. Sainz je iza vozio svoju trku, držao se na oko dve sekunde iza sunarodnika u Aston Martinu i činilo se da je većina u tim trenucima više pazila na svoje gume nego što su bili fokusirani na napade. Verstappen je imao prednost oko 9 sekundi, ali su iza njega svi do devetog mesta bili relativno blizu jedni drugima. Taj period trke je bio veoma dosadan pošto se sve svodilo na kalkulisanje i izbegavanje grešaka. Perez je konačno nakon dosta vremena krenuo u napad na Norrisa i u 43. krugu smo posle dosta vremena videli obilaženje, ponovo u krivini 11 kada je Perez napredovao na osmo mesto. Samo krug kasnije je prošao i Hulkenberga za sedmu poziciju, a sledeća mesta je bio Stroll, četiri sekunde ispred. 11 krugova pre kraja je Verstappen skoro zaspao kada je malo izleteo u pretposlednjoj krivini zbog čega je izgubio oko tri sekunde, ali nije oštetio gume, pa je samo par krugova kasnije ponovo vozio najbrži krug trke. Norris je u tim trenucima pokušavao da obiđe Hulkenberga za osmo mesto i nakon nekoliko pokušaja je uspeo, dok je Hulkenberg tom prilikom malo i završio van staze. Taj duel je omogućio Oconu da smanji svoj zaostatak za devetim mestom sa sedam na tri sekunde. U 54. krugu smo videli još jedan incident kada se Magnussenu otkinula guma sa felne zadnjeg levog točka nakon kontakta sa zidom, a na stazu je poslato vozilo bezbednosti.

 

A onda direkcija trke odlučuje da ponovo pravi veštački šou. Crvena zastava tri kruga pre kraja trke, besplatna promena guma za sve, start iz mesta i dva kruga trkanja punom brzinom. Prekid ponovo nije previše potrajao, pošto nije bilo previše posla za redare, a svi vozači su imali  meke gume, s tim što su Perez i Norris na sedmom i osmom mestu imali potpuno nove pneumatike. I… šta reći šta se onda desilo. Verstappen je poveo ispred Hamiltona, iza njih velika gužva, Sainz kači Alonsa, opet gužva, Alonso završava pored staze, dve Alpine se kače i završavaju u zidu, De Vries van staze nakon što se Sargeant zakucao u njega… potpuni haos. Sainzovo prednje krilo je oštećeno, Stroll ga prolazi, ali prekasno koči u krivini 3 i odlazi preširoko, Hulkenberg se provlači na četvrto mesto iza Sainza i crvena zastava.

Do kraja trke je bio ostao još jedan krug, a pošto je crvena zastava brzo istaknuta postavljalo se pitanje da li će se poredak vratiti na onaj koji je bio na restartu. U tim trenucima je verovatno bilo mnogo lobiranja i razgovora iza kulisa, a na kraju je odlučeno da da se poredak vrati na onaj koji je bio na restartu. Onda je Sainzu data kazna od 5 sekundi za kontakt sa Alonsom koji na kraju vozača Aston Martina ništa nije koštao. Alpine su ostale bez šanse da završe trku iako je sve ono što se desilo na restartu faktički izbrisano. Trka je nastavljena iza vozila bezbednosti i zapravo je bila samo parada do cilja pošto trkanja nije bilo.

 

Tako je konačan poredak bio Verstappen, Hamilton, Alonso, Stroll, Perez, Norris, Hulkenberg, Piastri, Zhou i Tsunoda. Zbog otkazivanja VN Kine sada imamo rupu u kalendaru i puazu sve do kraja aprila kada čemo gledati još jednu trku na kojoj smo u prošlosti gledali haos - VN Azerbejdžana. Još jedna prilika za direkciju trke da se pokaže u punom svetlu. Čekamo…

 

Verstappen: Ne razumem neke odluke direkcije trke

 

Max Verstappen

 

Holanđanin je istakao da mu je drago što je ''preživeo'' sve što se dešavalo na današnjoj VN Australije.
''Imao sam veoma loš start i bio sam veoma oprezan na početku. Želeo sam pobedu i videli smo da je bolid imao odličan tempo, ali su ove crvene zastave sve poremetile. Nije mi baš jasno. Prvi prekid je možda bio opravdan, ovo ostalo ne razumem. Ipak, uspeli smo da preživimo i pobedili smo, što je na kraju najvažnije. Duel sa Lewisom ja početku je bio oštar. Bilo je kontakta i mislim da pravila jasno određuju šta može da se radi kada se pretiče spolja. Mislim da u ovom slučaju nisu poštovana, ali svakako smo bili brži i na kraju ih obišli'', izjavio je Verstappen.

 

Alonso potvrdio da nije mogao da drži tempo za Hamiltonom

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR23_VN_Au

Fernando Alonso, Aston Martin, VN Australije 2023. / Aston martin F1 Media Centre

 

Španac je trku za VN Australije završio na trećem mestu.
''Ovo je bio roler koster sa emocijama danas, jer se svašta dešavalo od početka, posebno u poslednjih pola sata je bilo teško razumeti šta se dešava. Sama trka bila je dobra po nas po pitanju tempa, Mercedes je bio veoma brz, Lewis je odradio neverovatan posao i nisam mogao da pariram njegovom tempu, ali uzećemo treće mesto. Prva crvena zastava nam je pomogla, jer George i Carlos su išli na zamenu guma i mi smo dobili dva mesta besplatno, ali druga nam nije pomogla zbog incidenta, ali smo imali sreće i bili smo u prilici da dočekamo karirani zastavu na trećem mestu. Treća i četvrta pozicija označava neverovatni nedelju za nas,'' kazao je Alonso odmah posle trke.

 

Hamilton: Nisam očekivao da mogu biti drugi

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W14_VN_Asutralij

Lewis Hamilton, Mercedes, VN Australije 2023. / Mercedes AMG F1 Media Centre/LAT Images

 

Lewis Hamilton završio je trku u Melburnu odmah iza Maxa Verstappena.
''Prvo da se zahvalim svim u Australiji što smo imali najbolju dan ove nedelje. Nismo imali sreće sa Georgeom danas ali je naša pouzdanost bila dosta dobra ali ovo je stvarno neserćan slučaj. Nisam očekivao da ću biti drugi i stvarno sam zahvalan na ovome. Još uvek nisam zadovoljan bolidom, kao da nisam konektovan sa njim, vozim najbolje što mogu i ako nemam tu vezu sa automobilom. Mislim da je to dugačak projekat. Za nas je neverovatno što smo uspeli da se borimo sa Aston Martinom u ovo doba sezone i nastavićemo borbu. Hvala i ljudima u našoj fabrici.''

 

Sainz: Idem kod sudija, ne smem ništa da pričam sada

 

Carlos Sainz

 

Španski vozač ii dalje ne može da veruje šta ga je snašlo na kraju VN Australije.
''Trenutno ne mogu da pričam. Previše sam besan i razočaran odlukom sudija. Neću ništa da pričam. Idem sada kod sudija. Mislim da su morali da sačekaju. Ovo je najnezasluženija kazna koju sam ikada video., posebno kada se sve uzme u obzir. Neću ništa sada da priča. Došao sam pred vas novinare samo zato što moram i zato što bih dobio još kazni da nisam. Daću drugi izjavu kasnije'', izjavio je vidno razočarani Sainz.

 

Leclerc posle udesa: Mislim da je ovo bio trkački incident

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Australije_Ga

 

Vozač Ferrarija trku u Australiji završio je već u prvom krugu.
Charles Leclerc je na samom startnu kod prve krivine imao incident sa Lancom Strollom, posle čega je završio u pesku i tako je od trke za VN Australije video samo par stotina metara. Vozač iz Monaka nije bio previše rečit pa tako nije želeo nikog da krivi za ovakav rezultat. ''Prišao sam prvoj krivini veoma oprezno, ali Stroll je izašao ispred mene i nisam mogao da nastavim da skrećem u desno. Mislim da je ovo bio trkački incident'', kazao je Leclerc.

 

Hulkenberg: Bilo je puno pozitivnih stvari ovog vikenda

 

Nico Hulkenberg

 

Nemac je pre početka sezone najavio da će mu trebati par trka da se vrati u formu i može se slobodno reći da je svoj cilj ostvario.
''Trka je na momente bila haotična. Moraćemo dobro da pogledamo šta se sve dešavalo, a dešavalo se svašta. Imao sam odličan start kod trećeg restarta na mekim gumama i prošao sam do četvrte pozicije, ali je šteta je što je došlo do incidenata, a onda i do novog prekida. Ipak, ima puno pozitivnih stvari koje možemo da ponesemo sa sobom. Ja se osećam sveže, mislim da sam mentalno na pravom mestu i zaista uživam u radu sa ekipom i eksperimentisanju sa bolidom. Imamo dobar momentum i želimo da ovako nastavimo i na sledećim trkama'', izjavio je Hulkenberg.

 

Gasly: Nismo očekivali da ćemo ovako pratiti Alonsa i Sainza

 

Pierre Gasly i Carlos Sainz

 

Francuz je bio razočaran ishodom svoje trke nakon odustajanja posle poslednjeg restarta.
''Nemam šta da kažem. Strašno sam razočaran. Želim da se sećam samo pozitivnih stvari. Zaista nismo očekivali da ćemo imati ravnopravan tempo sa Sainzom i Alonsom tokom većeg dela trke. Nemam komentar na ostalo i razočaran sam što stojim ovde dok ostali voze još jedan krug'', izjavio je Gasly.

 

Haas uložio protest na rezultat trke

 

Nico Hulkenberg

 

Američki tim je uložio protest na kontroverzan završetak trke u Australiji.
Nico Hulkenberg je trku u Melburnu završio na sedmom mestu nakon impresivne vožnje. On je prilikom poslednjeg restarta izbegao haos koji je nastao na izlasku iz krivine 1 i domogao se četvrtog mesta. Direkcija trke je potom prekinula trku i odlučila da vrati poredak na onaj koji je bio pre restarta, zbog čega je Hulkenberg izgubio nekoliko pozicija. Ta to nije učinjeno, Nemac bi posle Sainzove kazne završio na podijumu.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...