Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

jbt koliko mesta u motornom prostoru kod brava pogotovo izmedju hladnjaka i motora, na gp je sve zbijenije dosta pogotovo kad treba filter ulja da vadim bude gimanstika em nezgodno da se pridje kljucem em ruke odrerem, a odozdo ne moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod benzinca je ta razlika u prostoru vrlo ocigledna u odnosu na dizlo, a tek koliko ima mesta pod haubom kod 1.4 16v atmosferca, koji je jos manje komplikovan. Ono, ubacis i twinair motor od Pande, gratis pa se dzekiras sto imas V6 hibrid :lol:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja čim vidim da ima mesta oko benzinskog motora, pomislim, "Odlično ima mesta za TNG".... :rolleyes:, a bično je tako kod starijih benzinaca. 

 

kad vidim ove dizele, sa poklopcima motora koji skoro potpuno pokriju prostor ispod haube, onda pomislim, "brat moj, al ih drpaju za svako skidanje / servisiranje".... ja tako, a vi Kako te :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal je moguće da je termostat krenuo da zeza. Stavljen je nov Vernet pre skoro dve godine.
Dakle, regularno se u vožnji zagreje motor i dođe na radnu temperaturu , dotle sve normalno, i onda u jednom momentu , verovarno kad prvi put otvori termostat, nije bitno dal stojim ili vozim, padne skazaljka 2-3 crtice ispod i vrlo brzo se vrati u normalu. Nakon toga se to dešava s vremena na vreme.
Pri vožnji na otvorenom nema drastičnog pada temperature, pokazivač je na sredini i ima mikro pomeranja gore dole.
Znam da je do skoro, dok nije ispušten stari muljavi antifriz, pokazivač bio stalno zakucan u jednu tačku.
Prva slika je normalno a druga slika dokle hoće da padne pokazivač.

89bc4282320c305aee5eb5cef19d4996.jpgdf3ce7f4b80ff329239eecb030c0df02.jpg

Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drugoj slici se vidi da si blizi Suncu, pa auto krenuo preventiivno hladjenje sistema jer ce d upece. A i sta se vozis blize Suncu, hoces lak sa auta da skines ? :lol:

 

Jbg, desava se da rikne. Usput proveri creva kakva su. Nije vise kvalitet kao sto je bio, a mozda ga je nesto i blokiralo ako je odnekud povukao neku stroku.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, knezevic76 said:

Prva slika je normalno a druga slika dokle hoće da padne pokazivač.

df3ce7f4b80ff329239eecb030c0df02.thumb.jpg.55fe2dfd1eb3b9b4bc4d51b8ae2abb92.jpg

A vidis, ja gledao da zamenim originalni termostat cim je kazaljka krenula da "lizne" ispod sredine. Kao sto kazaljka sada stoji na ovoj tvojoj drugoj slici.

I kad to vec radim, zamenio sam naravno ceo termostat sa sve termodavacem (iako su ovde neki savetovali da se zameni samo ulozak).

I to kupljen skuplji Vernet (50% skuplji od Meyle i slicnih), cini mi se u Delmaxu.

I to, evo gledam, u januaru 2023. Ako je rashladna tecnost na istom nivou, ne vidim sta drugo moze da bude.

I ti sad budi pametan sta kupiti kod nas :blink: , bar sa Vernet i Behr racunas da nema greske.

 

PS: Cak sam tada bas ja otvorio novu temu oko termostata na 1.4 MultiAir i T-Jet. Cisto da procaskamo, iskustva, cene, sta kupiti... A i da se ljudi sa turbo benzincima ubuduce nadovezuju.

Po ugledu na onu cuvenu temu o termostatima na JTD, koja je u zlatno doba foruma imala jedno 60 strana.

A ta "benzinska" tema nazalost ostade na toj mojoj dobroj zelji, sa nekoliko (i pola mojih :)) postova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kao ja zbog tog mikro pomeranja ne bi menjao termostat ( ali to sam ja) pogotovo sto u otvorenoj voznji ne pada temp nesto drasticno, a i podize ga do radne temp... Ta " sitna" variranja moze da pokaze i u trenucima kada pali i gasi ventilator... 

Da vozimo isti auto, kada bi ga promenio, uzeo bi od tebe taj "neispravni" da ga imam u rezervi... Ali opet kazem, to sam samo ja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je prost termostat, nije kao ona stoglava azdaja na JTD :D . Lako moze da se proba da se zameni samo ulozak koji je par stotina kinti. Treba samo voditi racuna da otvara na 80 C.

 

Sto je najsmesnije, autic me je tako lepo sluzio 5 godina, cim sam primetio da temperatura ide trunku ispod sredine, reko' daj da zamenim sa necim kvalitetnim, komplet termostat+termodavac.

Po ovome ispade da je fabricki termostat 6 puta duze (i pred kraj cak bolje) radio nego Vernet aftermarket. Evo par fotki i podataka iz te moje tadasnje teme:

On 1/29/2023 at 5:48 PM, Ivan said:

Situacija za 1.4 MultiAir Turbo je sledeca: ide modifikovani termostat ciji je fabricki serijski broj 55215006.

Otvara na 80C (koliko se secam za bivsi JTD je bilo 88C) i ide samo za novije Euro 5 motore. Tj. moze i na T-Jet 120 Euro 5 i MultiAir atmo.

 

IMG_20230118_182715.thumb.jpg.634ac122714ba1696d312591e6f2cd94.jpg IMG_20230118_184423.thumb.jpg.e775bf5379676cffb94d9d450f96bcdc.jpg IMG_20230118_182226.thumb.jpg.54f19d643e6b439c049512673384d7da.jpg IMG_20230118_182308.thumb.jpg.b0524be61eac37938a133d8218a23f30.jpg

 

U ovoj varijanti za Euro 5 motore, Vernet interna oznaka termostata je TH7228.80J :

 

IMG_20230118_183044.thumb.jpg.4344f2064b25b533e24ce884317f17e5.jpg IMG_20230118_182733.thumb.jpg.a1c235d5e92fd1da1b29ff0055c7ad96.jpg

 

Posto ih ima dosta vise - da dopunim i za kolege sa starijim Euro 4 T-Jet motorima (120 i 150 KS). Fabricki serijski broj termostata je 55208964 .

Ako se neko odluci (takodje) za Vernet - interna oznaka za Euro 4 motore im je TH7139.80J .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, werp690 said:

Ja kao ja zbog tog mikro pomeranja ne bi menjao termostat ( ali to sam ja) pogotovo sto u otvorenoj voznji ne pada temp nesto drasticno, a i podize ga do radne temp... Ta " sitna" variranja moze da pokaze i u trenucima kada pali i gasi ventilator

Po trenutnim temperaturama mu mozda i nece praviti problem osim ako ne razmislja da vozi krofne/infinity. Ja bih bar proverio sistem/menjani deo i proceprkao da kojim slucajem nije nesto drugo napravilo problem (npr elektroinstalacija) nego da cekam toplije vreme pa potencijalno krene da pregreva. A vazda to bude bas kad ti najmanje treba jos samo to s@nje. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Ma nece da pregreva. Vec nece do radne zimi. Veci mu problem ako je riknuo ( a sumnjam da jeste sa ovim malim odstupanjima) sto ce ostati u otvorenom pa ce da ga zeza za grejanje, a ne za hladjenje....Cak mislim i da nije doslo do toga jer drzi temperaturu na otvorenom putu sto je naucna fantastika kada zaglavi termostat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros je bilo 4 stepena, i do radne temperature se ponaša normalno, treba mu nekih 1.5 km da krene da greje u kabini (automatski podešeno na 25 stepeni) i da diže skalu i oko 3-4 km da bude na radnoj. Dotle skala ide lepo na gore, dakle termostat je zatvoren.

Imam trip da kad otvori termostat tad krene hladna voda iz hladnjaka i obori pokazivač par podeoka.

Stavio sam grejanje na MAX, duva vrelo uvek i sa tim oscilacijama pokazivača

Elem nije smak sveta, nego mi interesantno to ponašanje, nije ga bilo dok nisam na velikom servisu zamenio posudu za antifriz i ispustio deo antifriza i ulio 2l čistog da ispere sistem i da vozim jedno par nedelja dok se sve to ne ispere kako treba, jer je onaj stari antifriz bio katastrofa, zna[mention=205]ivan[/mention] zašto, da ne širim priču sad.

 

 

PS na MiTu mi je zaglavio termostat na otvoreno, pa zimi nikad nije mogao da dođe do prve četvrtine skale kad je u pokretu, stalno je podhlađivao.

 

 

Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto sam doživeo s puntom. Zamenio termostat, al' sam ubo neki fuš, i opet za par meseci ista priča. Tako sam ga i prodao, šanse nije bilo da zimi prebaci trećinu skale.

Posle mu Zoki još dva puta menjeo, i mislim da je kod ovog drugog potrefio... :lol:

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda ovaj radi na nekom stepenu nize temperature pa zato pokazuje. Isprati dijagnostikom kako osciluje temperatura i gde je drzi, ja ga ne bih dirao do zime svakako, tu ce se pokazati.

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mićo, ne pratiš fabulu radnje, termostat je prošlu zimu i celo leto radio perfektno, pokazivač na pola i nije mrdao.
Da je zaglavio , na otvorenom na auto putu jutros ne bi se držao na sredini.
To je 100% neki gremlin našao da mi skače po živcima.
Ove nedelje ću svakako do majstora pa će da vidimo.

Послато са SM-S926B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas kako kazu majstori, teraj to.... :D Razumem da te nervira i da ti bode oci ali ako greje fino, ne gubi radnu na otvorenom putu. Nije ostao u otvorenom, mislim da ces samo dzabe menjati termostat. 

Edit: @knezevic76Odzracen kako treba pri zameni boce i dolivanja te 2L. Jos i veliki radjen, skidana pumpa, meni vuce da je ostalo malo vazduha tu, a da nije do termostata? Nekako mi na to vuce.. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja te male oscilacije po otvaranju termostata ne bih dirao za sad. Onog trenutka kad ozbiljnije pocne da zeza, da ne otvara, ili ne zatvara, onda menjaj. Ili, ako nesto vec radis kod majstora, onda dodaj i zamenu termostata, da ti ne visi nad glavom. 

Iskusan si vozac, osetices brzo bilo koji problem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, knezevic76 said:

Vozio sam staru pandu bez pokazivača, samo zablješti crvena lampica kad pregreje :)

Послато са SM-S926B помоћу Тапатока
 

Prava stvar.. Tako i mwni u Lybri pokazuje stalno 150c, a kazaljka do 130c..Navikne covek. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Golf 1 iz TAS-a prve serije, Nemačka klotara sa jednom "rupom" u instrument tabli i u njoj brzinomer i pokazivač količine goriva. Ostalo lampice, Ako se upali voda skoro 100% stradao zupčasti.

Ali je imao oznaku J i grejanje zadnjeg stakla. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam se ove godine zeznuo sa dva termostata na bmwu, baš behr i vernet.

Primetim tamo u februaru da odjednom sporije dostize radnu temperaturu, jer inace bas ekspresno postigne radnu, uzmem behr jer je bio od dostupnih na stanju najkvalitetniji, platim ga oko 5.000rsd i bilo skoro kao fabrika i sad kako je zahladilo primetim da opet nije to to, rekoh sad cu uzeti najjeftiniji koji ima i uzmem vernet bio oko 1.000rsd i isto ili malo losije nego sa starim behrom.

Dostigne on radnu temperaturu i drzi, ali ranije je temperatura vode bezala za 20ak stepeni u odnosu na ulje kad se gleda dijagnostikom pa se tek kad zakuca voda, pocne ulje dolaziti, a sad voda bezi za 5c do nekih 70-75 i onda se stignu i rsdtu zajedno temp ulja i vode.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...