sux 1 Posted February 23, 2023 (edited) Pozdrav svima, posjedovao sam Fiat Tipo sa 1.6 motorom (dvije bregaste). Imao sam ogromnih problema sa sistemom ubrizgavnja, uloženo je dosta novca a problem nije riješen pa sam se odlučio da ubacim drugi motor. Za 200e sam našao 1.8 82kW iz Tipa sa samo 110 hiljada na satu. Mogtori kao motori su izgledom jako identični. Izbacio sam komplet 1.6 sa računarom i instalacijom. Ubačen je 1.8 (sa novom motornom instalacijom i računarom sto je doslo sa tim 1.8 motorom). Kao što rekoh 95% stvari je isto, ali tih 5% mi je stvorilo velike probleme. Prva stvar je drugačiji konektor na bobini. Stara bobina sa 1.6 je imala 5+2 pinova na komutatoru koji su razdvojeni (5 zajedno a 2 ostala odvojeno) dok nova bobina ima komutator sa 7 pinova ali svih zajedno u jednom konektoru. Pošto instalacija od 1.8 ima taj konektor gdje je svih 7 pinova zajedno morao sam koristiti tu novu bobinu. Problem je sto su na staroj bobini ta 2 pina sa komutatora isla na 2 pina na vrhu same bobine, a kod nove je nemoguce izvesti. Dugo sam trazio seme i skontao da ako stavim novu bobinu, komutator povezem kako bi i trebalo a preko nađem da su mi 4 gornja pina na bobini kontakt, broj obrtaja (sa table), i dva ostala pina idu sa motornog računara (imam već sa motorne instalacaije konektor sa ta 2 pina iz samog računara). Kada je to urađeno dobio sam varnicu, Sledeća stvar je pumpa goriva. Pošto je 1.6 bio spi ostala je pumpa od 1bar koju sam ja zamjenio pumpom od 1.8 koja je 3bara. Konektori na samoj pumpi su isti pa je to bilo 2 minuta posla, MEĐUTIM sam način spajanja pumpe na računar od auta je drugačiji. Prije su bile 4 neke žice iz računara koje su išle do pumpe (2 za plovak i 2 za pumpu). Da izostavimo sada plovak jer on je sporedna stvar. Od pumpe prema prednjem dijelu auta vode deblja zelena i crna žica. Crna je spojena kao masa na šasiju a zelena bi trebalo da ide do računara. Iz samog računara imam dva konektora koji nisu spojeni. Jedan je bijele boje i ima 2 zice, od kojih je jedna crno-zelena a druga sivo-crvena. Drugi konektor je crne boje i ima u isto 2 žice, jedna je zeleno-crvena a druga žuto-crvena. Žice od pumpe na koje se spajao računar od 1.6 su: 1. zelene boje 2. plavo-žute boje 3. narandžaste boje 4. crvene boje. ŠEMU za spajanje pumpe nemam pa samim tim nisam ni siguran koju žicu spojiti na koju kako bi pumpa proradila. Ne bih pumpu spajao na kontakt jer ne želim da se pokvari nakon 3h rada. Nekog velikog iskustva oko struje nemam a nijedan auto električar ne želi i ne zna da radi oko toga pa mi je svaka vrsta pomoći dobrodošla. U nastavku ću ostaviti par fotografija pa se nadam da ćete povezati sa tekstom o čemu se radi. Trebalo bi da prve 3 fotografije budu vezane za pumpu goriva a osgtale 4 za bobinu. Edited February 23, 2023 by sux Quote Share this post Link to post Share on other sites