Jump to content
FAS Goran
bascelik

Fiat Nuova Bravo 1.9 JTD - rad bez rashladne tečnosti?

Recommended Posts

Pozdrav forumaši. Navraćam ovde često da čitam, ali evo sada imam jedno "filozofsko" pitanje da postavim. Računam da nema tačnih odgovora, ali me zanimaju vaša mišljenja :)

Imam Fiat Bravo 1.9 2007 god.
 

Primetio sam u zadnje vreme (par nedelja) da mi ne radi grejanje u kolima. Kako vozim kratke relacije, ono ionako služi samo da odmaglim prozore, pa nisam obraćao pažnju. Juče to spomenem drugaru, i on kaže da možda nije samo neki nebitan kvar na tom sistemu, nego da je možda problem u antifrizu. Podignemo haubu, kada imamo šta da vidimo: nema kapi raskladne tečnosti u kolima. Sipamo dva litra i sve procuri. Sudeći po mestu gde je procurilo, mislim da je crevo u pitanju. Ali da kažem da to nije puno važno. To će proveriti u ponedeljak u servisu koji je preko puta mene.
 

Ono što me zanima jeste kako da proverim stanje motora? Pitanje je koliko dugo ja vozim tako. Možda 5, možda 50, a možda i 500 km. U oktobru sam oterao auto sa sve kupljenim delovima kod majstora da uradi veliki servis. Nije mogao tada da radi iz ličnih razloga i rekao mi da dodjem u martu i da je sve ok na kolima uključujući i antifriz. Da li ga je on tada stvarno merio antifriz ja to ne znam, ali ja od tada haubu nisam dizao...
 

Dakle, kako bih mogao da proverim da li je ovakva vožnja napravila neki haos na motoru? Temperatura na instrument tabli je uvek bila uredna i to uvek gledam kada vozim (podizala se kao i od prvog dana kada vozim ova kola). Zvuk je bio ok. Start isto. Ništa je tu nisam primetio osim grejanja. Doduše, sve što sam vozio proteklih nedelja bile su kratke relacije po gradu kada dizel i ne stigne da se zagreje. Jedina "duža" relacija bila je Novi Beograd - Batajnica.
 

Termostat de facto nije mogao da radi u ovim uslovima. I skoro da ne razumem kako se motor nije pregrejao. Ali opet, nemam ideju gde se nalazi ovaj senzor za temperaturu i da li je on iz nekoga razloga mogao da prikazuje normalnu temperaturu iako ona nije bila takva

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su kako kažeš bile kratke relacije lako može da se desi da mu nije ništa. Govorim iz ličnog iskustva, doduše bio je običan dizel, bez turba. Ali svejedno, to su 'ladnokrvne zveri, ne kvari se to tek tako. :thumbup:

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kratke relacije posebno unazad mesec dana ne bi trebalo da mu bude nista jer ne stigne da se ozbiljno zagreva, a 1.9 blok zaista jeste malo teze zagrejati posebno na takvim relacijama sa laksom nogom na gasu. Meni sa upaljenim grejanjem i ventilaciji na 3 cak i spusta temperaturu dok cekam zenu da se vrne iz vrtica sa klincem (cca 15 min) po ovom vremenu.

 

Gledaj to sto pre srediti jer dolazi do povecanja dnevne temperature (mizerno, ali moze uticati) a i da zbog sebe i drugih imas ispravan auto...i bar povremeno skini paucinu sa motora, da nesto ovog tipa ne promakne (ulje u motoru, kociono i antifriz), nije na odmet.

 

Vidi samo da majstor valjano ozraci sistem da ne ostane vazduha u istom. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bascelik said:

Podignemo haubu, kada imamo šta da vidimo: nema kapi raskladne tečnosti u kolima.

Ima. :D 

U rashladni sistem tvog auta ide 7.1 litar. To što nema u posudi ne znači da nema uopšte. To si video po kazaljci temperature, video si i po tome koliko ste dosuli kad je počelo da curi... što znači da ispod te tačke ima rashladne tečnosti. Svakako nema dovoljno i sigurno je da to moraš da rešiš što pre, ali nije bez kapi rashladne tečnosti. Kada je to slučaj ne stigneš ni da ugasiš auto temperatura već ode u crveno. Pomoglo je što je napolju bilo hladno i što si vozio kratke relacije tokom kojih nisi ''napinjao'' auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam opet razumeo da je kolega @bascelikov bravac ostao klot bez antifriza, da je sve iscurilo ? 

 

Kako god bilo, moje iskusvo se odnosilo upravo na tu situaciju, konkretno bio je rascvetan 'ladnjak, daklem rashladne tečnosti bez. :thumbup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshaoct said:

Ima. :D 

U rashladni sistem tvog auta ide 7.1 litar. To što nema u posudi ne znači da nema uopšte. 

Ovo zvuči kao razumno objašnjenje celokupne situacije.

Videću šta kaže majstor gde curi, pa ćemo onda proveriti i koliko je ostalo. U tom slučaju, verovatno nisam uspeo da uništim motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Senzor temperature rashladne tečnosti je na samom termostatu. Znači da je bio u nivou, tako da štete nema.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...