Jump to content
FAS Goran
frostysrb

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Toblerona

Recommended Posts

odlicno izgleda Evo,sad kad si ga uzeo,sredi ga bas dobro i temeljno.Kad bude radimo servise obavezno i ocisti taj MA filter,ja iako ponesto znam o MA i dalje ucim,a naš Ivan moze da predaje na fakultetu o ovim motorima,a i o mnogim stvarima

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extra ti je autić a ja mogu da ti kažem samo - polako. Registruj i polako sređuj, diskove i pločice nemoj na prečac da kupuješ. Možeš se slobodno vozati dok ne nađeš nešto sa preporukom pošto je gomila delova u ponudi kod nas upitnog kvaliteta. Da ti ne bi pištali i krivili se, polako kupi ono što je dobro. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto su diskovi i pločice u veoma jadnom stanju moraću to da rešim uskoro. Inače radim u servisu koji radi samo jedan brend Japanskih vozila, ta tematika mi je poznata i imam sa kim da se posavetujem šta i kako,  a što se tiče Fiata slušam savete ljudi koji imaju svakodnevan dodir sa tim vozilima i mislim da neće biti problema :D Ovde sam našao mnogo korisnih saveta oko Multiair-a, dosta toga mi je i Brana iz Vranića razjasnio i pojednostavio. Uskoro kačim slike radova :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam na autu, u zdravlju i veselju da ga vozis! :D

 

Za ulje je najbitnije da zadovoljava fabricke specifikacije ACEA C3 i 9.55535-S2. Ja sam do sada sipao Seleniu KPE MultiAir 5W40, Liqui Moly 5W40 (ne znam tacno oznaku, sipano kod Brane) i Shell HX8 ECT 5W40 i nisam imao zamerki ni na jedno (doduse Selenia vozena samo 5000 km). Fabricka specifikacija za svecice je isto ok.

 

Aditiv za ispiranje (Liqui Moly) je koriscen kada sam menjao MA jedinicu kod Brane i koliko sam skontao iz price on to praktikuje. Nisam imao problema posle ispiranja, tako da racunam da ne steti :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frostysrb Prelep puntic, sto se tice ulja za motor ja preporucujem Motul 8100 X-Cess, ulje za menjac isto Motul i Liqui Moly aditiv za menjac. Sto se diskova i plocica tice najbolja varijanta provereno je uzeti od Slajerovaca neki Akebono, Galfer ili Car preko @Milutinac. Tu nema greske bices prezadovoljan. I sa cenom i sa kvalitetom. Ja sam uzeo i drugar i presli smo 80.000km zajedno bez problema. Bez zvukova i bez krivljenja. Svecice fabricke NGK jeste da su skupe ali rade posao i traju. Preskocio bih Denso ako bas nisi tanak sa budzetom. Denso svakako menjati cesce. 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Nikola031 said:

 

 

Aditiv za ispiranje (Liqui Moly) je koriscen kada sam menjao MA jedinicu kod Brane i koliko sam skontao iz price on to praktikuje. Nisam imao problema posle ispiranja, tako da racunam da ne steti :).

Moj majstor ne radi ispiranje ni na čiju odgovornost. Kaže da kod jako zaprljanih motora obavezno mora da se skida karter jer sva prljavština ode na sito pumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovorima @Nikola031, @Branislav, @stex_pb i @MS PK :beer: Čitajući postove @Ivan a i čitajuću tehničku dokumentaciju za Multiair ispratio sam da je  9.55535-S2 standard ključna stvar, a pošto sam video da Ivan sipa već godinama Shell Helix HX7 ECT 5w-40 nisam imao dilemu da je to ulje adekvatno. Pošto žena radi kod distributera za Shell odmah sam nabavio odgovarajuće količine :smoke:

Štp se tiće svećica idu NGK, samo sam ostao zbunjen činjenicom da u tabeli održavanja stoji da se menjaju na svakih 20000 km :o Kod Mazde iridijumske svećice se menjaju na 100000km  pa mi zato nije jasna informacija :whistle:

Što se tiče kočnica čekam odgovor od Slejerovaca, i mi u servisu sarađujemo sa njima, ali ako @Milutinacmože da pomogne neću odbiti pomoć :D

Znam za priče oko ispiranja motora koji su baš zaprljani, da hoće sito da se zapuši pa bude haos, planirao sam da zavučem kamericu kroz karter i da vidim kako je stanje, svakako se skida i dekla zbog velikog servisa pa ću imati kasnije uvid i u stanje sa gornje strane. Što se tiče semeringa nisam zabrinut, svakako ću ih menjati u okviru velikog servisa.

Sutra bi treba da poručim sve osim kočnica, pa da krenem sa kupusanjem :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urađena nabavka u toku nedelje, sad za vikend kreće sređivanje :D 

Najviše sam se obradovao ponudom Slejerovaca, za prednje diskove su mi preporučili Akebono sa Galfer pločicama, nazad Car diskove i Car pločice tako da nisam mnogo razmišljao.

 

IMG_20230209_200114.thumb.jpg.dd5b99ed77a5c355c0e5ffc19f8f6336.jpg IMG_20230209_200125.thumb.jpg.c36eea13c327b441b18cc00dfe17178e.jpg IMG_20230209_200135.thumb.jpg.f1b42c0d7cd08343f7536bdc729e43ab.jpg

 

Poručio i sva četri gumena creva kočnica, uzeo Ate, kada sve skidam oko kočnica da zamenim i njih. Pošto je auto iz Švajcarske (odozdo suv kao barut, ali žut kao dukat :D ) nisam hteo da razmišljam u kom su stanju kočiona creva,  a nagledao sam se svačega dok sam radio na tehničkom :o

 

IMG_20230208_200817.thumb.jpg.76ac5043114570cfb6e63e79a5295710.jpg IMG_20230208_200852.thumb.jpg.99885c700c636b83066eba291890c117.jpg IMG_20230208_200859.thumb.jpg.8fa0d8663dd2a9a357c2bb97ec9c53fe.jpg IMG_20230208_200911.thumb.jpg.11e11ce7f3f5e70091aaf0830406f5a6.jpg

 

Ostalo je da kažem standardno, mali servis sa svim filterima, ulje u menjaču, veliki servis...

 

Za veliki servis sam uzeo Inin set zupčenja i KWP pumpu za vodu, Inin PK španer, Contitech PK kaiš, naravno semering radilice i bregaste, kao i set dihtunga dekle sa semerinzima i gumicom za separator uljnih para. Uz to sam dodao i remenicu alternatora, desilo mi je par puta da sam je ostavio, i nakon par meseci je prosvirala :whistle:

Za svećice sam poslušao fabriku i uzeo NGK IKR9F8 Laser Iridium. Zanima me da li ih stvarno treba menjati na 20000 km kao što piše u tehničkoj dokumentaciji? :ermm:

Ulje za menjač, takođe po fabrici Petronas Tutela Technix 75w-80, dodaću u njega i Liqui Moly MoS2 aditiv.

 

IMG_20230209_200553.thumb.jpg.e3b57ce847d4c851577fbb299650324c.jpg IMG_20230209_200219.thumb.jpg.48346bed1f1a3d49a9abf2f6f2c5ae5c.jpg IMG_20230209_200153.thumb.jpg.21943d2102895e19e4a4adda9ce7ebb7.jpg

 

Za sada ovoliko, da ga stavim na neku nulu i krenem sa eksploatacijom :D

Staviću i par slika diskova da se vidi u kom su stanju, realno ih je so pojela, plus što su najverovatnije fabrički. Ništa bolje nije pošao ni zadnji lonac, spolji omotač je lepo načet :thumbdown:

 

IMG_20230208_201140.thumb.jpg.2566127793342a0e37f2049ba4e25a27.jpg IMG_20230208_201132.thumb.jpg.8bc591ea4dd520c489702f5633577598.jpg IMG_20230208_201129.thumb.jpg.24eda50aef88467483c22f0bf34faa3c.jpg IMG_20230208_201119.thumb.jpg.2d735b8f8addb7fd0b47d22c74e9340e.jpg IMG_20230208_201107.thumb.jpg.9ec29b2e2d1fe7f36b70d020b7a9e4c4.jpg IMG_20230208_201102.thumb.jpg.5c26cd6209a603199794466a2c22cbd4.jpg IMG_20230208_201056.thumb.jpg.789b189c6ae939057e97655f82131934.jpg

 

IMG_20230208_200927.thumb.jpg.2c772e0f488e9446727632487830787f.jpg IMG_20230208_200924.thumb.jpg.9c2f1a75d437acfd7430c7407618b90f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

CAR je koliko se secam, mada mozda i gresim, izasao sam iz te price, isto sto i Remsa, sto je sasvim ok. Dok sam radio sa delovima, Remsa mi je bila best buy, za normalnu upotrebu najbolja jedino sto su malo vise prasile/prljale i brze se trosile. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nije...CAR je samo logo, firma se zove Intercar, made in Italy, deo italijanske OMR grupe zaduzen sa kocione sisteme...

 

https://www.intercar.org/en/products/


A Remsa je valjda australijska firma i vidim da je Made In China sada...

 

@frostysrb - bice to odlicno :thumbup: sa slajerovcima nema greske...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/8/2023 at 12:20 AM, frostysrb said:

Čitajući postove @Ivan a i čitajuću tehničku dokumentaciju za Multiair ispratio sam da je  9.55535-S2 standard ključna stvar, a pošto sam video da Ivan sipa već godinama Shell Helix HX7 ECT 5w-40 nisam imao dilemu da je to ulje adekvatno.

Samo da se dopisem, posto sam pomenut apropo izbora ulja... Kao sto ti vec rekose, najbitnije je da gledas specifikacije, tj. da je ACEA C3 i da zadovoljava Fiatov 955535 S2. Sto se mene tice, po kupovini i prilikom biranja opcija za veliki servis pre 5 godina, kod ovlascenih su mi ponudili ili originalnu fabricku Seleniu KPE 5-40 ili upravo pomenuto Shell Helix HX7 ECT 5-40. Ista prica za Shell je bila i kod naseg Gorana, covek daje garanciju ako kod njega radis veliki servis i ubuduce odrzavas auto, tako da nisam mnogo dalje razmisljao. Uvek imas opciju da sam proberes, kupis i odneses nesto drugo u specifikaciji, ako ti se cefne. Ja sam dobrim delom izasao iz te price "zaludjivanja", licnog trazenja delova i samostalnog cackanja, kao sto sam to kao mladji radio sa bivsim Stilom :) (mada i dalje volim da sam nesto sredim cisto iz hobija i opustanja). Auto je na odrzavanju kod proverenih ljudi i ne brinem, sljaka kao satic 5 godina. 

A konkretno od Shell-a, u specifikaciju "upadaju" i Helix HX8 ECT, Helix Ultra ECT 5-40. To je sve neka srednja klasa ulja, stepenik iznad su takodje sintetike u vidu Ravenol VMO 5-40 (odlicna ulja sa PAO osnovom), Motul 8100 X-Clean 5-40, Marly, itd... Od cele price, ne zaboravi da skines i ocistis (po potrebi zamenis) MA filter, ko zna kako je to tamo odrzavano i na koliko je menjano ulje.

 

Da se i ja pridruzim cestitkama, sigurno ces uzivati u motoru i performansama, na tu tezinu auta pogotovo. Navrati na nedeljno druzenje kad malo otopli, pa da to pogledamo i pretresemo uzivo. Polako je MultiAir masinica sve vise, kolega @Flipnjača , takodje sa skoro predstavljenim MA Punticem me je vec kontaktirao pa smo se ispricali telefonom, a vidim i da je prilicno ljudi zainteresovano za kupovinu po broju pitanja koje dobijem putem poruka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Milutinac said:

Nije nije...CAR je samo logo, firma se zove Intercar, made in Italy, deo italijanske OMR grupe zaduzen sa kocione sisteme...

 

https://www.intercar.org/en/products/


A Remsa je valjda australijska firma i vidim da je Made In China sada...

 

@frostysrb - bice to odlicno :thumbup: sa slajerovcima nema greske...

Moguce da sam permutovao...

 

PS. Ne bi verovao koliko "proizvodjaca" prodaje delove pod svojim imenom a sam deo je proizveden u Aziji, posebno za vozila koja su 7+ godina stara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam Iridijumske svecice se menjaju na 30.000km, e sad ja znam jednog coveka koji je izvadio fabricku svecicu iz motora na 150.000+ km @Sem je to zatekao kad je kupio svog Grandea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da se covek ne zaljubi u gp/eva kada su ga dizajnirali da lici na maseratija...
A i po dimenzijama je taman za gradsku voznju a moze i da posluzi za duze voznje za dvoje sa prtljagom ili troje, cetvoro bez prtljaga.

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...