Jump to content
FAS Goran
frostysrb

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Toblerona

Recommended Posts

Radio sam na tehničkom 7-8 godina, imam dosta kolega :D A realno ne bi rekao da zna bilo ko od njih da li auto ovaj ima dva lonca ili jedan... Realno na tehničkom se ne meri glasnoća u DB, ne vidim kako bi drugačije mogli legalno da obore bilo koga. Dok sam radio jedino vezano za auspuh je moralo da se ispoštuje da ne prelazi gabarite vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da imaš kolege. Nego znam slučajeve gde tehnički usled neznanja obori vozilo. Dođe sporting sa nestandardnom opremom koju pre toga nisu videli i obore. Verujem da je to dosta liberizovano u odnosu na početak primene zakona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz aviona se vidi da li je nesto cackano ili ne, po prostoru za lonac, okolnoj izolaciji, da li su cevi, varovi, kacenje fabricki, po zvuku... Samo je pitanje da li ce te neko zaje*avati ili ne ;) .

Sve je to malo dovedeno u red u odnosu na ranije, a i kako sam stariji, sve sam manje sklon bilo kakvim naknadnim prepravkama. Gledam da uzmem sto napucaniji model koji jurim i mirna glava. Ne zavisim od toga na koju ce nogu ustati bilo ko od zaposlenih na tehnickom, murije, da li ce me u nekoj kontroli zadrzavati i smarati sa proverama ili ne daj Boze skidati tablice, slati na KTP...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, ali iz prakse kod nas znam da neće biti problema. U zakonu piše da naknadno ugrađeni uređaji za prigušenje zvuka moraju biti homologovani po zakonu, a znam iz iskustva da je dosta ljudi imalo markirane lonce sa EU homologacijama, ali nisu mogli nigde da ih atestiraju, jer kod nas niko ne radi atest za izduve. Tako da to je sve vrzino kolo, ko kako tumači, itd. Koliko sam puta imao kontrolu i sve bude uredu, a sledeći put drugi inspektor nešto osporava što je kod njegovog kolege bilo uredu. Živela Srbija ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, ali je pitanje koliko auta posle 10+ godina ima 100% fabricki izduv, sto zbog starosti, sto zbog raznih drugih okolnosti (tu ne racunam katalizatore i DPF). A ako bi zbog ovog obarali na tehnickom, onda stvarno ne znam sta bih dodao :D 

 

Za lonac sam mislio da se ovako nesto uradi sto lici na fabriku, a ne vidi se sta je unutra:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nikad tehnicki nisu ni pravili problem po pitanju broja lonaca, samo vizuelni efekat, mene su npr. na jednom GP iz uvoza terali da skinem neki sportski lonac ili samo cevi ukrasne jer je imao duple i onako bas upadljive, velicina i oblik lonca ih nije zanimao samo te cevi zavrsne. A sto se zvuka tice zadnjim loncem se ne postize nista bitno vec se izbacuje srednji a zadnji prepravlja ili ugraduje drugi ako hoces dobar zvuk mada kod turbaka retko koji moze da ima dobar zvuk pogotovo kod stock motora.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, svi ste u pravu, na tehničkom pregledu je još uvek bitna samo forma izduva a ne suština... Kod automobila im je samo bitno "kako se to vidi na kameri". Kod motocikala je malo drugačije. Ne može da prođe izduv bez homologacije. 

i ja sam izbacio zadnji lonac na Amfibiji pa prolazim tehnički bez problema iako je znatno glasniji izduv. 

 

Ali, samo je pitanje kada će i to da dođe na red za kontrolu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20230509_182159.thumb.jpg.b9121c7af764cd01d86a75c1826ea1f5.jpgIMG_20230509_224535.thumb.jpg.bc94a865db0bdc29e8ae083ef0f53e49.jpg

 

Već prošlo 5600 km, zamenjeno ulje, filter ulja, dihtung vakum pumpe :thumbsup: Hteo sam da uradim mali servis na 2000-3000 km zbog toga što je na prvom servisu ulje bilo katastrofalno, ali vreme leti, kao i kilometri tako da sam tek sada stigao da odradim :D

Ulje je bilo u znatno boljem stanju nego prošli put, što me je obradovalo. Odlučio sam se da sipam i Liqui Moly Motor protect, videćemo kako će se pokazati sa MultiAir-om, ali sam ubeđen da ne može da škodi :whistle:

 

IMG_20230509_212814.thumb.jpg.6318820601cc9c576a8fb9d26e0ac25e.jpgIMG_20230509_193047.thumb.jpg.41037ca1a79d9bca9dbcdc44b93b4467.jpg

 

Video sam da se pojavilo malo vlaženje ispod vakum pumpe pa sam iskoristio priliku da i to saniram, sve lepo oprano i stavljen Erling :D

 

IMG_20230509_204010.thumb.jpg.560072c909439647c34a4285fa72138e.jpg

 

Primetio sam čim sam kupio auto da postoji neki zvuk kada se na autu otpusti gas posle turaže. Zvuk mogu opisati kao neko čangrljanje lima i bio sam ubeđen da je neki od limova na izduvu problem. Malo sam izguglao i video sam da se masa ljudi žali na zveckanje wastegate-a, tj da polugica koja pokreće klapnu nije lepo podešena. Našao sam par rešenja i sva se svode na to da se treba podesiti koliko je poluga nategnuta u početnom položaju. Saveti su se svodili da se od nultog položaja treba poluga nategnuti od 3 do 7 mm, tj od 3 do 7 punih krugova. Ja sam se odlučio za varijantu od 3 mm, kao najblaža varijanta koju sam našao. Posao je kod Punta dosta prost, nekih 15 minuta, ali vredi svaku paru jer zvuk je potpuno eleminisan :yes

 

Evo i nekog linka sa rešenjem Link .

 

Nastavljamo sa vožnjom u istom tempu, čim se vreme još malo prolepša sledi i dubinsko pranje, poliranje, farbanje gepeka i novi zadnji štopovi :D

 

 

 

 

Edited by frostysrb

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, frostysrb said:

Primetio sam čim sam kupio auto da postoji neki zvuk kada se na autu otpusti gas posle turaže. Zvuk mogu opisati kao neko čangrljanje lima i bio sam ubeđen da je neki od limova na izduvu problem. Malo sam izguglao i video sam da se masa ljudi žali na zveckanje wastegate-a, tj da polugica koja pokreće klapnu nije lepo podešena. Našao sam par rešenja i sva se svode na to da se treba podesiti koliko je poluga nategnuta u početnom položaju. Ja sam se odlučio za varijantu od 3 mm, kao najblaža varijanta koju sam našao. Posao je kod Punta dosta prost, nekih 15 minuta, ali vredi svaku paru jer zvuk je potpuno eleminisan :yes

Stvar koja moze da se desi pogotovo na, sto se ostatka tice robusnim, Garrett 1238 turbinama. Pisao sam upravo o tome pre oko 5 godina, imas sve ovde na forumu. Search je keva :) .

Dobro je sve dok problem moze da se otkloni podesavanjem sipkice aktuatora. Takodje moze da se desi da, zbog velike toplote izduva kod benzinaca, sama Wastegate klapna krene da glavi u nekom polozaju. A to se manifestuje i tim zvukom "cangrljanja" na oduzimanju gasa ali i losijom vucom u nekim opsezima. Pogotovo je primetno ako je auto u Sport modu, kada treba da izuva. Za to vec mora da ide u turbo servis, popravka je svojevremeno bila par desetina EUR, plus trosak (de)montaze naravno.

Imas ovde detaljnu temu u kojoj sam caskao sa kolegom:

  https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77773-fiat-nuova-bravo-14-multiair-grub-zvuk-menjača-udarac-prilikom-ubacivanja-u-brzinu/

On 10/2/2018 at 1:26 PM, Ivan said:

Pored banalnih stvari rezonancije metalnih oplata (a ima ih prilicno u tom delu) - proveri osovinu klapne za rasterecenje turbine, nalazi se na samom izlazu iz turba. Moze da bude opet banalna rezonancija spoljne osovine koja je otvara/zatvara, u tom slucaju nema uticaja na performanse. Meni je sumnjivo sto se dodatno zalis na problem u vuci (prvo sredi to crevo usisa na koje sumnjas) - moze da se desi da sama klapna za rasterecenje glavi u nekom polozaju, sto rezultira i zvukom nalik rezonanciji pri pustanju gasa, ali i mogucom slabom vucom u nekom opsegu. Posto je Sport u pitanju - na centralnom ekranu prebaci na digitalni prikaz pritisak turba - na ostrije ubrzavanje u svim uslovima treba vrlo lako da se dobaci do max pritiska, suprotno (ili drzanje na pocetnih par podeoka) moze da ukaze na problem. Temperatura izduva kod benzinaca je dosta veca nego kod dizela, samim tim i elementi turbine dosta vise trpe. Iz tog razloga, npr. turbo na MultiAir ima i dodatno vodeno hladjenje.

Ili tema konkretno za Punto MA: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83106-fiat-punto-evo-14t-multiair-stage1-moguć-wastegate-problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre kupovine auta sam isčitao sve vezano za MA na forumu, ponajviše tvoje pisanje i svaka čast na deljenju toliko korisnih informacija :unworthy:

Ove dve teme su mi bile od velike pomoći, plus nekoliko klipova sa neta i za sada problem je rešen . Kad sam raskačio polugu probao sam klapnicu i nije delovala da ima nekog viška lufta, sve je delovalo kako treba. Videćemo kako će se ponašati auto ubuduće.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, frostysrb said:

Samo da zabeležim mali jubilej

Takodje, samo da deda priupita - koji li si ti sine od one dvojice novih clanova sa MultiAir Punticima :P ?

PS: Sto je najgore, upoznah obojicu uzivo na skupu i opet mi treba sekund da ukopcam ko je ko... A da se ne zaje*em, kud bre ne napraviste malo veci razmak kada ste se registrovali na forum :D ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

E super, hvala, taman da razresimo misteriju. 

Znaci da se deda podseti i rezimira, da ne zbunjujemo ostale: Jovan zeleni, Filip crni Puntic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još zimus sam shvatio da mi klima uređaj ne radi, ali dok nije pripeklo nisam krenuo u rešavanje, kao svaki prosečan Srbenda :D Prošle nedelje odem do prijatelja i pogledam sa UV lampom gde pušta i ispostavi se da je na spoju hladnjaka i cevi problem. Sutradan sam skinuo branik, i usput sam bio prijatno iznenađen da je na autu sve fabrički i na svom mestu, svaka žabica, šraf itd. Zamenjene semering podloške na crevima, sve lepo očišćeno i oprano i vraćeno nazad. Klima napunjena, ali smo došli do zaključka da je hladnjak prljav, jer na 35°C pali odmah drugu brzinu ventilatora i slabije hladi. Posle nekih 5-6 tura prskanja hemije i pranja hladnjaka došao sam do željenog rezultata, izlazna temperatura u kabini 11.5 °C. Videćemo ovih dana kada bude upeklo da li je to to.

 

IMG_20230619_191049.thumb.jpg.4c91991baedd1767aece15741faf017c.jpgIMG_20230619_191110.thumb.jpg.a584ff8b850632e7dc19ab463b0ee623.jpgIMG_20230619_191059.thumb.jpg.3580a991c8c140f1e8caab6e46a4a4c0.jpgIMG_20230619_191955.thumb.jpg.bfd3c5f539dd35dc52f375bb1d19ce14.jpgIMG_20230619_192001.thumb.jpg.6c58be14b07d01707a9c76a3cc66ad5a.jpgIMG_20230619_202232.thumb.jpg.8cf63c11c2c620fb484584d290a0003e.jpg

 

Inače brat je pazario Alfu Guliettu. 1.4 Multiair, distinctive oprema, sve osim Navigacije. Videću da otvorim temu i za njega ako bude zainteresovan :lol:

 

 

IMG-20230626-WA0001.thumb.jpg.73615ceb3bbdcdbb18d7990c63926ed4.jpg

IMG-20230626-WA0002.thumb.jpg.3f24bd6a0d0e09c91fc80c70daf7e68f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao BT modul iz Kine, poručio sam Yatour za model head unita F199 Delphi i mogu reći da sve radi kako treba. Uspeo sam da u fabričko kućište za USB i AUX stavim priključke sa Yatoura, tako da sve izgleda fabrički, a radi :D Fabričko kućište sam morao da otvorim, iseckam, ukrojim itd da bi sve stalo, ali sve ukupno možda pola sata igranja :D Pošto iz ovaj BT dolazi zaseban mokrofon koji se provlači do odgovarajućeg mesta u kabini palo mi je napamet da iskoristim fabrički mikrofon od Blu&Me koji je u kabini i da dobijem taj stock izgled. Na džeku od B&M sam uspeo da lociram koji su pinovi za mikrofon (pin 8 i 24 ako nekome bude trebalo) i izvadio sam te dve žice iz džeka. Ostalo mi je samo da naćem kvalitetan 3.5 mm džek i parče kabla i da to sve spojim i trebalo bi da radi sve kako treba :D 

Jedini bag koji sam provalio vezano za BT je da kada se posle slušanja muzike sa BT prebaci na radio na displeju između cajgera nema podataka koja je stanica, nego mi se pojavi prikaz turba, kao da je ugašen radio. Na sledećm paljenju ako se auto ugasio dok se slušao radio sve je normalno do sledećeg prebacivanja na BT. Nije nešto što me pogađa ali ću probati i da to nekako sredim. Od kada slušam muziku preko BT shvatio sam koliko je loše fabričko obično ozvučenje, ali to će otom potom da se rešava.

IMG_20230711_191315.thumb.jpg.51c431f3ead284ea0b77f3593c96c587.jpg

 

Što se tiče klime, u mestu opet slabo hlađenje kada je napolju 35+ stepeni, saće se lepo raspalo od zadnjeg pregleda i pranja tako da mi ne gine nov hladnjak <_<

 

I da, ako neko ima predlog gde da nađem špulnu volana neka ostavi ovde kontakt ili u PM, kada je volan u pravom položaju ne svetle mi dugmići i ne rade komande volana, tako da tipujem da je u tome problem.

 

Evo još jedne bratske slike :heart:

 

 

IMG_20230705_202257.thumb.jpg.6c5d517c30bd95f8d7680342cb1e06ea.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćao stare, dobar dan nove štopke :D

Auto je došao iz CH sa šupljim štopovima i odmah sam pazario dva nova "original", Magneti Marelli, ali nikako da se nakanim da ih montiram. Danas u povratku za Beograd pojavi se check your stop light poruka i to je bilo presudno. Usput sam oprao i štroku koja se tu napravi, očistio keder itd.

IMG_20230723_184020.thumb.jpg.6f5a59cde888e8af35362774384ef4a6.jpgIMG_20230723_193222.thumb.jpg.d465f8162ad60d267180db9862fded9a.jpgIMG_20230723_193228.thumb.jpg.6c87babf79edee59daa28f3c88bebf38.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...