frostysrb 146 Posted May 9, 2023 Radio sam na tehničkom 7-8 godina, imam dosta kolega A realno ne bi rekao da zna bilo ko od njih da li auto ovaj ima dva lonca ili jedan... Realno na tehničkom se ne meri glasnoća u DB, ne vidim kako bi drugačije mogli legalno da obore bilo koga. Dok sam radio jedino vezano za auspuh je moralo da se ispoštuje da ne prelazi gabarite vozila. 1 stex_pb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 830 Posted May 9, 2023 Verujem da imaš kolege. Nego znam slučajeve gde tehnički usled neznanja obori vozilo. Dođe sporting sa nestandardnom opremom koju pre toga nisu videli i obore. Verujem da je to dosta liberizovano u odnosu na početak primene zakona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 9, 2023 I ja sam bio konstantno u sukobu sa kolegama i gazdom, neće da se informišu, a kamo li da nauče nešto novo. Sva sreća uspešno završio karijeru 2 stex_pb and Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted May 9, 2023 U ovom slucaju moze da se napravi "lonac" oko cevi koji nece nicemu sluziti, samo da se kaze da ga ima 2 frostysrb and Flipnjača reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted May 9, 2023 (edited) Iz aviona se vidi da li je nesto cackano ili ne, po prostoru za lonac, okolnoj izolaciji, da li su cevi, varovi, kacenje fabricki, po zvuku... Samo je pitanje da li ce te neko zaje*avati ili ne . Sve je to malo dovedeno u red u odnosu na ranije, a i kako sam stariji, sve sam manje sklon bilo kakvim naknadnim prepravkama. Gledam da uzmem sto napucaniji model koji jurim i mirna glava. Ne zavisim od toga na koju ce nogu ustati bilo ko od zaposlenih na tehnickom, murije, da li ce me u nekoj kontroli zadrzavati i smarati sa proverama ili ne daj Boze skidati tablice, slati na KTP... Edited May 9, 2023 by Ivan 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 9, 2023 Sve to stoji, ali iz prakse kod nas znam da neće biti problema. U zakonu piše da naknadno ugrađeni uređaji za prigušenje zvuka moraju biti homologovani po zakonu, a znam iz iskustva da je dosta ljudi imalo markirane lonce sa EU homologacijama, ali nisu mogli nigde da ih atestiraju, jer kod nas niko ne radi atest za izduve. Tako da to je sve vrzino kolo, ko kako tumači, itd. Koliko sam puta imao kontrolu i sve bude uredu, a sledeći put drugi inspektor nešto osporava što je kod njegovog kolege bilo uredu. Živela Srbija .... 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted May 9, 2023 Slazem se, ali je pitanje koliko auta posle 10+ godina ima 100% fabricki izduv, sto zbog starosti, sto zbog raznih drugih okolnosti (tu ne racunam katalizatore i DPF). A ako bi zbog ovog obarali na tehnickom, onda stvarno ne znam sta bih dodao Za lonac sam mislio da se ovako nesto uradi sto lici na fabriku, a ne vidi se sta je unutra: 2 horvat and frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted May 9, 2023 Apropo zvuka, meni se na kraju nije dopalo to. Da radim ponovo, pre bih eliminisao srednji lonac, a ostavio zadnje... 2 nemanja84bg and Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted May 9, 2023 Ne gleda se na tehnickom ovo.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2205 Posted May 10, 2023 (edited) nikad tehnicki nisu ni pravili problem po pitanju broja lonaca, samo vizuelni efekat, mene su npr. na jednom GP iz uvoza terali da skinem neki sportski lonac ili samo cevi ukrasne jer je imao duple i onako bas upadljive, velicina i oblik lonca ih nije zanimao samo te cevi zavrsne. A sto se zvuka tice zadnjim loncem se ne postize nista bitno vec se izbacuje srednji a zadnji prepravlja ili ugraduje drugi ako hoces dobar zvuk mada kod turbaka retko koji moze da ima dobar zvuk pogotovo kod stock motora. Edited May 10, 2023 by OMP 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5315 Posted May 10, 2023 Da, svi ste u pravu, na tehničkom pregledu je još uvek bitna samo forma izduva a ne suština... Kod automobila im je samo bitno "kako se to vidi na kameri". Kod motocikala je malo drugačije. Ne može da prođe izduv bez homologacije. i ja sam izbacio zadnji lonac na Amfibiji pa prolazim tehnički bez problema iako je znatno glasniji izduv. Ali, samo je pitanje kada će i to da dođe na red za kontrolu... 1 frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 10, 2023 (edited) Već prošlo 5600 km, zamenjeno ulje, filter ulja, dihtung vakum pumpe Hteo sam da uradim mali servis na 2000-3000 km zbog toga što je na prvom servisu ulje bilo katastrofalno, ali vreme leti, kao i kilometri tako da sam tek sada stigao da odradim Ulje je bilo u znatno boljem stanju nego prošli put, što me je obradovalo. Odlučio sam se da sipam i Liqui Moly Motor protect, videćemo kako će se pokazati sa MultiAir-om, ali sam ubeđen da ne može da škodi Video sam da se pojavilo malo vlaženje ispod vakum pumpe pa sam iskoristio priliku da i to saniram, sve lepo oprano i stavljen Erling Primetio sam čim sam kupio auto da postoji neki zvuk kada se na autu otpusti gas posle turaže. Zvuk mogu opisati kao neko čangrljanje lima i bio sam ubeđen da je neki od limova na izduvu problem. Malo sam izguglao i video sam da se masa ljudi žali na zveckanje wastegate-a, tj da polugica koja pokreće klapnu nije lepo podešena. Našao sam par rešenja i sva se svode na to da se treba podesiti koliko je poluga nategnuta u početnom položaju. Saveti su se svodili da se od nultog položaja treba poluga nategnuti od 3 do 7 mm, tj od 3 do 7 punih krugova. Ja sam se odlučio za varijantu od 3 mm, kao najblaža varijanta koju sam našao. Posao je kod Punta dosta prost, nekih 15 minuta, ali vredi svaku paru jer zvuk je potpuno eleminisan Evo i nekog linka sa rešenjem Link . Nastavljamo sa vožnjom u istom tempu, čim se vreme još malo prolepša sledi i dubinsko pranje, poliranje, farbanje gepeka i novi zadnji štopovi Edited May 10, 2023 by frostysrb 2 Flipnjača and Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted May 11, 2023 8 hours ago, frostysrb said: Primetio sam čim sam kupio auto da postoji neki zvuk kada se na autu otpusti gas posle turaže. Zvuk mogu opisati kao neko čangrljanje lima i bio sam ubeđen da je neki od limova na izduvu problem. Malo sam izguglao i video sam da se masa ljudi žali na zveckanje wastegate-a, tj da polugica koja pokreće klapnu nije lepo podešena. Našao sam par rešenja i sva se svode na to da se treba podesiti koliko je poluga nategnuta u početnom položaju. Ja sam se odlučio za varijantu od 3 mm, kao najblaža varijanta koju sam našao. Posao je kod Punta dosta prost, nekih 15 minuta, ali vredi svaku paru jer zvuk je potpuno eleminisan Stvar koja moze da se desi pogotovo na, sto se ostatka tice robusnim, Garrett 1238 turbinama. Pisao sam upravo o tome pre oko 5 godina, imas sve ovde na forumu. Search je keva . Dobro je sve dok problem moze da se otkloni podesavanjem sipkice aktuatora. Takodje moze da se desi da, zbog velike toplote izduva kod benzinaca, sama Wastegate klapna krene da glavi u nekom polozaju. A to se manifestuje i tim zvukom "cangrljanja" na oduzimanju gasa ali i losijom vucom u nekim opsezima. Pogotovo je primetno ako je auto u Sport modu, kada treba da izuva. Za to vec mora da ide u turbo servis, popravka je svojevremeno bila par desetina EUR, plus trosak (de)montaze naravno. Imas ovde detaljnu temu u kojoj sam caskao sa kolegom: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77773-fiat-nuova-bravo-14-multiair-grub-zvuk-menjača-udarac-prilikom-ubacivanja-u-brzinu/ On 10/2/2018 at 1:26 PM, Ivan said: Pored banalnih stvari rezonancije metalnih oplata (a ima ih prilicno u tom delu) - proveri osovinu klapne za rasterecenje turbine, nalazi se na samom izlazu iz turba. Moze da bude opet banalna rezonancija spoljne osovine koja je otvara/zatvara, u tom slucaju nema uticaja na performanse. Meni je sumnjivo sto se dodatno zalis na problem u vuci (prvo sredi to crevo usisa na koje sumnjas) - moze da se desi da sama klapna za rasterecenje glavi u nekom polozaju, sto rezultira i zvukom nalik rezonanciji pri pustanju gasa, ali i mogucom slabom vucom u nekom opsegu. Posto je Sport u pitanju - na centralnom ekranu prebaci na digitalni prikaz pritisak turba - na ostrije ubrzavanje u svim uslovima treba vrlo lako da se dobaci do max pritiska, suprotno (ili drzanje na pocetnih par podeoka) moze da ukaze na problem. Temperatura izduva kod benzinaca je dosta veca nego kod dizela, samim tim i elementi turbine dosta vise trpe. Iz tog razloga, npr. turbo na MultiAir ima i dodatno vodeno hladjenje. Ili tema konkretno za Punto MA: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83106-fiat-punto-evo-14t-multiair-stage1-moguć-wastegate-problem 2 Strasni JA and frostysrb reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 11, 2023 Pre kupovine auta sam isčitao sve vezano za MA na forumu, ponajviše tvoje pisanje i svaka čast na deljenju toliko korisnih informacija Ove dve teme su mi bile od velike pomoći, plus nekoliko klipova sa neta i za sada problem je rešen . Kad sam raskačio polugu probao sam klapnicu i nije delovala da ima nekog viška lufta, sve je delovalo kako treba. Videćemo kako će se ponašati auto ubuduće. 1 nobutado reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 25, 2023 Samo da zabeležim mali jubilej Inače zamenio sam i prelivnu bocu za antifriz, na staroj je naprasno pipak za povrat, najverovatnije sam ga sam i oštetio kada sam radio mali servis 5 nobutado, Flipnjača, Nikola031 and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7018 Posted May 26, 2023 Kakve su to plave VW skazaljke na instrument tabli ?!!!!!...???Sent from my 2203129G using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 26, 2023 Nisam siguran da ih vidim 1 nobutado reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted May 26, 2023 (edited) 11 hours ago, frostysrb said: Samo da zabeležim mali jubilej Takodje, samo da deda priupita - koji li si ti sine od one dvojice novih clanova sa MultiAir Punticima ? PS: Sto je najgore, upoznah obojicu uzivo na skupu i opet mi treba sekund da ukopcam ko je ko... A da se ne zaje*em, kud bre ne napraviste malo veci razmak kada ste se registrovali na forum ... Edited May 26, 2023 by Ivan 1 5 Strasni JA, nobutado, Nikola031 and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nobutado 40 Posted May 26, 2023 Ja ih ne znam, ali ih isto ne razlikujem... 1 5 Strasni JA, MS PK, frostysrb and 3 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted May 27, 2023 Ja sam sa crnim Puntom Jovan = crni Punto, zeleni = Filip 2 Flipnjača and nobutado reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted May 27, 2023 E super, hvala, taman da razresimo misteriju. Znaci da se deda podseti i rezimira, da ne zbunjujemo ostale: Jovan zeleni, Filip crni Puntic . 1 4 Reacher Gilt, Strasni JA, nobutado and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted June 26, 2023 Još zimus sam shvatio da mi klima uređaj ne radi, ali dok nije pripeklo nisam krenuo u rešavanje, kao svaki prosečan Srbenda Prošle nedelje odem do prijatelja i pogledam sa UV lampom gde pušta i ispostavi se da je na spoju hladnjaka i cevi problem. Sutradan sam skinuo branik, i usput sam bio prijatno iznenađen da je na autu sve fabrički i na svom mestu, svaka žabica, šraf itd. Zamenjene semering podloške na crevima, sve lepo očišćeno i oprano i vraćeno nazad. Klima napunjena, ali smo došli do zaključka da je hladnjak prljav, jer na 35°C pali odmah drugu brzinu ventilatora i slabije hladi. Posle nekih 5-6 tura prskanja hemije i pranja hladnjaka došao sam do željenog rezultata, izlazna temperatura u kabini 11.5 °C. Videćemo ovih dana kada bude upeklo da li je to to. Inače brat je pazario Alfu Guliettu. 1.4 Multiair, distinctive oprema, sve osim Navigacije. Videću da otvorim temu i za njega ako bude zainteresovan 5 Nikola031, Flipnjača, silenci and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nikola031 940 Posted June 26, 2023 Cestitke bratu, da ga dobro sluzi! Ima i panoramu koliko vidim, odlicna stvar Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted July 22, 2023 Stigao BT modul iz Kine, poručio sam Yatour za model head unita F199 Delphi i mogu reći da sve radi kako treba. Uspeo sam da u fabričko kućište za USB i AUX stavim priključke sa Yatoura, tako da sve izgleda fabrički, a radi Fabričko kućište sam morao da otvorim, iseckam, ukrojim itd da bi sve stalo, ali sve ukupno možda pola sata igranja Pošto iz ovaj BT dolazi zaseban mokrofon koji se provlači do odgovarajućeg mesta u kabini palo mi je napamet da iskoristim fabrički mikrofon od Blu&Me koji je u kabini i da dobijem taj stock izgled. Na džeku od B&M sam uspeo da lociram koji su pinovi za mikrofon (pin 8 i 24 ako nekome bude trebalo) i izvadio sam te dve žice iz džeka. Ostalo mi je samo da naćem kvalitetan 3.5 mm džek i parče kabla i da to sve spojim i trebalo bi da radi sve kako treba Jedini bag koji sam provalio vezano za BT je da kada se posle slušanja muzike sa BT prebaci na radio na displeju između cajgera nema podataka koja je stanica, nego mi se pojavi prikaz turba, kao da je ugašen radio. Na sledećm paljenju ako se auto ugasio dok se slušao radio sve je normalno do sledećeg prebacivanja na BT. Nije nešto što me pogađa ali ću probati i da to nekako sredim. Od kada slušam muziku preko BT shvatio sam koliko je loše fabričko obično ozvučenje, ali to će otom potom da se rešava. Što se tiče klime, u mestu opet slabo hlađenje kada je napolju 35+ stepeni, saće se lepo raspalo od zadnjeg pregleda i pranja tako da mi ne gine nov hladnjak I da, ako neko ima predlog gde da nađem špulnu volana neka ostavi ovde kontakt ili u PM, kada je volan u pravom položaju ne svetle mi dugmići i ne rade komande volana, tako da tipujem da je u tome problem. Evo još jedne bratske slike 2 Decak Iz Vode and Nikola031 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
frostysrb 146 Posted July 23, 2023 Ćao stare, dobar dan nove štopke Auto je došao iz CH sa šupljim štopovima i odmah sam pazario dva nova "original", Magneti Marelli, ali nikako da se nakanim da ih montiram. Danas u povratku za Beograd pojavi se check your stop light poruka i to je bilo presudno. Usput sam oprao i štroku koja se tu napravi, očistio keder itd. 3 darkman14, MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites