Jump to content
FAS Goran
frostysrb

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Toblerona

Recommended Posts

2 hours ago, Branislav said:

Koliko ja znam Iridijumske svecice se menjaju na 30.000km, e sad ja znam jednog coveka koji je izvadio fabricku svecicu iz motora na 150.000+ km @Sem je to zatekao kad je kupio svog Grandea

Tako piše za fiata, Mazda predviđa zamenu na 100000 km pa mi je ovo čudno, ali nema šta, tako kaže fabrika i tako će da se radi :D

2 hours ago, Nikola031 said:

@frostysrb ne znam ima li opcije na univerzalnoj, ja sam radio sa kombinacijom ELM + MultiEcuScan.

Da li možeš da mi kažeš gde bi mogao to da odradim? Isčitao sam sinoć o MES, tek ću ga poručiti... Možeš i na PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je najjednostavnije da se dogovoris sa nekim kolegom forumasem koji ima dijagnostiku da ti uradi, javice se neko sigurno kad procita post. Ja bih vrlo rado pomogao jer imam dijagnostiku ali nisam iz BG. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, frostysrb said:

Tako piše za fiata, Mazda predviđa zamenu na 100000 km pa mi je ovo čudno, ali nema šta, tako kaže fabrika i tako će da se radi :D

Da li možeš da mi kažeš gde bi mogao to da odradim? Isčitao sam sinoć o MES, tek ću ga poručiti... Možeš i na PM

Kako zna da je fabricka kad i na OE svecici pise isto sto i na NGK? Glupost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, frostysrb said:

Ok, da li mogu to da odradim sa univerzalnom dijagnostikom ili mora preko ELM-a?

Trebaju ti fizicki adapteri i aplikacija.

1. Za novije Fiate je od fizickih adaptera neophodan ELM327. Moze biti sa zicnom ili Bluetooth konekcijom, moja preporuka je uvek zicni.

2. Za Grande/Evo ce ti uz ELM327, biti potreban i A3 adapter (zuti), za vecinu modula.

3. Sto se aplikacija tice, za Fiat se odlicno pokazao MultiEcuScan (MES).

 

Untitledz.thumb.png.c731bdcb1815731514103c3529667192.png

 

Imam sve to, ali uglavnom ne dolazim na skupove u ovo doba godine kada je hladno i kada ne moze da se cacka oko kola :D . Ako si slucajno u radno vreme u prolazu negde blizu Autokomande, javi se pa da ti dam tacnu adresu. Adapteri su mi u kaseti u kolima, laptop je uvek uz mene, pa da prikacimo i pokusamo da vidimo sta je problem.

Ili pokupuj neophodne adaptere (ELM327 ces lako naci, ali sa zutim je bas problem jer ih nema u prodaji u zadnje vreme). Pa mi se javi na PM ako ti bude trebala pomoc za MES i registrovanje. Moguce da se samo Blue&Me centrala "zaglupela", ali mi pre mirise na neki hardverski problem sa njom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, MiloshBg said:

Kako zna da je fabricka kad i na OE svecici pise isto sto i na NGK? Glupost.

Jedina razlika kod svećica što sam stavljao nove i ovih što sam skinuo sa auta je FPT logo, sve ostalo je isto. Sad u ovlašćenim servisu bi trebalo da se ugrađuje samo varijanta sa FPT logom, možda je neko menjao u prethodnim intervalima, ne mogu biti siguran da li jeste ili nije.

5 hours ago, Nikola031 said:

Mislim da je najjednostavnije da se dogovoris sa nekim kolegom forumasem koji ima dijagnostiku da ti uradi, javice se neko sigurno kad procita post. Ja bih vrlo rado pomogao jer imam dijagnostiku ali nisam iz BG. 

Hvala na ponudi, kao da smo završili :lol:

 

4 hours ago, Ivan said:

Trebaju ti fizicki adapteri i aplikacija.

1. Za novije Fiate je od fizickih adaptera neophodan ELM327. Moze biti sa zicnom ili Bluetooth konekcijom, moja preporuka je uvek zicni.

2. Za Grande/Evo ce ti uz ELM327, biti potreban i A3 adapter (zuti), za vecinu modula.

3. Sto se aplikacija tice, za Fiat se odlicno pokazao MultiEcuScan (MES).

 

Untitledz.thumb.png.c731bdcb1815731514103c3529667192.png

 

Imam sve to, ali uglavnom ne dolazim na skupove u ovo doba godine kada je hladno i kada ne moze da se cacka oko kola :D . Ako si slucajno u radno vreme u prolazu negde blizu Autokomande, javi se pa da ti dam tacnu adresu. Adapteri su mi u kaseti u kolima, laptop je uvek uz mene, pa da prikacimo i pokusamo da vidimo sta je problem.

Ili pokupuj neophodne adaptere (ELM327 ces lako naci, ali sa zutim je bas problem jer ih nema u prodaji u zadnje vreme). Pa mi se javi na PM ako ti bude trebala pomoc za MES i registrovanje. Moguce da se samo Blue&Me centrala "zaglupela", ali mi pre mirise na neki hardverski problem sa njom.

Hvala Ivane na ponudi, javiću se na PM ako budem uspeo da izletim ranije sa posla :⁠-⁠D u svakom slučaju ću naručiti ELM327 i ostalu aparaturu da imam za svoje potrebe :⁠-⁠D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ce ti biti samo zuti adapter, bas dugo ga nije bilo da se kupi. A treba ti za vecinu modula, za Body Comp takodje.

Vidi, sad mi pade i ova kombinacija na pamet. Ako hoces, proleti pored mene, pozajmim ti ELM327 i zuti adapter. Instaliras MES na laptop, pa se izigraj.

Samo mi vrati adaptere u nekom razumnom roku :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast na radovima. Bukvalno odradio si sve identicno kao i ja na mom Puntu 1.4 multiar pre godinu-dve.

Ispiranje motora Tunapom crveni cep, ciscenje jedinice i filtera multiaira… takodje i kod mene je bio identican slucaj sa kocnicama gde je nakon zamene sva 4 diska Punto drasticno bolje kocio.

Ono sto bi ti preporucio je i zamena ulja u menjacu. Razlika u precisnosti menjaca ce biti osetna jer je posle zamene (bar u mom slucaju) menjac tako lepo upadao u brzine. 2L ti treba, a tacnu oznaku probaj da nadjes tamo negde kod mene u temi.

Inace da.. stvarno trosi ispod 8L. Mislim da je meni posle godinu ipo dana voznje proslecna potrosnja bila oko 7.4 ili 7.6L.

 

Jeste da ima 5 brzina ali nije bas tako kratko.. jesu obrtaji mozda nesto veci, ali lepo je on ubalansiran i upeglan da i konstantno da se vozi na 4000 obrtaja u kabini nije tolika galama.

 

Takodje i mene je zezao taj Blue and Me sistem.. nisam imao zivaca da se cimam i borim sa greskom pa sam ga tako vozio i na kraju i prodao sa tim problemom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala @radomir.g na pohvalama :beer: Ulje u menjaču zamenjeno, sipana Petronas Tutela Technix 75w-85 i dodao sam dva Liqui Moly Mos2 aditiva za menjač.  Sad stvarno menjač klizi, brat ima Fiat 500, razlika je ogromna :D 

Blu&me sam danas skinuo, videću da li može neki elektroničar da uradi nešto povodom toga, ako nebude  moglo da se reši radiće neki BT modul sa Alija. U Mazdi već 2 godine šljaka kaso sat, cena bila smešna, nešto oko 8 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 5 dana jurenja dihtunga izguvne grane konačno sam uspeo i da ga dobavim :thumbsup:

 

IMG_20230301_162156.thumb.jpg.834ec7d212313989a7903bee42c59976.jpg

 

Dok sam čekao deo uspeo sam sve da pripremim za montažu i da sve lepo operem :D

 

IMG_20230301_193438.thumb.jpg.162ec6d6146bd30eb4f0dc322187d562.jpgIMG_20230301_193446.thumb.jpg.5710197a2771f14eb009fb82cd30c179.jpgIMG_20230301_193451.thumb.jpg.b0e469163123c027cd387486b3e40b5a.jpgIMG_20230301_193806.thumb.jpg.abb94aea7267b7364807691e080d1396.jpgIMG_20230301_193810.thumb.jpg.f3bc22a682a4ca739d4d9824544f3fc9.jpg,

 

Sve je izmontirano u četvrtak uveče i auto od tada prede :D

 

Takođe sam skinuo Blu&me modul koji je davao grešku i remetio proxi u BSI-u, kod prijatelja sa originalnom MES dijagnostikom sam uspeo da odradim Proxi alignment i ugasim trepćuću kilometražu. Rasptaću se kod nekoliko elektroničara da li je moguće popraviti ovaj modul ili ne, ako ništa potražiću ga i po odpadima.

 

IMG_20230225_143800.thumb.jpg.dd52bf8c09863668d7e64cbbd20a87e8.jpgIMG_20230227_222235.thumb.jpg.9065b57bd4274eec0fd831cc3ade53a9.jpg

 

Evo i jedne sitnice, drugar mi poklonio skraćenu antenicu :D

 

IMG_20230223_171756.thumb.jpg.6b1069b5227d1a929ae879eadb9c365b.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene čeka zamena dihtunga izduvne grane. Uskoro me čeka i veliki servis pa ću sve zajedno da odradim.

Jel može info gde si nabavio dihtung?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 1200 km voznje primetio sam par sitnica koje mi smetaju, prednje vozačevo sedište kao da nije dobro zabravljeno u poziciji kad se namesti, pri kočenju i dodavanju gasa se blago pomera napred-nazad i pri tome se čuje zvuk, ne znam da li je neko imao isti problem i kako ga je rešavao. Gledao sam da nisu kojim slučajem otpušteni toreksi koji drže šinu, ali nisu, mora da je problem u samom mehanizmu koji zaključava sedište.

Takođe obe štopaljeke puštaju vodu, vide se pukotine na obe. Ako neko ima da proda može da piše u PM, u pitanju si Sport štopovi sa crnom sredinom.

Posle 1200 km prosečna potrošnja je 7.9 L na 100 km, ja više nego zadovoljan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legla letnja garnitura :D

 

IMG_20230420_115153.thumb.jpg.f04c5cda160fbf23233b170f90730c73.jpg

 

Prešao 4500 km ekspresno, sada planiram zamenu ulja i filtera i samo gas :D Naredne nedelje ću najverovatnije ići kod Vlaste da napravim zadnji lonac, da zamenim stari istruleli, a i da dobijem malo na zvuku :D Posavetovaću se još sa njim, ali mislim da će biti protočni lonac u pitanju sa dve cevke, nešto nalik ovome

 

top.thumb.png.e33079a8668b79525c71a76e3feafa7a.png

Takođe ako neko ima iskustva kako bi se Multiair ponašao sa Liqui Moly Motor Protect aditivom? U nekoliko svojih kola sam ga sipao zadnjih 5 godina i stvarno se oseti razlika pre i posle, najviše na hladnom startu i u bučnosti motora. LM-MotorProtect-500ml.thumb.jpg.179d41ed112a7a8e48bfe4662b9e3903.jpg

Edited by frostysrb

Share this post


Link to post
Share on other sites

U petak odrađen izduv, umesto zadnjeg lonca samo cevka i ukrasi :D  IMG_20230505_171934.thumb.jpg.7890834aa25c1f5d8e91c8c242b1c07e.jpg

 

Zvuk je mnogo lepši, samo malo glasniji, u vožnji po gradu prelepo prede, a na AP nije umarajuć, u nekom standardnom opsegu od 90 do 130 skoro i nečujan u kabini :D

 

 

IMG_20230505_171822.thumb.jpg.6b97332a2ca63f866f22809cf499ad0f.jpgIMG_20230505_171827.thumb.jpg.12fb598fab256ecf10accf0a86bb8a08.jpgIMG_20230505_174508.thumb.jpg.96a24cc995fb10cab91245ce137be595.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slicno sam ja uradio, kada je hladan brunda dosta i iz aupsuha i iz motornog prostora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, dosta je bučan iz motornog prostora, to me je kad sam uzeo auto baš začudilo, ali sam se navikao do sada, ima taj svoj specifičan zvuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako.. koliko je bučniji od nazad ni ne skonta se u kabini iz razloga što je toliko bučan i od napred.

kada se vozi iza auto verujem da je jako velika razlika u količini buke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenu si rekao, ali ne mogu da nadjem gde si radio ? :D  Nasao , kod Vlaste 

Odlicno ovo izgleda, svdija mi se, ovako cu ja nesto da odradim.

Edited by BaneAK74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda totalno diskretno, pitao me da skinemo ovu lajsnu oko vrhova pa da stavi veće cevke, ali mi se nije svidelo kako izgleda bez lajsne, izgleda kao da je sečen branik, ovako sve ostaje kao fabrika :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...