Jump to content
FAS Goran
Ivan

Nuova Bravo 1.4 MultiAir Turbo (T-Jet) - termostat

Recommended Posts

Gledam 5 puta da ne otvaram nepotrebno novu temu i cudim se da do sada nista ne postoji oko termostata za Nuova Bravo turbo benzincePa evo da se zapljunem sa informacijama, sigurno ce nekome biti korisno kasnije.

U novembru odradih mali servis kod Gorana i naravno, kao za djavola, bilo je jos uvek toplo :) - taman dovoljno da se ne primeti i odradi zajedno u istom cugu. Sve donedavno, kada su se temperature spustile do blizu nule i kada termostat poce da pokazuje prve znake posustajanja. Nista drasticno jos uvek, po gradu je radio normalno, ali na otvorenom putu spusti malo ispod sredine za crticu-dve, pa vrati na radnu temperaturu i tako u krug. Sa onim toplijim danima u januaru je opet radio normalno... Ali posto autic super sluzi bez kvarova vec punih 5 godina i posto sam picaj*la i islo mi je na ganglije :D - reko' da odmah zamenim.

 

Situacija za 1.4 MultiAir Turbo je sledeca: ide modifikovani termostat ciji je fabricki serijski broj 55215006.

Otvara na 80C (koliko se secam za bivsi JTD je bilo 88C) i ide samo za novije Euro 5 motore.

Tj. moze i na T-Jet 120 Euro 5 i MultiAir atmo, a od modela to su: restyle Nuova Bravo, restyle Delta, Giulietta, Mito, Punto Evo i MY12, Punto Evo i MY12 Abarth, 500 Abarth, svi sa pomenutim motorizacijama.

U odnosu na onu stoglavu azdaju :) od termostata za JTD, prijatno me iznenadila i cena. Doduse, gde god sam zvao, ova verzija za Euro 5 se malo teze nalazi i malo je skuplja od verzije za starije Euro 4 T-Jet 120/150.

Kod nas u ponudi jedino nadjoh:

- Meyle, najjeftinije je 2700 din u Bogunovicu uz 10% popusta sa nasom klupskom karticom. Redovna cena je 3.000 din;

- Vernet, sa cenom od oko 3900 din;

 

Zahvaljujem se kolegi @MiloshBg za savete oko trenutne ponude i odlucih se za skuplji Vernet. Secam se da smo i ranije za Stildzu jurili ili Vernet ili Behr i da je to radilo bez greske dok je auto kod tebe. Termostat naravno ide u kompletu sa dihtungom, pazario u Delmax-u:

 

IMG_20230118_182715.thumb.jpg.634ac122714ba1696d312591e6f2cd94.jpg IMG_20230118_184423.thumb.jpg.e775bf5379676cffb94d9d450f96bcdc.jpg IMG_20230118_182226.thumb.jpg.54f19d643e6b439c049512673384d7da.jpg IMG_20230118_182308.thumb.jpg.b0524be61eac37938a133d8218a23f30.jpg

 

U ovoj varijanti za Euro 5 motore, Vernet interna oznaka termostata je TH7228.80J :

 

IMG_20230118_183044.thumb.jpg.4344f2064b25b533e24ce884317f17e5.jpg IMG_20230118_182733.thumb.jpg.a1c235d5e92fd1da1b29ff0055c7ad96.jpg

 

Zamenjeno pre neki dan, nivelisano sa 1l G12 antifriza, sve ocekivano sljaka kao satic, peglamo dalje.

 

Posto ih ima dosta vise - da dopunim i za kolege sa starijim Euro 4 T-Jet motorima (120 i 150 KS). Fabricki serijski broj termostata je 55208964 .

Trunku su jeftiniji i dostupniji po radnjama.

Ako se neko odluci (takodje) za Vernet - interna oznaka za Euro 4 motore im je TH7139.80J .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko videh, prodaju samo ovako komplet (isto mi je bilo i na JTD Stilu). Posto je cena bas povoljna, nisam detaljisao.

Jedino ako "strucnjaci" ne krenu opet sa forom guranja drugog uloska termostata u crevo :D . Kao sto su svojevremeno gurali ulozak sa Renoa 4 u crevo u "nesrecnog" JTD Stila (da me neko slucajno pogresno ne razume -"nesrecnog" u smislu sta je sve taj model preziveo od (ne)odrzavanja kada se ovde kasnije omasovio). Pa je radio sa 2 termostata - jednim crknutim i jednim ispravnim. A secam se da je, kada je tek krenuo i kada sam licno menjao, npr. Behr termostat za njega bio 80-90 EUR.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tel sam pa ovako

IMG_20230129_213553.thumb.jpg.9f25d9c54e359c4c45987468cec9d0cd.jpg

 

Deluje mi da može ovde da se izvuče ovaj osigurač pa da se izvadi termostat napolje. I verujem da je taj termostat reda 5 eur. 

Pitam zato što znam da za 2.0 mjet ima isto da se kupi ovako komplet i samo termostat. 

 

Ako nisi rashodovao stari, mogao bi ga probati rasklopiti. Ako jesi, možda neko sledeći da proba, eto zarad druženja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma vec sam kupio unapred. Auto me toliko lepo sluzi da mi je gre'ota ne pocastiti ga novim i kvalitetnim delom (i ulozak i termodavac, tj. sve u kompletu), plus sto je bas povoljno.

Nisam imao prvo stari termostat, pa da imam vremena i mogucnosti da ga kupusam (ako je uopste moguce izvaditi ulozak). Em je bacen kao rashod, em me je davno prosla volja da se sa tim bakcem i ostavljam tutoriale kao pre 10 godina. To ostavljam tehnickom FLCS podmlatku, koga nema na vidiku :D .

A nov termostat nisam hteo da cackam :) , cisto sam bacio pogled.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dal sam na forumu pročitao ili negde čuo za neke nove termostate da kad se pokvare uvek ostanu otvoreni. Nije kao stari da zatvore i ako nepratiš temperaturu prokuva auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno se za Italijane te price secam jos od Stila i 2007. A tako se ponasaju i u praksi uglavnom, tj. obaraju temperaturu kada krenu da popustaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednu od prvih intervencija na ovom autu mi je nio termostat.

Imao je izvesna odstupanja a to za ugradnju plina nije poželjno.

Spomenuo sam na temi još tamo u oktobru '19.

 

@darkman14

Tom prilikom sam ustanovio da je rasklopiv, upravo kao što si pretppstavio.

Na sreću za sada nemam nikakvih problema pa nisam imao potrebu za istraživanjem.

 

IMG_20191124_140639.thumb.jpg.2a6568d9d41ee8899e1c9be7bf03752a.jpg IMG_20191124_140626.thumb.jpg.f49bbe484de3464f344339d437407ec0.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to, unutra je klasika Reno 4/5 termostat :) 

Termostat je jedna od prvih stvari što sam pogledao na 2.0 mjet jer znam šta je bilo sa 1.9jtd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodatni utisak iz prve jutarnje voznje do posla posle zamene, nije trip :D . Iako je jutros najniza temperatura cele ove zimske sezone, vidno brze je postigao radnu temperaturu, tj. moguce da nije drzao ni zatvoreno do tih 80C. Vec posle 3 km konstantne voznje skala je bila uveliko zakucana na pola, a ubrzo iza toga i grejanje kao u sauni.

PS: Jbg, nisam @Axic , pa da mogu vec da dam preporuku za Vernet :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, darkman14 said:

Pa to, unutra je klasika Reno 4/5 termostat :) 

 

Termostat kako je izgledao kad je izmisljen, tako izgleda i danas, sto ne znaci da zbog par hiljada dinara treba budziti nesto drugo. Razumem i nemastinu i sve, ali...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Ivan said:

 Iako je jutros najniza temperatura cele ove zimske sezone, vidno brze je postigao radnu temperaturu

Zvucis mi poznato

image.thumb.png.145d8c29071074e3aa925feaa8b271c9.png
 

 

 

@MiloshBg ma ne mislim na budzenje vec zamenu istog dela za isti deo. Cinjenica je da je cak 3x jeftiniji ceo sklop nego za jtd. Ja bih vise probao to eto tako sto me svrbi. Kuciste kao kuciste je isto, radni deo je crkao i samo njega zameniti. Plasticno, necu menjati ceo menjac zarad 2 sinhrona :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...