Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Država daje 2.100 evra po automobilu za zamenu starih dizelaša

Recommended Posts

167805-mercedes 190 05.jpg

 

Vlada Srbije usvojila je sredinom decembra Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a među merama i aktivnostima koje će se sprovoditi u narednom periodu u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha našli su se i finansijski podsticaji za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu. Za realizaciju planova iz ovog strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2.6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu.

 

Kako se navodi u Programu zaštite vazduha, podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa. Naglašeno je da finansijski podsticaji pokrivaju 35% troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila. U programu je takođe objašnjeno da mera za dodatnu obnovu voznog parka putem finansijskih podsticaja za otpremanje najstarijih Euro 1, 2 i 3 dizel putničkih vozila i teretnih vozila (izuzev N3) i Euro I, II i II dizel autobusa u reciklažne centre ima za cilj smanjenje emisija, naročito PM čestica, uklanjanjem najstarijih vozila iz drumskog saobraćaja, koja su uglavnom u skladu sa znatno nižim standardima zaštite životne sredine. Mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre. Cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude zbrinuto 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900. Agencija za bezbednost saobraćaja daće predlog mehanizama podrške iz javnih sredstava za otpremanje starih dizel putničkih automobila, teretnih vozila i autobusa u reciklažne centre, dok su partneri u realizaciji Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo zaštite životne sredine.

 

Za sledeći korak, odnosno sprovođenje mehanizama podrške, nadležan je organ Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, dok su partneri u realizaciji aktivnosti Ministarstvo zaštite životne sredine i Agencija za bezbednost saobraćaja. ''Cilj u vezi sa EU je poboljšanje efikasnosti vozila, a dodatni efekti mere su smanjenje ukupnih emisija Srbije u cilju usaglašavanja sa Direktivom EU iz 2016. godine, kao i poboljšanje kvaliteta vazduha, kako bi se izbegla prekoračenja graničnih vrednosti za kvalitet vazduha'', navodi se u Programu zaštite vazduha. Podsetimo, Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu. Naime, u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori važeća ekološka norma je Euro 5. Takođe, u Srbiju se od upotrebljavanih vozila najviše uvoze dizelaši, a najmanje električni automobili. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

A citava decenija se utrosila ubedjujuci narod kako zagadjuju zbog veceg co2 (ne kod nas naravno)... 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subvencije za kupovinu novijih dizelaša doneće velike promene na tržištu polovnjaka

 

vw golf collectors edition prototype.jpg

 

Ukidanje Euro 3 i Euro 4 standarda od 1. januara naredne godine, kao i mogućnost subvencija za kupovinu polovnih vozila sa manjom emisijom štetnih gasova, uz reciklažu starih dizelaša od 2025. godine, spadaju u velike promene koje će se odraziti na kompletno tržište polovnjaka u našoj zemlji, kaže menadžer za odnose sa javnošću sajta Polovni automobili Petar Veličković. On napominje da treba uzeti u obzir to da je samo prošle godine uvezeno više od 42.000 polovnih automobila sa dizel motorima i standardima Euro 3 i Euro 4, dok u 2021. godini taj broj prelazi 58.000.

 

''Najava uvođenja strožih normi za uvoz polovnih automobila, odnosno zabrane uvoza vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima, je očekivana odluka jer je Srbija jedina država u regionu koja primenjuje ovaj standard, a reč je o vozilima koja su proizvedena do 2005. godine'', naglasio je Veličković. U Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji važi Euro 5 standard, dok ova ograničenja ne važe za Hrvatsku i Sloveniju koje su punopravne članice Evropske unije. U ove dve države vozila se oporezuju po stepenu zagađenja. Dragan Đukić sa jednog auto placa smatra da je bilo vreme da se ukine Euro 3 i Euro 4, kao i da se ponudi podsticaj za Euro 6. ''Pozitivno ćemo se uključiti u sve to, ali dosta zavisi od budžeta kupaca, odnosno građana Srbije - koliko će i pored tih podsticaja imati novca da dodaju i kupe vozila. Naš auto park bavi se prodajom gotovo novih vozila, tako da će subvencije sigurno dobro uticati na naše poslovanje, pošto onaj ko ima vozilo 2008, 2009. ili 2010. godište, uz subvenciju će kupiti automobil koji košta od 15.000 do 20.000 evra. Samo je pitanje da li će kada proda to starije vozilo koje ima i uzme za njega oko 4.000 do 5.000 evra imati da doda još 10.000 evra'', ocenio je naš sagovornik. On dodaje da Euro 5 standard ne bi trebalo da se ukine, jer je pitanje da li će ljudi imati novca da i uz subvenciju kupe Euro 6.

 

Prema podacima kojima raspolaže sajt Polovni automobili, u 2022. godini ukupno je prodato 86.045 polovnih vozila sa dizel motorima, skoro duplo više od benzinaca. ''Tradicionalno, najprodavaniji model u prošloj godini je Golf. Zanimljivo, drugo i treće mesto takođe pripada Volksvagenovim modelima - Passat i Polo. U pet najprodavanijih modela u 2022. godini našli su se i Fiat Punto i Opel Corsa, a na tržištu su bili traženi i Audi A4, Reno Clio, Opel Astra… Kada je reč o rasponu cena konkretnih modela nije jednostavno dati precizne podatke, s obzirom na to da cene zavise od više različitih faktora: generalnog stanja vozila, godišta, prethodnih havarija, pređene kilometraže, servisne istorije, nivoa opreme. Sa druge strane, činjenica je da su cene polovnih automobila generalno skočile u poslednje dve godine'', istakao je Petar Veličković.

 

Dragan Đukić smatra da to za koja se vozila na dizel ljudi najviše interesuju zavisi od njihovih potreba. Tako vozači iz brdovitih krajeva kao što su Ivanjica, Čačak, Kraljevo, Kruševac, Prijepolje, više biraju SUV modele, odnosno terence, džipove, pa onda i njihove mini varijante. ''U Beogradu se više gledaju luksuzna vozila, limuzine - BMW, Audi i slično. Domaće tržište je šaroliko, ne može se precizirati šta tačno najbolje prolazi u Srbiji. Odlično se prodaju čak i vozila koja su 2007. ili 2008. godište, odnosno Euro 4 ili Euro 5 standard, a koja imaju cenu oko 10.000 do 12.000 evra'', navodi Đukić.

 

Pogoršani uslovi za kupovinu na kredit i lizing

Prema njegovim rečima, njegov auto plac ima i skuplja vozila, ali je pitanje koliko kupaca bi moglo gotovinski da kupi takve automobile. Kaže da se često podižu krediti ili uzimaju vozila na lizing. ''Pre nekoliko meseci kamata na lizing bila je 3.5% na godišnjem nivou, pa ako se uzme automobil za 30.000 evra za pet godina se vrati dodatnih 3.500 evra, što je bilo dobro. Sada su banke podigle kamatu na 7%-8%, euribor je bio u minusu, a sada je 2.5%-3%, što znači da se dolazi do nivoa od 8% do 11% kamate. To više nije 3.500 evra, nego 8.000 do 11.000 evra'', upozorio je Dragan Đukić. Naš sagovornik objašnjava da se pre nekoliko godina tačno znalo i šta se prodaje i po kojoj ceni se prodaju automobili, a sada se sve promenilo.

''Nama je pandemija korona virusa donela dobro poslovanje, jer mi poslujemo sa mladim vozilima koja su stara svega dve do tri godine. Oni koji su otišli u ovlašćeni salon i platili vozilo - nije im bilo isporučeno ni za godinu dana, pa su ljudi povlačili kapare i kupovali kod nas. Međutim, sada je rat u Ukrajini doneo čak i dupla veštačka poskupljenja na svim poljima, od hrane, preko hemije i svega ostalog, tako da je teško očekivati da će ljudi da dolaze i kupuju vozila'', ocenio je Đukić. Petar Veličković takođe smatra da predstoje velike promene, te će zato sajt Polovni automobili pažnju u narednom periodu, kako kaže, posvetiti pravovremenom informisanju korisnika i posetilaca, i shodno tome nastojati da, kao i dosad, budu podrška svim vozačima.

 

Podsetimo, za realizaciju ciljeva iz Programa zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine najavljena su ulaganja od 2.6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu. Subvencije za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa. Finansijski podsticaji pokrivaju 35% troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamena starih dizel vozila za ''euro 6'' motor - kako do subvencije?

 

Opel-Astra-7164 01.jpg

 

Svako ko ima staro dizel vozilo uskoro će od države moći da dobije subvenciju od oko 2.100 evra za kupovinu automobila. Vlada Srbije je donela ''Program za zaštitu vazduha'' i u okviru toga su predviđene mere da se deregistruje određeni broj automobila, a to su automobili euro 1, 2 i 3. Svi oni koji poseduju te automobile i budu ih reciklirali ostvariće uslov za dobijanje subvencije za kupovinu automobila koji su euro 6 norme i izduvnih gasova, rekao je za RTS direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

 

Kako se navodi u ''Programu zaštite vazduha'', podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila i 2.900 evra za kupovinu autobusa. To su iznosi koji su predviđeni programom a građanima je najinteresantniji iznosi predviđen za kupovinu putničkih automobila. Agencija se trenutno bavi time kako sve to povezati, kako elektronski ubrzati proceduru za građane kada dođe do realizacije ovih mera. ''Cilj je da se smanji zagađenje sklanjanjem sa ulica upravo onih automobila koji najviše zagađuju, zbog toga je ideja da se ti automobili recikliraju, a subvencija iskoristi za kupovinu drugog polovnog automobila. Znači, mera nije za kupovinu samo novih automobila, glavni uslov je da se kupi automobil euro 6 normi'', objasnio je Stamatović. Agencija za bezbednost saobraćaja će sprovoditi ovu proceduru a Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture će obezbediti sredstva. ''Sve se radi u saradnji sa Ministarstvom za saobraćaj i Ministarstvom za zaštitu životne sredine. Realizacija ovog programa se očekuje početkom 2024. godine i predviđeno je da se realizuje u više godina'', rekao je Stamatović.

 

Prosečna starost automobila oko 17.4 godine

Od polovnjaka u Srbiju se najviše uvoze dizelaši. Tako je i 2020. i 2021. godine uvezeno po više od 100.000 dizel vozila, a u prošloj godini više od 80.000. ''Samo tokom prošle godine je uvezeno 165.000 automobila u Srbiju, a prosečna starost automobila koji se voze je oko 17.4 godine, i to je ono što treba da rešavamo. Želimo da na ulicama budu mlađi i tehnički ispravni automobili. Na prvom mestu je bezbednost svih učesnika u saobraćaju'', istakao je Stamatović. U prvom ciklusu trebalo bi da se zanovi oko 140.000 automobila a toliko automobila bi trebalo da bude i reciklirano. Srbija je jedina država u regionu u kojoj je i dalje dozvoljen uvoz automobila koji ispunjavaju Euro 3 normu, dok je u ostalim zemljama ekološka norma Euro 5 motor. ''Programom je predviđeno da se od 2024. godine standard podigne prvo na euro 5 normu, a potom i na euro 6'', rekao je za RTS direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Država daje 2.100 evra za stare dizelaše

 

opel astra f.jpg

 

Kreće pomoć za kupovinu novih automobila: Poznati svi detalji, i koja godišta dolaze u obzir, kad je konkurs, a kad isplata.

 

Svi koji voze dizelaše sa motorom evro 1, 2 ili 3, i žele da ga zamene ekološki prihvatljivijim vozilom, mogu svoj auto da daju na reciklažu, a od države će dobiti novčanu pomoć od 2.100 evra i to za kupovinu vozila sa motorom evro 6. I sve to od 1. januara naredne godine kada će i početi isplata subvencija za zamenu 144.000 dizel vozila sa starim motorima. Kako navodi Blic, konkurs će biti raspisan tokom ove godine, a već u oktobru bi trebalo da budu usvojeni i svi kriterijumi, i za građane i za reciklažne centre. Praktično, na jesen će biti poznata cela procedura, a onda bi s kraja jeseni, najkasnije do kraja novembra, trebalo očekivati i javni poziv i prijavljivanje građana.

 

Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima.

Građani mogu da kupe polovni ili novi auto. Praktično, biće moguće kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će vas polovni Golf ili Peugeot proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra, koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da državi na reciklažu date starog dizelaša. Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996. a evro 3 od 2000. godine.

 

Reč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine. U Srbiji ima 2.8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1.8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače. Od 2.8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar. ''Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse'', rekao je nedavno ministar Goran Vesić.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel' ima neki uslov za stanje dizela, registraciju i godine vlasnistva? Mozda se isplati uzeti neki krs da stoji jos koji mesec do vaucera :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kada je isplata za zamenu starih dizelaša

 

opel astra f.jpg

 

Svi koji su se prijavili za zamenu svojih starih automobila na dizel mogu da očekuju uskoro novac od reciklaže istih. Tačnije, kako je najavljeno prošle godine, država Srbija će svim prijavljenima za ovu pomoć države isplaćivati subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog vozila sa motorom evro 6. Ovih vozila u Srbiji je kako se pisalo prošle godine oko 144.000. Konkurs je raspisan prošle godine i trajao je do 31. decembra. Kako je već najavljeno isplata je krenula od 1. januara ove godine.

 

Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima. Građani mogu da kupe polovni ili novi auto. Praktično, moguće je kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će vas polovni Golf ili Peugeot proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da državi na reciklažu date starog dizelaša. Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996. a evro 3 od 2000. godine.

 

560.000 vozila sa starim motorima

Reč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine. U Srbiji ima 2.8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1.8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače. Od 2.8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar. ''Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prijave za zamenu starih dizelaša uz subvencije od 2.100 evra počinju sredinom februara?

 

opel vectra01.jpg

 

Projekat zamene starih dizel automobila za novija i ekološki prihvatljivija vozila, uz subvenciju države od 2.100 evra, konačno bi trebalo da počne sa realizacijom.

 

Mirko Koković, pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, za Biznis.rs kaže da su svi pravni akti koje je neophodno izraditi pre početka deregistracije urađeni, i da bi uskoro - za dve do tri nedelje - trebalo da počne cela akcija. On naglašava da se najavljena reciklaža neće odnositi samo na dizelaše, već i na vozila sa benzinskim motorima. ''Trenutno institucije koje učestvuju u ovom procesu razmatraju predlog i u najskorije vreme, za dve do tri nedelje, očekujemo početak najavljene deregistracije. Napominjem da nisu probijeni nikakvi rokovi, jer je i bilo najave da će javni poziv biti raspisan tokom 2024. godine, a to će se i desiti u narednih nekoliko nedelja'', ističe Koković.

Deregistracija podrazumeva predaju na reciklažu putničkih vozila uz subvenciju za kupovinu korišćenih ili novih vozila sa motorom norme minimum euro 6. Kako kaže naš sagovornik, u ovom procesu učestvovali su Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstvo zaštite životne sredine, Ministarstvo unutrašnjih poslova i Agencija za bezbednost saobraćaja. On je uveren da se sada ne mogu pojaviti bilo kakvi problemi i nesuglasice, jer su svi predlozi i akti usklađeni. Koković napominje da će ministar Goran Vesić objaviti Javni poziv za reciklere, odnosno pravna lica koja su na tržištu polovnih i novih putničkih automobila. Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva zaštite životne sredine do trenutka objave ovog teksta nisu odgovorili na naša pitanja u vezi sa deregistracijom, odnosno rokovima kada bi trebalo da bude objavljen Javni poziv.

 

Podsetimo, sredinom decembra 2022. godine Vlada Srbije usvojila je Program zaštite vazduha u Republici Srbiji od 2022. do 2030. godine sa akcionim planom, a jedna od mera i aktivnosti za poboljšanje kvaliteta vazduha je i finansijski podsticaj za zamenu najstarijih dizel vozila novijim, koja manje zagađuju životnu sredinu. Podsticaji za nabavku ekološki čistijih vozila iznosiće 2.100 evra za kupovinu putničkog automobila, 2.500 evra za kupovinu lakih teretnih vozila (kamioni čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 12 tona) i 2.900 evra za kupovinu autobusa. Takođe je naglašeno da finansijski podsticaji pokrivaju 35% troškova nabavke polovnih Euro 6 ili Euro VI vozila.

 

Prema podacima sajta Polovni automobili, broj prodatih polovnih dizel vozila u Srbiji za 2022. godinu u odnosu na prethodnu godinu je u padu, a jedan od razloga je što su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države za kupovinu automobila standarda euro 6, uz reciklažu starijih vozila. Za realizaciju planova iz strateškog dokumenta najavljena su ulaganja od 2.6 milijardi evra, od kojih je 102 miliona evra namenjeno za obnovu voznog parka otpremanjem najstarijih putničkih vozila, lakih teretnih vozila, kao i autobusa, u centre za reciklažu. Ova mera podrazumeva da će se subvencijama omogućiti otpremanje najstarijih vozila iz voznog parka u reciklažne centre, a cilj je da do 2025. godine na ovaj način bude otpremljeno 122.300 vozila, a u 2026. godini još 17.900.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...