Jump to content
FAS Goran
Krompjuter

Alfa Romeo 159 1.9 16v MultiJet 150 - oscilira radna temperatura

Recommended Posts

Podzrav svima, 

 

Alfa 159jtdm 150KS automatic, 350.000km

 

imam veoma cudan problem sa temperaturom, i to traje vec dugi niz godina, mada se javljalo retko retko, jednom u 6 meseci, ali sada je to bas ucestalo

 

1. merac temperature ode u crveno (ili kao na videu, na samu granicu crvenog), ovo se desi iskljucivo kada vozim duze uz brdo, malko ostrija voznja, auto bez tereta... nista posebno!

2. temperatura se penje i spusta poprilicno brzo, tako da meni ne deluje kao realno

3. kada mi se poceo javljati problem, majstor nije nasao nista, ali ipak smo vremenom menjali prvo hladnjak ceo, pa i termometar!

4. u regularnim uslovima, auto ide normalno - nakon problema desi se da vozim hiljadu kilometara bez greske

5. u regularnim uslovima, merac temperature mu je nakon zagrevanja uvek na 90C, ne ide ni gore ni dole

6. posebno napominjem da se desi nekada da kada temperatura ode bilizu crvenog, i pocne da lelujua, (ide gore dole bez neke logike, kao u videu) i ja namerno dodam gas, ocekivano je da ode u crveno... medjutim, desi se da neocekivano pocne padati  i vrati se na 90C i taj dan problem se vise ne javlja (ova situacija se vidi u videu)

7. problem se u poslednjih par meseci javlja redovno, i sad sam snimio situaciju, mozete pogledati video (ko zna, voznja Novi Sad-Venac, pri vrhu brda - sad mi se u 4 prethodne voznje 3x desilo ovo) 

8. nije mi se nikad ovo desilo vise od jednog puta u toku jednog putovanja! Primer,  idem na more, temp ode u crveno, ja parkiram pored, sednem posle 20 min u auto vozim dalje ceo dan, przim ga, on nista... 

9. dok cekam nekad da padne nazad na 90, nekad se desi (neocekivano) brzo, nekad po ~20min...

 

Video

https://photos.app.goo.gl/rsjo3PxGTsKzRZxW7

Ovo je sve uz breg (Venac), cak i onaj deo kada se temperatura smiri, iako sam prethodno pokusavao da ga namerno uteram u crveno... Da je bilo jos brega verujem da bi stigao do crvenog pre ili kasnije.

Neporedno posle ovog snimka sam ga silio, kretao uz breg, ali sve OK...

 

Neka ideja? Hvala svima

Sale NS

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Svakako bi trebao ispratiti pravu temperaturu kada sat pokazuje visoku da bi zapravo znao odakle da krenes. OBD i neki scan i ispratiti stvarnu temperaturu. Sa skoro 130 na 90c ne moze za sekundu nikako ali treba znati pravu temp. Kada bi ovako tipovao ako je sve ok sa temp kada sat pokazuje onih 120 ili koliko vec, ja bi rekao masa. Ako nije ona, onda sam merni uredjaj tj sat.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li primetio neko ludovanje skazaljke kada npr.pritiskas pedalu kocnice ili palis - gasis potrosace? Laicki ovako lici na problem sa masom, verovatno neki kabal ili los kontakt u nekom dzeku. Svakako isprati temperaturu dijagnostikom da budes siguran ali nemoguce je ovako brzo oscilovanje u realnim uslovima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690@MS PK

hvala na odgovorima! I ja sam pre za to da je ovo neki ludi problem sa satom, ali me onda cudi da se to desi iskljucivo kada je auto zaista pod opterecenjem.

 

@MS PK

Nema "ludovanja skazaljke" u nijednom drugom slucaju sem u opisanom. Znaci to kad se desi uvek je na jakom bregu + krivine, tako da ne diram nista sem volana i gasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Krompjuter

 

Zato i kazem da bi bilo dobro ispratiti nekom dijagnostikom kolika je stvarna temperatura kada se to desava. Mada sam skoro pa ubedjen da je neka masa u pitanju. 

Meni se nesto slicno desava na Lybri. Samo sto ona jos i upali ventilator kada temp po satu ode na nesto slicno kao kod tebe. Na dijagnostici pokaze cini mi se 95-96c na satu je skoro pa 130 i onda se sroza u sekundi. Vozim tako. Probaj da ugasis svetla kada temperatura ode tako na gore pa vidi da li kazaljka pada na dole instant. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690 kontam.

Da li imas neki savet za neku amatersku dijagnostiku, koju valjda mogu nakaciti na Android, ili kakve vec resenje postoji? 

Hvala puno, i bitno mi je da se slazete da ne crkava motor ili tako nesto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.multiecuscan.net/   Mislim da je besplatan za te osnovne parametre.

Treba ti samo neki obd sa blututom da bi mogao da se povezes.  https://novi.kupujemprodajem.com/pretraga?keywords=obd

Imas i drugih varijanti, preporucice vec neko nesto.

 Tom brzinom da padne sa 130c na 90c ne bi moglo ni da pusti led u sistem kada digne temp.

 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...