Jump to content
FAS Goran
moron

Honda Jazz Crosstar, dostojan naslednik za 500L ?

Recommended Posts

Jazz može u dogovoru sa CRV-om da bira da li će da spava  u "radnoj" ili u "spavaćoj sobi" :) 

500L do daljega ( kada želi ) može da spava "u hodniku"

AA.jpg

BB.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Dale said:

Da neki AdmiR napravi glasanje na temi ko je za gurmansku, ko za punjeno belo itd :D 

Najmanji problem da dodamo rostilj Poll u temu...

 

2 hours ago, Dale said:

Evo ja se ne prijavljujem za (eventualno) cascavanje

Kakvo bre, eventualno, bre? Mi moramo da idemo u Vajat :D ...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srećno sa Jazzom, odavno si ga "snimio", uvukao ti se pod kožu.

Testirao, pisao...

Mene podseća na C3 Picasso, koji mi se baš sviđa.

Taj CVT bih baš voleo da provozam, mislim da je pravi menjač za mene.

Želim ti puno kilometara, i naravno iskustva podeli na forumu.



Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar ovaj Jazz,super prica kao hibrid,da ga vozis u zdravlju i sreći po čitavoj Srbiji.Al ovaj Jazz me potseca na musu,isti koncept,samo sto je ovo modernije,a o dizajnu da nepricamo:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, Musa i Jazz su veoma sličnih dimenzija i forme, pri čemu mi je po nekim aspektima Musa uvek delovala komfornije od 500L ( a u top verzijama i bogatije opreme ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadogr(a)dih Jazz-a :) 

 

Nije neko estetsko unapredjenje (daleko od toga), ali, maksimalno je funkcionalno za "opasna urbana parkiranja" pored visokih ivičnjaka, žardinjera, stubića i zidića. A i "provalija"  :) 

 

levo.jpg

desno.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, imao je to "obaranje" desnog retrovizora pri vožnji unazad još i moj prastari pežo 308 SW mk1, a gde da nemaju novija kola  :)

Pa sam i na Pežou imao ove retrovizore. Sa njima možeš da vidiš "podlogu" oko kola još od polovine prednjih vrata pa unazad :)

"Obaranje retrovizora" je u smislu funkcionalnosti "duplo golo" za ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke i od mene na novom, vrlo neobičnom, Jazzu. I 1.generaciju sam smatrao vrlo lepim autom i praktičnim a ovaj je futuristički skroz, nema šta. SpeJZ Štule. 

Iščekujem neki review o praktičnosti i zanimljivim rešenjima kod novog mezimca. 

 

Srećno da služi! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, shuxx said:

:thumbsup:

 

da ali tad mu je to najpotrebnije

Za Japance je opštepoznato da je za njih u korozivnom smsilu najopasnija prva kiša i ako prežive taj teški test, mogu da potraju i "godinu dana" :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provozah Jazz-a ovih par dana možda oko 300 km ( Fruška gora, dva puta Avala i po gradu ) dosadašnji "vlasnički utisci" su u granicama očekivanog (pošto sa testnim bio prešao i malo više).

 

500L je svakako mekšeg ogibljenja. Nema tu greške u utisku i on baš lepo primeti na ležečim policajcima ili grubim neravninama na kolovozu. Nije da je Jazz tvrd baš kao npr. jedna Fabia (ona poslovna mi "bubege odvaljuje" za moj ukus), ali, nije mekan ni kao 500L ili Yaris. Proverevao sam mu i pritisak u gumama (misleći da je vulkanizer tu preterao pri montaži zimskih guma), ali, sve je naduvano kako treba (napred 2,3, pozadi 2,2 ).

I tek sada shvatam koliko je 500L zapravo veoma udoban.

Mada, nema greške ni da su sedišta kod Jazz-a prijatnija za moju kičmu i telo.

 

Kao i kod 500L, kod Jazz-a ima npr. ukupno 7 mesta gde mogu da se stave flaše za vodu, ali, kod 500L u zadnja vrata ( kao i ispod onog oslonca za ruku na sedištu vozača ) mogu da stanu flaše od 1,5 litar i ja npr. u zadnjim levim vratima (da mi je uvek na dohvat ruke, da ne moram uopšte da otvaram gepek) držim jednu flašu sa onom "cuclom" za ručno pranje vetrobrana, onu gumu sa sundjerom za pranje prozora, a zimi i sprej za led i strugaljku za led.

 

Kod Jazz-a pozadi i kod menjača mogu samo one flaše od litar ( na druga mesta samo 0,75) i ostave u vratima su mu generalno manje. I sada ne znam gde da (osim u gepeku) držim sve ono što sam kod 500L držao u zadnjim levim vratima.

 

I mada Jazz ima dve one "kasete" napred, gornju i donju ( isto kao 500L ), a ima i baš dobru i veliku ostavu ispod središnjeg naslona ruke izmedju prednjih sedišta, nekako mi po pitanju tih ostava ( zbog XXXL veličine onih u vratima ) ipak tu pobedjuje 500L :) 

 

Naravno, kod 500L je uslovna prednost (ako biste vozili pet osoba)  i ravan pod pozadi, jer nema onog centralnog tunela na podu.

Kao što je prednost i samo malo povišeno sedenje, mada se ni u Jazz-u uopšte ne sedi nisko ( ipak je i on relativno visok sa svojih oko 155-156 cm) i čak i ovako dugotrupan (kao pas jazavičar) i "krutog vrata" ja veoma lako u njega ulazim i iz njega izlazim.

A primera radi, kada sam u par navrata probavao (pa i vozio ) novi Sandero Stepway ( koji je čak viši 1-2 cm), ja bih maltene svaki put pri ulasku/izlasku zakačio glavom za A stub, jer je kod njega A stub mnogo pomeren unazad, dok je kod Jazz-a baš pomeren unapred ( i zato i ima dupli A stub, kao i 500L ). Samo pogledajte bočne siluete kod Jazz-a i Sandera i npr. oblik gornjeg dela rama prozora prednjih vrata. I sve će vam biti jasno.

 

Za mene bitna mana Jazz-a je i što nema rezervni točak i ovo mi je posle 34 godine vozačkog staža prvo tako "sakato" vozilo ( tako da je bezbedan za vožnju samo u krugu od 500 metara od najbližeg vulkanizera i to samo tokom njegovog radnog vremena :) ). I zbog "prokletih baterija" u podu gepeka on nema ni "rupu" za smeštaj rezervnog točka. U početku sam mislio da to rešim kupovinom run flat guma, ali, odustao sam, jer je to u ovoj dimenziji nemoguća misija :) 

No, Jazz ipak u podu gepeka ima neku ostavu od možda 10 litara zapremine najviše, gde može da stane komplet one obavezne opreme i drugih sitnica.

Tek, sa oko 50 litara više zapremine gornjeg dela gepeka ( "iznad poda") 500L pobedjuje :) 

 

Ispod par fotki. O utisima iz vožnje drugi put. "Moram" sada opet na Fruškać. Lep je dan.

 

 

A1.png

A2.png

A3.png

A4.png

A5.png

A6.jpg

A7.png

A9.png

A10.png

A11.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

#carinasrbije and #sverckomerc likes 'pregrade review'

 

Ja ni nov Kaskai nisam doziveo kao udoban auto iako je to pandam Kadjaru, samo skuplja varijanta. 

 

Sta mu dodje 'B' na menjacu ?

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, kada je ručica "menjača" u položaju "B", tada (uz otpušten gas) imaš osećaj jačeg mašinskog kočenja. I to "B" potiče od reči "Brake".

Vozilo zaista tada i ima trend jačeg mašinskog usporavanja i koristiš ga za jače nizbrdice.

To je zapravo jače regenerativno kočenje i tada generiše više struje za (bržu) dopunu baterija nego što se one dopunjavaju kada otpustiš gas, a "menjač" je u položaju D.

U položaju "B" ne možeš da uključiš tempomat ( logično ).

Praktično, Jazz ima samo dva nivoa regenerativnog kočenja i dopune, u "D" ili "B". I sem ako nisi na ekstremnim nizbdicama ( npr. 10-ak % ) ili uz veoma spore krivine, poožaj "B" ti i ne treba.

 

A kao primer koliko brzo se baterija i koliko dopuni, zamisli onaj put od Rume ka Jazaku i M. Remeti, kada imaš veoma dobre pravce i ima ona jedna veoma jaka krivina.

Na pravcu u "D" ideš recimo 90-100 "u hibridnom modu", kombinacijom rada SUS-a i EM-a i baterija ti je pri tih 90-100 km/h bila na stanju napunjenosti oko 30% (manje od 20% teoretski ne može, sistem ne dozvoljava) ) ti pre krivine otpuštaš gas, vozilo ( regenerativno ) usporava na 60-70, a za to kratko vreme se baterija dopuni na 50%, izlaziš iz krivine, dodaješ gas, ali, sada ideš samo na EM i ti samo "na struju" opet ubrzaš do oko 80-90, kada se opet "upali" i SUS (jer je baterija u medjuvremenu u tom ubrzanju "pala" na 20-30%" ).

 

Ostali Honda hibridi ( CRV, HRV i Civic ), nemaju na "menjaču" položaj "B", ali zato imaju iza volana one polugice (kao "šamaraljke") i pomoću njih možeš da brzo izabereš jedan od četiri dostupna nivoa regenerativnog kočenja. I kod njih , ako želiš da se zezaš ( a nemaš nikoga "u dupetu" ), ti maltene ne treba nožna kočnica, jer kada god hoćeš, možeš veoma brzo i lako da usporiš tako što samo željeni broj puta dotakneš te ručice "na minus". Inače, čim sledeći put dotakneš gas, kod njih regenerativno kočenje ide na minimum ( kao da je menjač u "D" ).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmm..jel to znaci da 'B' rezim je u slucaju da stanes pa izaberes isti polozaj rucuce menjaca i krenes nizbrdo ili mozes i u toku voznje ? Vozio jesam A/T menjace ali nisam nikad u pokretu prebacivao rucicu menjaca u drugi polozaj sem +/- brzine kao kod mercedesa (to je isti D polozaj samo se rucica pomeri (cukne) u levo ili desno).

 

Zanimljiva ta dopuna baterije, deluje dosta brzo. Jesu li nesto rekli o ciklusu baterije ili opadanja efikasnosti dopune iste ? (Smanjenje efektivnosti sistema dopune kroz vreme)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...