Jump to content
FAS Goran
moron

Honda Jazz Crosstar, dostojan naslednik za 500L ?

Recommended Posts

Ne znam šta da kažem... Svakako srećno sa novim 'ljubimcem' pošto se oseti da si ti oduševljen, i puuuuuno bezbrižnih km. 

 

 

9 hours ago, moron said:

...U pitanju je hibrid, koji kombinuje 1,5 benzinac od 98 ks i elektromotor od 109 ks...

 

:blink:   +200ks ?

 

Kako to radi? Benzinac pogoni točkove ili uopšte ne? Samo jedan em od 109ks? Kol'ka je tu baterija? I ostala pitanja pošto se ič ne razbiram u elektro vozila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam kupovinu!
I kad se stvar oko prodaje Jazz-a malkice zakomplikovala,ja sam bio ubedjen da ces realizovati kupovinu. Ne poznajem te,ali odajes utisak coveka koji ostvari ono sto zacrta.

Lepo je videti kad je neko zadovoljan poslom,a u uvom slucaju se jasno oseti tvoje zadovoljstvo i entuzijazam. Zelim ti da te nova makina pouzdano sluzi.
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, moron said:

U prilogu je nekoliko fotografija.

Cekaj bre, a 'di je tu TJirko, glavni junak price :P ?

Sa srecom, da te lepo sluzi (Honda :)), puno bezbednih kilometara!

@Dzimbo

Kao zamenik glavnog hronicara forumskih cascavanja - mozes da pocnes da pravis zvanican spisak. Proveri obavezno i ko posti, da bi @moron ispostovao sve kolege.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Ivan said:

a 'di je tu TJirko

A g-đa koja neće imati sa čim da se švrćka?

 

U zdravlju da služi, i neka troši ko upaljač :)  Simpa spolja, unutra malo jednostavno... ali najznačajniji je hibrid i nadam se da će to biti jedno prijatno iskustvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam, da dugo sluzi tebe i tvoju porodicu!:cheers:

 

Prijave za cascavanje na sledeci mail cascavanje@flcs.org.rs, pored licnih podataka molim da posaljete koliko kg imate, da li cete posno ili mrsno, alkoholno ili bezalkoholno osvezenje, zuti ili crni sok i tako dalje. Mesta su numerisana! :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, PremieRacing said:

Kako to radi? Benzinac pogoni točkove ili uopšte ne? Samo jedan em od 109ks? Kol'ka je tu baterija? I ostala pitanja pošto se ič ne razbiram u elektro vozila...

Ja to razumem ovako: prilikom starta auto pokrece struja. Sve dok se gas postepeno i polako dodaje auto ide na struju. Benzinac se ukljucuje i "preuzima" samo u slucaju naglog i jaceg dodavanja gasa..npr.kod zustrijeg starta na semaforu,prilikom preticanja itd.
Takodje,sve do nekih 80km/h tockove pogoni strujni motor..preko 80 se "ukljucuje" atmo,ali samo kao generator - da bi punio bateriju,a auto i dalje ide na struju..benzinac potpuno preuzima pogon tek na vecim brzinama..ne znam tacno,ali verovatno onim za auto-put (120-130 km/h).

Ako sam nesto pogresno razumeo i napisao,molim da @moronispravi i koriguje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na kupovini, felne i dvokraki volan su mi najveci minusi na autu, ostalo super.....iako je manji od 500l te honde su prilicno prostrane unutra jos od onih starijih verzija pa je verovatno i ovde slucaj.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, PremieRacing said:

Ne znam šta da kažem... Svakako srećno sa novim 'ljubimcem' pošto se oseti da si ti oduševljen, i puuuuuno bezbrižnih km. 

 

 

 

:blink:   +200ks ?

 

Kako to radi? Benzinac pogoni točkove ili uopšte ne? Samo jedan em od 109ks? Kol'ka je tu baterija? I ostala pitanja pošto se ič ne razbiram u elektro vozila...

 

Ne bih puno da smaram tim tehničkim stvarima o kojima pitaš, ali, u granicama onoga što znam ( a ne znam puno ), kao i iz iskustva, laički odgovori otprilike ovako glase.

 

Ni kod jedne vrste hibrida ( "blagi", "klasičan" ili "priključni", pri čemu je ovo "klasičan" ), ukupna ( sinergijska ) snaga hibridnog sklopa nije jednaka prostom zbiru snage SUS-a i EM-a.

 

A razlog je jednostavan - baterija - njena (ograničena) izlazna snaga i (ograničen) kapacitet.

 

Kada bi baterija bila u stanju da "trajnije" nudi izlaznu snagu koja je jednaka maksimalnoj snazi EM-a, tebi bi elektromotor mogao da ( koristeći samo energiju baterije) razvije i održava maksimalnu deklarisanu snagu. I tada bi (kada bi to bilo moguće) ti toj deklarisanoj snazi EM-a prosto samo dodao snagu SUS-a i imao bi ukupnu sinergijsku snagu hibidnog sklopa.

 

Ali, baterija hibrida nije u stanju da ona sama EM-u trajnije nudi potrebnu količinu el. energije. U tome mora da joj pomogne SUS. A čim SUS ( u potrebnoj meri i vremenu) pomaže generisanju el. energije i punjenu baterije, SUS-u se samim time smanjuje "ostatak raspoložive snage" koju može da ponudi samostalnom ili zajedničkom "teranju" pogonskih točkova.

 

I zato kod hibrida deklarisana "sinergijska snaga hibridnog sklopa" ( SUS "plus" EM ) nikada nije matematički zbir maksimalne deklarisane snage za SUS i za EM.

 

Koliki je "zbir" kod ovog Jazz-a, pojma nemam. Honda to ne iskazuje za Evropu. U USA se iskazuje.

Recimo, za HR-V hibrid, koji takodje koristi isti SUS motor, zapremine 1,5 litara, deklarisana je snaga za SUS od 107 ks i maksimalni obrtni moment od 131 Nm, a elektromotor ima 131 ks i 253 Nm. "Zbir" za Evropu nije iskazan, ali, u USA iskazuju sinergijsku snagu ( "zbir") tog sklopa sa 150 ks ( koristi ga u USA Honda Insight ).

Za sadašnji CRV hibrid , u Evropi nemaš deklaraciju sinergijske snage ( već će samo navesti da je SUS 145 ks i EM od 184 ks ), a u USA navode da je "zbir" 212 ks.

 

Što se tiče "veličine baterije", moj el. bicikl ima bateriju kapaciteta 0,5 kWh, dok ovaj Jazz ima 0,8 kwh. :) 

Što je vozilo veće i teže, ako je običan hibrid, pa ima i jači SUS i EM, stavljaju i bateriju većeg kapaciteta. Pa CRV ima ( mislim ) bateriju od 1,4 kwh.

 

Ali, oko tog pitanja "veličine baterije" i "veličine vozila", pošto sam sve hibride iz Honda game vozio, mogu bez greške da ti kažem da Jazz može duže da se kreće samo u čistom EV modu nego CRV.

Ili, da Jazz u EV modu može da u EV modu ( kao da je klasičan električnia utomobil ) neforsirano ubrza iz mesta do brzine od oko 60 km/h samo na struju (bez da se i "upali" SUS ), a CRV to ne može ( njemu će SUS da se "upali" najkasnije na oko 40 km/h ).

 

Konačno, oko pitanja kako se to vozi, Honda hibrid?

 

Pa, vozi se kao bilo koji CVT automatik, stim da sadašnji ( već stari ) CRV nema virteuelne stepene prenosa ( novi će imati ), dok ostali imaju i kada ideš npr. 80 km/h i neforsirano ubrzavaš dalje, ako bi slušao zvuk, imao bi utisak da je on do brzine od oko 120-130 "prešaltao" par puta. Mada "ne šalta". 

 

U pravilu, kada krećeš neforisano iz stanja mirovanja, zavisno koliko jako ubrzavaš, vozilo se do brzine od oko 40-50-60 se kreće kao da je klasičan električni automobil. Tada se "javi" SUS, da bi počeo da generiše struju ( kako sam ja "provalio", čim je napunjenost baterije spala na 1/3, SUS se "pali", i tako ardi negde do oko 2/3 napunjenosti, kada se "ugasi" ).

 

A na oko 90 km/h ( i brže ) SUS, osim što je generator struje, počinje i neposredno da pogoni točkove (specijalno hidraulično kvačilo ga tada "spoji" na pogon ). I tako sve do maksimalne brzine. No, ako se pri tome u nekom trenu baterija dovoljno napunila (one 2/3 ), a ne forsiraš ( ideš npr. "pod tempomatom" ), SUS se ugasi i ti se tada opet neko vreme ( 1-2 km ) voziš kao da si EV, samo na struju.

 

Ako si iz stanja mirovanja startovao "kao sivonja" ( forsirano ), SUS odmah radi, od "nula" km/h.

 

Kada si tek "upalio kola", ako je motor bio hladan ( imao si "hladan start" ), SUS će svakako da se upali na barem pola minuta. A posle tog vremena da ugasi ili ostane upaljen zavisno od toga šta si dalje uradio ( počeo da se "potpisuješ" po asfaltu ili si krenuo lagano, ja pe išao kao EV ).

 

Ako si "upalio kola" a da je SUS ostao topao posle prethodne vožnje ( prošlo jE najviše sat-dva ), SUS se neće odmah "upalili", osim ako si krenuo odmah da forisrano ubrzavaš.

 

 

Kraće nije moglo. Praštajte   :)

 

 

 

 

@Decak Iz Vode

 

Sve što si napisao je tačno, samo si me pretekao, tako da sam praktično samo ponovio to tvoje :)

Hvala svakako.

 

Izvinjenje ostalima za nepotrebno ponavljanje sa moje strane.

 

@OMP

 

Slažem se za felne i volan. Isto razmišljamo, Ali, "brate", nema idealno :) 

@djole81ar

 

Kako sam ja razumeo "druga Ćirka", njegova supruga dobija na korišćenje njihov CRV hibrid, a on planira sebi novi Civic. Vozio sam ga. I ide "kao nevreme" :) Ali, pozadi za glavu manje ima mesta od ovog Jazz-a, što ljudima normalne visine i gradje sasvim odgovara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, totti said:

Jedino što nisam ljubitelj ovog nastupajućeg trenda sa dvokrakim volanima

+1

 

@Dzimbo

Jesi li premetio tendenciju da svima odgovara do u detalje, a samo za cascavanje kulira? I to Level MAX.

A ti dobro znas da to nece proci tek tako :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje ne šparaj s čašćavanje da ne navučeš neki maler ... pu-pu ! :lol: 

 

Čestitam prinovu i ovde zvanično, i zahvaljujem na pojašnjenju :thumbup:

 

Dakle posredi je električni kombe sa pomoćnim motorom ... hibridna bela tehnika :stuart:

 

 

Edited by Reacher Gilt

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Reacher Gilt said:

Bolje ne šparaj s čašćavanje da ne navučeš neki maler ... pu-pu ! :lol: 

Moze @Dzimbo da mu objasni kako se proveo sa Alfom, nista za kupovinu, nista za prodaju...

Pa tek kupljeni, maltene nov 500L - op, senzor DPF, 20 somica... Sve dok covek konacno nije doneo grickalice i sok, auto radi kao satic...

 

1 hour ago, moron said:

Vi draga i gladna "braćo" niste normalni

Nismo se ni mi proslavili od Corone naovamo - ali ne daj Boze da nam organizujes godisnje FLCS skupove :P .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

moraću da ga oglasim za barem 20.000

Pa nije valjda da ga prodajes za manje??? Pa ti poklanjas taj auto.. :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja se ne prijavljujem za (eventualno) cascavanje, retko sam slobodan i u BGu kada su skupovi  vikendom pa do sada nisam bio ni na jednom, ali se svakako pridruzujem cestitkama i lepim zeljama! 
Radujem se citanju iskustva sa ovakvim, za nase prostore, egzoticnim vozilom. 
:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čestitke! Taman da prodaš 500L dok se neki ne vrnem iz Grčke, pa ondak čast (uželeo sam se naših pljeskavica)! :clover:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino i ja da se prikljucim "moronu" jer sam nedavno pazario novi auto...pa da zajedno castimo....ej, jel' ima jos neko da je skoro nesto pazario pa da zajedno uzmemo kes kredit za cascavanje...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...