Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Abu Dhabi 2022

Recommended Posts

2 hours ago, horvat said:

Meni se cini da bi ga Sainz svakako pretekao. Imao je brzi tempo i dovoljno vremena da to uradi do kraja. Neobicno za Merc da ovako crkne, stvarno...

nije to uopste sporno Sainc bi ga svakako pretekao, sem ako se Luisovi problemi nisu javili mnogo pre a ne iznenada kako se cini, svakako bolje bi bilo da je zavrsio bar na 5. mestu, lepsi zavrsetak sezone nego u boksu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobeda Verstappena za kraj; Leclerc herojski do drugog mesta

 

abu_dhabi_gp_2022_r.jpg.webp

 

Verstappen je ostvario 15. pobedu u sezoni, ali je Ferrari potpuno oživeo ovog popodneva što je omogućilo Leclerca da vodi ravnopravnu borbu sa Red Bullom i na kraju osvoji drugu poziciju ispred Pereza.


Većina vozača je odlučila da početnu fazu trke koja se vozila u nešto toplijim uslovima započne na srednje-tvrdim gumama. Jedini izuzeci su na začelju bili Magnussen i Bottas na tvrdim i Gasly na mekim.

Na prve tri pozicije nije bilo promenama na startu, ali je Hamilton obišao Sainza za četvrto mesto, dok je Russell pao na osmo.

Sainz i Hamilton au nastavili svoj duel tokom prvog kruga i Sainz je napao i obišao Hamiltona u šikani na kraju prve polovine zadnjeg pravca. Međutim, Britanac je presekao stazu, grubo poskočio preko jednog ivičnjaka i zadržao poziciju. On je zbog toga bio pod istragom i u 5. krugu mu je naređeno da vrati poziciju Špancu.

Sainz se međutim nije dugo zadržao ispred pošto je Hamilton u sledećem krugu iskoristio DRS i vratio poziciju. Za to vreme je Russell uspeo da prođe Ocona i Norrisa od kojih je izgubio pozicije na startu pa se vratio na šesto mesto.

Onda je Hamilton od jednom počeo da gubi tempo u 7. krugu nakon što je preširoko prošao u krivini 1. On se požalio na gubitak snage, a Sainz ga je brzo sustigao, a potom i obišao u osmom krugu, dok je u 9. Isto učinio i Russell.

Tokom svog tog vremena, Verstappen je vodio trku nešto manje od tri sekunde ispred Pereza , dok je Leclerc bio oko tri sekunde iza Meksikanca.

Od osmog do desetog mesta smo gledali odličan duel u kom su učestvovali Ocon, Vettel i Alonso. Nemac je konstantno napadao, ali se Francuz u Alpini žestoko branio i odbijao svaki pokušaj vozača Aston Martina.

Ocon i Tsunoda su bili prvi u boksu u 15. krugu i oni su prešli na tvrde gume, a sa problem9ma se neočekivano susreo Perez, koji je naglo počeo da gubi vreme. Odmah za njim su gume promenili Norris i Russell.

Perez se našao u velikim problemima po povratku na stazu pošto se našao između Vettela i Alonsa koji su bili u duelu.

On je prošao Vettela u prvoj DRS zoni na zadnjem pravcu, ali je pogrešio na kočenju, što je omogućilo Vettelu da vrati poziciju i to je Meksikanca koštalo dodatnog vremena.

Sainz je bio prvi Ferrari u boksu u 18. krugu i vratio se iza Pereza, dok je Hamilton nakon svog pit-stopa u sledećem krugu očekivano izašao iza timskog kolege, ali i Ricciarda.

Verstappen je u boksu bio krug kasnije i vratio se tik ispred Pereza, koji je nakon što se oslobodio Vettela vozio nekoliko najbržih krugova.

Russellu je u tim trenucima data kazna od 5 sekundi zbog ne bezbednog puštanja iz boksa, a Leclerc je bio poslednji od lidera u boksu u 22. krugu, a kao Verstappen se za malo našao ispred svog timskog kolege po povratku na stazu.

Trka je u tim trenucima ušla u mirniju fazu. Razlika između Verstappena i Pereza je ponovo bila nešto preko dve sekunde, dok je Leclerc na trećem bio oko 6 sekundi iza lidera.

Vettel je bio jedan o poslednjih koji su menjali gume. On je bio n strategiji sa jednim pit-stopom, ali je gubio mnogo vremena do 25. kruga, pa je po povratku na stazu bio tek na 19. poziciji.

Alonsova poslednja trka u Alpini se neslavno završila u 28. krugu kada je zbog tehničkog problema morao da odustane što je promovisalo Strolla i Tsunodu u bodove.

Perezove tvrde gume su počele da popuštaju oko 30 kruga i Leclerc mu se približio na sekundu pa je Meksikanac već u 34. krugu morao na drugu promenu guma.

Verstappen je malo nakon toga dobio instrukciju da čuva gume, dok je Leclerc upitan da li može da drži tempo koji je bio sličan Verstappenovom. Ovo je nagoveštavalo da su njih dvojica možda razmatrali prelazak na strategiju sa samo jednom promenom guma. Pa je pred Perezom bio veliki posao.

Hamilton je nakon žalbi tokom prvog dela trke uspeo da se stabilizuje, a onda polako sustigne Russella. Oni su međutim vodili duel na stazi umesto da se Hamilton pusti pošto je Russell svakako imao kaznu.

Ipak, u 40. krivi su u boks otišli Sainz i Russell. Španac se vratio na peto mesto iza Pereza, dok je Russell nakon odrađene kazne pao na osmo mesto.

Perez je u 44. krugu sustigao Hamiltona, koji je u tim trenucima bio treći,a u narednom su vidili sjajan duel u dve DRS zone na zadnjem delu staze. Hamilton je uspeo da zadrži poziciju u tom krugu, ali je u sledećem Perez bio strpljiv i preuzeo je treće mesto na kraju zadnjeg pravca.

U poslednjih deset krugova smo u borbi za bodove videli juriš Lancea Strolla, koji je prvo obišao Vettela, a onda i Ricciarda za deveto mesto, a onda je i Vettel pokušao da pritisne bivšeg timskog kolegu za poslednji poen.

U problemima se u samom finišu trke našao Hamilton kog je sustigao Sainz, a onda je dožive tehnički problem sa menjačem zbog kog je morao da se vrati do boksa i odustane.

Borba između Pereza i Leclerca za drugo mesto u trci i u šampionatu se svela na poslednji krug.

Monačanin je herojski čuvao gume i i držao se sve vreme na oko 7-8 sekundi iza Verstappena.

Perez je davao sve od sebe u poslednja dva kriga, ali je i grešio i to je omogućilo Leclerca da završi trku sekundu ispred Meksikanca. Verstappen je tako zatvorio sezonu svojom 15. pobedom u sezoni, a Ferrarijevu drugu poziciju u šampionatu konstruktora je cementirao Sainz četvrtim mestom.

Russell je bio peti u Mercedesu ispred Norrisa i Ocona, koj je potvrdio četvrto mesto Alpine u šampionatu konstruktora.

Stroll je na kraju završio osmi, Ricciardo na oproštaju od McLarena deveti, dok je odustajanje Hamiltona promovisalo Vettela na svojoj poslednjoj F1 trci na deseto mesto.

Na kraju su prva trojica i Vettel izvodili ”krofne” na glavnom pravcu i tako zatvorili sezonu, koja je i pored dominacije Red Bulla, bila zaista sjajna.

 

VN_Abu_Dabija_Trka_Rezultati.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites




 
Jedino je Maks razneo Pereza i tu nije bilo dileme nijednog momenta, ostali su bili na nož većinu sezone i u 2 trke je moglo da se promeni sve.


Uopšte nisam poredio ta dva vozača, jasno je ko je no1 a ko fenjerdžija, već sam hteo o fer-pleju, saradnji, poštovanju. Čak nisam ni navijač RB.
Ali OK, tako je kako je.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je i mene bas zanimalo... moguce i da ne bi? Bar ne u jednom krugu...ne znam

Share this post


Link to post
Share on other sites

glupiraju se sa tako nekim izmenama kao da ce time napraviti neku neizvesnost, koliiko vec decenija se greju gume i sad izmisljaju nesto a zbog cega ih sad ne grejati??? sta se time postize? da se neko slupa ili izleti sa hladnim gumama, pa i sad kad ih greju to nije dovoljno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki od detalja nakon trke, Mik je krenuo da pravi "donuts" pored staze a ovi slepci iz Hassa ga opomenuli da vrati bolid da ga ne uništava, verovatno im gume trebaju za sledeću sezonu.
Rikardo je isto pravio oproštajni "donuts" to je režija propustila, plus je imao izliv emocija u razgovoru sa svojim timom pa i suze na kraju.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Debilna pravila,pa i kod nas na yugicima greju gume pre trka,a ovo je vrhunski sport,gde mora to da bude.

A to su Miku rekli ,verovatno je uopste nisu zadovoljni kako je odvezao sezonu,a i Haas ,a ni Alfa nisu nesto briljirali ove godine,Haas uzeli 37 bodova,a Alfa 55.A najcrnje mi od svega da Alonso ide iz Alpin F1 tima,u ocajni Aston Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod nas na jugicima nisu nikad grejali grejacima dok je vozen slik gejane su samo u pripremnom krugu a obzirm da je slik odavno izbacen sad yokohame nema potrebe ni grejati jer je komercijalna guma

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc se zahvalio timu za dobru strategiju

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Abu_Dabija_Staza.jpg

 

Monačanin je rekao da je ovo bila jedina njegova šansa protiv Pereza.


Charles Leclerc uspeo je da se odbrani od napada na štopericu od strane Sergia Pereza i tako trku na Jas Marini završi na drugom mestu što mu je donelo i drugu poziciju u šampionatu vozača.

“Bio sam na 110% od prvog do poslednjeg kruga.” kazao je Leclerc odmah posle trke. “Znao sam da nam je različita strategija u odnosu na Pereza jedina šansa da ga pobedim i ja sam radio na održavanju guma. Uspeli smo da odradimo taktiku sa jednim zaustavljanjem, tako da sam veoma srećan. Nadam se da ćemo naredne godine uspeti da napravimo korak napred, uzimajući u obzir kako smo to učinili prošle godine. Uspeli smo da se poboljšamo i na polju strategije pred kraj godine. Moramo da radimo i na tempu jer smo se više mučili u nedelju.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
Debilna pravila,pa i kod nas na yugicima greju gume pre trka,a ovo je vrhunski sport,gde mora to da bude.
A to su Miku rekli ,verovatno je uopste nisu zadovoljni kako je odvezao sezonu,a i Haas ,a ni Alfa nisu nesto briljirali ove godine,Haas uzeli 37 bodova,a Alfa 55.A najcrnje mi od svega da Alonso ide iz Alpin F1 tima,u ocajni Aston Martin
Alonso je otišao verovatno zbog mnogo dobre ponude i loše atmosfere (za njega)u Alpini.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesrecnom Sainzu je malo falilo da ga na kraju opere i drugi Mercedes :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo je bas reci o tome, Hamilton je mnogo toga testirao i time je sebi uskratio dosta brzine/poena. Daleko od toga da je Russel spor, ali mislim da cemo tek sledece godine videti pravu sliku izmedju njih dvojice...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

U toku same sezone je možda imao više prilike da testira, ali isto tako, na samom početku dok još nisu znali gde se nalaze, Rasel se definitivno bolje snašao sa novim bolidom. I Rasel će sigurno biti brži sledeće godine nego što je bio ove, ima više iskustva, bolje je upoznao auto i tim, biće zanimljivo :) 

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj baš da vidimo ! Vi Maxovci ste čudo .Jasno vam je ko jedini može da vam pomrsi račune. Samo da Merc napravi prevozno sredstvo.

 

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U obzir bih uzeo i godinu proizvodnje, motivaciju...

I za ovu sezonu sam za Russella predvidjao isto sto mislim i za iducu (sto se tice odnosa u okviru ekipe).

Ubedjen sam da je jos odavno zasluzeno trebao da bude u Mercedesu, ali se drzao vodonosa zbog mira u kuci i obaranja rekorda.

Jos od pre par godina pricam da su mi od mladih lavova favoriti Max, Russell i Lando. Dobar je i Leclerc neosporno, ali mu (za moj "ukus") fali ta doza sampionske drskosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrarijevi vozači najbrži na testu u Abu Dabiju, novi vozači u novim bolidima

 

Carlos_Sainz_Ferrari_F1-75_VN_Abu_Dabija_Staza.jpg.webp

 

Vozači su imali prilike da se još jednom nađu za volanom.


Već po nekoj tradiciji posle trke za VN Abu Dabija, organizovan je i test. Nekada je ovo bio test mladih vozača ali je kasnije poslužio za još neke razne prilike. Tako je danas svaki tim morao da prijavi postavu od jednog iskusnog vozača i jednog mlađeg, gde su ovi stariji radili na testu pneumatika sa Pirellijem dok ostali su imali mogućnost da se priviknu na timove i bolide.

 

Pierre_Gasly_Alpine_A522_Test_Abu_Dabi.jpg.webp

 

Fernando_Alonso_Aston_Martin_AMR22_Abu_Dabi_Test.jpg.webp

 

Nyck_de_Vies_AlphaTauri_AT03_Abu_Dabi_Test.jpg.webp

 

Oscar_Piastri_McLaren_MCL36_Abu_Dabi_Test.jpg.webp

 

Nico_Huleknebrg_Haas_VF-22_Abu_Dabi_Test.jpg.webp

 

Posle današnje sesije najbolje vreme bilo je u rukama Carlosa Sainza koji je stazu Jas Marina obišao za 1m25.245s. Iza njega našao se Charles Leclerc pa debitant Robert Shwartzman. Četvrti je bio Pierre Gasly koji je imao priliku da prvi put oproba Alpineov bolid a iza njega našao se Max Verstappen. Takođe, Nyck de Vries je bio u sedištu AlphaTaurija, Fernando Alonso je po prvi put bio za volanom Aston Martina koji na sebi nije imao niti jednu reklamu. Oscar Piastri se posle velike sage našao u McLarenu a Nico Hulkenberg debitovao je u Haasu.

Rezultati testa u Abu Dabiju

 

Abu_Dabi_Test_Rezultati.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...