Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Abu Dhabi 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2022

Lokacija: Yas Marina Circuit, Abu Dabi, Ujedinjeni Arapski Emirati

Datum: 18.-20. novembar 2022.

 

Petak 18.11.2022.

Prvi trening: 11:00 -12:00

Drugi trening: 14:00 – 15:00

Subota 19.11.2022.

Treći trening: 11:30 – 12:30

Kvalifikacije: 15:00 – 16:00

Nedelja 20.11.2022.

Trka: 14:00

 

VN-Abu-Dabija-2021.png.webp

 

Broj krugova:     56

Dužina staze:     5.451 km

Dužina trke:       305.066 km

Broj trka:            12

Prva trka:            2009.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 5

                           Mercedes - 6

 

Posle Bahreina, Abu Dabi je druga staza na Bliskom Istoku koja je ugostila karavan F1. Kao i sve novije staze, celokupan projetak je poveren nemačkom arhitekti Hermanu Tilkeu i njegovoj moći da stvori stazu koja će zapanjiti i vozače F1, Bernia Ecclestona i, ali i najzahtevnije kritičare.

 

Panorama Abu Dabija

 

Šeici koji su omogućili da se staza napravi dali su odrešene ruke Nemcu, koji je pored staze bio zadužen i za sve prateće objekte na stazi. Staza u Abu Dabiju je odgovor Bliskog Istoka na najglamurozniju stazu u Evropi – Monte Karlo.  Da bi ste prošli 21 krivinu koliko staza ima, vozićete po namensi izgradjenom ostrvu, ali i kroz Jas Marina hotel, koji je jedno od najupečatljivijih mesta na stazi.
 

800px-Abu_dabi_by_night-300x217.jpg.webp Ferrari_World_Abu_Dhabi-300x217.jpg.webp

 

Iako je staza napravljena na veštačkom ostrvu to nije sprečilo dizajnere da naprave uspone i padove,  kao i da naprave najduži pravac u kalendaru F1. Prema rečima šeika, cena od preko 1 milijarde dolara je mala u odosu na ono što je Dubai i ceo Bliski Istok dobio.  Arhitektonsko čudo, kako su ga nazvali čelnici FIA-e bilo je sve što jedna staza treba da ima. Dugačak pravac i kombinaciju sporih i brzih krivina trebalo bi obezbediti vozačima zanimljivu trku sa dosta preticanja.

 

abu_dhabi_night_celebratioon-300x191.jpg yas_marina_hotel_abu_dhabi-300x191.jpeg

 

Prvi osvajač pol pozicije u Abu Dabiju je britanac Lewis Hamilton sa vremenom 1.40.948, dok je prvi pobednik VN Abu Dabija mladi Nemac Sebastian Vettel. Lewis Hamilton je najuspešniji vozač sa pet pobeda, dok je među konstruktorima najbolji Mercedes sa šest.

Organizatori su sredinom 2021. doneli odluki da se na stazi naprave određene promene kako bi postala još brža i kako bi se stvorilo još prilika za preticanje. Tako je odlučeno da se ukine šikana u krivinama 5 i 6, kao i ona u krivinama 11, 12 i 13. To znači da će vozači nakon krivine 1 moći da voze punim gasom sve do ukosnice koja je ranije bila krivina 7, dok će na zadnjem delu staze vozače umesto šikane čekati duga lučna krivina koja ih vodi dalje prema bivšim krivinama 15, 16 i 17.

 

Abu_Dhabi_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće sigurno, najduže su razvijali bolid, ne bih se uopšte iznenadio ako na podijumu budu Maks i oba Merca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, SalacUE said:

izmene u pravilniku najviše su išle u korist Mercedesa

 

Na zapadu ništa novo :D

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Od staze do staze,bas dosta oscilacija timova. Mercedes se vratio na treće mesto. Meklaren opet konkurentan. Fetel odlične kvalifikacije 9 pozicija

Fh73YOmWYAAn5sH.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bice bolji Merc u trci sigurno, cisto sumnjam da oba Ferarija mogu da zavrse ispred njih, pojesce gume. A za RB sa ovim tempom sve osim 1-2 ce biti neuspeh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat

Jedna od boljih trka za gledanje u Abu Dabiju. Red Bull se kockao sa Perezom da provere gume zato su mu menjali ranije gume,mogao je lako da odradi istu strategiju kao Max.Samo bitnija je pobeda Maxa nego Perezu druga pozicija u šampionatu

FiA5yf8WAAE_tHE.jpeg

FiA9BlaWIAEcmUo.jpeg

FiA7-8EWQAEWenQ.jpeg

FiA7AMpXkAADhZo.jpeg

FiA6rU7X0AEIPkm.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra trka, korektna, dosta preticanja, emotivan kraj... 

Bice mi cudna F1 bez Fetela, poslednjih godina je jedan od dobrih momaka i prilicno gotivan tip. Najbolji deo njegove karijere: Pobeda u Toro Rosu i prva titula. Najgori deo: Preticanje Vebera uprkos zabrani iz tima i vristanje u radio kad pobedi. Bar ga ja tako pamtim... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vatromet u AbuDabiju i vatromet u Qataru:animier:,to je kad je novac vazniji nego bila sta drugo

Dobra trka,videlo se da je RdB malo brzi nego li Ferari i Mercedes,al Ferari je bio odlican pogotovu Leklerk,jer je sacuvao drugu poziciju,tako i drugo mesto u šampionatu,.RdB nije igrao na kartu da Čeko bude drugi,već samo ovaj seronja mali da pobedi.

Na kraju svi zadovoljni,Noris najbrzi krug,Vetel vozač dana,a eto dva bivsa svetska šampiona odustala u trci

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je drago što je Šarl uzeo drugo mesto u šampionatu. "Ministar odbrane" može da se zahvali timskom kolegi za izgubljeno drugo mesto, kako u prošloj trci tako i u ovoj.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je draze sto je Lec uzeo nego Perez ali trka generalno dosadna i sa ocekivanim raspeltom, sem sto nisam ocekivao da merc crkne, steta sto je Ham ovako zavrsio sezonu, nece ga ova staza kao ni prosle sezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se cini da bi ga Sainz svakako pretekao. Imao je brzi tempo i dovoljno vremena da to uradi do kraja. Neobicno za Merc da ovako crkne, stvarno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vicent said:

Meni je drago što je Šarl uzeo drugo mesto u šampionatu. "Ministar odbrane" može da se zahvali timskom kolegi za izgubljeno drugo mesto, kako u prošloj trci tako i u ovoj.
 

Jeste, baš je zbog njega izgubio drugo mesto, nije imalo nikakve veze sa tim što je bio spor veliki deo godine? 2 boda iz Brazila ništa ne bi promenila, on i u odlučujućoj trci za drugo mesto jednostavno nema tempo, 3 desetinke je zaostao u kvalifikacijama za timskim kolegom uprkos tome što mu je ovaj pružio zavetrinu u drugom pokušaju, a u trci bi stradao od Leklera sve i da su imali istu strategiju, bio je sporiji, pravio je greške i uništio bele gume sa par blokiranja na kočenju, morali su i strategiju da mu promene jer bi ga Lekler preskočio u čistom duelu na stazi. 

 

Perez jednostavno svojim vožnjama nije zaslužio drugo mesto ove godine, ali najlakše je sad uhvatiti se za Maksa i njegov potez iz Brazila. 

Malo vrtim film i prisećam se samo nekih trka gde sa kumom komentarišem dok gledamo, Perez ne uspeva da se odlepi od Mečke koja ima 2-3 desetinke po krugu sporiji tempo od Maksa, ne uspeva da prestigne u direktnom duelu nikoga iz vodeće petorke, u kvalama standardno zaostaje 2-3-4 desetinke za timskim kolegom, forma mu varira od staze do staze, od vikenda do vikenda. Nije to to. I tačno je tu gde i treba da bude na kraju, što je svakako sramota ako uzmemo u obzir sirovi tempo u trci koji je RB imao ove godine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve to stoji ali ? Da ga je Narcis propustio u prošloj trci (što je i dogovoreno), ili da je u ovoj malo usporio Leklera, koji nije mogao da ga ugrozi,, ko bi onda bio No2.

Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ga je narcis propustio, opet bi završio sa plus 1.

 

A što se ove trke tiče, šta je mogao Maks da uradi? Lekler je jednostavno imao tempo i ne postoji nikakva garancija da ne bi prestigao i Maksa kada bi mu se dokopao DRS-a.

 

Pre nego što neko spomene prošlogodišnji Abu Dabi i Perezovu uslugu dok se branio protiv Hamiltona, da li se sećate šta je bilo nakon što je Maks sustigao Luisa? Ništa, opet je Luis pobegao, jer je imao bolji tempo, kao što je Lekler imao bolji tempo od Pereza danas. Na stranu ono što se desilo na kraju trke prošle godine, da nije, Hamilton bi pobedio sa 15 sekundi prednosti u odnosu na Maksa i džaba sva Perezova odbrana. 

 

U prvom stintu danas su imali 1-2, gde Perez konstantno gubi vreme u odnosu na Maksa i Lekler ga sustiže. Ista priča i u drugom stintu, uz poneku grešku Pereza na kočenju Lekler dolazi do DRS-a, tada Čeka sklanjaju u boks jer drugog rešenja nije bilo, i opet na svežim i mekšim gumama ne uspeva da ga stigne i prestigne do kraja trke. To je nešto što bi Luis uspeo, što bi Maks uspeo, što bi Alonso uspeo, to je čak i nešto što bi Sainc uspeo protiv Hamiltona da ovaj nije odustao, ali Perez nije uspeo, jer je gubio vreme sa Hamiltonom, gubio vreme sa blokiranjem na kočenju, gubio vreme sa Albonom i Gaslijem. Skidao je 5-6 desetinki po krugu a morao je da skida sekundu. To je ta razlika o kojoj pričam i to nešto što mu jednostavno nedostaje.

 

A ako pogledamo i odnos timskih kolega prve 4 ekipe:

Maks - Perez +149

Lekler - Sainc +62

Rasel - Hamilton +35

Okon - Alonso +11

 

Jedino je Maks razneo Pereza i tu nije bilo dileme nijednog momenta, ostali su bili na nož većinu sezone i u 2 trke je moglo da se promeni sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...