Jump to content
FAS Goran
sux

Fiat Tipo mk.1 1.6 66kW (90KS) - problemi u radu motora i velika potrošnja

Recommended Posts

Pozdrav svima prije svega, novi sam na ovom forumu pa nisam upućen šta i kako funkcioniše pa se nadam da nećete zamjeriti ako otovrim temu gdje ne treba.

Za početak da se predstavim, zovem se Veljko i posjedujem Fiat Tipa iz 1989. godine sa 1.6 motorom i dvije bregaste.

 

Auto se vozi isključivo na benzin, nema plin. Ako ćemo vjerovati tabli(digitalnoj) ima oko 222K kilometara. Prvi veći problem se javlja prije 4-5 mjeseci od kada auto kreće da trza prilikom ubrzavanja, promenjen je filter goriva (usput filter ulja i ulje) i od tada se auto vozi normalno, bez ikakvog trzanja. Međutim, dešava se to da auto hoće da se ugasi na ler gasu kada dođe do 80-90 stepeni, obrtaji postepeno padnu sa 1000 na 800 pa onda na 600 tako budu neko vrijeme i onda se lagano auto ugasi. Čisćen je monopoint i klapna gasa, posle toga sam došao do toga da se ne ugasi u takvim situacijama, ali padne na nekih 400 obrtaja kao da će se ugasiti i onda se nekako izbori da digne na 600 ili 800 obrtaja.

 

Pored tog problema, još veći je potrošnja koja je u gradu preko 30l na 100km. Promenjen je filter vazduha ali bez neke pomoći. Skinuo sam onu tepsiju i filter vazduha, vozio par dana bez icega (jer sam mislio da to gusi auto) i ispostavilo se da auto malo bolje povuce i potrosnja je pala za nekih 7-8l t. grada je bila oko 23l. Neki moj zaključak je da auto iz nekog razloga prelijeva gorivo i da samim tim imam ove probleme na leru a i zbog toga potrošnja bude kao u tenka. Da napomenem dok je motor ugrijan na radnu temperaturu i kada tako spusti obrtaje na 600 krece da se cuje kuckanje iz motora i citav auto se trese. Majstor je utvrdio da su to "hidropodizači" odnosno neke metalne ploce jer ovaj motor nema klasicne hidropodizače. Takođe kada otvorim čep od ulja, osjeti se na benzin pa mislim da taj visak goriva sto ne uspije da izadje u izduvnu ode u karter pa se izmjesa sa uljem i onda zbog loseg podmazivanja meni kucka u motoru. Što se tiče izduvnog sistema ima neki "katalizator" za koji sumnjam da je prazan jer se vidi kao da je varen od ispod i zadnji lonac koji je progorio.

 

Da napomenem i prije dok je zadnji lonac bio izgoren nije se nista od ovoga desavalo. Česte su detonacije u auspuhu prilikom puštanja gasa ili nekada kočenja, nisu glasne ali se dešavaju. Na samom početku izdzvne grane (koja je sa prednje strane) imam nesto nalik lambda sondi izuzetno male velicine. Postoji i druga lambda sonda koja se nalazi otprilike ispod motora na izduvnoj grani ali je kabal od nje prekinut i ona nema svoju funkciju. Sledeće što ću zamjeniti je i ta lambda ali majstor kaže da to neće rješiti problem. Ja više ne znam šta da radim a majstor predlaže da stavim neki mehanički dvogrli karburator ili plin. Plin sigurno ne želim, najviše bih volio da sredim ovaj monopoint ako je do njega, a ako ne onda taj karburator staviti. (Senzor za temperaturu zna nekada da pobrljavi pa prikazije da je temperatura na 130C ili cak puna skala, i ako je realna temperatura 90C i tek tada pali ventilator) Ako neko zna šta bi moglo biti bio bih veoma zahvalan da pomogne.

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sux

 

Nedostatak lambda sonde može uticati na povećanu potrošnju ali da troši 30 litara to je sigurno još nešto.

To je relativno jednostavna elektronika na tom motoru i može se srediti. Za početak promeni majstora.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/7/2022 at 9:50 AM, Zvezdo said:

@sux

 

Nedostatak lambda sonde može uticati na povećanu potrošnju ali da troši 30 litara to je sigurno još nešto.

To je relativno jednostavna elektronika na tom motoru i može se srediti. Za početak promeni majstora.

 

 

Problem je što majstori predlažu stavljanje tog dvogrlog karburatora ili plina, a neki neće ni da se hvataju posla uopšte. Mjeriću kompresiju motora, skinuti katalizator, provjeriti regulator pritiska goriva. Ne znam šta bih još mogao pogledati?? Niko ne želi da provjerava elektroniku i ECU, jedino da probam kod nekog električara odvesti auto. Troši puno, ne ide nešto, mislim ide on preko 3000 obrtaja više nego odlično, ali ispod toga kao da nema ni pola snage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta BiH ti rekao?

Probaj sa nekim Bosch servisom oni imaju odličnu dijagnostiku za tropinski konektor. Za neverovati je šta se sve može podesiti na monopoint ubrizgavanje.

Dakle ne mislim na servis Dizni nego Bosch servis.

 

Majstorska posla... Star auto koji ne vredi puno pa ne može naplatiti puno za ništa posla. Najlakše je napraviti veliki servis a popraviti pokvaren auto nitko više nezna i neće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...