Jump to content
FAS Goran
hadrijan

Fiat 500L - zavesice za točkove

Recommended Posts

Pozdrav forumasima!

 

Imam jedno (banalno verovatno) pitanje:

Da li postoje da se kupe prednje i zadnje originalne zavesice za tockove za FIAT 500 L?

Da li je to potrebno ili nije, ne bih pisao o tome...

 

Video sam na netu da imju da se kupe neke univerzalne, ali mislim da one na 500 L ne mogu da se montiraju.

Jer na obodima zadnjim 500L ima udubljenje siroko oko 3 cm, pa mislim da tu tesko idu te univerzalne zavesice.

 

Da li je iko na forumu mozda ugradio zavesice?

 

Pozdrav ljudi!

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam veoma davno kupovao 500L, ja se ne sećam da su u katalogu dodatne  opreme postojale i zavesice.

Imao sam ih na nekim vozilima i to može biti jako pametno (pa i nužno), zavisno od puteva kojim se zimi vozi ( da li se na te puteve posipa rizla ).

Na žalost, danas ( pa i možda i već dve decenije ), čak i kada su OEM, saveszice su uglavnom "bez funkcije" u odnosu na neko ranije vreme. Nekada su bile duže. Ne mislim da je nužno ( i praktično ) da budu "do zemlje" (kao da su za Pariz-Dakar vozilo), ali, ova današnja moda ( kada su duge 3-4 cm ) nema praktičnog smisla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montirao sam ove zavesice pozadi na 500L, nerviralo me koliko đubreta baca na zadnje staklo zimi i u sezoni poljoprivrednih radova - takvo mi okruženje, šta ću. Zezanje je što za lepu montažu moraš da skineš točak, i što ti treba 2 kom lepih prohromskih (da ne zarđaju) ivervijaka tj. Šrafova sa većom glavom dužine 8 do 10 cm da fiksiraš zavesice u unutrašnju korubu jer šrafovi koji dođu uz zavesice ne mogu da dohvate korubu do krila. Gornja strana zavesice je elastična tako da isprati krivinu branika sa donje strane... Zadovoljan sam rezultatom, lako se pere na puškirnici, ne zapada đubre između korube i zavesice, mislim da je ok za ovu kintu. Prednje zavesice nisam uzimao jer napred sa fabričkim 16ticama ne blatnjavi, a mislim da bi morao da se buši prag ili krilo da se lepo postavi, pa mi se nije baš dalo da bušim lim. Sve u svemu posao od 40 minuta, pola sata da skineš i vratiš točkove, i po 5 min za svaku zavesicu. E, da - lakše je kad je toplo, zavesica je elastičnija pa se manje otima. 

Untitled7.thumb.png.88af3a2f3f9106954bca587326c7083a.png

 

Edited by Ivan
Slika prebacena na FLCS server, sredjen format, skinut TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prljanje zadnjeg stakla nema veze sa zavesicama iza zadnjih točkova, već isključivo sa oblikom zadnjeg dela vozila ( i položajem zadnjeg vetrobrana ).

 

Ako je cilj zaštiti svoje vozilo ( od peskarenja ), nužne su odgovarajuće prednje zavesice.

 

A iza zadnjih točkova kod savremenih vozila je uglavnom "prskanju" izložen samo zadnji branik, tako da skoro i nema metalnih delova koji bi se u tom delu zaštitili od peskarenja ( osim eventualnog samog poda vozila odozdo ). Kratke zavesice pozadi ionako ne mogu da zaštite vozilo iza vas od toga da ga pogodi kamen koji odskoči iza vašeg zadnjeg točka.

 

Ono što je problem sa bilo kojim ( dužim ) zavesicama ( a samo duže obezbedjuju funkcionalnu zaštitu ), jeste vožnja unazad koja podrazumeva penjanje na trotoar, jer tada može zavesica da se "učepi" i da se "nešto počupa".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tako je, prednje zavesice stite sajtnu i event vrata od kamencica a zadnje nemaju neku bitnu ulogu sto se vaseg auta tice, vise pomazu onom iza vas u slucaju bacanja kamencica i sl. pod uslovom da su odgovarajuce duzine i event. da se bok vaseg branika manje prlja ali zastita celokupnog zadnjeg dela auta i stakla je nemoguca, strujanje vlazduha i oblik karoserije to diktiraju

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2022 at 5:10 PM, nnovakis said:

Prednje zavesice nisam uzimao jer napred sa fabričkim 16ticama ne blatnjavi, a mislim da bi morao da se buši prag ili krilo da se lepo postavi, pa mi se nije baš dalo da bušim lim.

Ovo treba imati na umu. Jedan forumaš je hteo da ih stavlja na novi Tipo, i rekli su mu da gubi garanciju na limariju (koroziju) ako probuši lim za zavesice napred. Pozadi ima rupa i to je ok, ne gubi se garancija, ali ih napred nema.

Evo te teme: - Fiat Nuova Tipo - zavesice za točkove, blatarice - ugradnja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da niko sa očuvanom svešću ne bio bušio lim vozila da bi postavio zavesice :)

 

Ja nikada nisam na 500L imao misao da ih stavim, jer ga ne vozim zimi po putevima po kojima se sipa rizla. A da sam mislio, stavio bih ih samo napred. Da štite prag od peskarenja.

 

Na CRV-a ih nisam stavio jer su OEM zavesice jako kratke i totalno besmislene ( štitilo bi najviše 5 cm dužine praga od prednjeg točka ka pozadi ), pri čemu su kola u tom delu praga i vrata svakako obložena plastilom, tako da mu dodatna zaštita od peskarenja  ( zavesicama) faktički i ne treba.

 

Imao sam prednje OEM zavesice (kao dodatnu opremu) na 307 (veoma kratke i bez smisla ) i na Vitari ( odlične, dugačke, a mogle su da se montiraju na dve dužine, jer su imale duple rupe, genijalno rešeno ), a fabrički sam ih imao na Volvu i ... naravno, na Ladi Nivi :)

 

Pozadi sam ih fabrički imao na Volvu i Nivi.

 

Uz 307 su fabrički došle ( neraspakovane, u gepeku ) zadnje OEM zavesice, ali ih nikada nisam montirao, jer su bila kratke i ne bi faktički štitile ništa. Čak ni onog iza.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron nisam se bavio aerodinamikom, ne znam sta li su konstruktori tu zadali, uglavnom napred koruba izlazi sa zadnje strane ispod ravni poda tako da nisam našao tragove kamenovanja odozdo. Moj auto ima šuspleh, možda je to bolje rešenje jer firmin 500l benzin ga nije imao.
Empirijski - bez zavesica sam sipao tečnost za brisace na dve nedelje kad je blato/bljuzga/sneg, a prošle zime sam pregurao bez dolivanja.
Prethodno auto mi je bio Citroen c4 kupe, on je imao fabričke zavesice pozadi kojima sam par puta najahao na ivicnjak vozeći u rikverc, pošto su plastični to se baš čulo u kabini ali je prošlo bez štete. Sa fićkom još nisam imao takvo iskustvo ali poučen prethodnim iskustvom vodim računa kad parkiram. Pomaže I to što je fićko malo nagnut unapred.
Pozdrav226c10eaa0d10996053a2715eff345e8.jpg93f9079913999e9045e02516cb02bbc6.jpgfc998463738f0ab04fb5ba302e4415cb.jpg

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korektno izgledaju. I u smislu oblika, i dužine. Lepo je to "selo". Bez dileme.

 

Razumem tvoju muku, jer i ja često svom 500L vozim magistralnim i lokalnim putevima u vreme sezone poljoprivrednih radova.

 

Ali, i dalje mislim da sa ili bez zadnjih zavesica ostaje sličan nivo prljanja zadnjeg stakla, kao što mislim da tajna nivoa ptljanja zadnjeg stakla samo u načinu opstrujavanja (i/ili vrtloženja ) vazduha (ili "oblaka vode") iza vozila, posebno u zoni zadnjeg vetrobrana, a što zavisi od oblika zadnjeg dela vozila i da li je sedan, LB ili je HB (a sličan oblik dupeta imaju i karavan, SUV i MPV).

 

Čak bih se možda usudio reći da zadnje zavesice povećavaju količinu vode koju točkovi "podignu" sa podloge, a koja će se pretvoriti u "oblak vode" :) Ja to na bazi nekih mojih (možda malo detinjastih) "testiranja" :) 

 

Što se tiče utroška tečnosti za pranje vetrobrana (pa i zadnjeg vetrobrana), ona MOŽE da zavisi i od toga koliko "prskaš"  :) Ja npr. generalno trošim malo tečnosti za pranje, jer, kada god mogu (a mogu baš često), ja staklo operem ručno, vodom (koju držim u kolima), da bih maksimalno (koliko je to moguće) izbegao grebanje stakla ( pa i zadnjeg vetrobrana) brisačima.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...