Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Meksiko 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2022

Lokacija: Autódromo Hermanos Rodríguez, Meksiko, Meksiko Siti

Datum: 28.-30. oktobar 2022.

 

Petak 28.10.2022.

Prvi trening: 20:00 -21:00

Drugi trening: 23:00 – 00:30

Subota 29.10.2022.

Treći trening: 19:00 – 20:00

Kvalifikacije: 22:00 – 23:00

Nedelja 30.10.2022.

Trka: 21:00

 

VN-Meksika-e1579431328555.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.304 km

Dužina trke:        305.354 km

Broj trka:             21

Prva trka:            1963.

Najviše pobeda: Max Verstappen - 3

                           Red Bull - 3

 

Prva Velika Nagrada Meksika je održana 4. novembra 1962. godine (deo šampionata je postala tek godinu dana kasnije) na stazi Magdalena Mixhuca. To je ujedno bila i prva internacionalna staza u Meksiku i izgrađena je u okviru parka u centru Meksiko Sitija. Trka je pružila neke veoma retke izazove kao što su visoka nadmorska visina, neravna površina i uska, brza i nagnuta Peraltada krivina od 180 stepeni koja je ujedno bila i poslednja pred startno ciljni pravac. Na prvoj trci je slavio Jim Clark u Team Lotusu i organizacija je nastavljena sve od 1970. kada je izgubila mesto na kalendaru.

 

VN Meksika 1967.

 

Staza je 1986. preimenovana u Autodromo Hermanos Rodriguez u čast dvojce legendarnih trkača iz ove zemlje. Staza je bila potpuno renovirana, izgrađeni su novi prateći objekti i poboljšana je organizacija. Konfiguracija staze je bila nešto skraćenija od originala, ali je zato postala znatno bezbednija. Trka se uspešno održavala od 1986. do početka devedesetih kada su krenuli novi problemi. Prvo su neki Evropski mediji tokom 1991. preneli da su promoteri te godine jedva povratili novac od organizacije, a od organizatora je i zatraženo da se staza poboljša za 1992. godinu. U februaru 1992. mesec dana pre trke, nivo zagađenja vazduha u Meksiko Sitiju je dostigao rekordan nivo. Gradska uprava je zbog toga sa ulica sklonila sve vladine automobile kao i drugu opremu koja je pravila problem. Staza je delimično modifikovana u cilju postizanja veće bezbednosti, a trkom su dominirali Nigel Mansell i Ricardo Patrese u Williamsu.

 

Autodromo_Hermanos_Rodriguez_-_panoramio-300x217.jpg.webp Sergio Perez i Carlos Sainz

 

Trka je nakon ovoga ponovo izgubila mesto na kalendaru i pauza je trajala čitavu 21 godinu. Prve glasine o povratku Meksika su se pojavile još 2003. sa idejom da se trka vozi na potpuno novoj stazi Manatarraya blizu Kankuna. 2005. se pojavila informacija od zvaničnika države Kvintana Ro da će trka biti održana kod njih već 2006. ali je plan propao zbog problema sa uređenjem vlasništva zemljišta na kojoj je trebala da se gradi staza. Nakon toga je bila još jedna priča da će se trka vratiti 2009. ali se to nije dogodilo.

 

VN Meksika 2015.

 

2011. godine je Meksički milijarder Carlos Slim objavio svoje planove da vrati trku u Meksiko. Dve godine kasnije je javljeno da bi staza mogla da se nađe na provizornom kalendaru za 2014.. To se i dogodilo, ali u zvaničnom izveštaju nije bilo navedeno na kojoj stazi će se voziti i dodato je da trka tek treba da bude potvrđena. Meksika na kraju nije bilo na konačnom kalendaru za 2014, pa je trka pomerena za 2015. Sredinom 2014. je potvrđeno da je potpisan ugovor sa organizatorima u Meksiku i da će se Formula 1 vratiti na stazu Hermanos Rodriguez. FIA je ovo i potvrdila kada je izdala zvaničan kalendar za 2015, pa je 17. Velika Nagrada Meksika održana 1. novembra 2015. a pobednik je bio Nico Rosberg.

Od povratka na kalendar, na trci u Meksiku su pobeđivali samo Mercedes i Red Bull. Nemački tim je pobedio tri puta, čime se izjednačio sa Lotusom računajući trke vožene u okviru šampionata, dok je Red Bull slavio dva puta.

VN Meksika je bila jedna od staza na kojoj se nije vozilo u 2020. zbog problema sa koronavirusom, ali se već naredne sezone ponovo našla na kalendaru.

 

Mexico_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem. Uz veliko zaljenje sa moje strane za stazu Hermanos Rodriguez (jer sam gledao kao klinac), zbog ukidanja jedne od najpoznatijih i najatraktivnijih F1 krivina - "La Peraltada".

Recimo da je bila pandan Parabolici na Monzi - dugacka, brza i opasna krivina, pred startno/ciljni pravac. Danas se tu nalaze one cuvene tribine kroz koje vozaci prolaze malom brzinom.

 

Apropo Peraltade, uvek volim da okacim legendarno preticanje Mansella u istoj. Njegovi cuveni "laznjaci", Senna ga je npr. izuzetno postovao i upravo zbog tih njegovih manevara salio se da je Mansell jedini vozac u F1 karavanu, koga u isto vreme mozete videti u oba retrovizora :D .

Ono sto fali modernoj F1, pun gas i 00 do poda - preticanje legendarnog Il Leonea prljavom stranom, u jednoj od najbrzih i najopasnijih F1 krivina, u pretposlednjem krugu na potrosenim gumama. I to ne bilo koga, nego Bergera u sampionskom McLarenu iz 1990. :unworthy: .

Pratite samo glavu Bergera pred preticanje, levi-desni-levi-desni retrovizor, ne zna gde udara, ni sta ga je snaslo i sa koje strane, ni kako da se brani :D . A sve to uz komentar legendarnog Murray Walkera i neprevazidjeni zvuk V10 i V12 monstruma sa rucnim saltanjem (a ne ove danasnje hibridne kosacice).

Prava F1 u punom sjaju, DRS sta je to :) :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače ne znam da li ste znali, na F1 sajtu u kalendaru imate + dugmence gde možete bukvalno jednim klikom dodati ceo raspored svih treninga, kvalifikacija, trka u svoj Apple/Google/Outlook kalendar :) 

 

image.thumb.png.b087a06a9c2731921d9f2f68bd5c3653.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes testira novo prednje krilo u Meksiku ali je ono upitno za trku

 

Lewis_Hamilton_George_Russell_Mercedes_W13_VN_Italije_Staza.jpg.webp

 

Nemački tim je trebao da ovaj test prvo izvede u Ostinu.


Tim iz Berklija planirao je da na treninzima u SAD isporba svoju novu verziju prednjeg krila ali na kraju to nije učinio. Za ovakav rasplet događaja izgleda da su postojala dva razloga a to su da je Mercedes na raspolaganju imao samo jedno krilo a drugi je taj što FIA nije dala zeleno svetlo.

“Razlog zbog čega mi nismo testirali krio u Ostinu je taj što smo imali samo jedan deo i da smo ga oštetili tokom kvalifikacija to bi značilo da bi smo morali da startujemo sa začelja.” kazao je šef trkačkih inženjera Andrew Shovlin. “Takođe, imali smo i dosta zgusnut program tokom drugog treninga i testiranja guma pa nismo imali prave uslove za procenu. Sada imaćemo rezervne delove u Meksiku, što znači da test možemo da obavimo u petak, pa videćemo ako sve radi kao što je očekivano onda je plan da ga koristimo i na trci.”

 

 

Sa druge strene tehnički direktor tima kazao je da je ovo poslednji deo velikog paketa sa unapređenjima ali da će morati da razgovaraju sa sudijama o njegovoj upotrebi.

“Mi ćemo odlučiti da li ćemo se raspravljati sa njima ili ne, ali njegove performanse nisu baš velike. Detalji na krilu izgledaju interesantno, ali to nije neka velika stvar na samom krilu.” dodao je Mike Elliott.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc, ozbiljno izletanje na drugom treningu. Ozbiljan u smislu posledica i unistenog zadnjeg levog kraja (sto vuce gotovo sigurno i menjac, mozda i ostecenja motora). Brzina kojom je izleteo uopste nije delovala velika, ali je udario zadnjim delom pod nezgodnim uglom.

Sto je jos gore, ovaj trening je bio namenjen za Pirelli i test guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Ko zna sa kojim gumama je Ferari izasao u drugom pokušaju bas su bili spori. Botas odličan. Sutra će zavetrina imati veliku ulogu bar do prve krivine . Spor je Mercedes na pravcu da bi sutra nesto ozbiljnije uradio

FgRCP3lWYAIh5HP.jpeg

FgRALOTX0AAIdCx.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat

Izgleda da Ferarijev motor nije radio ni u jednom timu kako treba,malo alfa ali nije bilo brzine na pravcima. Prva dobra trka za Rikarda ove godine

 

FgWWhOwXwAUGGXr.jpeg

FgWXKWMXgAAm1rx.jpeg

FgWV0PKXoAE3H0c.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvarno dosadna trka, merc opet omasio taktiku sa gumama mada pitanje sta bi bilo i da su isli na drugu varijantu al bi bar bili blize i mozda bi bilo zanimljivije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubedljivo najdosadnija trka ove godine, što i nije tako loše, znači da su ostale bile poprilično zanimljive, a ovakvih trka smo imali brdo u dominaciji Mercedesa, pa Red Bula, pa Ferarija.

 

Mercedes omašio taktiku, dosta vozača je išlo na Soft - Medium ili Medium - Soft i tako završilo trku bez većih problema. Rikardo konačno odvezao kako treba, Botas opet inferioran u trci, toliko je uzdržan i uplašen dok vozi, ja se ne sećam nijednog njegovog obilaženja u trci ove godine. Džaba dobre kvale.

 

Komentatori na SK opet kao da prvi put vode prenos i gledaju F1, kažu Hamilton odlično prati Maksa na početku iako je na tvrđoj komponenti, Mercedes se baš popravio bla bla... A ovaj čuva soft i dozira koliko mu treba, da je hteo mogao je da gazi pa da ide na 2 stajanja i opet bi pobedio, ali su se odlučili na laganiju i dosadniju varijantu i opet pobegli 15 sekundi na kraju bez ijednog brzog stinta. I opet kukanje, "Bono, he pulled a gap under the VCS" hahaha, joj... 

 

Ferari - šta reći? Koju posluku porati? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sledeće trke će biti dosadne u najavi.
Iskreno se nadam da će sledeće sezone neke stvari da se promene, Mercedes da se vrati u igru, možda i Ferrari, a voleo bi i meklaren i još neki. Nije problem kad neki tim izdominira sezonu ili dve, al kad se zaređa više sezona e to je problem. Mada, sad, za razliku od nekih davnih godina, već u prvoj polovini sezone se reši pitanje šampiona, a to je baš teški smor. Ranije su neki timovi ili vozači dominirali, al uz mnogo veće muke nego ovi danas. Da ne spominjem celu farsu oko nelogičnih kažnjavanja i besmislenih odluka koje je donosila direkcija trke.

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se mene tiče, sezona je bila i više nego interesantna sa mnoštvom baš dobrih trka, iako to pogled na tabelu baš i ne govori.  Nek i sledeća bude takva, sa dodatkom Mercedesa koji će definitivno biti u borbi i eto nam još više zabave.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vule Pokušao sam da prećutim Hamiltonovu kuknjavu ali lik nije realan... Kuka na sve živo, kritikuje tim (koji mu je doneo 6 titula) za svaku lošu odluku, na podijumu uvek ista priča, publika je najbolja bla bla bla...

I onda na kraju kada snimaju onu Andjelu njegovu dobijem dijareju...

 

Izvinjavam se onima koji ga gotive ali ja ne mogu da ga svarim, paklen vozač ali sve ostalo je nula (uključujući i stajling).

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Jackkk said:

Pokušao sam da prećutim Hamiltonovu kuknjavu ali lik nije realan

Bukvalno mi muka pripadne na svaki njegov timski radio. Baš ženi kažem sinoć, pazi sad kad nešto kaže na španskom kad bude davao intervju, da se ulizuje još malo publici...

 

To je ono što mi se jako sviđa kod Maxa, apsolutno ga ne zanima ni šta ko misli o njemu, ne interesuju ga slava, mediji, dodvoravanje publici, drama, ne interesuje ga da li mu neko zviždi ili ne, čovek je tu da vozi i zanima ga samo trkanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binotto: Tokom celog vikenda smo imali probleme sa motorom

 

Mattia_Binotto_Ferrari_test_Bahrein.jpg.webp

 

Šef ekipe Ferrarija priznaje da njegov tim potpuno zakazao u više oblasti tokom vikenda u Meksiku.


„U ovom trenutku nemamo ništa konkretnije da kažemo. Vikend je bio težak i u kvalifikacijama i u trci. Ono što smo videli juče se ponovilo i danas. Bilo je jako teško i moraćemo da analiziramo sve. Ovo je svakako nešto što ne želimo da vidimo, ali će nam ovakve trke pomoći da razumemo gde smo ograničeni i na šta treba da se fokusiramo.“

„Što se strategije tiče, potpuno je nebitno na kojim smo gumama startovali. Ništa se ne bi promenilo i da smo krenuli na srednje-tvrdim. Prosto nismo imali brzinu. Šta je bio problem? Priprema je svakako jedna od stvari, ali nismo zakazali samo u jednoj specifičnoj oblasti. Imali smo probleme sa motorom tokom celog vikenda, ali ni sam bolid nije bio na nivou pošto nam je falilo trakcije i balansa“, izjavio je Binotto, koji ne isključuje mogućnost da Sainz na sledećoj trci dobije novu pouzdaniju specifikaciju motora koju od prethodne trke koristi Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...