Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Amerika 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 ARAMCO UNITED STATES GRAND PRIX 2022

Lokacija: Circuit of the Americas, Ostin, Sjedinjene Američke Države

Datum: 21.-23. oktobar 2022.

 

Petak 21.10.2022.

Prvi trening: 21:00 -22:00

Subota 22.10.2022.

Drugi trening: 00:00 – 01:30

Treći trening: 21:00 – 22:00

Nedelja 23.10.2022.

Kvalifikacije: 00:00 – 01:00

Trka: 21:00

 

VN-Amerike-e1579431231492.png.webp

 

Broj krugova:      56

Dužina staze:      5.513 km

Dužina trke:        308.405 km

Broj trka:             42

Prva trka:            1959.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 6

                           Ferrari - 10

 

U maju 2010. je zvanično potvrđeno da je Ostin, glavni grad države Teksas dobio desetogodišnji ugovor za održavanje trke Formule 1 i postignut je dogovor da prva trka na tlu SAD nakon četiri godine pauze bude održana 2012. Za potrebe trke i izgrađena potpuno nova staza koja je ponela ime Circuit of the Americas. Glavni dizajner je i u ovom slučaju bio Hermann Tilke i on je kao i sa autodromom u Turskoj obavio odličan posao pošto je stvorio jednu od najtežih staza dok je inspiracija za konfiguraciju došla od nekoliko legendarnih staza koje su već u kalendaru.

 

usgp_austin_main_straight.jpeg.webp

 

Tokom gradnje 2011. je došlo do manjeg zastoja pošto vlasnici do tog trenutka još uvek nisu zvanično dobili ugovor za održavanje trke. U jednom trenutku su se čak pojavile špekulacije da se Ecclestone premišlja da li da uopšte vodi najbrži cirkus u Ostin, ali je onda ustanovljeno da on nije ispoštovao ugovor sa promoterom trke u Americi nakon čega je sačinjen novi ugovor, a gradnja je nastavljena.

 

800px-F1-usgp-2012-crowds-austin-texas-300x217.jpg.webp United_states_grand_prix_2013-300x217.jpg.webp

 

Prva trka je održana 15. Prvu pol poziciju je ostvario Vettel u Red Bullu, ali je Hamilton u McLarenu odneo prvu pobedu. Trka se ispostavila kao veliki uspeh za grad Ostin koji je poslednjih godina u velikoj ekspanziji. Poseta je 2015. godine znatno opala usled povratka VN Meksika na kalendar Formule 1. Međutim u 2016. je ostvarena rekordna poseta, delom zbog borbe za šampionsku titulu između Hamiltona i Rosberga, delom zbog odličnog F1 Rocks koncerta održanog tokom trkačkog vikenda.

 

f1_rocks_austin.jpg.webp

 

Hamilton je između 2014 . i 2017. vezao četiri uzastopne pobede. Njegov i Mercedesov niz je u 2018. prekinuo Kimi Raikkonen u Ferrariju, kome je to ujedno bila i poslednja pobeda u karijeri, a 2019. je trijumfovao njegov sunarodnik Valtteri Bottas u Mercedesu.

Trka nije održana u 2020. zbog globalne pandemije koronavirusa. Naredne sezone se vratila na kalendar i čak je postojala šansa da se voze dve trke na ovoj stazi, ali do toga ipak nije došlo.

 

 

USA_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste...nesto se ne secam da quali ranije bile u ponoc po nasem vremenu, sve mi se nesto cini da su bile oko 22h

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, OMP said:

nesto se ne secam da quali ranije bile u ponoc po nasem vremenu, sve mi se nesto cini da su bile oko 22h

Obicno u 23h, bilo je nekih godina jos ranije, od pomenutih 22h...

I obicno je i trka bila cuku ranije, od 20h.

Ima sve bre kod nas :) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/83345-f1-amerika-2021

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79871-f1-amerika-2019

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/77851-f1-amerika-2018

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Williams spremio specijalnu kolor-šemu za VN SAD

 

Williams_Nove_Boje_SAD_1.jpg.webp

 

Bolidi ovoga tima imaće drugačije boje.


Williams se potpuno spremio za trku u Ostinu, koja je druga domaća trka za njih jer je vlasnik tima Dorilton Capital koji baš dolazi iz SAD. Da će to baš biti Američki vikend ide u prilog i činjenica da će Logan Sargeant debitovati za tim na prvom treningu.

Nova kolor-šema je baš u američkom stilu, koja pre svega oslikava zastavu ove zemlje.

 

Williams_Nove_Boje_SAD_2.jpg

 

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening

Više vozaca je menjalo motor  Lekler, Perez ali pitanje da li će menjati još neke komponente za sada ova kazna vuče 5 pozicija. Dosta novih vozača je vozilo prvi trening najviše iz F2 Švarcman, Sardžent i Puršer iz Indy car a Palou. Mercedes doneo novo prednje krilo ali nisu ga koristili nešto nije po propisima 

FfnmbSMX0AA4lDZ.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Sainc pol pozicija Lekler drugi i Max treći. Zbog kazni drugačiji poredak. Sainc i Max prvi red. Hamilton i Rasel drugi red.

Pred kvalifikacije stigla je vest da je preminuo vlasnik Red Bull a Ditrih Matešić

FftY7jWXoAMuzkP.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biće tesko Saincu da odbrani prvu poziciju na startu,a i Leklerku bice tesko da se probija i on mora da ima super strategiju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Sainc vozi biće dobro da bude i treći danas. Nadam se da neće ali nešto mi tako deluje da retko na kojoj stazi ima dobar tempo u trci,još problemi koje Ferari ima sa tvrdim gumama.

Nije mogla lošije da krene trka za Sainca

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicna trka, merc nikad blize pobedi, pitam se sta bi bilo da je i Ham imao zute gume, ili su u mercu ili na kartu da ce ovi da potrose zute pa da Ham ima bolju zavrsnicu ili im zute gume manje odgovaraju sto se desavalo ove sezone ap isli na siguricu sa belim. Svakako koliko god su sve dobro uradili i u ekipi i Luis sa voznjom protiv Maxa i RB-a se ne moze nista.

Steta sto Fetela sjebase u pitu ali odvezao je odlicno na kraju.

Rasel opet srlja pokusavajuci da pobedi Luisa na pocetku, bez veze upropasti Saincu trku.

Lec konacno neki napad na muda i na znanje protiv Pereza, samo to je trebao da radi tokom cele sezone kad je bilo mnogo bitnije ali se dobro povadio na kraju ocekivao sam da ga Perez ipak dobije.

Iako ne volim amere i sve njihovo ova staza mi je uvek bila znimljiva za gledanje i trkanje.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

pitam se sta bi bilo da je i Ham imao zute gume, ili su u mercu ili na kartu da ce ovi da potrose zute

Ili sta bi bilo da Maxu nisu menjali gume 11 nego 20 sec :D .

Jeste da vecim delom ove godine imaju dominantan bolid, ali i on sjajno reaguje na sve probleme tokom sezone. A itekako ih je bilo, pogotovo na pocetku, pa odustajanja, secate se da su neki vec posle Australije proglasavali novog sampiona i polako zakljucivali sezonu...

Verujem da se po tom pitanju prekalio prosle godine, a i tu mu itekako pomaze zica trkackog ludila i gladi za pobedom, koju uvek pominjem da je neverovatno izrazena kod njega. Grize kao pitbull u takvim situacijama.

A i toliko su kao kombinacija jaki i pouzdani ove godine, da kada i Leclerc zbog greske mehanicara izlazi ispred u poslednjem pitu, znas da ce gubiti vreme u tom duelu, a smes da se kladis da ce proci i njega i Hamiltona i pobediti, samo ako ne bude nekog tehnickog otkaza. Iako su i Scuderia i Merc ovde bili i vise nego solidni.

Sto je dovelo do 13 pobeda u sezoni, izjednacenja rekorda Schumija i Vettela, uz jos 3 trke do kraja i sanse da se i po tom pitanju udje u istoriju. 33 pobede u karijeri, prestigao je upravo Alonsa i na 6. je mestu liste vecitih, sa tek napunjenih 25 godina. Sada su ispred veliki Senna (41) i Prost (51 pobeda), brojke se iz trke u trku sada samo slazu. Uz Checa koji kako-tako odradjuje posao, na ovoj trci je obezbedjena i konstruktorska titula.

Vettel nas tek pred kraj tera da zalimo sto odlazi :) , Hammer takodje odlican i borben do samog kraja. Austin nikada ne izneveri, lepa staza sa mestima za preticanja i vracanje pozicije, bas za nadmudrivanje i uzivanje, odlicna trka. Uz dva izlaska SC, mogla je da bude jos bolja da nesrecni Sainz nije zadremao na startu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, Ivan said:

Ili sta bi bilo da Maxu nisu menjali gume 11 nego 20 sec :D .

Pa tu se nema sta pitati, da je bio regularan pit kao i uvek pobeda bi bila jos laksa zato je mene kopkala varijanta kao sad sto se desila ali sam ipak vise ubedjen da mercu nisu odgovarale zute gume i da ih je vise trosio pa su isli na siguricu posto je ista taktika bila i kod Rasela.

Ozbiljan su tandem Max i RB, kao sto je bilo i sa Fetelom pa i sa Ham i mercom to prosto ide tako, kad imas cime da pobedis onda si i zeljan da ostvaris sto vise uspeha i juris statistiku. Merc je i izjavio tako nesto dok su bili u vrhu, u fazonu grabimo sad dok mozemo sve sto mozemo jer pitanje je dana kad vise necemo moci sto se i desilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo čestitke kanađanima na odličnim trkama, kao i svaki put. Šteta što Latifi odlazi, ali sreća pa drugi maestro ostaje u karavanu i moći ćemo da uživamo i dalje u njegovim sjajnim potezima.

 

Što se vrha tiče, Rasel po ko zna koji put srlja, Sainc opet mlak na startu, sam je kriv što je i došao u situaciju da ga neko udari ali dobro, ni to nije ništa novo, ne znam da li je iko i mislio da može da zadrži vođstvo duže od dva kruga. Uspeo je kroz sezonu da savlada bolid da uklopi jedan kvalifikacioni krug, ali trkački tempo i dalje kaska 2-3 desetinke po krugu u odnosu na timskog kolegu.

 

Maks, nema šta da se priča, i posle onog pit stopa sam odmah rekao da pobeđuje, zapravo posebno nakon te greške tima, baš kumu kažem, rek'o gledaj sad tempo kad popizdi i krene da gazi. Hamilton se taman ponadao, bilo je poprilično zabavno slušati ono tužakanje gde je koju liniju zgazio, a onda je veliki GOAT i sam dobio isto upozorenje. Lekler dobra trka, Perezu ne znam koliko je zasmetalo ono oštećenje prednjeg krila, ali opet poprilično slab tempo obzirom na bolid u kom sedi. Jedini dobar potez je bio ono otresanje Rasela nakon poslednjeg boksa.

 

Alonsova kazna je smejurija, 30 sekundi zbog retrovizora alo...? Rasel uništi trku Saincu, dobije 5 sekundi, Hamilton zamalo ubije Maksa i dobije 10 sekundi, a onda ovo... 

Fetel pokazao da je daleko od penzije, AM opet dominantan u boksu, kao da smo ekipa iz kraja i ja uvatili one dizalice i pištolje po prvi put i probali da zamenimo gume...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen pobedio za Mateschitza i novu konstruktorsku titulu u Ostinu

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_SAD_Trka

 

Pre kvalifikacija znalo se da pojedine vozače čeka kazna zbog zamene motora i delova. Tako su Charles Leclerc, Sergio Perez, Fernando Alonso i Guanyu Zhou morali da se pomeraju posle borbi za poziciju. Samo sat i po vremena pre starta stigla je i informacija da će Esteban Ocon krenuti iz pitlejna zbog izmena konfiguracije bolida dok je Yuki Tsunoda pomeren za pet mesta jer je uzeo nov menjač. Tako je startni grid izgledao ovako: Carlos Sainz, Max Verstappen, Lewis Gamilton, George Russell, Lance Stroll, Lando Norris, Valtteri Bottas, Alexander Albon, Sergio Perez, Sebastian Vettel, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Kevin Magnussen, Fernando Alonso, Daniel Ricciardo, Mick Schumacher, Nicholas Latifi, Guanyu Zhou, Yuki Tsunoda i iz pitlejna kreće Esteban Ocon. Pred sam početak vremenski uslovi bili su dobri, ali je problem praio jak vetar. Ipak, bio je promenljivo oblačno sa sunčanim intervalima, temperatura staze iznosila je 33, a vazduha 28 stepeni. Mercedes je pred početak imao jednu brzu intervenciju na Hamiltonovom bolidu jer je morao da mu zameni prednju levu kočnicu. Veliki broj vozača odlučio se da u trku krene sa medijum pneumaticima osim Magnussena, Alonsa, Schumachera i Ocona koji su imali montiranu tvrdu komponentu.

 

Verstappen je imao bolji start i tako je do prve krivine preuzeo prvo mesto od Sainza koji se tada okrenuo i pao na samo začelje i pritom je prijavio defekt na pneumatiku. Drugi je bio Hamilton a na trećem mestu nalazio se Stroll. Russell je bio četvrti ispred Vettela, Norrisa, Pereza, Gaslya, Albona i Leclerca. Ipak, Španac u Ferrariju je su odmah otišao u garažu i tako odustao od trke. Verstappen je do trećeg kruga imao 1.8 sekunde viška nad Hamiltonom koji je skoro za tri sekunde bežao od Strolla. Bottas i Albon vodili su bitku za 10. mesto a Perez spremao napad na Vettela. Do 5. kruga Fincu u Alfa Romeo pripala je poslednja pozicija koja donosi bodove dok je Russell koji se nalazi pod istragom zbog incidenta sa Sainzom pritiskao Strolla i veoma brzo došao do treće pozicije. Leclerc je u ovoj fazi uspeo da napreduje i probije se do sedmog mesta a sudije su rešile da kazne Russella dodavanjem pet sekundi.

 

Dva kruga kasnije Perez je uspeo da obiđe Strolla i preuzme 4. mesto ali je tada zaostajao 9 sekundi za timskim kolegom. Meksikanac tu nije stao pa je njegova sledeća meta bio Russell a oba vozača imala su oštećenja prednja krila zbog ranijih incidenata. Veliku borbu vodili su Gasly, Norris i Bottas jer je Francuz u AlphaTauriju branio osmu poziciju. U 11. krugu Bottas ide prvi na zamenu pneumatika gde stavlja tvrdu komponentu. Njega su ispratili Albon i Tsunoda ali su se oni odlučili da stave medijum gumu. Gasly je rešio da odgovori na Bottasov servis i krug kasnije je uzeo tvrdu gumu a po porvatku na stazu uspeo je da se nađe ispred Finca. Leclerc je u ovim momentima uspeo da na kočenju za 12. krivinu preuzme 6. mesto od Vettela a tada je Hamilton rešio da ode do mehaničara i montira tvrdi pneumatik. U 14. krugu Verstappen odgovara na potez Mercedesa i odlazi na servis gde uzima tvrdi pneumatik, kao i George Russell koji je prvo morao od odsluži pet sekundi kazne. Holnađanin je na ovaj način uspeo da zadrži poziciju ispred Britanca u Mercedesu a Leclerc je veoma brzo obišao Strolla i tako dospeo da trećeg mesta. Krug kasnije na servis idu Perez i Norris koji su takođe imali najtvrđu komponentu. Stroll je bio sledeći koji je prošao kroz pitlejn ali je na povratku imao montiranu medijum gumu. Do 17. kruga Verstappen je imao više od 6 sekundi prednosti nad drugoplasiranim Hamiltonom. Krug kasnije u pesku na 19. krivni završio je Bottas koji je izgubio kontrolu nad bolidom zbog čega je izbačen sigurnosni auto na stazu. To je iskoristio Leclerc da ide na servis, uzme tvrde gume i tako se vrati na četvrto mesto. Njega su ispretili Vettel, dvojac Alpina i Haasa.

 

Trka je nastavljena u 22. krugu, Verstappen je poveo kolonu ali su već na zadnjem pravcu ozbiljan udes pri velikoj brzini imali Alonso i Stroll. Odmah je sigurnosni automobil vraćen na stazu, Alonso je uspeo da se izvuče i ode do boksa na zamenu prednjeg krila dok je Aston Martin ostao na stazi u poprilično oštećenom stanju a Stroll je odmah napustio bolid. U 26. krugu trka je ponovo puštena u akrivan ritam a Vettel je odmah počeo da sprema napad na Russella i petu poziciju. Leclerc je odmah stavio pod pritisak Pereza  ali je još uvek nije bio u prilici da ga obiđe. Mnogo zabavnije bilo je od sedmog do desetog mesta, jer su se u voziću nalazili Gasly, Tsunoda, Norris i Schumacher. Leclerc je u 29. krugu uspeo da se nađe ispred Pereza posle kočenja na 12. krivini ali po izlasku iz nje nije uspeo da zadrži ovu poziciju. U narednom pokušaju vozač Ferrarija bio je uspešniji pa tako je na istom mestu došao do treće pozicije.

 

Sudije su odlučile da kazne Galsya zbog toga što nije držao propisno odstojanja u trenucima kada je sigurnosni automobil bio na stazi. Do 32. kruga Verstappen je imao 1.9 sekundi prednosti nad Hamiltonom dok se Russell dosta približio Perezu. Hamilton se odlučio da u 35. krugu ode po nove tvrde gume a isto stvar učinio je i Norris. Red Bull je odmah odragovao i uveo Verstappena na zamenu koji je ovoga puta dobio medijum komponentu ali je njihov servis bio traljav jer su problem imali sa prednjim levim točkom. U istom momnetu Leclerc je otišao na servis, stavio medijum gumu i tako se našao ispred Holanđanina. Russell je bio sledeći a on je u 37. krugu stavio tvrdi pneumatik. Leclerc i Verstappen uspustili su se u veliku bitku za četvrto mesto dok se pet sekundi ispred njih nalazio Hamilton. Perez je bio sledeći koji je stavio medijum gume a varnice na stazi su letele između vozača Ferrarija i Red Bulla. Na kraju, Verstappen je u 39. krugu na 12. krivini obišao rivala iz detinjstva a u tim momentima imao je 4.4s zaostatka za Hamiltonom.

 

Holanđanin se veoma brzo približavao vozaču Mercedesa koji je ispred sebe imao Vettela, dok je sve njih pratio i Leclerc. Nemac je u ovim momentima otišao na poslednju zamenu pneumatika, koja je trajala dosta drugo zbog čega je pao na 13. mesto. Verstappen je počeo da skida razliku za Hamiltonom koja je posle par krugova pala na 2.6 sekundi a u 49. krugu Holnađanin je imao i pomoć DRS-a. Vozač Red Bulla uspeo je da na 12. krivini obiđe Hamiltona i preuzme prvo mesto. Hamilton se i posle gubitka pozicije nije odvajao pa je držao priključak za vozačem Red Bulla koji je upozoran da se drži granica staze. Malo kasnije i sudije su upozorile Hamiltona u vezi granica staze a razlika između njih je od tada narasla na više od 3 sekunde. Verstappen je mirno priveo trku do kraja i pobedio ispred Hamiltona dok je treća pozicija pripala Leclercu. Četvrti je bio Perez ispred Russella i Norrisa. Alonso je sjajno uspeo da se uporavio od incidenta i dođe do 7. mesta a do bodova su stigli Vettel, Magnussen i Tsunoda.

Tako je Red Bull ovim rezultatom došao do nove konstruktorske titule, a Christian Horner i Max Verstappen su ovu pobedu posvetili Dietricha Mateschitza.

 

VN_SAD_Trka_Rezultati.jpg.webp

 

Verstappen: Žarko smo želeli ovaj rezultat

 

verstappen_us_gp_2022_r.jpg.webp

 

Svetski šampion je morao propisno da se naradi za pobedu u Americi koja je Red Bullu donela konstruktorsku titulu.
''Nije bilo lako. Sve je delovalo dobro, ali smo onda imali problem sa pit-stopom. Posle toga sam morao da se vraćam i dali smo sve od sebe. Ovo je emotivno prilično težak vikend za nas i sve ovo je posvećeno Dietrichu. Sve što smo mi mogli danas da učinimo je da pobedimo. Nije izgledalo dobro posle pit-stopa, ali sam bio na limitu i uspeo sam. Ova pobeda nam svima mnogo znači i žarko smo želeli dobar rezultat'', izjavio je Verstappen.

 

Leclerc: Imali smo tempo, ali ni ovo nije loš rezultat

 

leclerc_us_gp_2022_r.jpg.webp

 

Leclerc se odlično vratio nakon kazne koju je morao da odradi zbog promene komponenti motora.
''Zadovoljan sam s obzirom da sem startovao sa 12. mesta, ali sam sa druge strane i malo razočaran. Imali smo tempo, ali smo pred kraj trke imali malo više degradacije guma. Ipak, rezultat na kraju nije loš. Trka je bila fizički teška, ali smo imali dobre duele. Moramo da pokušamo da izvršimo veći pritisak na Red Bull u narednim trkama i nastavićemo da pritiskamo i optimizujemo naš paket'', izjavio je Leclerc.

 

Hamilton: Nastavljamo da radimo u istom ritmu

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W13_VN_SAD_Bolid

 

Vozač Mercedesa se do samog finiša trke u SAD borio za pobedu. Lewis Hamilton imao je najbolje šanse da zabeleži trijumf u ovoj sezoni a mnogome u tome pomogla su mu unapređenja koje je Mercedes doneo u Ostinu.

''Velika zahvalnost mom timu, mi smo ovde došli sa unapređenjima. Malo smo smanjili zaostatak, ali blizu smo. Učinio sam sve šta sam mogao da ostanem ispred ali oni su bili prebrzi danas. Imao sam dobru strategiju. Bolid je bio dobar za vožnju, osećaj je neverovatan kada sam ponovo bio u vođstvu. Mi puno radimo na tome i dosta se nadam. Nastavljamo da radimo u istom ritmu. Sve će nam se to nekad vratiti.'' kazao je Britanac odmah posle trke. On je izrazio i saučešće Red Bullu povodom smrti Dietricha Mateschitza.

 

Haas uložio protest; Alonso dobio 30 sekundi kazne

 

alonso_stroll_us_gp_2022.jpeg.webp

 

Španac je izgubio bodove, ali će se Alpina najverovatnije žaliti na odluku sudija. Vozačima Haasa je u nekoliko navrata ove sezone pokazana narandžasto-crna zastava koja znači da morate u bok jer određeni deo vašeg bolida preti da se odvoji i potencijalno ugrozi bezbednost drugih učesnika. To međutim nije bio slučaj za neke druge tokom jučerašnje trke. Perez je u uvodnim krugovima imao problem sa bočnom stranicom prednjeg krila, ali je on prošao bez opomene, a i sporni deo je obreo otpao sa bolida.

 

U Haasu međutim nikako nisu mogli da pređu preko činjenice da je Alonsu dozvoljeno da nastavi trku nakon velikog udarca koji je njegov bolid pretrpeo u duelu sa Strollom. Vozač Alpine je uspeo da se vrati do boksa, potom nastavi trku i na kraju završi na sedmoj poziciji. FIA je odbila protest Haas-a protiv Pereza, ali je zato Alonsa kaznila sa 30 sekundi pošto su sudije smatrale da njegov bolid nije smeo da se vrati na stazu pre detalje provere. Zaključak je bio da Alonsov bolid nije bio bezbedan za vožnju, a kazna znači da Španac u finalnom poretku pada sa sedmog na petnaesto mesto. Alpina će se međutim žaliti jer oni smatraju da je Haas uložio protest sa 24 minuta zakašnjenja. Međutim, još jedno pitanje koje se postavlja je zašto je Alonsu uopšte data vremenska kazna. Ako njegov bolid nije bio bezbedan, znači da nije bio i legalan, a samim tim je trebalo da bude i diskvalifikovan iz konačnog poretka. Čudne odluke FIA-e se nastavljaju. Imamo još tri trke do kraja i ko zna šta ćemo još videti u ovoj sezoni.

 

Vettel: Odlično sam se zabavio

 

vettel_us_gp_2022_r.jpeg.webp

 

Četvorostruki šampion deluje kao da je u usponu forme i to na samom kraju svoje karijere u Formuli 1.
''Izgubili smo određeni broj bodova usled lošeg pit-stopa, ali sam se odlično zabavio. Znao sam da neće biti lako protiv Kevina na kraju. Ostavio sam dovoljno prostora, a i on je bio fer u duelu. Iskoristio sam priliku i na kraju smo ostvarili još jedan solidan rezultat. Svakako će mi nedostajati ovakvi trenuci i adrenalin. Međutim, znao sam čega se odričem i uzbuđen sam zbog onoga što tek sledi'', izjavio je Vettel.

 

Magnussen: Nismo očekivali da ćemo završiti trku sa samo jednom promenom guma

 

Haas je danas primenio odličnu strategiju koja je urodila plodom.
''Bilo je baš ludo. Na samom početku trke sam naleteo pravo na Ferrari koji se okrenuo. Morao sam da usporim i posle toga sam bio poslednji. Posle toga se svašta dešavalo. Imali smo veliki udes Alonsa i Strolla na zadnjem pravcu. Vozilo bezbednosti nam je pomoglo i na kraju smo trku završili sa samo jednim stajanjem što svakako nismo očekivali. Gume su tek tri kruga pre kraja počele baš naglo da popuštaju. Ovo je veoma bitan rezultat za nas. Vozimo neizvesnu borbu sa AlphaTaurijem za osmo mesto i svaki poen je bitan'', izjavio je Magnussen.

 

Norris: Imao sam dosta samopouzdanja u finišu trke

 

Vozač McLarena je sjajnom vožnjom nakon restarta doneo McLarenu bitne bodove za šampionat konstruktora.
''Trka je bila teška. Bilo je dosta preticanja i na kraju duel za Fernandom. Bilo je baš blizu, ali morao sam nekako da ga prođem zbog šampionata konstruktora. Imao sam malo oštećenje na bolidu, ali mislim da nas nije mnogo koštalo. Puno toga se dešavalo i nekako se osećam ispunjeno posle ovakvi trke. Imao sam dobre gume na kraju i imao sam samopouzdanje da izvedem ključne manevre'', izjavio je Norris.

 

Tsunoda: Bio sam veoma spor na poslednjem setu guma

 

Japanac se vratio u bodove i pored slabijeg tempa u završnoj fazi trke.
''Morao sam mnogo da radim za ove poene i lepo je vratiti se u prvih deset. Šteta je što je poslednji set tvrdih guma bio sporiji nego što sam očekivao, ali je bolid na srednje-tvrdim bio dobar i to je bilo pozitivno. Zadovoljan sam i drago mi je što sam osvojio ove bodove. Bilo je veoma zabavno sve do tog poslednjeg stinta. Nisam očekivao da će tempo toliko opasti, ali dobro je što sam i pored toga uspeo da osvojim bodove'', izjavio je Tsunoda.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Vule said:

i posle onog pit stopa sam odmah rekao da pobeđuje, zapravo posebno nakon te greške tima, baš kumu kažem, rek'o gledaj sad tempo kad popizdi i krene da gazi.

Upravo sam to i pominjao - crta trkackog ludila i zelje za pobedom, kada krece da grize kao pitbull :) . Sto me je kod njega odusevljavalo (i u tragovima podsetilo na Sennu) jos pre par godina kada se prvi put pojavio u karavanu kao najmladji F1 vozac ikada. I dok je jos uvek bio du*e-glava, sa (opravdanim) nadimkom Crashtappen, ali potencijal koji je imao je bio evidentan samo ako uspe da "prelezi" decije bubice i dokopa se dobrog tima. Sto zadnje 2 godine u punoj meri pokazuje.

 

On topic, komentar kada je izasao iza Leclerca je bio "Beautiful, fuckin' beautiful" :D :

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema jos uvek klipa za USA trku - ali evo poslednjeg :) , od pre neki dan.

 

Red Bull i InterpretoBendoMeter na 0:50 :D , za Checovih 10 duzina.

I Ferrari, kako su osvojili 2. i 3. mesto u Singapuru...

"I hacked into our strategy computers and flushed out all the plans for the weekend. So they were left with no plans for the race." :lol:

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA promenila odluku, Alonso zadržao sedmo mesto sa VN SAD

 

alonso_us_gp_2022_q.jpg.webp

 

Alpine je uložio protest koji je urodio plodom.


Tokom trke u Ostinu Fernando Alonso imao je incident sa Lanceom Strollom posle čega je njegov bolid bio oštećen. Španac je uspeo da završi trku ali je Haas rešio uložio protest jer je Alpinovovom bolidu falilo par delova pa je tako dvostruki šampion dobio kaznu od 30 sekundi i izgubio svoje mesto u bodovima.

Tim iz Enstona se žalio na ovu odluku a FIA je opet u razmatranje uzela ovaj slučaj i zaključila da Fernandu Alonsu vrati bodove. Sudije su dodale da Alpin nije mogao ništa da uradi povodom ovog slučaja u toku trke. Takođe, američki tim nije podneo svoj prostest na vreme i to u roku od 30 minuta već je to učinio sat vremena kasnije. Tako je Španac povratio svoje sedmo mesto i šest poena, Sebastian Vettel prebačen je na osmu, Kevin Magnussen na devetu i Yuki Tsunoda na desetu poziciju.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...