Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Japan 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 HONDA JAPANESE GRAND PRIX 2022

Lokacija: Suzuka Circuit, Mie, Japan

Datum: 7.-9. oktobar 2022.

 

Petak 07.10.2022.

Prvi trening: 05:00 -06:00

Drugi trening: 08:00 – 09:30

Subota 08.10.2022.

Treći trening: 05:00 – 06:00

Kvalifikacije: 08:00 – 09:00

Nedelja 09.10.2022.

Trka: 07:00

 

VN-Japana-e1579431302439.png.webp

 

Broj krugova:       53

Dužina staze:       5.807 km

Dužina trke:         307.471 km

Broj trka:              35

Prva trka:             1976.

Najviše pobeda:  Michael Schumacher - 6

                            McLaren - 9

 

Suzuka, japanska staza koja je tradicionalno ili poslednja ili na samom začelju u kalednaru F1. Mnoge titule su odlučene na ovoj stazi. Od 35 trka koliko je odvoženo na ovoj stazi 12 godina su vidjene direktne borbe za titulu šampiona.

 

suzuka-panorama.jpeg.webp

 

Prve trke F1 u Japanu održane su davne 1976. i 1977. godine. a poprište im je bilo Fuji Speedway. Medjutim Japan je izgubio GP trke, sve do 1987. godine kada se vratio u šampionat sa novom stazom Suzuka. Tokiom 20 godina održavanja trka F1 na Suzuki, staza je izgradila reputaciju jedne od najzahtevnijih staza u kalendaru. 2007. godine Japanski GP se vratio na Fuji Speedway. Ali pomak na Fudži bio je kratkog veka, jer su se vozile samo dve trke (2007. i 2008.) da bi se 2009. ponovo vratila Suzuka.

 

800px-Suzuka_Circuit_2006-300x217.jpg.webp 800px-2012_Japanese_GP_opening_lap-300x217.jpg.webp

 

Japanski GP trebao je da nastavi da se održava podjednako na obe staze, koje su u posedu dve najveće japanske kompanije automobila, Honde i Toyote. Bilo je špekulacija da bi obe staze trebale biti domaćini F1 2009. godine. Toyota je najavila da više nije zainteresovana za trke F1 na Fuji Speedwayu posle 2010. godine, a kao glavni razlog navedena je globalna ekonomska kriza.

 

alonso_japanese_gp_2007_crash-300x191.jpeg.webp japanese_gp_2019_start-300x191.jpeg

 

Udaljena oko 80 km od Nagoje, stazu je dizajnirao holandski arhitekta John Hugenholtz, a staza je bila u posedu Honde, koja ju je koristila kao test stazu. Na svojoj prvoj trci u F1 Suzuka je bila mesto gde se titula odlučivala izmedju Nigela Mansela i Nelsona Piquea 1987. godine. Mansel je svoj Williams – Hondu slupao u kvalifikacijama i nije mogao da startuje u trci što je ostavilo otvorena vrata Piqueu da osvoji titulu svetskog šampiona.

 

Ayrton Senna i Alain Prost senna_prost_japanese-gp_1990-300x191.jpeg.webp

 

Trka je kasnije u više navrata bila poslednja runda šampionata, pa se na njoj često odlučivalo o tituli šampiona sveta. Ljudi najviše pamde udese Senne i Prosta kojima su se odlučivali šampioni 1989. 1990., kao i dueli Michaela Schumachera i Mike Hakinena krajem prethodnog milenijuma.

 

kobayashi_japanese_gp_2012.jpeg.webp

Kamui Kobayashi je za sada jedini vozač iz Japana koji se peo na pobedničko postolje (2012.) u svojoj domovini


Nažalost, ova staza će u modernoj istoriji ostati upamćena i po tragičnom udesu Julesa Bianchija koji je na trci 2014. po kišnom vremenu izleteo sa staze i udario u kamion koji je uklanjao Sauber koji je prethodno izleteo na istom mestu. Bianchi je nakon više meseci provedenih u komi, preminuo pošto su njegove povrede glave bile previše ozbiljne.

 

Japan_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Evo ti tvojih uvek zeljenih "tricky conditions" ;) ... Za ovaj vikend predvidjeno je i testiranje novih Pirelli pneumatika za 2023.

 

Kišno vreme očekuje nas u Japanu, jedna DRS zona, satnica i prenos

 

VN_Japana_Suzuka_Najava.jpg.webp

 

Posle tri godine pauze karavan stiže na Suzuku.


Zbog pandemije korona virusa Formula 1 je 2019. poslednji put bila u Japanu a sada se vozači i timovi posle tri godine pauze vraćaju na ovu čuvenu stazu. Inače ovo je Hondina staza koja je za ovu trku pa do kraja sezone pojačala odnos sa Red Bullom, zbog čega će njen logo opet biti vidljiv a pritom će i Max Verstappen imati šanse da dođe do nove titule.

Ipak, izgleda da ni ovaj vikend neće biti lak, jer se za prvi dan sprema kiša koja može dosta uticati na plan i program. Naime, vozači i timovi moćiće samo da na prvom treningu rade na podešavanju bolida, dok će druga sesija trakati čak 90 minuta a vozači i na njoj će se testirati Pirrelijevi pneumatici za 2023.

 

Japan_Vreme_Petak.jpg.webp

 

Što se tiče subote, tu nas očekuju mnogo bolji uslovi sa sunčanim intervalima i sa maksimalnom temperaturom oko 25 stepeni.

 

Japan_Vreme_Subota.jpg.webp

 

Za nedelju prognozira se kiša i to tokom celog dana.

 

Japan_Vreme_Nedelja.jpg.webp

 

Pirrelli je za ovu čuvenu osmicu, pored pneumatika za testiranje za narednu godinu spremio najtvrđe komponente iz ovogodišnje ponude. Ovoga puta C1 imaće oznaku tvrde, C2 medijum i C3 meke gume. Inače, Suzuka je poznata kao staza koja baš ne štedi pneumatike, pa pored stresa i opterećenja koja doživljavaju maskimalne cifre ona ujedno je abrazivna i pruža dosta prianjanja.

 

Pirelli_Japan.jpg.webp

 

Ovoga puta FIA je za VN Japana spremila smo jednu DRS zonu. Ona će se nalaziti na startno-ciljnom pravcu, odnosno počeće na 100 metara pre startno-ciljne linije a detekcija za nju uzimaće se 40 metara pre 15 krivine.

 

Japan_Staza_2022.jpg.webp

 

VN Japana se zbog vremenske razlike za naše uslove vozi u ranim jutranjim časovima. To znači da će naši ljubitelji morati da dobro naviju budilnike jer u petak prvi trening zakazan za 05h a drugi počinje od 08h. Za subotu, treći trening takođe kreće od 05h a kvalifikacije su na programu od 08h. Trka je na rasporedu u nedelju od 07h.

 

Untitled.png.e025485dd50f7531d8cad28b32018b6e.png (591×589)

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

E vala ne ustajem u 7 da gledam

Sreća pa će dete da me probudi u 7 svakako, tako da ću da gledam hteo ne hteo :D A za kvalifikacije ću čak i kafu da stignem da spremim!

 

Obožavam ovu stazu, kako da gledam, tako i da vozim (na igricama naravno), jedva čekam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening

Vožen po kiši. Pola treninga na plavim kišnim gumama a druga polovina na zelenim gumama za promenljivo vreme iako je bilo dosta vode na stazi. U suštini ko je najviše rizikovao on je imao i najbolje vreme.

Feczz7hWIAUYcwL.jpeg

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Dva vodeća tima na prva 4 mesta ostali sekundu iza, realnost ove godine.  Razlika izmedju prve dvojice minimalna 0,010 sek. šteta za Leklera zbog pol pozicije. Moglo je da dodje do incidenta izmedju Maxa i Norisa ali sva sreća nije,mada ostalo je da sudije odluče o tome postoji i mogućnost kažnjavanja Maxa .  Ocon najbolji od ostalih,Alpin je imao dobre kvalifikacije 

FeiAofoXgAAQUnt.jpeg

Feh2W5KXEAE2Ezj.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao bi Max da dobije kaznu za ono, ozbiljno biiip je moglo da ispadne, mada mislim da ce proci sa nekom kaznom u licenci i novcano sem ako nece da iole zacine pitanje resavanja titule na ovoj trci sto je vrlo izvesno da ce se sutra i resiti tj da ce Max osvojiti titulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko drugi bi bio kaznjen ali nije ni bitno ionako ta kazna ne bi nista promenila sem sto bi mozda odlozila osvajanje titule za neku drugu trku, bilo bi dobro da sutra padne kisa i trka bude zanimljivija

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen na pol poziciji u Japanu ispred oba Ferrarija

 

Za razliku od jučerašnjeg kišnog dana, vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su slični onima kao na trećem treningu. Tako je temperatura staze bila 28 a vazduha 20 stepeni a imali smo prisustvo i vetra.

 

Vozači Williamsa i AlphaTaurija prvi su izašli na stazu na startu prvog dela ali to nije bio slučaj za Charlesa Leclerca na čijem bolidu se radili mehaničari. Yuki Tsunoda imao je prilike da među prvima odradi krug na svojoj domaćoj Suzuki i tako je u ranoj fazi izbio na sam vrh - 1m31.631s. Odmah posle njega na stazu se pojavili i skoro svi ostali vozači, zbog čega je nastala gužva ali to nije smetalo Maxu Verstappenu da ostvari najbolje vreme od 1m30.224s ispred Carlosa Sainza (+0.112s) i Charlesa Leclerca (+0.178s). Do polovini Q1 čak 17 vozača je zabeležilo merene krugove dok su samo George Russell i Lewis Hamilton bili jedini koji su kvalifikacije započeli na medijum pneumaticima i tako su zauzimali 16. i 19. mesto. Pored vozača Mercedesa u opasnoj zoni nalazili su se i Kevin Magnussen, Sebastian Vettel i Nicholas Latifi. Zbog toga srebrne strele su u samom finišu prvog dela morale opet na stazu a ovoga puta sa mekim pneumaticima i tako uspeli da pobegnu sa dna tabele. Vodeća petorka je u završnici imala privilegiju da ostane u garažama, dok su ostali morali da overe prolaz u Q2, a to na kraju nije pošlo za rukom Alexanderu Albonu, Pierru Gaslyu, Kevinu Magnussenu, Lancu Strollu i Nicholasu Latifiju.

 

Drugi deo kvalifikacija otvorili su vozači Ferrarija a na čelo je ovoga puta izašao Carlos Sainz sa krugom od 1m30.444s dok je Charles Leclerc bio odmah iza sa 42 hiljaditinke zaostatka. Odmah zatim pojavili su se i svi ostali vozači a Max Verstappen iskoristio je priliku da dođe do vodeće pozicije - 1m30.346s. Tako su posle prve runde merenih krugova u opasnoj zoni nalazili Lando Norris, Sebastian Vettel, Guanyu Zhou, Mick Schumacher i Yuki Tsunoda, koji se kao i Pierre Gasly žalio na probleme sa kočnicama. Posle odrađenog servisa u garažama i uzimanja novih guma vozači su se vratili na stazu, svi osim vodeće trojke koji su činili Max Verstappen, Carlos Sainz i Charles Leclerc. Tako je Sergio Perez uspeo da u završnici u Q2 zabeležio najbolji krug od 1m29.925s dok plasman u Q3 nisu obezbedili Daniel Ricciardo, Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda, Gunyu Zhou i Mick Schumacher.

 

Odmah na početku trećeg dela svi osim Sebastiana Vettela su krenuli sa krugovima, pa posle prvih merenih vremena Max Verstappen našao na čelu sa učinkom od 1m29.304s i tako bio ispred Charlesa Leclerca, Carlosa Sainza, Sergia Pereza, Fernanda Alonsa, George Russella, Lewisa Hamiltona, Estebana Ocona i Sebastiana Vettela koji je poslednji izašao na stazu. Jedan incident imali su Max Verstappen i Lando Norris kada je vozač McLarena bio u punoj brzini u momentima kada se Holanđanin zagrevao za brzi krug i zaneo zadnji kraj pa je tako mladi Britanac morao da ode van staze. Sudije su primetile ovaj incident i najavile da će ga odmah ispitati posle kvalifikacija. U samom finišu niko od vozača nije uspeo da pobedi vreme koje je postavio ranije Max Verstappen, čak ni on sam i tako je pol pozicija otišla u ruke ovog Holanđanina. Charles Leclerc bio je drugi sa samo 10 hiljaditinki zaostatka, Carlos Sainz bio je odmah iza (+0.057s) dok je četvrto mesto pripalo Sergiu Perezu. Peti je bio Estban Ocon ispred Lewisa Hamiltona, Fernanda Alonsa, Georgea Russella, Sebastiana Vettela i Landa Norrisa.

 

VN_Japana_Suzuka_Kvalifikacije_Rezultati

 

Vozači Ferrarija očekuju zabavnu trku i nepredvidivo vreme na trci

 

leclerc_japanese_gp_q.jpg.webp

 

Leclerc i Sainz su imali minimalni zaostatak za Verstappenom u kvalifikacijama.
''Krug nije jednostavan ovde pošto često ume da se desi da sve ono što pronađete u prvom sektoru izgubite u trećem pošto se gume pregreju. Pokušao sam da pronađem neki balans u poslednjem krugu, ali su gume popustile na kraju i bilo je jako blizu. U samom vrhu smo i pokušaćemo da odvezemo dobru trku. Imamo jako malo podataka o trkačkom tempu i to uvek predstavlja izazov, ali je osećaj u bolidu dobar. Moramo da sačekamo da vidimo i kakvo će vreme biti pošto je moguće da će biti i kiše tokom trke. Verujem da će biti zabavno'', izjavio je Leclerc.

 

''Moj krug je bio čist sve do poslednje krivine kada su mi zadnji točkovi proklizali na izlasku iz krivine. Mislim da sam potrošio previše gume do tog trenutka. Šteta je kada završite pola desetinke od pol-pozicije. Uvek mislite da možete da pronađete još desetinku i nadam se da ću do kraja sezone uspeti da neko navrati pronađem to vreme i izbijem ispred Maxa i Charlesa. Vreme će sutra sigurno igrati ulogu. takođe imamo sveže meke gume ako nam zatrebaju i svakako mislim da smo u dobroj poziciji da se borimo protiv Maxa sutra'', rekao je Sainz.

 

Verstappen: Kvalifikacije na ovoj stazi su poseban doživljaj

 

verstappen_japanese_gp_q.jpg.webp

 

Holanđanin će sutra imati priliku da obezbedi svoju drugu titulu u karijeri.
''Bilo je neverovatno ponovo voziti ovde. Posebno kada ste sa malo goriva u rezervoaru u kvalifikacijama. Ovi bolidi prosto živnu u prvom sektoru. Srećan sam naravno što sam na pol-poziciji, ali mi je posebno drago što smo opet na ovoj stazi. U poslednjem krugu mi je otpao deo poda i zato verovatno nisam mogao da popravim vreme. Ipak, prvi krug je bio dovoljan. Biće zanimljivo sutra zbog vremena. Pratićemo situaciju, ali mislim da imamo dobar bolid i jedva čekam trku'', izjavio je Verstappen.

 

Gasly: Kočnice su bile mrtve u poslednjem pokušaju

 

gasly_japanese_gp_q.jpg.webp

 

Francuz je realno imao tempo za Q2, ali ga je problem sa prednjom levom kočnicom sprečio da popravi vreme.
''Disk prednje leve kočnice nam se izlizao i potpuno smo izgubili performanse na kočenjima. Svaki put sam blokirao prednje točkove u poslednjem pokušaju. Šteta je jer smo posle prvog bili na devetom mestu i šteta je što nismo imali priliku da vozimo kvalitetan krug. Svakako smo imali brzinu za Q2, teško bi bilo proći u Q3. Kiša bi sutra svakako donela više prilika nego što ih inače imamo po suvom, ali svakako nas čeka dosta posla pred trku'', izjavio je Gasly.

 

Norris: Nisam uspevao da vozim konstantno dobre krugove

 

norris_japanese_gp_q.jpg.webp

 

Britanac je neočekivano prošao u Q3, ali ističe da nije bio preterano zadovoljan.
''Nije bilo lako i nisam se osećao baš najbolje u bolidu. Mislim da ni ja sam nisam bio na nivou na kom sam bio juče. Moram reći da sam bio pomalo iznenađen svojim drugim krugom u Q2, koji mi je omogućio plasman u Q3. Bio sam zadovoljan u nekim trenucima, ali je bilo teško biti konstantan u svakom krugu. U Q3 sam se dosta mučio. Kvalifikacije se nisu završile baš dobro, ali mislim da ne bi bilo razlike da je sve bilo ok. Nadam se sličnom vremenu kao u Singpuru jer bi u tom slučaju mogle da nam se otvore neke prilike'', izjavio je Norris.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovoj sikani u koju se nekako ipak uspesno vratio :D - Senna i Prost su 1989. ratovali za titulu, u najboljim sezonama F1 u njenoj istoriji...

A sada gledas ovog sponzorima isforsiranog indijanca...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj start je pokazao kako će uvek biti izmedju Maxa i Leklera. Lekler bolje startuje ima prednost i unutrašnju stranu onda ga Max odradi bez problema i to spolja po kiši

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svakako nisu mogli da zamene mesta, spoljna strana je ovde i određena kao prednost, zato je P1. A uzgred, najčešće po mokrom je idealna putanja klizavija jer je uglačana od utisnute gume, tako da je sve što se desilo očekivano, sem da je još veća razlika u startu, onda bi P2 auto petekao sasvim P1, ali razlika je bila mala i to se nije desilo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E serem ti se u F1!

Kao babe neke. Toliko jako kiša pada, da se članovi tima šetaju bez kišobrana ili kape.

Baš su postali seka-perse.

Moto GP je za ovo šampionat za medalju.

 

MOTAJ KABLOVE, IDEMO NA DRUGI VAŠAR!

 

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cirkus obican, eto zasto se ne treba buditi kad su trke rano ujutro, po svemu sudeci trke nece ni biti cudi me da su ih uopste i pustili da startuju

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto ti tvojih "tricky conditions" :stuart:. Sto je najgore, probudih se jutros bez obzira na trku :D. Mada sam ocekivao i formalnu promociju MaGZo (sto kazu u onim LillipopMan klipovima :)) u dvostrukog sampiona. 

Stvarno je smejurija u sta su pretvorili formulu, s obzirom u kakvim su nebezbednijim bolidima, u mnogo gorim vremenskim uslovima, ranije piloti vozili. Pa neke od najcuvenijih trka i krugova koje su simbol F1 - vozene su upravo po kisi. Treba pokazati vestinu i u tim uslovima.

Nazalost, komotno mogu da preimenuju prvenstvo u "Sampionat F1 po suvom". Po mogucstvu samo na ovim novokomponovanim ulicnim stazama. 

Nema od ovoga nista, eventualno mozda puste nesto cisto reda radi, kao na Spa Francorchamps prosle godine. Zao mi je jedino ovih bezgranicno nasmejanih i simpaticnih Japanaca u publici, koji su jedva docekali svoju trku posle 3 godine. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...