Jump to content
FAS Goran
nebojsa zvezdara

Fiat Tipo Sedan 1.0 Turbo 100 KS LIFE

Recommended Posts

29 minutes ago, nebojsa zvezdara said:

Ono malopre bila štamparska greška, popodne danas, povratak sa posla:

- coolant u 9. minutu

- oil u 11. minutu:P

 

 

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tvrdim da kad se taj trocilindraš pakta prema gear shifter u, može neverovatno malu potrošnju da napravi. Čist dokaz je , koji sam postavio negde, je kad sam se vozio po Vojvodini po tom šifteru, prosek 3.6-3.8l.

Послато са 2203129G помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina druže, ja evo što ga vozim mesec i po, prešao 1.650 km, do sada redovne rute BG-PA-BG i po BG, maltene nisam prešao 2.000 o/min, nemam gde;  čak i na onoj obilaznici za PA gde sam počeo da teram rano ujutru 130+ km/h, što traje par minuta, obrtaji su na 3.000 :lol:...kao dizelaša da vozim....sada mi je tek jasno zašto je ovaj naš motor uparen sa petostepenim menjačem (za razliku od prethodnog Tipa atmosferca gde je bio odličan i idealan šestostepeni menjač)......

 

btw...na 1.000 pređenih km mi je trip A (do sada nerestovan) bio 6.1 l/100 km po boardu, sada na 1.650 km pređenih je takođe 6.1 l/100 km...videćemo dalje, ide zima; atmosferac je bio 6.7 - 6.8 - 6.9 l/100km, doduše, na većem uzorku od 20.000+ pređenih km....

 

 

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad izadje iz razrade, pa krenes da vrtis kosacicu :D .

Gledajuci po SpritMonitoru (korisnici unose potrosnju po cepu), generalno za sve verzije 1.4 FIRE Tipa, prosecna potrosnja je skoro kao kod tebe na bivsem autu. Odnosno 6.95 l.

T3 FireFly trenutno ima naravno manje uzoraka, a za kombinovanu potrosnju korisnici po cepu kazu 6.8 l.

Naravno, sve je to rastegljivo i zavisi od uslova voznje, prosecne brzine, ali generalno poprilicno pouzdano bar iz mog iskustva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, mali update posle druge pregurane hiljadarke.....osnovne trip funkcije....

 

Generalno, i dalje ultra zadovoljan,,,,

 

P.S. Danas popodne, od kuce na Zvezdari do Kališa, standardno Bulevar-Kraljice Marije-Džordža Vašingtona-Cara Dušana, nazad istom rutom, izmedju 2 i 3 popodne, 12 km ukupno tamo i nazad, na odredištu se zadržah jedan minut, nisam ni gasio kola, ludnica gužva, ali baš nenormalno:  prosek 11 km/h, preko sat vremena vožnje, board je dogurao do 10l/100km....

20221206_135453.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za braću (daj Bože i sestre) forumaše/forumašice:

 

Turbo benzinac sa inter cooler-om (vazdušnim hladnjakom) komprimovanog, vrelog do 200C, vazduha sa kompresora na usis u cilindre:

 

šta se dešava, ili, šta može da se desi, sa temperaturom vazduha u motornom prostoru ispod haube, npr. leti na 40-50C spoljnje temperature, u dužem režimu stani-kreni (granica od par sati, grad od pola sata-sat)?

 

U dužem stani-kreni režimu vožnje nema pojačane prirodne ventilacije ispod motornog prostora (kao pri vožnji na otvorenom).......

 

Hvala unapred...........

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Pitanje za braću (daj Bože i sestre) forumaše/forumašice:

 

Turbo benzinac sa inter cooler-om (vazdušnim hladnjakom) komprimovanog, vrelog do 200C, vazduha sa kompresora na usis u cilindre:

 

šta se dešava, ili, šta može da se desi, sa temperaturom vazduha u motornom prostoru ispod haube, npr. leti na 40-50C spoljnje temperature, u dužem režimu stani-kreni (granica od par sati, grad od pola sata-sat)?

 

U dužem stani-kreni režimu vožnje nema pojačane prirodne ventilacije ispod motornog prostora (kao pri vožnji na otvorenom).......

 

Hvala unapred...........

 

Brineš bez razloga. Veruj mi. Znao sam ja sa turbašem (bezincem) biti u zastoju na granici i više od dva sata po najvećem suncu u avgustu i "ništa". Sve radi kao švajcarski sat :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinci se greju daleko vise od dizelasa. Na udaru je, zbog visoke temperature izduva, najvise izduvni deo turbine, osovina Wastegate ventila. Na nekim ranijim verzijama IHI turbina su cak znala da pucaju kucista u tom izduvnom delu. 

Ali kao sto postovane kolege vec rekose - nista o cemu bi trebao da brines u normalnoj eksploataciji i koriscenju (prezvakano ovde vec ko zna koliko puta) . A tek na novom autu da ne pricam.

3 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Turbo benzinac sa inter cooler-om (vazdušnim hladnjakom)

Zar FireFly nemaju integrisan Intercooler hladjen vodom (a ne izdvojen napred i hladjen vazduhom)?

I T3 i T4 varijante? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima....suštinski ne brinem svakako, ali kao "neiskusni seljak" za turbo benzinca, pomalo razmišljam i o ovome....

 

Za vid hladjenja komprimovanog vazduha u ovoj FireFly konfiguraciji, moja je pretpostavka da je u pitanju vazdušno hlađenje,,,nemam pojma, možda je i vodeno, tj.  verujem da Ivan zna da je u pitanju vodeno hlađenje...utoliko bolje... 

 

Pozdrav....

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Za vid hladjenja komprimovanog vazduha u ovoj FireFly konfiguraciji, moja je pretpostavka da je u pitanju vazdušno hlađenje,,,nemam pojma, možda je i vodeno

Ako je vazdusno hladjenje u pitanju, sa turba ces imati crevo ka izdvojenom hladnjaku (klasicni IC), a sa njega na usis... Na MultiAir je npr. IC iza glavnog hladnjaka, na JTD je bio sa vozacke strane u usisu ispod fara, itd.

A FireFly, koliko znam, nema klasicni Intercooler, vec su ga zvali Heater Exchange. Integrisan na sam blok i hladjen vodom. Malo se razlikuju izvedbe na T3 i T4 verzijama, ali je u sustini ista stvar u pitanju. Setih se da sam ranije pisao, imas opis i detaljne slike u nekom od donjih pasusa:  

 

05-T3.jpg.07e6af0d8ba09503a66c8d75f879d7d2.thumb.jpg.2cd87f16e24fec274f0b515184310d0d.jpg

 

On 3/17/2021 at 11:57 AM, Ivan said:

Npr., ono sto sam video - u 500X je T3 motorizacija takodje na 190 Nm (u verziji sa 120 KS). Tako da mi deluje da su verziju na Tipu samo softverski "zavrnuli" za tih 20 KS, posto takodje ima tih 190 Njutna. Verujem namerno distanciranje za start ponude, uz pomenuti petobrzinac.

Ono sto odlikuje FireFly je upravo modularnost i solidan broj novih tehnologija. Baza je 333 ccm, provrt 70 x 86.5 mm (long stroke) varijacije na T3 idu od 100-120 KS, a na T4 150-180 KS. Blok i glava su aluminijumski, sredisnji razmak izmedju cilindara je samo 77 mm, tako da je T3 tezak 93 kg. Kompresioni odnos je 10.5 : 1. Verzije T4 trenutno idu do 180 KS i 285 Njutna, sto znaci da je izvuceno 136 KS/l zapremine. Ispod je verzija T3 u Tipu, o kojoj pricamo:

 

 35884134_1679769018739492_1796058750847549440_o.thumb.jpg.e485d822ea90c95c81437bf5205da467.jpg 35970865_1679769065406154_5230165926141231104_o.thumb.jpg.940fb4eed52ef3d15c39c957cc309c18.jpg 35925244_1679769265406134_7902450713211437056_o.thumb.jpg.33424d1d3cd35cc9a6a7baefa265d499.jpg 35949065_1679769048739489_3808336304383459328_o.thumb.jpg.4badb0c74b1fa42a619b2c341f32203f.jpg

 

35923012_1679769085406152_2121273996623216640_o.thumb.jpg.afb2e9719ab1ca1c46dae3a6adc7b3f5.jpg 35973639_1679769308739463_3742044210019172352_o.thumb.jpg.4aa2508c66cb5a62cf6344a5330b3f62.jpg 35850827_1679769578739436_1881951164690333696_o.thumb.jpg.33b0a48e74ec5d1969884b204e22367b.jpg

  

MultiAir varijabilni sistem usisa je 3. generacije, sa nekoliko modova rada. Na visim obrtajima implementirano je kasno zatvaranje usisnih ventila, koje redukuje kompresiju sa 10.5 na 9:1. Na manjim obrtajima se koristi kompletan opseg i ranije otvaranje, sto dovodi do bolje termodinamicke efikasnosti i smanjenja potrosnje goriva. Starije generacije MultiAir su, npr. u poredjenju sa T-Jet imale oko 15% i veci obrtni i za toliko manju potrosnju.

 

21-1.thumb.jpg.f5971650f87c62b9f5f6bdf8fdf0a99f.jpg 35870708_1679769748739419_7015428215833362432_o.thumb.jpg.a52938b5935f94e680a22a19ccf42af5.jpg

 

Ubrizgavanje je direktno, preko injektora sa 6 rupa, navodno pod pritiskom od 200 Bar.

 

35829013_1679769648739429_3339703965926293504_o.thumb.jpg.43c357b99d8669396f30d9ee655b655c.jpg

 

Turbo je mono scroll, za ovako mali motor naravno sa manjim i laganijim krilcima, sto omogucava da se lakse zavrti za bolju responzivnost na malim obrtajima. Westgate ventil je elektromehanicki:

 

07-T3.thumb.jpg.37b373cf3d990df68328fb704cac902d.jpg

 

Ono sto je meni interesantno je na samom motoru "integrisani" intercooler hladjen vodom (naravno u delu usisa iza turba), mada ga oni zovu "heater exchange". Kod mene je na prethodnom MultiAir naravno IC, klasicno za 1368 ccm, izdvojen iza hladnjaka motora.

Levo je verzija na T3, identican princip koristi T4 samo je malo drugacije realizovan (desno):

 

05-T3.thumb.jpg.1fcbeeb7f6a8762336b25096adc6e343.jpg 06-T4.thumb.jpg.415842a8b0515c3d9def6797f9b1a0e5.jpg

 

Evo i oba motora uzivo, u prvom planu je T3:

 

2019-05-22-motoressote.thumb.jpg.4b9a407823c92722f5a89071b4ddd0a1.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, uzeću cvikere, zagledaću, pogledaću, javljam ako išta razaberem.....ali, ovo kako si Ti posložio i apsolvirao - to je to, pa nema tu sumnje, ja imam integrisani hladnjak u kojem se komprimovani vazduh hladi vodom (koja hladi i cilindre)...

 

Hvala puno, oznojih se brate........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze da se desi na V6 4.0 koji ima prirodne otvore za ventilaciju. Na 1.0 nece sigurno, ne brini :D 

Secam se pre koju godinu da sam video nekog Aston Martina kako se pregrejao na granici od stajanja u leru posto ima samo vazdusno hladjenje. Ali 1.0 turbaka nikad ne videh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Post o update Uconnect uredjaja prebacen je u Opstu temu o unapredjenjima i iskustvima sa Uconnect.

Posto ce tamo biti vidljiviji vecem broju ljudi i samim tim korisniji (nego ovde u predstavljanjima vozila clanova):

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav,...update na predjenih 3.000 km posle 3 meseca.

 

Sve funkcioniše besprekorno, a i bilo bi nenormalno da nešto ne valja na baš novom autu...

 

Do sada samo redovne, svakodnevne ture BG-Pančevo i po BG;  nisam za ova 3 meseca imao priliku, kao ni potrebu, da ga poteram negde dalje van grada.

Ne da je udoban, nego ludilo...

A i zareži mali kada zatreba...

20230111_054219.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.

 

Proverio jutros ulje, četvrti put:  na 0 posle salona, na 1000, 2000 i sada na 3000 km. To mi se "uvati" jednom mesečno.

 

Pozitivno iznenađen, nivo ne mrda uopšte, malo iznad polovine kao i kod prve kontrole posle salona;  malo promenilo boju, od svetlo žute do svetlo braon jutros.

 

Uvek isti uslovi provere - parkiran na istom mestu, provera na hladno, tj. nevožen od prethodnog dana.

 

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Štrokav je, ni ne perem ga zimi, to je neko moje lično staro iskustvo - najbolja zaštita preko zime za lak jeste štroka od redovne gradske upotrebe, ne diram ništa do marta-aprila; posle crevo ispred kuće, lagano, samo voda, ništa hemija, meka krpa za poliranje i udri svake subote uz pivce i muziku...unutra blago vlažna krpa za brisanje, ništa hemija, usisavanje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I onda se parkiras negde gde je usko parking mesto i lepo izadjes jedva iz kola, pokupis svu tu prljavstinu koja deluje kao smirgla i izgrebes auto...
O uticaju soli da ne pricamo...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Lufti said:

I onda se parkiras negde gde je usko parking mesto i lepo izadjes jedva iz kola, pokupis svu tu prljavstinu koja deluje kao smirgla i izgrebes auto...

Moje iskustvo je da stroka odbija one koji se provlace, zenske tasne, udarace vratima, itd... :D

On 1/31/2023 at 10:49 AM, nebojsa zvezdara said:

tj. ništa novo što forumaši već neznaju ili nisu već videli

Ne racunamo dok se to ne vidi uzivo ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...