Jump to content
FAS Goran
nebojsa zvezdara

Fiat Tipo Sedan 1.0 Turbo 100 KS LIFE

Recommended Posts

8 hours ago, Ivan said:

Da budemo posteni, ima posla. Ne znam kakav je prilaz kod Tipa, ali vrlo verovatno da su morali da skidaju branike, buse se rupe u njima i napred i nazad. Pozadi je lakse jer se napon uzima sa rikverc svetla, centrala se stavlja u gepek, a kablovi sonde provlace kroz proboj kuda verovatno ide izlaz i za kablove maglenki.

Napred mozda malo visle posla, uzimanje napona sa kontakta koji se vodi na prekidac, pa sa njega na centralu, provlacenje kabliranja kroz proboj u pozarnom zidu kod A stuba... Pa farbanje sondi.

Nista to nije tesko, ali uzme vremena. Stvar je u tome sto radni sat kod ovlascenih nije jeftin, tako da mi je to (vremenski) najopravdanije u celoj prici.

To je to, s tim sto skidaju i tockove i napred i nazad da bi posao oko skidanja branika bio laksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakva su Vam iskustva sa Lane Control?

 

Ja sam to samo probao par puta, rano ujutru na onoj obilaznici za Pancevo, nigde nikoga, spustio sam ga za svaki slucaj na 80 km/h i krenuo da menjam traku lagano....mogu da kazem da je reakcija na volanu bas jaka pri vracanju vozila (podesio sam i brzinu odziva i intenzitet odziva na srednje)...

Probao sam i foru sa rukama skinutim sa volana, kola lagano "beže" i vracanje u liniju je bilo samo tako, ali je osecaj, za mene, bio neprijatan (upalio se i signal i slika da vratim ruke na volan).

 

Aktivira se na 60 km/h, tako je kod mene fabricki setovano.

 

Inace, cim upalim auto, deaktiviram prvo Lane Control pa onda i SS.

 

Mislim, nemam pojma, da moze da bude to i zajebana stvar, ne dao Bog neke situacije da mora trenutno, refleksno maltene, da se "beži" levo ili desno sa kolima uz aktivan Lane Control.

 

Rece mi taksista neki dan da se njegov kolega zakucao u odbojnik pored puta zbog Lane Control.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skinuo sliku sa prednjim senzorima na sedanu sa turskog fiat sajta (tamo oglasavaju i sedana)...ne vidim razliku u odnosu na moje senzore....

 

btw, zadnji senzori mi se ne cuju iz gepeka vec iz zone srednjeg stuba, odmah iza mog levog uveta

17.jpg

20221111_140649.jpg

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prvoj slici su originalni senzori koji se ugradjuju sa zadnje strane branika u drzace koji su na braniku i spojebi su sa multimedijom i na multimediji pokazuje daljinu i sa koje srrane je prepreka.
A tvoji se ugradjuju sa spoljne strane, nisu povezani sa multimedijom, imaju samo zvucnic koji se cuje tamo gde je instaliran, ne čuju se i ne vide se na ekranu multimedije :(

Послато са SM-A505FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, brate jovancha....slazem se, ali nisam pricao o "originalnosti" senzora.

Naime, rekavsi da ne vidim razliku mislio sam na fizicki izgled, spoljasnju vizualizaciju, to izgleda potpuno jednako, bez ikakve razlike, barem za moje oko...pa rekoh kako rekoh.

Znam da su senzori ugradjeni u Tofasu preko modula vezani za BC i da su sistemska periferija, cuju se preko zvucnika, postoji grafika na displeju, utisava se muzika na Uconnect-u kada okidaju...

Moji su senzori izolovani sistemi...

Sto se tice strane sa koje se ugradjuju - i kod mene je ugradnja isla sa unutranje strane branika i prednjih i zadnjih.........moji su branici imali fabricki sa unutrasnje strane oznacene polozaje za senzore (tako ih podizvodjac-subvendor pravi za fabriku, nevezano za to da li ce fabrika ugraditi senzore u fazi sklapanja vozila, ili ce biti naknadno ugradjeni kod dilera), tako da su rupe busili na stolu na skinutim branicima bas na tim unapred predvidjenim i oznacenim pozicijama, kako na prednjim, tako i na zadnjim branicima....

 

Prednji se cuju super, zadnji takodje, bolje ih je imati, nego nemati...

 

Veliki pozdrav od Nebojse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako vozač bez multimedie pri pištanju senzora nije u stanju da tokom manevra proceni odakle ga opasnost vreba, ni da povećanjem frekvencije pištanja shvati da mu je prepreka sve bliža, tada ... mislim da je bezbednije da ide peške :)  Ili da izadje iz kola i guranjem obavi taj opasni manevar :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites




Naime, rekavsi da ne vidim razliku mislio sam na fizicki izgled, spoljasnju vizualizaciju, to izgleda potpuno jednako, bez ikakve razlike, barem za moje oko...pa rekoh kako rekoh.
Sto se tice strane sa koje se ugradjuju - i kod mene je ugradnja isla sa unutranje strane branika i prednjih i zadnjih.

Fizicki se razlikuju, ne mnogo, ali se razlikuju. Pogledaj originalne senzore uzivo na bilo kom autu i onda pogledaj svoje i videces razliku (imam ih i ja na Tipu mozes da vidis i mojoj temi).
Ne mogu da garantujem za tvoje, ali se moji naknadno ugrađeni u ovlascenom ubacuju sa spoljne strane, to sam siguran (a i ranije sam ih ugradjivao u skodu). Originalni se ubacuju sa zadnje strane i imaju plastiku na braniku koja ih drzi.


Послато са SM-A505FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala jovancha. To je to, razumemo se....

Zadovoljan sam, to je bio moj izbor, auto me koštao dodatnih 500 evra.

Uživajmo u vožnji, parkirajmo lepo, bez žurbe, bezbednost i odgovornost nas vozača i pešaka je na prvom mestu.

Pozdrav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima...

 

Zadovoljan, prezadovoljan..

 

Malo dodatno o senzorima koje sam naknadno ugradio u AK Kompresor, pisao sam o tome nedavno...

 

Iskustvo je super, bolje ih je imati nego nemati (i na prethodnom Tipu sam imao zadnje senzore, 3 komada).

Sada ih imam 4 pozadi i 4 napred.

 

Zadnji se cuju odlicno, jer zvuk zadnjih uopste ne dolazi iz gepeka vec dolazi iz levog srednjeg stuba iz zone gde pojas izlazi, odmah iza moje glave, prakticno odmah iza levog uveta;  nemam predstavu gde su tačno ugradili buzer, zagledao sam detaljno, nista ja tu ne vidim da su dirali, ali zvuk bas konkretno dolazi odatle (izgleda da su veliki majstori, htedoh reći da imam, do sada neukaljano, poverenje u ovlašćeni AK Kompresor servis u kojem je glavni električar prošao specijalističku obuku).

 

Prednji su cak i preglasni, zvuk dolazi iz zone ispod volana sa leve strane (tu je i prekidač za prednje senzore).

U voznji mi je prekidac za prednje senzore iskljucen i cim prilazim poziciji za parkiranje ukljucujem prekidac, nikakva frka.

 

Kada manevrisem pri parkiranju napred-nazad sasvim lepo razlikujem zvuk prednjih i zadnjih (ne samo da su prednji glasniji, vec je i zvuk drugaciji, tj. prednji su piskaviji, kao neki "visokotonci").

 

Modul prednjih senzora je nakacen na Fuse Box u motornom prostoru, nema nikakvu vezu sa aku, vec je ožičen dalje ka unutrasnjosti kabine...Pretpostavljam da u Fuse Boxu vec postoji slobodna rezervna i napojena ("živa") pozicija (baš npr. za parking senzore jer je Fiat to tako i predvideo, samo neće da ih ugradjuje u fabrici od janura ove godine) i da su mi odatle napojili preko tog slobodnog osigurača modul za prednje senzore.

 

Dodatno, evo da postavim i sliku opsteg izgleda motornog prostora i dve slike aku (tip i obloga).

 

Pozdrav svima...

 

 

zvuk_prednjih_senzora.jpg

modul_ka_unutrasnjem_prostoru.jpg

modul_na_fuse_boxu.jpg

module_itself.jpg

aku_oblozen.jpg

aku.jpg

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogli su bar tu centralu prednjih senzora da umuvaju na neko zasticenije mesto (a i da ne smeta ako se otvara kutija sa osiguracima). Uspravno uz akumulator ili nesto slicno... Tu je i poprilicno na udaru vlage, pogotovo ako se pere puskama. Nisu dzaba Fuse box fabricki zatvorili u kutiju.

Kada se ugradjuje preko buzzera, obicno za prednje ide u levi A stub, a za zadnje buzzer ide u desni C stub. Upravo da bi se napravila dijagonala, a i centrala zadnjih se nalazila u zadnjem desnom delu gepeka pa je odatle najkrace ozicenje za izvedbu buzzera. 

A sad me asociralo, "Cenmax" je turska firma, secam se da me je drugar cimao da mu nesto pojurim kod njih kada sam bio u Istanbulu.

"Inci" akumulatori su takodje domaci komponentas, "Mako" farovi pod "Magneti"-jem, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Ivan said:

Kada se ugradjuje preko buzzera, obicno za prednje ide u levi A stub, a za zadnje buzzer ide u desni C stub. Upravo da bi se napravila dijagonala, a i centrala zadnjih se nalazila u zadnjem desnom delu gepeka pa je odatle najkrace ozicenje za izvedbu buzzera. 

Izgleda da kod moje ugradnje nije tako....buzzer prednjih je levo ispod volana iza plastike u koju je ugrađen prekidač, dok je buzzer zadnjih u levom srednjem stubu, tu negde u prostoru gde pojas izlazi iz stuba.

Pretpostavljam da je, zbog kraćeg ožićenja, centrala zadnjih senzora u levom delu gepeka u vezi sa zadnjim levim rikverc svetlom (tu i postoji revizioni otvor u oblozi gepeka za levi svetlosni sistem)...

 

Inače, nikada dosad nisam prao motorni prostor puškom, niti ću...

 

Pozzz...

Edited by nebojsa zvezdara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kakvo crno pranje motornog prostora, apsolutno se slazem sa tobom, nikada mi nije bilo na kraj pameti.

Mislio sam na puskiranje spolja, kada voda pod pritiskom zna da pronadje put. Imas i ljudi koji odnapred puskiraju pod haubu... A te centrale senozra su sa sve konektorima vecinom predvidjene za ugradnju u kabini, a samo sonde idu napolje. Pogotovo jeftinije varijante.

Bez zaje*ancije, kod Stila je pre 15 godina kada smo ga kupovali, "must have" deo bio poklopac akumulatora i osiguracke kutije, uz "legendarni" D4 konektor... Ne daj Boze da tu nije bilo poklopca pogotovo zimi - cuveno "bip bip bip", a moguce posledice Engine Fault, pa onda ASR, ABS, ESP greske, Car Security Failure i sto jada :D .

 

Ne znam koja im je logika bila da zadnji buzzer dovlace cak u vozacki B stub. Moglo je da se podigne odmah tu uz C stub, pogotovo ako je centrala u gepeku. A signal sa rikverca ne mora da bude samo sa rikverc svetla, to je ona najprostija DIY varijanta. Fabricki, sam Body Comp okida signal za aktivaciju istih, npr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Ivan said:

Ne znam koja im je logika bila da zadnji buzzer dovlace cak u vozacki B stub. Moglo je da se podigne odmah tu uz C stub, pogotovo ako je centrala u gepeku. A signal sa rikverca ne mora da bude samo sa rikverc svetla, to je ona najprostija DIY varijanta. Fabricki, sam Body Comp okida signal za aktivaciju istih, npr.

Slažem se...

 

Hvala u svakom slučaju, stvarno, volim da učim uvek od drugih, boljih od sebe...

 

Idemo dalje, uživamo u dobrim, sigurnim mašinama,...za mene, starog Fijatovca, ovaj Life paket je san snova,...

 

Volim brate Fiat, srećan sam i ustvari ja volim da vozim novi Fiat;  zamisli, brate, da me Fiat časti sa besplatnom novom mašinom zbog lojalnosti:P

 

fiat Srbija, da li me čujete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D Može Stelvio, makar i Demo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Stelvio???

Ti si prikriveni alfista, priznaj sebi lepo...

Salim se ja malo, ne zameri...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/19/2022 at 4:49 PM, Ivan said:

Ne daj Boze da tu nije bilo poklopca pogotovo zimi - cuveno "bip bip bip"

He, he, he, sad si me podsetio na jednu dobru zimu sa Stilo, sitan neki suv sneg bio, pa navejalo pod haubu... a ja koliko se sećam neki od tih poklopaca nisam lepo namestio... bilo je nekih jeb-ada ne sećam se sad ni tačno šta ali me kao kroz maglu podseti na taj sneg po motoru... ne znam ni ja kako je navejalo, dal zbog moje nepostojeće maske, ili nešto je sa haubom bilo, al mislim da je išao negde na sušenje u garažu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nismo dzaba mi vlasnici pricali jos pre 15 godina, da je taj plasticni pokopac bio jedan od vitalnih delova na Stilu :D. Osim releja, osiguraca, elektronike, ispod je bio i cuveni D4 konektor, cvoriste za sve zivo. A to je bio prvi Fiatov model zestoko napucan najnovijom verzijom elektronike cak i u serijskoj opremi.

Prica o update mapa na Uconnect prebacena je u odgovarajucu temu - bice korisnije i vidljivije vecem broju ljudi za tehnicka iskustva:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79540-fiat-nuova-tipo-uconnect-iskustva-unapređenja/&do=findComment&comment=1665005

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites



Kada manevrisem pri parkiranju napred-nazad sasvim lepo razlikujem zvuk prednjih i zadnjih (ne samo da su prednji glasniji, vec je i zvuk drugaciji, tj. prednji su piskaviji, kao neki "visokotonci")




https://vm.tiktok.com/ZMFH8MjWy/



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo to zavisi od spoljne temperature i kuda vozis. Ja sam ranije radio u Staroj Pazovi, firma uz autoput i bukvalno sam u 3.minutu od sedanja u kola vec u 6oj brzini.

Tu je trebalo realno 5-7min da se dostigne radna temperatura kako god bilo napolju.

 

A desi mi se kada je hladno napolju i idem do mojih sto je 9km voznje u npr 4.brzini 50-60 da ne dostigne 70 stepeni za celu voznju.

 

Takodje utice i grejanje, pogotovu na dizelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Osnovna (prosta) shema ozicenja za parking senzore, prednje i zadnje....

1500242077939_parallel-parking-wiring-diagram-dppk1-square.jpg

Ove prednje si mogao isto tako povezati na rikverc svetlo (poznajuci fiat idu kablovi od osiguraca kod vozaca pa ispod praga vozacevih i onih iza vrata kroz gepek) i da imas fabricko ponasanje, kad ubacis u rikverc rade i prednji i zadnji. 
 

Mada bi istovremeno pistali i jedni i drugi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki su ranije (bar je kod mene tako) prednji+zadnji senzori mogli da se pale automatski pri ubacivanju u rikverc. Plus da se pale/gase na dodatno dugme na konzoli (koje verzija samo sa zadnjim senzorima nije imala).

Tj. automatsko paljenje, kao i gasenje/paljenje po zelji na dugme (upravo zbog tih dodatnih prednjih).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Zapažanje - normalna radna temperatura se postiže (dostiže):

- coolant u petnaestom minutu

- oil u sedamnaestom minutu

Popodne danas, povratak sa posla:

- coolant u 7. minutu

- oil u 9. minutu:P

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...