Jump to content
FAS Goran
nebojsa zvezdara

Fiat Tipo Sedan 1.0 Turbo 100 KS LIFE

Recommended Posts

Pisah vec i na temi o cenama goriva. Sa ukupnim prosekom potrosnje po cepu sa bivsim 1.9 dizelom i sadasnjim 1.4 140 KS benzincem (ista klasa, slicna tezina i uslovi voznje), a sa ovim cenama goriva - apsurd je da je mesecima unazad cak i voznja na benzin jeftinija (uz ocekivano jeftiniju registraciju, odrzavanje, veliki i mali servis,...).

Sto je naopako, jer cena dizela mnogo vise utice na masu drugih stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krenula je ekološko / ekonomska hajka na dizelaše. Kod nas i u EU. Sve će manje imati rezona voziti na dizel. Ostaje dobra autonomija, i uživanje u obrtnom momentu.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

I sto se autonomije tice (pogotovo na otvorenom putu), moderne benzinjare su se itekako priblizile.

Apropo obrtnog, evo npr. Fiat iz malog T4 1.3 izvlaci opusteno skoro 300 Njutna. Pre malo jace od 10 godina, 305 Njutna je imao 1.9 16v MultiJet od 150 KS.

Druga strane medalje je da bi to sve postigli - gube na jednostavnosti koju su ranije imali i koja im je bila veliki plus (dok se u startu racunalo na znatno vecu potrosnju)... Tako da i oni postaju sve komplikovaniji i skuplji - direktno ubrizgavanje pod visokim pritiscima, sistemi varijabilnog usisa vazduha (Fiat se opredelio za elektro-hidraulicni MultiAir), turbine/interkuleri/plivajuci zamajci vec ohoho unazad, elektricno kontrolisani Wastegate, itd... I na kraju, slag na torti - i sa benzincima krece problematika ekologije, u vidu GPF filtera... Tako da se izbor sve vise svodi na stvar ukusa, dok su performanse, potrosnja i odrzavanje, u konacnoj sumi vrlo, vrlo slicni. Dok nas prisilno ne prebace na neku elektriku :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/6/2022 at 10:01 AM, nebojsa zvezdara said:

nisam trazio nikakav deo vezan za povredjivanje

Zašto kolega? Nisi kriv, mirna ti je duša, a osiguranje to svakako pokrije!? Mislim imao sam udes na istom tom putu, smer ka Pančevu, totalna, ja sam bio na zadnjem sedištu...

 

Da se pridružim čestitkama!

Pa da se Bože zdravlja viđamo usput, od marta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrosnja, jutros rano, ruta od kuce do posla, Zvezdara Cvetko - Pancevo juzna industrijska zona...

 

Uslovi:  nov motor, ukupna kilometraza 220 km, suvo, bez vetra, sam u kolima, bez klime, nisam presao stotku, benzin NIS 95.

 

Popodne postavljam potrosnju u povratku...

20221012_060610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/10/2022 at 3:33 PM, Ivan said:

Apropo obrtnog, evo npr. Fiat iz malog T4 1.3 izvlaci opusteno skoro 300 Njutna.

Ako ne grešim, to je bilo "nekada" Ivane  i samo u najjačoj verziji T4, ali, ja mislim odavno u FCA gami nema nešto slično. 

Uostalom, danas i nema T4 ( bar ne da ja znam ). Ili grešim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svojevremeno sam na Skoda forumu citao o tuningu TSI motora, dizanju snage i obrtnog momenta za oko 20%. Kakva je situacija sa fiatovim turbo benzincima?

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/5/2022 at 7:40 AM, nebojsa zvezdara said:

Kolege,

 

Da se i ja zapljunem,...juce sam preuzeo novog sedana u AK Kompresor, full oprema (identicna kao u Tipo Cross-u), pa da vidimo...

 

BTW, ovo mi je drugi Tipo Sedan, prvi je bio 2020. godiste i vozio sam ga samo dve godine, ali avaj,...ludak me letos u junu punom brzinom upucao otpozadi, pa kako me je gurnuo u desnu stranu pocepao me uzduz i sa moje leve strane i celu je unistio, zadnji levi tocak ugurao prema napred jedno tridesetak centimetara, uvukao se levi stub, krenuo krov,.....ja sam stajao na semaforu na Pancevackom putu, pola sest ujutru, ludilo, totalna steta,...ja Bogu hvala nepovredjen, Bog i limuzina me sacuvali, odradili levi bocni air bagovi i air bag za glavu, moje sediste od trzaja puklo i palo na zadnje sediste (srecom sam bio sam u kolima) i ...eto, na najgori sam se moguci nacin uverio u bezbednost Tipa...naplatio sam stetu i prodao auto.

 

Nas_novi_Fiat_Tipo_ispred_salona_4Okt22_(1).thumb.jpg.c1e8c9baa0fe5b5e6e8c7822d7988748.jpg Nas_novi_Fiat_Tipo_ispred_salona_4Okt22_(2).thumb.jpg.a06733d75834b1b26819f5ce5ab9e78b.jpg

 

Pozdrav svima,

Nebojsa

 

Čestitke - sa zakašnjenjem !

 

Nego, nije mi nešto (bezbednosno) jasno, kako se to desilo - da ti pri udesu na prethodnom Tipu "pukne sedište"? 

To ne bi smelo da se dešava, osim pri nekim ekstremnim brzinama ( u odnosu na one na kojima NCAP testira ), a ako si prošai bez ozbiljnijih povreda, deluje da brzina pri udesu ipak nije bila veća od one na NCAP-u.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

To ne bi smelo da se dešava, osim pri nekim ekstremnim brzinama ( u odnosu na one na kojima NCAP testira ), a ako si prošai bez ozbiljnijih povreda, deluje da brzina pri udesu ipak nije bila veća od one na NCAP-u.

Da li na testovima ima udarac od pozadi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, na NCAP imaš i posebno testiranje prednjih sedišta pri udaru od pozadi. Sad, "iz glave" ne znam pri kojoj brzini.

Ali, ovakav "lom" sedišta je jako opasan. Kako za onoga ko sedi u tom sedištu, tako i za onoga iza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad si mene zainteresovao, na sajtu NCAP-a u sekciji ''Rear impact'' (ne za Tipo nego inače) nema crash testa auta od pozadi, već se samo sedišta i nasloni testiraju na sankama pri manjoj brzini.. Ako sam razumeo testira se uticaj na vrat naslona i uzglavlja pri manjim brzinmaa (na slici stoji neka brzina 16-24kmh ako je to to, nigde ne piše koliko), tako da se nigde i ne razmatra  šta se desi ako neko udari u auto od pozadi sa 50-60kmh...  Da li bi se sedište polomilo i na drugim vozilima pri jačem udaru nemam predstavu, nisam toliko u temi... Da li je lom sedišta u nekom trenutku (nakon delovanja sile tela) amortizovao udar, nije ni to nemoguće... Ovde je faktički popustio mehanizam za obaranje sedišta? 

 

image.thumb.png.6db9336ab41fa45d79a1d98ba8d36a12.png 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, nebojsa zvezdara said:

Potrosnja, jutros rano, ruta od kuce do posla, Zvezdara Cvetko - Pancevo juzna industrijska zona...

 

Uslovi:  nov motor, ukupna kilometraza 220 km, suvo, bez vetra, sam u kolima, bez klime, nisam presao stotku, benzin NIS 95.

 

Popodne postavljam potrosnju u povratku...

20221012_060610.jpg

Popodne, povratak sa posla, ista ruta, isti uslovi izuzev guzve naravno;  zaboravih da napomenem i da SS redovno iskljucujem cim upalim auto...

 

 

20221012_144220.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mani se kratkih relacija i lazljivog boarda ;) .

Tek ce ti iole veci uzorak kilometraze (barem par hiljada km) i merenje po cepu, uz prosecnu brzinu, dati neku realnu sliku potrosnje. Takodje i koliko board laze i koliko procentualno mozes da se oslonis na njega. Kao i za sve ostalo - na velikom uzorku, bilo kakva odstupanja minimalno uticu na konacan rezultat.

Pored svoje "papirne" knjizice za odrzavanje i potrosnju, online koristim i pomenuti SpritMonitor. Napravis nalog i cepas :) . Em pratis svoju realnu potrosnju po cepu (kilometraza i litri, a ne board), sa svim detaljima u logu. Em svojim doprinosom pomazes i drugima zainteresovanim za taj model/motorizaciju, kreiranjem realne statistike: https://www.spritmonitor.de/

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nebojsa zvezdara said:

Popodne, povratak sa posla, ista ruta, isti uslovi izuzev guzve naravno;  zaboravih da napomenem i da SS redovno iskljucujem cim upalim auto...

 

 

20221012_144220.jpg

Ako te mrzi da pišeš i pratiš u pisanoj formi, najlakše da sebi na telefonu instaliraš neku aplikaciju za praćenje troškova oko vozila ( a tu imaš i praćenje stvarne potrošnje ). 
Naravno, takva statistika ( koja daje realan prikaz svega – pod uslovom da redovno unosiš sve troškove ) može kasnije i da ti malo pokvari korisničko raspoloženje, jer te onemogućava da lažeš samog sebe ( po raznim troškovnim pitanjima oko vozila ).
Ali, ako to zaista želiš – znaćeš golu istinu, pa i precizno koliko troši u litrama ( i/ili koliko to po 1 km košta gorivo, koliko te košta održavanje, koliko “ostalo” … ).

 

Ja npr. koristim aplikaciju Simply Auto. Hranim je podacima, hranim ... :) A ona mi samo izbacuje crne statistike :) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane, i moron, hvala...ovo je inicijalno, pocetak pocetaka, bez pretenzija, htedoh da podelim prve dane, prve utiske, posebno sto mi je ruta kuca-posao-kuca svakodnevna i jedina redovna ruta...ostalo je manje redovno;  eh, Bogu hvala, tu je i leto, BG-Kotor-BG,...o svemu o tom-potom.

Ne da sam zadovoljan, ne pricam samo o potrosnji, nego prezadovoljan...

Veliki pozdrav...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realno, nisam bas toliko neiskusan sa 42 godine vozackog staza, moja redovna svakodnevna tura kuca-posao PA-kuca je, po bordu (slicno je bilo i na atmsofercu) 4.8+6.3=11.1, podeljeno sa 2 = 5.55___neka board laze 10% to je 5.55x1.1= 6.105

Znaci, u zavisnosti od trenutnih detaljnijih uslova, vrelina sa klimom, ludacke guzve, moje raspolozenje/ili ne da ga na zaobilaznici garim dva-tri puta nedeljno 155-160 km/h, itd, itd, itd,....moja redovna svakodnevna kuca-posao-kuca ruta je izmedju 6 i 7 l/100 km stvarne potrosnje...

 

Grad ce biti, znam, stvarnih 8-8.5, kao i na atmosfercu...

 

BG-Kotor-BG ce biti, kao i na atmosfercu, stvarnih 5.6-5.7 l/100 km.

 

To je to, realno, summa summarum, zadovoljan sam, bolje sigurno ne moze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja sam se tih aplikacija za praćenje potrošnje davno ratosiljao. Tri puta sam merio pun rezervoar po čepu i bord je lagao par 2-3 decilitra.
Sad kad god negde idem, u glavi mi je da troši do 7 litara a na kraju putovanja ili potrošenog rezervoara se uvek ispostavi da je niže od toga i ja zadovoljan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih, da se ukratko dotaknem postsales-a:

 

- nema vise hard kopija, uputstva za upotrebu i servis se skidaju sa Mopara;  na redovan servis u garanciji (4 godine) se ne nosi knjizica, sve se vodi u sistemu, elektronski;  znaci, posle isteka garancije, ko se odluci za servisiranje van dilerske mreze, nece postojati overena evidencija koja itekako moze da posluzi, ako nizasta drugo onda za prodaju vozila jednog dana

- diler mi je na predaji vozila odmah rekao da se update mapa radi kod njih u servisu (sigurno naplacuju, nisam pitao koliko); isao sam na Mopar na kojem je besplatan update prve 4 godine, prc, prc..... 'ladno ne prepoznaje moj VIN - znaci, sistemski deal, da bih morao da odem kod dilera i platim update; inace, moze i preko TomTom-a, ali i oni svakako naplacuju update (jeftinija varijanta je 1 godina/4 update-a, skuplja varijanta je single update)

- za senzore svi vec znamo, od pocetka ove godine ne ugradjuju ih fabricki, moze ugradnja i prednjih i zadnjih kod dilera, pa kako ko voli

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oko senzora, nije diler kriv što ih je fabrika (sa pozivom na krizu čipova) ukinula iz spisa standardne opreme, a mislim da je za kupce velika stvar što je diler u tim vanrednim uslovima ( čim je saznao za tu promenu ) odmah poručio ( tada još uvek dostupno ) "brdo" kompleta parking senzora ( kao rezervnih delova ).

 

Jeste to bilo jako nezgodno za kupce ( nevoljna promena konfiguracije ), a i skuplje, pa na neki način i lošije ( nego da su došli sezori na vozilu, iz fabrike ), ali, da diler nije odigrao kako je odigrao, ne bi danas bilo ni te naknadne ugradnje senzora za one koji to žele.

 

Tako ja to vidim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...