Ivan 17448 Posted October 10, 2022 Pisah vec i na temi o cenama goriva. Sa ukupnim prosekom potrosnje po cepu sa bivsim 1.9 dizelom i sadasnjim 1.4 140 KS benzincem (ista klasa, slicna tezina i uslovi voznje), a sa ovim cenama goriva - apsurd je da je mesecima unazad cak i voznja na benzin jeftinija (uz ocekivano jeftiniju registraciju, odrzavanje, veliki i mali servis,...). Sto je naopako, jer cena dizela mnogo vise utice na masu drugih stvari. 3 Reacher Gilt, Loon123 and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted October 10, 2022 Krenula je ekološko / ekonomska hajka na dizelaše. Kod nas i u EU. Sve će manje imati rezona voziti na dizel. Ostaje dobra autonomija, i uživanje u obrtnom momentu.Sent from my SM-A536B using Tapatalk 2 Loon123 and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted October 10, 2022 I sto se autonomije tice (pogotovo na otvorenom putu), moderne benzinjare su se itekako priblizile. Apropo obrtnog, evo npr. Fiat iz malog T4 1.3 izvlaci opusteno skoro 300 Njutna. Pre malo jace od 10 godina, 305 Njutna je imao 1.9 16v MultiJet od 150 KS. Druga strane medalje je da bi to sve postigli - gube na jednostavnosti koju su ranije imali i koja im je bila veliki plus (dok se u startu racunalo na znatno vecu potrosnju)... Tako da i oni postaju sve komplikovaniji i skuplji - direktno ubrizgavanje pod visokim pritiscima, sistemi varijabilnog usisa vazduha (Fiat se opredelio za elektro-hidraulicni MultiAir), turbine/interkuleri/plivajuci zamajci vec ohoho unazad, elektricno kontrolisani Wastegate, itd... I na kraju, slag na torti - i sa benzincima krece problematika ekologije, u vidu GPF filtera... Tako da se izbor sve vise svodi na stvar ukusa, dok su performanse, potrosnja i odrzavanje, u konacnoj sumi vrlo, vrlo slicni. Dok nas prisilno ne prebace na neku elektriku . 2 sokratbg and Reacher Gilt reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5823 Posted October 10, 2022 On 10/6/2022 at 10:01 AM, nebojsa zvezdara said: nisam trazio nikakav deo vezan za povredjivanje Zašto kolega? Nisi kriv, mirna ti je duša, a osiguranje to svakako pokrije!? Mislim imao sam udes na istom tom putu, smer ka Pančevu, totalna, ja sam bio na zadnjem sedištu... Da se pridružim čestitkama! Pa da se Bože zdravlja viđamo usput, od marta! 1 nebojsa zvezdara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 Potrosnja, jutros rano, ruta od kuce do posla, Zvezdara Cvetko - Pancevo juzna industrijska zona... Uslovi: nov motor, ukupna kilometraza 220 km, suvo, bez vetra, sam u kolima, bez klime, nisam presao stotku, benzin NIS 95. Popodne postavljam potrosnju u povratku... 2 jovancha and djole81ar reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 12, 2022 Verujem da Vam je i sa 1.4 bila slična potrošnja pri ovim uslovima vožnje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 Sustinski da...nikada nisam imao 4.8 vec 4.9, ali to je to, nema razlike... Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 12, 2022 On 10/10/2022 at 3:33 PM, Ivan said: Apropo obrtnog, evo npr. Fiat iz malog T4 1.3 izvlaci opusteno skoro 300 Njutna. Ako ne grešim, to je bilo "nekada" Ivane i samo u najjačoj verziji T4, ali, ja mislim odavno u FCA gami nema nešto slično. Uostalom, danas i nema T4 ( bar ne da ja znam ). Ili grešim ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10531 Posted October 12, 2022 Svojevremeno sam na Skoda forumu citao o tuningu TSI motora, dizanju snage i obrtnog momenta za oko 20%. Kakva je situacija sa fiatovim turbo benzincima?Sent from my SM-A536B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 12, 2022 On 10/5/2022 at 7:40 AM, nebojsa zvezdara said: Kolege, Da se i ja zapljunem,...juce sam preuzeo novog sedana u AK Kompresor, full oprema (identicna kao u Tipo Cross-u), pa da vidimo... BTW, ovo mi je drugi Tipo Sedan, prvi je bio 2020. godiste i vozio sam ga samo dve godine, ali avaj,...ludak me letos u junu punom brzinom upucao otpozadi, pa kako me je gurnuo u desnu stranu pocepao me uzduz i sa moje leve strane i celu je unistio, zadnji levi tocak ugurao prema napred jedno tridesetak centimetara, uvukao se levi stub, krenuo krov,.....ja sam stajao na semaforu na Pancevackom putu, pola sest ujutru, ludilo, totalna steta,...ja Bogu hvala nepovredjen, Bog i limuzina me sacuvali, odradili levi bocni air bagovi i air bag za glavu, moje sediste od trzaja puklo i palo na zadnje sediste (srecom sam bio sam u kolima) i ...eto, na najgori sam se moguci nacin uverio u bezbednost Tipa...naplatio sam stetu i prodao auto. Pozdrav svima, Nebojsa Čestitke - sa zakašnjenjem ! Nego, nije mi nešto (bezbednosno) jasno, kako se to desilo - da ti pri udesu na prethodnom Tipu "pukne sedište"? To ne bi smelo da se dešava, osim pri nekim ekstremnim brzinama ( u odnosu na one na kojima NCAP testira ), a ako si prošai bez ozbiljnijih povreda, deluje da brzina pri udesu ipak nije bila veća od one na NCAP-u. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 Nemam pojma brate,...evo kako je zavrsilo moje sediste... 1 1 horvat and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6451 Posted October 12, 2022 Hm, ovo bi bilo dosta nezgodno za nekog iza ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 12, 2022 1 hour ago, moron said: To ne bi smelo da se dešava, osim pri nekim ekstremnim brzinama ( u odnosu na one na kojima NCAP testira ), a ako si prošai bez ozbiljnijih povreda, deluje da brzina pri udesu ipak nije bila veća od one na NCAP-u. Da li na testovima ima udarac od pozadi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 12, 2022 Da, na NCAP imaš i posebno testiranje prednjih sedišta pri udaru od pozadi. Sad, "iz glave" ne znam pri kojoj brzini. Ali, ovakav "lom" sedišta je jako opasan. Kako za onoga ko sedi u tom sedištu, tako i za onoga iza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 12, 2022 Sad si mene zainteresovao, na sajtu NCAP-a u sekciji ''Rear impact'' (ne za Tipo nego inače) nema crash testa auta od pozadi, već se samo sedišta i nasloni testiraju na sankama pri manjoj brzini.. Ako sam razumeo testira se uticaj na vrat naslona i uzglavlja pri manjim brzinmaa (na slici stoji neka brzina 16-24kmh ako je to to, nigde ne piše koliko), tako da se nigde i ne razmatra šta se desi ako neko udari u auto od pozadi sa 50-60kmh... Da li bi se sedište polomilo i na drugim vozilima pri jačem udaru nemam predstavu, nisam toliko u temi... Da li je lom sedišta u nekom trenutku (nakon delovanja sile tela) amortizovao udar, nije ni to nemoguće... Ovde je faktički popustio mehanizam za obaranje sedišta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 8 hours ago, nebojsa zvezdara said: Potrosnja, jutros rano, ruta od kuce do posla, Zvezdara Cvetko - Pancevo juzna industrijska zona... Uslovi: nov motor, ukupna kilometraza 220 km, suvo, bez vetra, sam u kolima, bez klime, nisam presao stotku, benzin NIS 95. Popodne postavljam potrosnju u povratku... Popodne, povratak sa posla, ista ruta, isti uslovi izuzev guzve naravno; zaboravih da napomenem i da SS redovno iskljucujem cim upalim auto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17448 Posted October 12, 2022 (edited) Mani se kratkih relacija i lazljivog boarda . Tek ce ti iole veci uzorak kilometraze (barem par hiljada km) i merenje po cepu, uz prosecnu brzinu, dati neku realnu sliku potrosnje. Takodje i koliko board laze i koliko procentualno mozes da se oslonis na njega. Kao i za sve ostalo - na velikom uzorku, bilo kakva odstupanja minimalno uticu na konacan rezultat. Pored svoje "papirne" knjizice za odrzavanje i potrosnju, online koristim i pomenuti SpritMonitor. Napravis nalog i cepas . Em pratis svoju realnu potrosnju po cepu (kilometraza i litri, a ne board), sa svim detaljima u logu. Em svojim doprinosom pomazes i drugima zainteresovanim za taj model/motorizaciju, kreiranjem realne statistike: https://www.spritmonitor.de/ Edited October 12, 2022 by Ivan 1 nebojsa zvezdara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 12, 2022 1 hour ago, nebojsa zvezdara said: Popodne, povratak sa posla, ista ruta, isti uslovi izuzev guzve naravno; zaboravih da napomenem i da SS redovno iskljucujem cim upalim auto... Ako te mrzi da pišeš i pratiš u pisanoj formi, najlakše da sebi na telefonu instaliraš neku aplikaciju za praćenje troškova oko vozila ( a tu imaš i praćenje stvarne potrošnje ). Naravno, takva statistika ( koja daje realan prikaz svega – pod uslovom da redovno unosiš sve troškove ) može kasnije i da ti malo pokvari korisničko raspoloženje, jer te onemogućava da lažeš samog sebe ( po raznim troškovnim pitanjima oko vozila ). Ali, ako to zaista želiš – znaćeš golu istinu, pa i precizno koliko troši u litrama ( i/ili koliko to po 1 km košta gorivo, koliko te košta održavanje, koliko “ostalo” … ). Ja npr. koristim aplikaciju Simply Auto. Hranim je podacima, hranim ... A ona mi samo izbacuje crne statistike 1 2 Dale, nebojsa zvezdara and shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 Ivane, i moron, hvala...ovo je inicijalno, pocetak pocetaka, bez pretenzija, htedoh da podelim prve dane, prve utiske, posebno sto mi je ruta kuca-posao-kuca svakodnevna i jedina redovna ruta...ostalo je manje redovno; eh, Bogu hvala, tu je i leto, BG-Kotor-BG,...o svemu o tom-potom. Ne da sam zadovoljan, ne pricam samo o potrosnji, nego prezadovoljan... Veliki pozdrav... 2 Grafit and moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 12, 2022 Realno, nisam bas toliko neiskusan sa 42 godine vozackog staza, moja redovna svakodnevna tura kuca-posao PA-kuca je, po bordu (slicno je bilo i na atmsofercu) 4.8+6.3=11.1, podeljeno sa 2 = 5.55___neka board laze 10% to je 5.55x1.1= 6.105 Znaci, u zavisnosti od trenutnih detaljnijih uslova, vrelina sa klimom, ludacke guzve, moje raspolozenje/ili ne da ga na zaobilaznici garim dva-tri puta nedeljno 155-160 km/h, itd, itd, itd,....moja redovna svakodnevna kuca-posao-kuca ruta je izmedju 6 i 7 l/100 km stvarne potrosnje... Grad ce biti, znam, stvarnih 8-8.5, kao i na atmosfercu... BG-Kotor-BG ce biti, kao i na atmosfercu, stvarnih 5.6-5.7 l/100 km. To je to, realno, summa summarum, zadovoljan sam, bolje sigurno ne moze 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6884 Posted October 12, 2022 Ma ja sam se tih aplikacija za praćenje potrošnje davno ratosiljao. Tri puta sam merio pun rezervoar po čepu i bord je lagao par 2-3 decilitra.Sad kad god negde idem, u glavi mi je da troši do 7 litara a na kraju putovanja ili potrošenog rezervoara se uvek ispostavi da je niže od toga i ja zadovoljan. 3 1 Dale, Grafit, nebojsa zvezdara and 1 other reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted October 16, 2022 On 10/7/2022 at 9:49 PM, Ivan said: Lepo izgledaju ove nove i tamnije boje kada se auto gleda odnapred, a u kombinaciji sa novim "gornjim" DRL i novim logom Kad smo kod tamnih 1 nebojsa zvezdara reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 20, 2022 Mali update, overall (trip A) potrosnja za predjenih 550 km je 6.2 l/100 km po bordu... Inace, prezadovoljan, zivahan i tih auto, uzivam... Pozdrav svima. 1 knezevic76 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nebojsa zvezdara 269 Posted October 20, 2022 (edited) Zaboravih, da se ukratko dotaknem postsales-a: - nema vise hard kopija, uputstva za upotrebu i servis se skidaju sa Mopara; na redovan servis u garanciji (4 godine) se ne nosi knjizica, sve se vodi u sistemu, elektronski; znaci, posle isteka garancije, ko se odluci za servisiranje van dilerske mreze, nece postojati overena evidencija koja itekako moze da posluzi, ako nizasta drugo onda za prodaju vozila jednog dana - diler mi je na predaji vozila odmah rekao da se update mapa radi kod njih u servisu (sigurno naplacuju, nisam pitao koliko); isao sam na Mopar na kojem je besplatan update prve 4 godine, prc, prc..... 'ladno ne prepoznaje moj VIN - znaci, sistemski deal, da bih morao da odem kod dilera i platim update; inace, moze i preko TomTom-a, ali i oni svakako naplacuju update (jeftinija varijanta je 1 godina/4 update-a, skuplja varijanta je single update) - za senzore svi vec znamo, od pocetka ove godine ne ugradjuju ih fabricki, moze ugradnja i prednjih i zadnjih kod dilera, pa kako ko voli Edited October 20, 2022 by Ivan Ne citiraj prethodni post Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3645 Posted October 20, 2022 To oko senzora, nije diler kriv što ih je fabrika (sa pozivom na krizu čipova) ukinula iz spisa standardne opreme, a mislim da je za kupce velika stvar što je diler u tim vanrednim uslovima ( čim je saznao za tu promenu ) odmah poručio ( tada još uvek dostupno ) "brdo" kompleta parking senzora ( kao rezervnih delova ). Jeste to bilo jako nezgodno za kupce ( nevoljna promena konfiguracije ), a i skuplje, pa na neki način i lošije ( nego da su došli sezori na vozilu, iz fabrike ), ali, da diler nije odigrao kako je odigrao, ne bi danas bilo ni te naknadne ugradnje senzora za one koji to žele. Tako ja to vidim. Quote Share this post Link to post Share on other sites