Jump to content
FAS Goran
mare_kv

Alfa Romeo 147 Q2 Ducati Corse

Recommended Posts

Ima Brembo za 305 diskove. Imas i na kp par oglasa (pratim pa znam).


I gotovo sam siguran da 16" ne moze na 330m disk zbog velicine celjusti

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minutes ago, OMP said:

A zasto bi to radio? alfe koce odlicno sa svimstandardnim kocnicama i apsolutno ne treba nikakvo unapredjenje za svakodnevnu upotrebu, takve modifikacije imaju smisla za stazu i nista vise a da su trebale vece kocnice fabrika bi ih odmah stavila.

 

Bukvalno si obesmislio pojam "tuning".

Niko nista onda ne bi ni šrafio, ni turpijao, čipovao, menjao itd. Fabrika ga tako napravila i dovidjenja.

 

Ne vidim nikakvu manu u tome ako neko hoce da potrosi novac, a da ce se pritom auto se zaustaviti xyz cm, a da ne kazem xyz metara ranije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima ovde cimanja zarad malog dobitka a plus i finansijski nije bas jeftino a  siuguran sam da uvek ima bitnijih stvari koje se mogu uraditi na autu od toga sto ce par metara pre da zakocis sto u normalnim uslovima koriscenja ne igra nikakvu bitnu ulogu.

Ok tuning jasno je sta je to i to povlaci mnogo stvari za sobom i nema granica ali nisam cuo da je neko bio nezadovoljan kako alfe koce sa serijskim kocnicama (sem ako nemas neke krs diskove ili plocice) pa zato kazem da nije potrebno unapredjivanje sem ako bas zelis ali to je stvar hira recimo, a kontam da ljudi tose pare na mnogo gluposti oko auta koje nemaju svrhu nego su eto zelja vlasnika pa u tom smislu i ovo je opravdano ali funkcionalno i ne bas.

Zato je moje prvo pitanje u prethodnom postu bilo zbog cega bi to radio. Volis, imas para i zelis tako, ok tvoja stvari, hoces da ides na stazu isto ok , vozis po gradu, totalno besmisleno ulaganje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod milutina sam se vozio bez i sa brembom... Zatim sam vozio i iza njega kad je stavio brembo... Daleko ozbiljnije koči. E sad, dal je subjektivni osećaj ili šta je, svejedno, stavio sam brembo na spisak todo u nekoj budućnosti. 
Nije to toliko ni tuning koliko je ono voleo bih da imam, ne treba mi, ali bih voleo :) 

Edited by darkman14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakuju cesto Alfisti onaj cetvoroklipni Brembo sa 330mm diskovima. To je kao kad ljudi kupe jaci motor ili cipuju, da bi brze ubrzavali, samo je u kontra stranu :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li uopste ima neki dobitak sem vizuelno vecih diskova i manjeg pregrevanja ako nije prebacio i pumpu koja gura ulje u celjust i/ili drzi pritisak odnosno kako vec to funkcionise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima. Radi se o vecoj kontaktnoj povrsini plocice i diska. Zatim i sama kljesta su cvrsca, robustnija. A i taj princip kljesta sa 4 klipa izgurava klipove sa obe strane, a ova 'plutajuca' u sustini guraju jedan klip i tako ga stezu sa obe strane: 

 

Disc Brake Calipers: Floating Versus Fixed

 

Ne kazem da auto ne moze dobro da koci sa ovim, ali u "all else equal" situacijama, stvarno je osetna razlika sa tim kljestima kakve ima Milutinac (i ja, al fabricki)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nemanja84bg said:

Da li uopste ima neki dobitak sem vizuelno vecih diskova i manjeg pregrevanja ako nije prebacio i pumpu koja gura ulje u celjust i/ili drzi pritisak odnosno kako vec to funkcionise?

Kako da nema dobitka...! 4 klipa spram jednog pa jos ako se proprati pancirnim crevima ozbiljna je razlika u sili osecaju na pedali itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikad nisam shvatio smisao ljudi da tuning nema smisla za svakodnevni auto. Zasto bolje nego fabrika? Pa zasto ne voze svi 1000ccm aute, isto moze da se stigne od tacke A do tacke B, sto neko vozi V8 od 5000ccm... Jedino je stvar da li neko zeli nesto fabricki bolje ili zeli od sporijeg modela da napravi bolje.

 

Sa druge strane ne slazem se da ce sa vecim kocnicama zaustaviti brze u odnosu na neki normalan fabricki sistem ;) Jer u globalu je ogranicenje trakcija od guma. Tako da sem ako nisu unapredjene gume i/ili trap da moze vise trakcije da prenese na kolovoz, verovatno ce zaustavni trag biti slican i sa vecim kocnicama. Barem na prvom kocenju, naravno nekoliko uzastopnih kocenja ce dodatna termalna masa vecih kocnica pomeriti limit pregrevanja, stoji naravno i da nije sve u max kocenju, ima i u tome kako koci na parcijalno stisnutoj pedali. Naravno postoje neki izuzetci ali u globalu su razlike u tehnickim resenjima, ne u velicini. Ne ulazim naravno u pricu oko toga kakav je subjektivan osecaj i da mozda otvara neki vid veceg samopouzdanja da se koci jace sa vecim kocnicama. Prevelike kocnice mogu da stvaraju i probleme, ali da ne idem previse u teoretisanje. 

 

 

 

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/19/2023 at 8:54 PM, mare_kv said:



Kada ce biti neko druzenje kod nas u Kraljevu, ili okolini? :D

Eee, da znaš ti kakvih lepih Alfa Romeo/Fiat druženja je bilo u KV, na Goču sam pravio roštilj na Savinom kolenu, pa je bilo posle nekoliko nedelja Okanik bazen, pa na parkingu Nove hale u Ribnici... Na žalost, nisam više tu, a i došla druga vremena/obaveze... Na Goču je bilo i par ljudi odavde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ja rekao da tuning nema smisla posto je prica krenula odatle, ali u ovom slucaju nema, lepo si dalje napisao a ja nisam hteo da razvodnjavam pricu pa da opet budem ne shvacen u pisanju i da kao nesto hejtujem. To unapredjenje kocnica povlaci i druge stvari, upravo gume koje si pomenuo a pre tog unapredjenja kocnica treba pregledati kompletan trap i srediti sve sto treba da bi se bacio na takvu pricu i opet dolazimo na to da te kocnice po gradu ne znace nista sem sto neko voli da to ima.

Nemojte da poredite cipovanje motora ili neka druga unapredjenja jer to nije isto sa konkretnim primerom zamene kocnica kao ni to da treba svi da voze kola od 1000ccm sad se ide u krajnost. Ova alfa u DC varijati je sama po sebi vec dovoljno odradjena sta treba i nije to bez veze auto kome jos dosta fali da se budzi da bi bila nesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali isto tako nije stvar samo max kocenje nego i parcijalno i prijatnost voznje.

 

Slazem se da ako je glavni cilj da se smanji zaustavni put, vece kocnice nisu resenje niti potreba.

 

 

Nisam ja nikome pojedinacno mislio da hejtuje, nego onako sveobuhvatna misao na tjuning scenu kod nas, odnosno manjak iste. Tako nizak nivo iste je po mom misljenju upravo sto nakon one tuning smajling scene koja je bila jaka pre par godina dosta ljudi je izvuklo neki zakljucak da tuning ne funkcionise jer vrte se stalno neke informacije bez ikakvog konkretnog merila sta je tacno istina. Niko nista ne meri, svi samo "osete" da je bolje. Tako prica o kocnicama je uvek da je kraci zaustavni put na max kocenju i ako neko to ocekuje bice razocaran kad skonta da tu nema napretka i ima drugih brdo primera gde tuning ne daje brzi auto, nego konstantnost.

 

Primer sa mog auta, isto vreme na stazi sa delovima cija je razlika par stotina evra, ali sa jeftinijim delovima, posle nekoliko desetina krugova uspeo sam 1 brzi krug da odvezem i skoro svi ostali krugovi su bili 2-3-5s sporiji. Sa skupljim delovima treci brz krug je vec bilo dovoljno da postavim isti brz krug, a razlike izmedju najsporijeg i najbrzeg kruga su ispod 0.5s. Primeri u tome kako ljudi ne shvataju tuning je i to da neki skuplji delovi isto tako su jednako brzi kao neki jeftiniji, ali kompromisi da se postigne te performanse su manji sa kvalitetnijim delovima. Vazi i za motor, trap, kocnice...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi se raspisaste nacisto, i pored moje vec postojece nedoumice stvorila se jos veca hhahaha :)

Iskreno lomim se, svakako se zamena kocnica prednjih blizi, pa sam mislio da vredi odraditi brembo jer nije neka velika razlika u pitanju. Ali opet to povlaci i 17 felne za zimu i da li je udobno voziti na njima i kakv je osecaj.
Realno, kada su vec radili DC auto u 500kom, trebali su da stave svasta nesto sto je imalo na posebnim verzijama ostalih auta, ali boze moj.

inace @Milutinac kakva je razlika na tvom autu bez bremba i sada sa njim?
Da li vredi ulozene pare, i kakav je sveobuhvatan osecaj?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto yugisa kaze sa kocnicama neces dobiti kraci zaustavni put, ali ces dobiti subjektivni osecaj da auto mnogo bolje grize i delovace ubedljivije.

 

Najvise ces na zaustavnom putu dobiti ako uzmes neke vrhunske gume, npr miselin ps5 ili ps4s.

 

Sa druge strane razumem i zelju da se stave vece celjusti, stavis upgrade koji ostaje na autu za razliku od guma koje ces potrositi, a i veci diskovi kroz lepu i otvorenu felnu izgledaju bas mocno.

Moja dva centa :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je on sto sam pisao sa pocetka, zavisi sta ti zelis, izgled ili perfomansu, izgled dobijas a performansu ne ako npr. imas lose gume ili ti je los trap a opet sa dobrim gumama i trapom ces i sa ovim tvojim kocnicama biti zadovoljniji. Tuning nije samo jedna stvar, povlaci mnogo toga za sobom pa zato cesto i nema granica, styling je vec nesto drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel neko od vas skinuo recimo 284mm standardni disk sistem i stavio recimo brembo 305mm sistem, pa moze da govori da nema nikakvog prakticnog povecanja performansi i da je to samo subjektivni osecaj ili pricate onako kako mislite da bi trebalo biti, jer eto...?

Nisam imao nikakvo povecanje perf. dok nije naleglo, recimo prvih 100km, sve posle toga je osetno, i te kako.
Ono sto mogu da kazem - gde nema gotovo nikakve razlike pre/posle je zaustavljanje na semafor sa tipa 40 na sat ako davim kola kao penzioner...

 

Svaki drugi slucaj, potpuno je drugaciji osecaj. Ono gde potpuno plasticno to mogu i da dokazem je da sam pre bremba video da je upalio hazard lights jedno 3 puta za 5 godina, i to zaista u nekim situacijama...

Sada sam na jednom pravcu, na spustanju od Kamenice prema dole i desno prema tunelu 3 puta upalio, @darkman14 bio iza mene. Nije neki primer, ali nije ni vasa priča da je to subjektivni osećaj.

 

Ps - i pre bremba sam imao dobre kočnice (galfer diskovi i galfer sport pločice), šta bi tek bilo da sam imao neki metelli ili tako nešto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sasvim dobra Alfa sa tim kočnicama ili bez njih

Ja moju (u 1/43) neću dirati…:whistle:

DEEF18DD-B8B5-4C26-A227-7FA593A48EE3.jpeg

F77ADB1D-6E78-48BF-914E-B56B2FBFF00B.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su fabricke kocnice lose i preslabe da zakoce tocak u brzini onda moze biti neke razlike, ali nije vredno to spominjati jer je to redak slucaj kod iole modernijih auta koji imaju makar 100ks recimo.

 

Licno sam probao 320d kao moj sa fabrickim 370mm diskovima, a kod mene su 312 osnovni i subjektivna razlika je mala, a ne verujem da bi i na kocenju bila razlika jer sam jednom imao kriticno kocenje na autoputu i kocnice su imale snage da ukopaju tockove i aktiviraju ABS na 140kmh iako sam imao dobre miselinke.

 

Na vecim brzinama se vidi koliko su diskovi i celjusti adekvatni i da li imaju snage tocak pri velikoj brzini da ukopaju, a onda spada posao na gume.

 

U slucaju da su kocnice na automobilu preslabe i da 50 ili vise kmh ne mogu momentalno da zakoce tocak onda moze doci do skracenja zaustavnog puta.

Ostalo se ogleda pre svega u izdrzljivosti tih diskova.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se neretko pali hazard light :) naravno to se ne desava u normalnim uslovima voznje vec kad bas cepam i jako i kasno kocim sa namerom ali se desilo i vise puta u nekim iznenadnim neplaniranim situacijama.

Ja sam stvarno prezadovoljan svojim kocnicama a i mnogi koji su probali da tu ne bih nista dirao sem sto moram da resim zadnja klesta posto pocela da zezaju.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Fiata je meni zanimljiv odabir komponenti. Poredeci Bravo/Deltu, 1.4 benzinci i 1.6 mjet imaju diskove sa stila 284mm (90-150ks su ti motori), 2.0mjet u bravu ima 284mm disk, kod delte 305mm disk, delta 2.0mjet i 1.9 tt imaju 305mm diskove (163,165,190ks), 1.8tb ima 330mm cetvoroklipne brembo (200ks).
 

Znam ja da fabrika zna sta radi, ali evo sto je na 1.8tb veci disk nego na 1.9tt gde je i obrtni moment veci?!
Da li je zaustavni put na 1.8tb kraci nego na 1.9tt i koliko pri identicnim uslovima?


***disclaimer: mozda sam i omasio koju dimenziju, pisao sam iz glave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Alfe je malo konzistentnije vidis, barem na Giulietti, to znam. 105 i 120 ks motori, nbt dal dizel ili benz - 284mm disk, 150 i 170 ks motori (takodje nbt dal dizel ili benz) - 305mm disk i QV/Veloce 235 i 240 ks - 330mm disk. I svaki od ovih je imao mogucnost doplate za 330mm disk i jedino su uz njega isla 4 klipna kljesta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grande punto ima mnogo ozbiljnije kocnice od brava npr.

 

Sa istim motorom 1.4tjet 120ks punto ima 284/254, a bravo 281/251, a pritom je punto laksi 100 i kusur kg, te za rezultat ima drasticno bolje kocnice.

 

Sto kaze andreja zanimljivo kako su se sopali delovima u fiatu, ili procene da je nesto previse kvalitetno ili predimenzionisano i onda odmah puca usteda.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vagenovac said:

Kao sto yugisa kaze sa kocnicama neces dobiti kraci zaustavni put, ali ces dobiti subjektivni osecaj da auto mnogo bolje grize i delovace ubedljivije.

 

Najvise ces na zaustavnom putu dobiti ako uzmes neke vrhunske gume, npr miselin ps5 ili ps4s.

 

Sa druge strane razumem i zelju da se stave vece celjusti, stavis upgrade koji ostaje na autu za razliku od guma koje ces potrositi, a i veci diskovi kroz lepu i otvorenu felnu izgledaju bas mocno.

Moja dva centa :)  

Pa s obzirom da volim da vozim krivine i to mi je uzivanje mozda ce imati smisla. Inace na autu  su mi Continental PC 6, tako da sto se guma tice mislim da sam pokriven dobro :ermm:
Trap dobar, nema lufta, ne lupa nista sto je bilo na zadnjoj proveri :)

Iskreno, pojurio bih i mozda Galfer sport plocice kada bih to sve radio da bude pun dozivljaj. Al opet reko da se raspitam za detalje kod strucnijih ljudi :D


Fiat i njegove nebuloze stavljanja raznih promera ovamo i onamo, pogotovu za ove spec edicije sto stave sve isto aman, pa promeni i naplati majku muuu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conti PC6 isto vrhunska guma, nema sta.

 

Obozavam i ja krivine, ali je prilicno tesko pregrejati i standardne kocnice u vecini slucajeva na autu od 150 ili vise ks gde su dobro dimenzionisane.

 

Nemoj misliti da te odgovaram od vecih kocnica, nego cisto kad vec idemo u sitna crevca :)

Mozda je nekome seljacki, ali meni bi bio dovoljan razlog da stavim vecu kocnicu i samo da imam one busene/rezane diskove pa sve i da nikakve razlike nema osim vizuelne :D  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...