Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
OMP

Centralna brava

Recommended Posts

Od kako sam kupio auto centralna na vozacevim vratima mi ne radi na daljinac, kupio sam drugu bravu jer su mi svi rekli da je ona crkla medjutim zamenim drugu i opet ne radi, ocigledno da neka struja ne stize do nje, kako, gde, sta traziti i proveriti??? Osiguraci koliko vidim nema odvojeni za levu i ostale brave vec je jedan za celu centralu i jos nesto, probam sam struju dal dobija na dzeku koji ide u samu bravu i lampa ne svetli ni bez ni sa ukljucenim kontaktom, koliko sam ispratio one zice od njega sto idu kroz vrata ne vidim neko ostecenje, uredno su umotane nije nista cackano, e sad sanse da se u snopu prelomile samo te dve zice a da nisu ostale za zvucnike, prozore i retovizore su male, tako da nisam pametan ako neko imao takav problem ili ideju sta da gledam vičite. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP

Centralna brava moze da se otkljuca na 3 nacina. Pretpostavljam da ce biti isti rezultat - ali pored daljinca, da li si probao da li vozacka vrata reaguju na taster iz kabine? I sta se desava kada pokusas kljucem (svuda gde postoji brava)?

Da ne komplikujem sa 5v verzijom, evo ti prvo sema kompletne centralne brave i lokacija komponenti, za verziju sa 3 vrata (slicno je za 5v, ostavicu i to ispod).

 

199004326.thumb.png.3476d0c4955de657564979211c902bda.png 199004327.thumb.png.bc89827e58194562b578df406d6e1a02.png

 

Otkljucavanje/zakljucavanje kontrolise Body Comp (oznacen sa M1). Inputi su mu, kao sto rekoh:

1. signal sa antene daljinske komande (P93);
2. signal sa vozacke brave (N50). On ti je na pinu 29 Body-ja, odnosno pinu 6 na konektoru na vratima (D30), odnosno pinu 2 na samoj vozackoj bravi (N50);

3. masa sa prekidaca u kabini (H90), na pinu 39 Body-ja;

 

Sada dolazimo do glavnog - Body kontrolise motorice za zakljucavanje. Napajanje motrica stize sa pina 19 Body-ja, a imas ih 2 komada. Jedan je za otkljucavanje/zakljucavanje, na semi je oznacen sa B/S i njega kontrolise pin 17 Body-ja. Drugi motoric je za Dead Lock funkciju (nemogucnost otvaranja iznutra u slucaju npr. loma stakla) i taj motoric je oznacen sa DL - njega kontrolise pin 18 Body-ja. Na semi ces vec videti koji su to pinovi na konektoru vrata D30 i samom konektoru vozacke brave N50 (suvozacka ti je N51). 

Osigurac si dobro video da je zajednicki za sva vrata, u pitanju je F77 od 20A.

 

Po nekoj logici, ako daljinsko radi za suvozacka vrata, a signal sa pinova 17 i 19 se deli  - logicno je da je problem u instalaciji, negde od grananja, pa kroz konektor vrata do same brave. Ili u samoj bravi, ali probao si i drugu...

Evo i seme za 5v, trunku komplikovanije ali slicno je:

 

199004324.thumb.png.5542299e36980cc133d1304f9920b1d4.png 199004325.thumb.png.4f44d990337abf4d121f0a3f917d315e.png

 

Kod Brava je recimo jos malo komplikovanije - on ima kontrolnu jedinicu za centralno zakljucavanje, lociranu izmedju Body Compa i samih brava.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne reaguje ni na dugme iz kabine ni na kljucu, samo mogu fizicki kljucem da zakljucam ta vrata.

U struju se slabo razumem pa mi ni ove sheme ne znace puno, bice jebeno naci gde je tu problem a i naci majstora koji ce sa tim da se zeza.

Nije da mi nesto smeta ovako ali nije ni da mi ne smeta posebno zimi da guram kljuc u bravu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previse mi je da je i ta druga brava u problemu? Onda jedino ostaje instalacija i to od racvanja signala sa pinova, kroz konektor vrata, do same brave (jer suvozacka radi).

Ono sto banalno mozes i sam - skini konektor vrata i proveri pinove na ovim pozicijama sa seme (pin 2 generalno napajanje oba motorica, pin 1 kontrola B/S motorica za zakljucavanje, eventualno ova masa na pinu 3). Da nesto nije zalomljeno, zakrivljeno, ocisti nekim kontak sprejom... Evo ti i pinout za konektor vrata D30, dovoljan ti je i pocetak sifarnika, taman su ta tri pomenuta pina centralne brave prva:

 

Untitled.thumb.png.e8a4ab907594cef0d4c0a90bc007f83a.png

 

Ako si rasturao vec, dalje mozes da uzmes unimer, namestis na buzzer za kratak spoj i proveris linije po ovim pinovima sto sam ti ostavio (tj. da li ima prekida bilo koje linije u instalaciji izmedju konektora vrata i brave).

Probaj i Dead Lock na tim vozackim vratima, da li ce se ista desiti (dupli klik na daljinac ili duplo zakljucavanje kljucem).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nemam unimer a i ne znam da ga koristim :)

 

Nisam ni znao za taj dead lock da postoji i kako radi...videcu ovih dana da se malo pozabavim kad stignem, tapacir samo vratio samo nisam ga srafio posto cu opet da ga skidam

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, OMP said:

nemam unimer a i ne znam da ga koristim :)

Probaj sam ovo sto ti rekoh ili daj te seme nekom elektricaru, sazvakano je, a i oni sigurno vec znaju. Da si u BG, kad si vec raskupusao tapacire, proverili bi unimerom bukvalno za par minuta :) .

Dead Lock nije losa stvar za pilicare, uz jos neku zastitu. Sistem otkaci kvake sa unutrasnje strane i ugasi prekidac na tabli - tako da ako se npr. razbije staklo, ne mogu da se otvore vrata iznutra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa taj kad razbije staklo lako ce da se provuce kroz otvor i pokupi nesto iz auta, sta ima da otvara vrata :)

 

ma mogu da nadjem ko ce unimerom da mi proveri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti onda nemoj da koristis Dead Lock :P . Nisam rekao da je ne znam kakva zastita, nego da moze da bude korisna uz jos neku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Ivan said:

Previse mi je da je i ta druga brava u problemu?

 

 

nesto mi pade na pamet, da li ima veze ako je druga brava od verzije punta sa 3 vrata? nesto oko pinova ili tako nesto da se ne gadja, posto ova koju sam nasao ima duzu sajlu za rucicu unutra od moje za skoro 30cm, jedina mi logika da je od 3v jer on ima duza vrata iako na ovoj bravi obelezeno da je od 5v verovatno greskom jer nema sanse da tolko bude duza sajla

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa sema iznad, brojevi pinova i pozicije zakacene na njih su iste: 2, 3, 6, 7 i 8.

Ovaj eLearn koji imam je malo stariji, koje godiste ti je GP? Ali opet mi deluje da bi trebalo da je za samu bravu isto sto se struje tice, za 3v i 5v.

Moze da se sacne i preko VIN u ePer.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resen problem, zice u snopu kod dzeka bile u prekidu, skidao sam dzek i gumu pomerao ali nisam video al mi danas nesto doslo da cerupam i videh prekid kad sam resio da razbucam gumu

 

IMG_20220922_185239.jpg IMG_20220922_185313.jpg

 

Edited by Ivan
Sredjene slike

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/20/2022 at 9:23 PM, Ivan said:

Po nekoj logici, ako daljinsko radi za suvozacka vrata, a signal sa pinova 17 i 19 se deli  - logicno je da je problem u instalaciji, negde od grananja, pa kroz konektor vrata do same brave.

:)

Super da si nasao tako trazeci. Unimerom se izbocka za par sekundi kratak spoj linija, kada imas pinout na ulazu i izlazu. Zato sam i ostavio seme iznad, verujem da ce koristiti i nekome kasnije.

To kao da je ceo snop nekako precvikan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa jos nekolko zica su nacete ali samo izolacija a dve sam morao da prevezem ponovo jer je bila i sama zica unutra naceta, bez veze kupih bravu ne znam kako se ne setih odavno odo da pogledam detaljnije, jesam gledao 2 puta ali onako povrsno a sad sam morao ceo dzek da izvucem iz vrata kako bi bilo pristupacnije pa da lepo pomerim gumu i tek je onda bilo jasno o cemu se radi. Da sam i unimerom nasao isti posao bi me cekao da prevezem to tako da je ovo rasturanje bilo neminovno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...