Jump to content
FAS Goran
Strasni JA

Alfa Romeo Giulietta 1.4 TJet 120 GPL

Recommended Posts

@Strasni JA

Pozdrav Sasa, dobrodosao na FLCS forum. Zar je takvom decenijskom Fiatisti trebalo "samo" par godina citanja foruma, da nam se pridruzis i ukljucis u druzenje ;) .

Ako zelis ubuduce detaljnije da pises o svom autu i da imas svoju temu - mozemo ovih par pasusa i slika da izdvojimo u odgovarajuci podforum za predstavljanje automobila clanova:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/12-predstavljanje-automobila-članova-foruma/

 

Posto kazes da si tifozi i "Ferrarista" - ako mozda pratis F1, slobodno nam se pridruzi u komentarisanju tekuceg sampionata:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/110-aktuelno/

 

Ukljuci se i u druge tehnicke diskusije, navrati na klupska druzenja kada si u mogucnosti... Puno bezbednih kilometara sa novim auticem, dobrodoslica jos jednom ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaista hvala na dobrodošlici Ivane :)Spava li se noćas? ;)

E sad, poprilično sam lenj za pisanje, pa je to jedan od glavnih razloga zašto se nisam ranije aktivno uključivao u forum. A pošteno sanjam već decenijama, od momkovanj mi je źelja da kupim neku Alfu, ali nikako da to i konkretno i uradim. 

Sad pošto napokon imam ono što zaista volim, imam jaku želju da je sredim onako kako meni odgovara. I gde je bolje mesto za savete svakakve vrste, nego među ljude koji imaju razumevanje i koji imaju iskustva u tome, a to je upravo ovo mesto :)

Da slažem se da napravimo novu temu za ovo moje predstavljanje, nego sam mislio da možda ne pretrpavam forum sa novim temama.

Pridružiću se u "F1 party" na forumu, jer svakako redovno pratim vesti na netu vezano za taj sadržaj.

Jedva čekam da dođem na neke od narednih skupova koje budete organizovali da se družimo i razmenjujemo iskustva.

Hvala još jednom na željama i dobrodošlici

Veliki pozdrav!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Strasni JA said:

Da slažem se da napravimo novu temu za ovo moje predstavljanje, nego sam mislio da možda ne pretrpavam forum sa novim temama.

Nema problema, izdvojicemo u poseban topic ;) . A pravilo koje pominjes nam vazi za tehnicke teme, kako bi forum bio pregledan i lak za pretrage.

Nikako za predstavljanja vozila clanova ;) .

10 hours ago, Strasni JA said:

Jedva čekam da dođem na neke od narednih skupova koje budete organizovali da se družimo i razmenjujemo iskustva.

Ako si nekada nedeljom popodne u BG i dokon - uvek si dobrodosao na redovna forumska druzenja. U ovoj temi najavljujemo za svaki vikend:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/27773-redovno-fiat-lancia-okupljanje-beograd/&do=findComment&comment=1657963

Nazalost, zbog Corone smo zadnjih godina "podlupili" sa organizovanjem godisnjih druzenja, tj. rostilja.

Nema na cemu, pozdrav i za tebe, kuckamo se i druzimo ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Strasni JA

Sale, evo izdvojili smo tvoje predstavljanje u zasebnu temu, u odgovarajucem podforumu.

Pa se ubuduce slobodno pisi o svom novom ljubimcu, planiranim i uradjenim radovima, razmenjuj misljenja sa kolegama...

Za (ne daj Boze) tehnicke probleme i pitanja, imas odgovarajuci tehnicki podforum za Alfu (doduse, ne i za Giluliettu izdvojeno zasebno, kao za neke druge brojnije Fiatove modele):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/forum/226-alfa-romeo/

 

Imas i teme o stylingu, ICE, itd... Jos jednom da te autic lepo sluzi, puno bezbednih kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obavezno pisi ako uradis remap na Alfi sa fabrickim plinom, to me mnogo zanima na sta ce ispasti 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Branislav said:

Obavezno pisi ako uradis remap na Alfi sa fabrickim plinom, to me mnogo zanima na sta ce ispasti 

Narvno! I mene živo zanima kako će ta softverska budževina da funkcioniše na oba goriva? Samo da skupim dovoljno love za tako nešto i da vidim ko je od tih remapa najpouzdaniji i najbolji. Dosta sam čitao o tome i prava mi je konfuzija u glavi :cry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi ja sam imao konfuzije sa banalnim stvarima a ne smem da zamislim kakve konfuzije u tom svetu ima... Zelim ti svu srecu trebace ti. I zivce takodje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na Giulietti i da te u zdravlju sluzi. Verujem da ces uzivati, Giulietta je sjajan auto. :wub:

 

Ako mogu da kazem rec, dve o planovima, posto sam imao licnog iskustva. Cipovanje bolje odmah odustani. Mape za taj motor postoje, ali su izuzetno neugladjene, tako da dobijas nagli nalet snage oko ~3000 rpm i posle izdahne. Veliki boost podize temperaturu u cilindrima, a ona je kod tebe ionako malo veca zbog LPG. Lep, mlad auto, grehota da se unisti na taj nacin. T-Jet solidno ide fabricki, ako ti se juri, ti ga nastiskaj ko sivonja, non stop pun gas, nece mu nista biti, T-Jet je izdrzljiva masina :D 

 

Sto se spustanja tice, postoji fabricko nize vesanje, moguce da je to sto ima tvoj sin (sport pack), i ono je oko 1-1.5 cm nize i to taman resava onu neprijatnu visinu. Ako sam dobro istrazio, razlika je u oprugama, a amorti su isti (proveriti ovo, nisam 100% sig). Ako budes uzimao Eibach, pripremi se da ce ti amortizeri udarati u krajeve non stop. Uopste nisu dobro optimizovani. Eibach trazi i nize amorte (npr. Bilstein B8), i to ce raditi lepo u paru, jedan kolega na forumu ima takav setup @DiscoVolante, ali je dosta tvrdo.

 

Obrati paznju na nosace motora, prednje viljuske i zadnje amortizere, to je nesto sto poprilicno cesto crkava. Sto se motora tice, menjaj ulje, svecice, uvek cekaj da se zagreje pre gasiranja i nikad ne gasi odmah posle gasiranja, i mozes s njim na mesec :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Branislav said:

Vidi ja sam imao konfuzije sa banalnim stvarima a ne smem da zamislim kakve konfuzije u tom svetu ima... Zelim ti svu srecu trebace ti. I zivce takodje 

Ako sam te dobro razumeo ti si imao isto uradjen remap na benzin+gas i da si imao problemčiće?

Ja vozim već tridesetdve godine na plin i nisam imao probleme, doduše svi su bili atmosferci. Ovo mi je prvi turbak. Moj brat ima već 6tu godinu Brava 1,4 T-Jet sa plinom i nema nikakvih problema. Doduše on nije čipovao motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne nisam ja imao remapiran na plin, ali je imao kolega Emil iz Subotice mislim da je na forumu upisan kao @Sem, njemu je klip izgoreo. 

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Branislav said:

Ne nisam ja imao remapiran na plin, ali je imao kolega Emil iz Subotice mislim da je na forumu upisan kao Sam, njemu je klip izgoreo. 

A ha... :o To je onda ozbiljna zjbancija! I kolega horvat mi je upravo pisao o tim problemima. Nisam imao pojma da se to može desiti. Totalno ste me pokolebali Vas dvojica, mislim da ću odustati od čipovanja.

Hvala drug :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi pretpostavljam da sve moze da se sredi i mapira i nabudzi ali mislim nekako da je T-Jet malo prekomplikovan za takve zajebancije, posebno sto nekada i sa obicnom mapom imas problema a kamoli sa remapom na gas. Svakako sa regularnom mapom na gas moze da taljiga koliko hoces, ako je sve ispravno. Za ostalo zaista ne znam i zelim da vidim nekoga da se upusti u to (a da ne pogine) ako ne mora :thumbsup:

 

Meni su Grci iz (SLP tuning centra) koji rade samo T-Jet i Multiair rekli da mogu da ga mapiraju i srede da ide na gas do 250 konja. Naravno sve oni da urade, pretpostavljam i neke modifikacije

 

Takodje su rekli na benz do 250ks remap sa drugim turbom je okej skroz, dok sve ostalo preko 250ks mora da se zakuje i da moze do 500ks da ide. Multiair je zahvalniji za takve egzibicije dok je Tjet malo robusniji jer nema multiair jedinicu

Edited by Branislav

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat

Imao sam mišljenje da se vrši remap samo glavne jedinice za ubrizgavanje, a da se plinski komp ne dira. Jer on čita te podatke, modulira ih od tog čipovanog glavnog kompa kome je izmenjen program.

Ali ako se i taj plinski čačka, onda je to sve zaista mačka u džaku.

Ti grci su stvarno čarobnjaci :thumbup:

Oni su stvoreni za posebne extremne entuzijaste, koji mogu da se igraju sa tim stvarima i da prave svoj kit-car možda za track-day. Da imam dokone love, sigurno bih se igrao sa tim. :thumbsup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto i moja Puntara spomenuta, da se oglasim. Čisto reda radi :D
 

Vrlo lepa Alfa čestitke!

Što se čipovanja i Plina tiče i dalje funkcionišu zajedno. Auto je pojeo klip istina ali se to desilo iz dosta specifičnog razloga. T-jet ima dva boost senzora. Kod mene je 2. Na grani bio lenj tj. Nije uvek pratio onog na ulazu. Zato je Benzinski ecu bio malo posvuda sa mapama vremena pljenja. U kobinaciji sa loše kalibrisanim plinom to je dovelo do otapanja klipa.

To je bilo pre 3 godine otada auto funkcioniše na plin i dalje je ista mapa na njemu.

Ne štuca ne brljavi.

Doduše za sigurnost preostalih klipova na punom boostu prebacuje na benzin.

Kolega Horvat se opekao sa mapom, moja mapa na starijem Bosh kompu funkcioniše dobro.

 

 

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sem

Hvala na čestitkama. Žena mi je plavuša, a ljubavnica crnka ;), šta mi još u životu treba? :lol:

 

A ha taj gremlin..., u tom grmu je ležao zec! :thumbup:, znači ipak postoji caka zbog čega se desio kvar. 

Sad mene interesuje da li na dijagnostici može da se vidi ili nekako da se istestiraju ti senzori na ulazu i izlazu, da se vide da li su usaglašeni?

Predpostavljam da si ti taj senzor zamenio i kalibrisao plin i da sad to šljaka bez problema? 

E sad kad ti potopiš gas do kraja i počinje taj remap da radi svoj pos'o, jel se on sam prebacuje na benzin i po otuštanju pedale, on se vraća na plin? Kako je to upošte rešeno?

Takođe sam vrlo zainteresovan, da li se zaista oseti nagli porast snage od 3.000rpm, ili je to linearno?

Kolega @DiscoVolante je pisao nešto na tu temu. Alu njegova Đulka je bez plina.

Sad si mi opet podgrejao nadu, da ipak postoji rešenje da imam dotne konjiće da me poguraju kad mi zatreba :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam u ove kasne sate pobrkao lončiće :rofl:

Kolege @horvat i @Branislav su mi pisali u isto vreme pa sam omašio kome šta odgovaram :lol:

Uglavnom, umesto horvatu, Branislavu sam trebao da odgovorim za njegov razgovor sa Grcima i ceo taj replies je namenjen Branislavu ;)

A sad ću da se raspišem za horvata :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

Cestitke na Giulietti i da te u zdravlju sluzi. Verujem da ces uzivati, Giulietta je sjajan auto. :wub:

 

Ako mogu da kazem rec, dve o planovima, posto sam imao licnog iskustva. Cipovanje bolje odmah odustani. Mape za taj motor postoje, ali su izuzetno neugladjene, tako da dobijas nagli nalet snage oko ~3000 rpm i posle izdahne. Veliki boost podize temperaturu u cilindrima, a ona je kod tebe ionako malo veca zbog LPG. Lep, mlad auto, grehota da se unisti na taj nacin. T-Jet solidno ide fabricki, ako ti se juri, ti ga nastiskaj ko sivonja, non stop pun gas, nece mu nista biti, T-Jet je izdrzljiva masina :D 

 

Sto se spustanja tice, postoji fabricko nize vesanje, moguce da je to sto ima tvoj sin (sport pack), i ono je oko 1-1.5 cm nize i to taman resava onu neprijatnu visinu. Ako sam dobro istrazio, razlika je u oprugama, a amorti su isti (proveriti ovo, nisam 100% sig). Ako budes uzimao Eibach, pripremi se da ce ti amortizeri udarati u krajeve non stop. Uopste nisu dobro optimizovani. Eibach trazi i nize amorte (npr. Bilstein B8), i to ce raditi lepo u paru, jedan kolega na forumu ima takav setup @DiscoVolante, ali je dosta tvrdo.

 

Obrati paznju na nosace motora, prednje viljuske i zadnje amortizere, to je nesto sto poprilicno cesto crkava. Sto se motora tice, menjaj ulje, svecice, uvek cekaj da se zagreje pre gasiranja i nikad ne gasi odmah posle gasiranja, i mozes s njim na mesec :D 

Hvala na željama.

Đulietica mi je prava miljenica. Kad je u dvorištu blenem u nju k'o budala :wub:

 

Znao sam da sagorevanjem plina veća temp u cilindru, ali nisam znao da i boost povećava temp.? Kombinacija obe stavke zaista može napraviti problem. Svakako vredi otvoriti četvore oči kad se upušta u tu egzebiciju. Meni dodatna agilnost nije potrebna u manijačenju, već samo veća sigurnost u obilaženju kad zatreba. U D mod sam ubacio 3-4 puta da probam. N mod mi je sasvim odgovarajući za moje potrebe. Čak uvek prebacujem u veći prenos na max 2-2,500rpm.

Za zagrejavanje i hlađenje pre i posle oštrije vožnje sam pročitao od iskusnijih kolega sa foruma i to redovno primenjujem :). Ali... uvek ima ali... Moja gospađa kad uhvati volan, oblije me hladan znoj...:cry: Prihvata ona sve savete, ali žensko pa se zaboravi. Kad me ona vozi uvek mi je knedla u grlu... Pazi, rupe, šahte, ivičnjake... Sam sam sebi se popeo na Q. Lakše mi je kad joj nisam suvozač;)

Kolegu @DiscoVolante-a pratim i jer su nam slične Đulke i on je uradio remap.

Samo ne bih mnogo ukrutio vešanje. Ja bih to komplet sa nekog sport-paka skinuo amortizere, opruge, čeljusti i diskove 330mm. Stavio bih tu neku fabrički nižu i tvrđu suspenziju.

Veliko hvala na savetima i svako dobro:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam ja ubrzo nakon kupovine auta radio remap, nisam imao vremena da skontam problem sa senzorima. Zaboravih spomenuti da je taj senzor kombinovani i meri i temperature vazduha. Pre ili kasnije sačuva grešku ako se ponavljaju otstupanja, naročito novije gen. Motornog računara. Znači po meni ako je auto mesec-dva vožen svaki dan kod tebe i nema grešku nesme biti problema. Ac Stag Gasni komp je bio loše podešen kad sam ga uzeo ali se to nije jako grubo osetilo, a i nisam još poznavao auto.

 

Remap na T-jet 120ks daje veliki nalet obrtnog momenta na niskim obrtajima, neke mape malo lepše iskontrolisane, neke ne.

Meni je to smetalo jer baš u situacijama obilaženja kada bih u 3. išao do 6000, da ne gubim vreme na promenu brzine on već od 4800 opada.

Na kraju sam prešao na Vl36 turbo( od 150ks) pa sada imam neku mazgu... ali mazga  vuče do 6000 i malo brže diže boost od 150ks :D

 

Prebacivanje na benz. pri potapanju je kod mene namešteno u Plinskom računaru pošto postoji opcija.

Valjalo bi znati ko je bio dobavljač Alfi za plinski komp. verujem da je neko od većih italijanskih proizvođača Lpg uređaja. Sa odgovarajućom dijag. Se može videti šta ima od opcija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih detaljnije opisati  prebacivanje na benzin. U Ac Stagu postoji opcija da iznad izabranog postotka vremena ubrizgavanja prebaci na benz. Čim se vrati ispod vraća na plin. U praksi je to neprimetno i samo par sekunde auto provede u benz. Pri potapanju gasa.

Ove nedelje sam bio na putu u Rumuniji 2000 km za tri dana. Vozio oštrije čak ponekad uleteo u makaze.. (nisam ponosan na to) potrošio 5 puna rezervoara plina i 5 litara benzina.

Za zdrav motor je to meni totalno isplatljivo.

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sem

Kod mene je LPG LandiRenzo. Bio sam kod servisera za plin, čisto da sve proveri. Pogledao je, prekontrolisao i rekao mi je da ništa neće da dira  jer je sve fabričko i ako ne osećam neke probleme nema potrebe da bilo šta dira. Prikačio ga je na dijagnostiku. Kaže da je sve ok i da ga vozim 5-6k km pa da dodjem opet. U N modu linearno ubrzava bez turbo rupe? To mi je čudno, ili ja pak to ne osećam? U D modu podivlja od 2000rpm i izraženo se oseća taj osećaj naglog ubrzanja i nekog mehaničkog režanja. Divota jedna! :thumbsup:

U A mod ne ubacujem.

Sad mene interesuje:

    Zašto je taj tvoj drugi turbo VI36 "mazga"? Kasnije se budi, ali zato gura do 6000rpm?

   Da li si samo njega zamenio, ili si zbog drugog turba morao da promeniš još što šta?

    Imaš li sad izraženiju turbo rupu nego ranije?

   Kako se taj tvoj apgrejt odrazio na potrošnju?

Meni troši u proseku do 10L u gradu. Vrlo teško mogu prići na 9L. Na otvorenom i auto putu od 6-9L. Naravno pričam sve za vožnju na gas.

Dodatne opcije i podešavanja na plinskom uređaju su vrlo zanimljive mogućnosti. Nisam imao pojma da je to nešto moguće. Pitaću servisera kad budem otišao kod njega na servis. On vozi Deltu sa tim motorom i kaže da je prezadovoljan.

Hvala još jednom na iscrpnim informacijama :thumbup:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vl 36 turbo kod mene je "mazga" jer ima "billet" točak, srce od vl38 i ispolirano kućište vl37ice. 

Međutim prvenstveno sam mislio na čitav motor kada sam napisao "mazga".

T-jet 150 ima bregaste sa većim otvaranjem,  vl36 turbo i drugačiju mapu naravno.

Kada sam stavio Vl36 stavio sam i bregaste od NA 1.4 fire motora jer pašu a imaju još veća otvaranja i od 150.

E tada je nastupila prava turbo rupa :D

Doduše konja je bilo oko 170.. ne potvrđeno samo moja merenja ubrzanja. :)

Na kraju sada ima original bregaste iz 120 i prerađeni Vl36. Pa zato mazga :)

 

Turbo rupa je sada negde na pola puta između 120 i 150 što je za mene skroz dobro. Nije toliko nagli rast obrtnog momenta. Nekako je linearnije.. sa Vl 37 je bilo on-off ili kida ili sporać. sada ima i polu brzo ;)

 

Sam turbo paše šraf na šraf samo ne vredi ništa bez remapa.

Ne znam šta su mogućnosti kod Landiija ako imaš dobrog majstora to će on znati da ti kaže.

 

E da potrošnja je potpuno identična sa malim bregastama. Veća sa većim bregastama. Naravno pri istoj brzini vožnje.

Ako se povećana snaga koristi i potrošnja ide gore.

Edited by Sem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, baš ga objasni... :clap:

Sve sam razumeo, samo onaj prvi deo: "billet" točak, srce VI38, ispolirano kućište VI37, a turbo VI36...? e tu se zaglavih... :whistle: Šta si ti meni tu ispričao jbm li ga...? Uglavnom skontao sam da za to treba biti potkovan tehničkim znanjem, ali ja to nemam, pa zato ne razumem. Ali sve ok, jer ostatak si zaista sve objasnio da nemam nikakvih nejasnoća. :thumbup:

Još jednom hvala na odgovoru

Veliki pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...