Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Italija 2022

Recommended Posts

Mercedes nepotrebno stavlja bele gume Raselu,samo su ga usporili.

Čudno da nema vozila bezbednosti pitanje dal će se i trkati

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat

Uvek neki biseri 3 kruga da se ne pojavi vozilo bezbednosti to nije bilo nikad. Dobra trka za De Frisa mada teško da će dobiti neku šansu da vozi u F1 to je i Wolf rekao pre 3 godine. Sada je Wolf menadžer i Šumaheru tako da će pre njemu tražiti angažman 

FcYYaNlX0AE_2bQ.jpeg

FcYZ_bEX0AE_LMz.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam razocaran trkom, isto biiip su napravili jutros na finalu formule 3 kad su 3 takmicara u direktnom duelu odlucivala titulu, oni 5 krugova pre kraja prekinu trku i ne nastave.

Ovo je sramota, zato ovo nisu uradili na zadnjoj trci prosle god??? Kako je moguce da SC ne izlazi 2 kruga i kako je moguce da mclaren ne pomere u rikverc za pola kruga ne treba im vise nego redovno neke sigurnosne procedure i sranja. 

Ne vidim interes da se RB-u namesta pobeda ovde jer je Max nepobediv i nezaustavljiv ove sezone ali i na prosloj trci je bilo nekih sumnji i kontroverzi sa SC, takodje ne vidim ni razlog da se ne puste bar jedan krug da se trkaju posetno i odluce pozicije na taj nacin imalo je vremena za sve da se sredi ali neko je zabrljao debelo.

Ocekivao sam da Max pobedi vec posle starta se to videlo ali sam isto gajio nadu da ferari moze nesto a ucini i onda kad im SC u stvari treba da pomogne desava se suprotno.

De vris odlican i moje misljenje je da je zasluzio da bude vozac dana, treba sutnuti Latifija i obaciti ovog momka u Albona will bi imao sanse da cesce bude u poenima.....Sainc odlicno vozio danas i od njega i od Ham sam ocekivao da dodju u top 5 sto su i uradili.... Perez se opet ne vidi

Share this post


Link to post
Share on other sites

RB nedodirljiv.

Neko se uplašio da bi izlaskom SC-a  Leklerk mogao ugroziti Verštapena.

Ovo je postalo gore od jelen lige. :D

 

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bio ubedjen da je usvojen onaj predlog pravilnika da se trke nece zavrsavati pod SC, nego ako bude islo u tom pravcu da ce po automatizmu da ide crvena. Bio bih razocaran da sam uspeo celu da je gledam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bih uveo pravilo ukoliko izadje SC u recimo zadnjih 5 krugova (ne mora vise) da se trka produzi za trajanje SC, znaci ako SC obrce 3 kruga trka da se produzi za toliko, to je mislim vazilo u wtcc ili trc ne znam sad kako je

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ti mogu zbog goriva, ali definitivno mislim da je besmisleno ovo. Barem jedan krug normalne voznje ako ne mogu nesto radikalnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa moze sve to okvirno da se predvidi, da krenu sa nekoliko litara vise goriva jer kao sto rekoh ta varijanta bi znacila samo u slucaju da SC izadje u zadnjih npr. 5 krugova a sanse da se to desi su jako male u sezoni a pod SC se svakako vozi sporim tempom pa je i potrosnja manja njima i sad ostaje goriva za jos par krugova sigurno. Sa druge strane moze se napraviti varijanta da SC ne sme duze od npr. 3 kruga da predvodi kolonu i onda znas da ti treba gorivo za jos 3 kruga i to uracunas od starta, a ko hoce da se kocka da mu nestane gorivo njegov problem. U tom slucaju bi sudije morale jako brzo da reaguju u odluci da li da izadje SC, ako procene da staza moze da se sredi za 3 kruga ili da se pravi prekid trke ako je veci posao za sredjivanje staze. Npr u ovom slucaju bolid moze da se pomeri jako brzo i nema dileme da treba SC ali kad se ostete barijere ili ima krhotina, prolivene tecnosti i sl. onda prekid.

FIA je ovde dala odgovor da nisu mogli brzo da izguraju bolid jer nisu mogli da ga izbace u ler pa je morao traktor da dodje a da incident nije bio ozbiljan da bi se trka prekinula, sto u neku ruku i jeste realno ali da li redari nisu znali da izbace bolid u ler ili nisu mogli to ne znamo, ako nisu znali onda treba biti obaveza vozaca da bolid ostavi u N kad se tako parkira sto vrujem da nije problem.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen: Ovo je bio dobar dan za nas

 

verstappen_italian_gp_2022_r.jpg.webp

 

Verstappen je nastavio svoj pobednički niz, ali je pravi heroj trke debitant Nyck de Vries koji je na svom debiju došao do devetog mesta.


Većina vozača se odlučila da započne trku na srednje-tvrdim gumama, ali smo imali izuzetke na vrhu  pošto su Leclerc i Russell bili na mekim, dok su iza njih na istoj strategiji bili još Holanđani Verstappen i de Vries na sedmom i osmom mestu, kao i Ocon na četrnaestom.

Na startu nismo videli promene na samom vrhu, ali je Norris loše krenuo i pao na šesto mesto iza Verstappena, dok su Ricciardo i Gasly zauzeli treće i četvrto mesto.

Verstappen je do kraja prvog kruga prošao na treće mesto i moga je da se da u poteru za Leclercom i Russellom.

Na začelju je Sainz uspeo da napreduje na 14 mesto, a tokom proboja je obišao i Pereza, koji je nešto teže nadoknađivao pozicije.

Verstappen je u 5. krugu prelako prošao Russella na glavnom pravcu. Britanac se nije ni branio iako je imao dobru brzinu na pravcu i čini se da je već u tom trenutku više razmišljao o tome da osigura podijum, nego da ulazi u duele.

Ricciardo na četvrtom mestu je već u tim trenucima zaostajao preko sedam sekundi za Russellom, dok je se iza vodila dobra borba oko desete pozicije.

Sainz je već do šestog kruga ušao u prvih deset i uključio se u DRS vozić koji je išao već od Ricciarda.

Perez je sa druge strane već u 8. krugu morao u boks na promenu guma, a onda se ispostavilo da on zapravo ima problem sa prednjom desnom kočnicom koja se zapalila.

Točak je nastavio da se dimi i pri povratku na stazu, a Red Bull je pokušavao da sa drugačijim podešavanjima reši problem.

Za to vreme, Sainz je nastavio da zabavlja publiku odličnim preticanjima Zhoua, de Vriesa, Alonsa i Norrisa do šestog mesta.

U 12. krugu je Vettel morao da parkira bolid pored staze zbog tehničkog problema na bolidu, a na snagu je stupilo virtualno vozilo bezbednosti.

Leclerc je to iskoristio da zameni gume i vratio se na stazu ispred Ricciarda na treće mesto, dok su Verstappen i Russell ostali na stazi.

Trka je ubrzo nastavljena nakon toga, a Sainz je u tom trenutku obišao i Ricciarda za četvrto mesto i našao se iza svog timskog kolege.

Malo kasnije je Ricciarda pokušao da napadne i Gasly, ali je presekao prvu krivinu i morao je da vrati mesto.

Ricciardo timski kolega Norris je nakon lošeg starta uspeo da se stabilizuje, a u 19. krugu je prošao Alonsa za sedmo mesto u direktnom duelu Alpine i McLarena.

Prva runda pit-stopova je počela u 19. krugu. Tada se Gasly povukao iz gužve iza Ricciarda kako bi pokušao da ga preskoči boljim izlaznim krugom. Ono što je bilo dobro za njega je što se vratio na čistu stazu, ali čak i sporiji pit-stop McLarena nije bio dovoljan da se nađe ispred Australijanca.

Russell je u 24. krigu promenio svoje gume. Pit-stop je bio malo sporiji, ali se vratio na čistu stazu iza Sainza na četvrto mesto.

Čovek koji se potpuno vratio u trku je bio Perez, koji nije nakon ranog pit-stopa i problema sa kočnicom napredovao do osmog mesta, deset sekundi iza Hamiltona koji nije bio u boksu.

U 26. krugu je Verstappen konačno promenio gume i prešao je sa mekih na srednje-tvrde, a na stazu se vratio 10 sekundi iza Leclerca.

U 27. krugu smo videli i Hamiltonovo obilaženje Alonsa za šesto mesto, a po radio porukama i tempu je bilo jasno sada se Španac dosta mučio u tim trenucima. To se potvrdilo u 32. krugu kada se povukao sa trke.

Sainz je u 31. krugu otišao na svoj prvi pit-stop i montirao je meke gume koje je ranije i tražio. Na stazu se vratio iza Pereza na osmo mesto i imao je realnu šansu da se bori za četvrto mesto do kraja trke.

Leclerc je očekivano još jednom otišao u boks u 34. krugu i vratio se na stazu sa mekim gumama ispred Russella, a u istom krugu je prvi put gume zamenio Hamilton, koji se vratio na 12. mesto iza de Vriesa i Zhoua.

Norris je bio među poslednjima koji je menjao gume, ali je imao očajan pit-stop i vratio se između Gaslyja i Hamiltona. Međutim, sedmostruki svetski šampion je iskoristio duel koji su imali Norris i Gasly, iskoristio je bolji izlazak iz prve krivine i obišao ih je obojicu u Curva Grande krivini.

Nakon svih pit-stopova se Sainz ponovo našao na četvrtom mestu, Perez na starim tvrdim gumama na petom, dok je Hamilton prošao i Ricciarda i našao se na šestom mestu.

Leclerc na čelu nije imao dovoljno brzine na mekim gumama da sustigne Verstappena i bilo je jasno da se Ferrarijevi strategija sa pit-stopom tokom virtualnog vozila bezbednosti nije isplatila.

Perez je u 43. krugu morao na svoj drugi pit-stop i prešao je na meke gume do kraja trke. On je pao na sedmo mesto, a u Red Bullu su gledali njegove gume na kojima se očigledno pojavio problem iako je delovalo da će Meksikanac moći da dovede bolid do kraja.

U 47. krugu je Ricciardo izgubio motor, stao pored staze i to je izazvalo izlazak vozila bezbednosti na stazu.

To su iskoristili skoro svi da promene gume. Naravno, prvi izbor su bile meke gume, ali sve je to bilo uzalud pošto je bilo potrebno jako puno vremena da bolidi stignu vozilo bezbednosti zbog čega redari nisu mogli da dovedu traktor i sklone Ricciardov bolid.

U jednom trenutku je delovalo da ćemo imati restart, ali je direkcija trke pustila samo neke bolide da se vrate u krug sa vodećima, dok su neki iz nepoznatog razloga drugi ostali između Verstapoena i Leclerca.

Trka je međutim završena iza vozila bezbednosti, publika je zviždala, ali uzalud.

Verstappen je tako bez borbe došao do nove pobede ispred Leclerca, a Russell je zauzeo poslednje mesto na podijumu.

Sainz je nakon herojske vožnje došao do četvrte pozicije ispred Hamiltona, koji se odlično snašao sa strategijom. Perez je na kraju završio šesti ispred Norrisa, Gaslyja, heroja debitanta de Vriesa i Zhoua.

 

VN_Italije_rezultati.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, OMP said:

FIA je ovde dala odgovor da nisu mogli brzo da izguraju bolid jer nisu mogli da ga izbace u ler pa je morao traktor da dodje a da incident nije bio ozbiljan da bi se trka prekinula, sto u neku ruku i jeste realno ali da li redari nisu znali da izbace bolid u ler ili nisu mogli to ne znamo, ako nisu znali onda treba biti obaveza vozaca da bolid ostavi u N kad se tako parkira sto vrujem da nije problem.

Sećam se da su ranije bolidi imali dugme spolja (ispred kokpita) na kojem je pisalo ''N'' i služilo baš redarima u ovakvim situacijama:

 

N dugme 01.jpg

 

Imaju ga valjda još uvek... kao i ono ''E'' dugme na poklopcu motora, ali ono služi za prekid struje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Niko ne pominje De Vriesa? Sticaj okolnosti, ali u raspalom Williamsu, 4. red, uz svetskog sampiona :) .

mozda u nekom ludom raspletu otkine i debitantski bod. I pretekne Latifija i Hulkenberga u generalnom plasmanu :D .

 

De Vries: Uživao sam danas

 

de_vries_italian_gp_2022_r.jpg.webp

 

Holanđanin je nakon sjajnih kvalifikacija juče danas na trci došao do devetog mesta i upisao prve bodove u formuli 1.


Ramena mi otpadaju. Telo mi se opustilo kada je izašlo vozilo bezbednosti i osećaj u ramenima mi se nije vraćao. Na kraju mi je bilo drago što se trka završila iza vozila bezbednosti. Da nije izlazilo, sve bi bilo u redu, ali jeste bilo i malo mučenja. Nisam još uvek potpuno svestan ostvarenog rezultata. Ono što mogu da kaže je da sam uživao u trci. Nisam spavao noćas, bio sam jako nervozan, ali kako se trka približavala bio sam sve više uzbuđen. Moj otac je ovde i imao je priliku da prisustvuje ovome i zahvalan sam na prilici koja mi se ukazala i koju smo iskoristili. Znam da su mi pomogle kazne drugih i nekoliko odustajanja, ali smo odlično odradili trku i ponosan sam zbog toga”, izjavio je de Vries.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, neshaoct said:

Sećam se da su ranije bolidi imali dugme spolja (ispred kokpita) na kojem je pisalo ''N'' i služilo baš redarima u ovakvim situacijama:

 

N dugme 01.jpg

 

Imaju ga valjda još uvek... kao i ono ''E'' dugme na poklopcu motora, ali ono služi za prekid struje.

imaju i sad ali ocigledno da to ne funkcionise uvek na taj nacin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta sam na početku teme rek'o za Vilijams? :D Da je bilo Albona, još bolje bi ovo bilo.  Latifi ne otkaz nego momentalna penzija, ne treba mu kartu za Singapur kupovati.

 

RB standardno, manite se teorija zavera i FIA-e, vozilo se u Monci, gde je Maks sa sedmog mesta u roku od 10 krugova disao Lekleru za vratom i bio na ivici DRS zone, da ovaj nije pobegao u boks pod VCS, obišao bi ga bez problema. A najsmešnije je bilo kad Lek stavlja novi soft i kreće u "pohod" na Maksa koji je na istrošenom mediumu, i ne uspeva 20 krugova da skine više od 5 sekundi u čistom vazduhu :D Naštelovali auto za kvale i eto ti ga, trkački tempo nula. Sainc je jedino nešto izvukao ali on nije imao borbu sa top 2 tima, već je preskakao razne Aston Martine i Meklarene na pravcu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, OMP said:

Ovo je sramota, zato ovo nisu uradili na zadnjoj trci prosle god???

Uradili su suprotno pa se pola planete pobunilo i htelo da razapne čoveka koji je i otkaz popušio zbog toga na kraju. Pa su rekli nećemo tako više, od sad sve po PS - evo, juče je bilo po PS pa opet nekome ne valja?

 

20 hours ago, Mijailović P. said:

Neko se uplašio da bi izlaskom SC-a  Leklerk mogao ugroziti Verštapena.

Taj neko onda nije gledao trku a ni sezonu očigledno :D Sve i da se vozilo još krug, dva, svi znamo šta bi bilo - ništa. Možda bi Sainc zveknuo Rasela ili tako nešto, Perez Hamiltona, ali to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vule

Tražiš raspravu a čupaš rečenice iz konteksta.

Ok, nisam zaintersovan.

Ponoviću, RB nedodirljiv.

Jedino je bojazan postojala dok je SC na stazi, odnosno nakon njegovog povratka...

Nakon trke svi su Đenerali.

Nije bilo poznato "poboljšanje" Ferrarija pre i tokom trke.

Sainc je nagoveštavao to poboljšanje.

Nije se znalo koliko je Leklerk konkurentan.

Nije bilo po PS-u od 48. kruga.

Ne znam ko nije gledao trku.

Ende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to slucajno, sticajem okolnosti :D ...

Kao sto sam pricao o Maxu dok je bio poznat kao Crashtappen, isto tako sam i o Russelu dok je jos vozio za raspali Williams.

Njih dvojica mi se (voznjom za moj ukus) bas izdvajaju od mladje garde, odmah iza Leclerc i Lando. Verujem da ce ubuduce samo izbor timova odlucivati ko ce od njih koliko titula imati, sva cetvorica su sjajni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, Mijailović P. said:

@Vule

Tražiš raspravu a čupaš rečenice iz konteksta.

Ok, nisam zaintersovan.

Ponoviću, RB nedodirljiv.

Jedino je bojazan postojala dok je SC na stazi, odnosno nakon njegovog povratka...

Nakon trke svi su Đenerali.

Nije bilo poznato "poboljšanje" Ferrarija pre i tokom trke.

Sainc je nagoveštavao to poboljšanje.

Nije se znalo koliko je Leklerk konkurentan.

Nije bilo po PS-u od 48. kruga.

Ne znam ko nije gledao trku.

Ende.

Taman posla da tražim raspravu :) 

 

Samo bih odgovorio na ovo - "Nije se znalo koliko je Leklerk konkurentan." znalo se itekako, jer je u početnom stintu na softu Max smanjivao konstantno nakon što se probio do drugog mesta, i obišao bi Leklera da ovaj nije otišao po žute gume pod VSC. U drugom delu trke Lekler na novom softu nije mogao da priđe Maxu koji je bio na mediumu, tako da se tu sva priča oko potencijalnog napada završava. Slažem se, uvek je bolje da imamo neku borbu do linije cilja, a ne ovako da se završavaju trke, ali opet Lekler tu ništa nije mogao da očekuje, Maks ne pravi greške, tempo mu je bio bolji, obojica su imali novi soft, isto bi se završilo i da je pušten poslednji krug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedina sansa da je Lekler bio nekako ispred Verstapena je da su kretali posle SC iz mesta i da je Verstapenu zabagovao bolid na startu, ali i to verujem da bi do kraja kruga uspeo da pretekne. Makar koliko je Ferari izgledao dobro na pocetku sezone, mislim da je Redbul trenutno bolid bez premca, ako ostali ne smisle nesto, mislim da mozemo ocekivati par titula od Verstapena za sigurno do novih pravila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...