Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Holandija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime:  FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2022

Lokacija: Circuit Zandvoort, Zandvort, Holandija

Datum: 02.-04. Septembar 2021.

 

Petak 02.09.2022.

Prvi trening: 12:30 -13:30

Drugi trening: 16:00 – 17:00

Subota 03.09.2022.

Treći trening: 12:00 – 13:00

Kvalifikacije: 15:00 – 16:00

Nedelja 04.09.2022.

Trka: 15:00

 

VN-Holandije.png.webp

 

Rekord kruga: 1m08.885s – Max Verstappen, Red Bull (2021)

 

Broj krugova:      72

Dužina staze:      4.259 km

Dužina trke:        306.648 km

Broj krivina:        14

Broj trka:             29

Prva trka:            1952.

Najviše pobeda: Jim Clark: 4

                           Ferrari: 9

 

Rekord kruga: 1m08.885s – Max Verstappen, Red Bull (2021)

 

Zandvoort – jurnjava u holandskim dinama

 

zandvoort_feat.jpeg.webp

 

Grad Zandvort se nalazi u dinama na severu Holandije, pola sata vožnje zapadno od glavnog grada Amstedama, dok se staza nalazi na obali Severnog mora. Tokom 30ih je bilo manjih uličnih trka u gradu, ali je Nemačka okupacija tokom drugog svetskog rata zapravo postavila temelje trkačke staze.

Prema legendi, gradonačelnik Zandvorta je ubedio Nemce da im dozvole da sagrade ravan put kroz dine, koji bi Nemci mogli kasnije da koriste za parade kada odnesu konačnu pobedu u ratu. Ovaj segment je kasnije povezan sa drugim putevima, koji su bili prilazni za priobalske odbrambene pozicije.

 

Grad Zandvort

 

Neki od ovih puteva su prošireni i povezani nakon rata i stvorena je trkačka staza, koju su dizajnirali zvaničnici Holandske Kraljevske asocijacije motociklista, a savetovao ih je Sydney Charles Davis, koji je pobedio na 24 časa Le Mana 1927.

Prva trka je održana 1948 pod imenom Velika Nagrada Zandvorta, a pobedio je Tajlandski Princ Bira u Maseratiju.

 

alberto_ascari_dutch_gp_1952-300x191.jpeg.webp

 

Trka je ponela ime Velika Nagrada Holandije od 1952. i tada je uvrštena u Svetski šampionat Formule 1, a nije održana 1954, 56 i 57. zbog nedostatka novca.

Pobeđivali su redom dva puta Ascari, potom Fangio, Moss i Bonnier, kome je to ujedno i jedina pobeda u Formuli 1 u karijeri.

1960. je viđen incident kada je Dan Gurney doživeo udes, a jedan gledalac je tom prilikom izgubio život.

Jim Clark je dominirao od 1963, do 1965, dok je na ovoj stazi 1967. svoju prvu pobedu i  debi imao Lotus 49 sa svojim legendarnim Ford-Cosworth DFV motorom.

 

Jim Clark

 

1970. je viđena još jedna tragedija kada je Britanac Piers Courage izgubio život nakon stravičnog incidenta u krivini Tunnel Oost.

Naredne godine je pobedio Ickx u Ferrariju, dok 1972. trka nije održana, nakon što su vozači odbili da učestvuju zbog lošeg stanja infrastrukture i staze.

Staza je drastično modifikovana tokom svog odsustva sa kalendara. Dodate su zaštitne ograde, pesak pored staze, izgrađene su nove garaže i uvedena je šikana pre Bosuit krivine, koja je bila veoma brza i izlazila na glavni pravac.

 

Jackie Stewart

 

Organizatori su sledeće godine  bili izuzetno ponosni na trud koji su uložili i vikend je tekao po planu. Međutim, Zandvort je ponovo zavijen u crno usled loše organizacije i nedostatka jasne komunikacije i to tokom vikenda za koji se smatralo da je do tog trenutka najbolje organizovan ikada.

Roger Williamson je doživeo težak udes kod krivine Tunnel Oost i njegov bolid se prevrnuo i  zapalio. On nije bio povređen u trenutku udarca, ali je ostao zaglavljen u kokpitu. Njegov sunarodnik David Purley je zaustavio svoj bolid sa strane i pretrčao na drugu stranu staze do zapaljenog bolide ekipe March. On je neuspešno pokušavao da sam prevrne bolid i izvuče Williamsona, ali nije mogao. Redari sa druge strane uopšte nisu ni imali protivpožarne kombinezone i nisu želeli da pomognu Purleyju. Direkcija trke nije ni znala šta se događa i informacija koju su imali je bila da je Purley imao incident i da je on uspešno napustio svoj bolid.

 

David Purley

 

Trka je nastavljena normalnim tempom, kao da se ništa nije desilo, a Purley je očajnički pokušavao da spasi Williamsona.

Redari su bili potpuno pogubljeni i u jednom trenutku su bacili u jarak protivpožarni aparat koji je Purley koristio da ugasi Williamsonov bolid. Na kraju, Williamson je preminuo, ne od opekotina, već od gušenja.

Naredne godine, pobedu je odneo Lauda u Ferrariju, dok je godinu dana kasnije Hunt slavio svoju prvu pobedu u Heskethu. 1976. je Hunt ponovo pobedio u odsustvu Laude nakon incidenta na Nirburgringu, a Britanac je bio u centru pažnje i 1977, kada je imao incident sa Mariom Andretijem u Tarzan krivini. Andreti je ipak došao do pobede godinu dana kasnije i to je ujedno bila i njegova poslednja u Formuli 1.

 

VN Holnadije 1980.

 

Za 1979. su uvedene promene kako bi se bolidi usporili na prilasku krivini Tunnel Oost. Postavljena je privremena brza šikana u kojoj je izleteo i oštetio bolid Gilles Villeneuve nakon duela sa Alanom Jonesom, koji je odneo pobedu.

Šikana je uklonjena za 1980, ali je postavljena druga sporija, dok je 1981. viđena velika borba između Prosta i Jonesa iz koje je Francuz na kraju izašao kao pobednik.

1982. je pobedio Pironi u Ferrariju, dok je njegov zemljak Rene Arnoux imao grozan incident na kraju pravca na prilasku Tarzan krivini.

Naredne godine je vožena borba između dva konkurenta za titulu Prosta i Piqueta. Francuz je pokušao da pretekne Brazilca u Tarzan krivini, izgurao ga je van staze, ali je nedugo nakon toga is am izleteo.

 

VN Holandije 1985.

 

Lauda je 1985. ostvario svoju 25. pobedu na Zandvortu, nakon velike borbe Prostom. To je ujedno bila i poslednja trka na Zandvortu, pošto je kompanija koja je bila vlasnik staze bankrotirala.

Staza je prešla u vlasništvo grada i nije korišćena neko vreme, a deo zemljišta i staze je prodat 1987. Staza je kasnije redizajnirana in a njoj se voze trke različitih šampionata.

U maju 2019. je objavljeno da će se Zandvort vratiti na kalendar Formule 1 u 2020, međutim, povratak je odložen u martu 2020. nakon izbijanja pandemije korona virusa. Trka je nešto kasnije potpuno otkazana, a novi povratak je zakazan za 2021.

Organizatori su bili odlučni da se trka u 2021. održi pred punim tribinama i čak su pretili otkazivanjem ukoliko bi tribine bile polu popunjene. Na kraju je trka ipak održana sa 67% ukupnog kapaciteta, a pobednik je bio domaći vozač Max Verstappen u Red Bullu.

 

Netherlands_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekujem mnogo bliži Ferari ovde, čak i Mercedes. Međutim, obzirom da je Max i u drugom sektoru u Spa bio ispred, ne vidim da neko može ovde da mu otme prvo mesto. Borba za podijum između Leklera i Sainca (zavisi kome manje zeznu strategiju), Pereza i jednog Merca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenljivo vreme čeka nas u Holandiji, 2 DRS zone, satnica i prenos

 

Zandvort_Staza_Najava.jpg

 

Posle trke u Ardenima selimo se na obalu kod Zandvorta.


Posle kišnih uslova koji smo imali na prva dva dana vikenda u Belgiji, sada samo stotinak kilometra dalje očekuje nas malo bolji vremenski uslovi. U Holandiji biće znatno toplije ali izgleda da nas ni ovde kiša neće zaobići.
Za prvi dan očekuje se lepo i sunčano vreme sa visokim temperaturama koje će ići i do 29 stepeni.

 

vreme_holandija_petak.jpg.webp

 

Za subotu se prognozira hladnije vreme kao i da se očekuje kiša.

 

vreme_holandija_subota_1.jpg.webp

 

Povratak lepog vremena očekuje se u nedelju, kada će biti dosta toplije nego u subotu. Takođe, ne očekuju se padavine.

 

vreme_holandija_nedelja.jpg.webp

 

Pošto staza Zandvort ume da bude zahtevna za pneumatike, Pirelli je spremio svoje najtvrđe gume. Tako će C1 komponenta nositi oznaku tvrde gume, C2 medijum i C3 meke. Zbog same konfiguracije očekuje se da pneumatici prežive najveći nivo stresa, trakcije i prijanjanja.

 

Pirelli_gume_holandija.jpg.webp

 

FIA je za VN Holandije spremila dva DRS zone. Prva će se nalaziti na 50 metara posle 10 krivine a detekcija za nju nameštena je na samom ulazu za ovaj zavoj. Za drugu zonu FIA je rešila da izvrši jednu korekciju, pa ju je produžila za dodatnih 300 metara i ona sada počinje na 40 metara posle 13 krivine a detekcija za nju vrši se na 20 metara posle 12 zavoja.

 

DRS_Holandija.jpg.webp

 

Što se tiče satnice, ona je malo izmenjena u odnosu na druge evropske trke, pa tako prvi trening počinje u petak od 12.30h dok je drugi na rasporedu od 16h. Treći trening u subotu počinje takođe malo ranije pa je za njega rezervisan termin od 12h a kvalifikacije su na programu od 15h. Trka je na rasporedu u nedelju od 15 a svi prenosi su na Sport Klubu 2.

 

Untitled.png.a50783ae286148aeec46411ff31563b3.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclercu i Ferrariju pripao drugi trening na Zandvortu

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Holandije_Drugi_Trening.jpg.webp

 

Vozači tima iz Maranela većinu vremena proveli su na vrhu.


Odlični vremenski ulovi bili su prisutni tokom drugog treninga, jer je temperatura staze bila i do 37 a vazduha čak i do 29 stepeni. Zbog propuštene prve sesije Max Verstappen je morao da odmah krene sa radom, kako bi nadoknadio izgubljeno vreme. Za razliku od njega koji je svoj rad započeo sa mekom gumom, ostali su drugačije razmišljali pa je prvi deo treninga vozili sa medijum komponentom.

Ipak, drugi trening je više bio posvećen simulaciji trke, odnosno stintu sa više goriva, što je na kraju najviše odgovaralo Charlesu Leclercu. Vozač Ferrarija je na kraju imao najbrže vreme od 1m12.345s a bio je za samo 4 hiljaditinke ispred svog timskog kolege. Treće mesto pripalo je Lewisu Hamiltonu dok McLaren nagoveštava dobru formu Norrisovim četvrtom pozicijom.

George Russell bio je peti, Lance Stroll vrlo dobar šesti a Fernando Alonso sedmi. Tek na osmoj poziciji našao se Max Verstappen koji je ovoga puta više vozio na mekim gumama a iza njega bili su još i Esteban Ocon i Daniel Ricciardo. Australijanac u McLarenu je većinu vremena proveo u garaži jer je ima problem sa curenjem ulja.

Sergio Perez imao je tek 12. vreme a loš dan zadesio je i Pierrea Gaslya koji je prvi deo sesije proveo u garaži da bi na kraju zabeležio tek 16. poziciju, dok sa druge strane Yuki Tsunoda je bio kriz za izazovanje crvene zastave jer se zaglavio u šljunku.

 

 

Rezultat drugog treninga za VN Holandije:

 

Holandija_1-1.jpg.webp

 

Preuyeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je falilo ferarijevcima, ostaje nada , doduse mala ali nada zadnja umire, da sutra nesto urade...dobro je sto na ovoj stazi nisu velike razlike medju bolidima, mislim da merc ima sutra sansu protiv bar jednog ferarija...Perez slepac kao i uvek, zali boze onog bolida sto vozi, treba ga dati nekom boljem vozacu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalifikacije

Dobre za gledanje, Ferari sad standardno krije brzinu na treninzima tako sve do kvalifikacija nezna se realna brzina. Šteta što se Perez okrenuo. Odličan Šumaher

FbvIIUAXwAM9twX.jpeg

FbvKTd4WYAg6vFB.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen za dlaku brži od Leclerca i Sainza na kvalifikacijama u Zandvortu

 

verstappen_dutch_gp_2022 02.jpg

 

Možda zvuči čudno, ali Verstappen će po prvi put od VN Austrije startovati sa pol-pozicije.

 

Vozače je još jednom dočekalo prelepo vreme u Holandiji, a kako je Q1 odmicao postalo je jasno da je evolucija staze ogromna. Verstappen je rano postavio najbolje vreme od 1m11.317s i ono je ostalo najbolje do kraja, a najbliži mu je bio Leclerc, koji je bio samo desetinku sporiji i koji je svoj krug postavio na setu guma koji je u tom trenutku u sebi već imao 4-5 krugova. Verstappen i Leclerc ujedno jedini nisu izlazili na stazu na kraju Q1 pa se poredak sa evolucijom staze malo izmenio. Hamilton je završio kao drugi na novom setu guma, samo par stotinki iza Verstappena, dok je Tsunoda bio treći, desetinku iza Verstappena. Posle prvih 18 minuta su eliminisani Bottas, Ricciardo, Magnussen kojem je obrisan poslednji krug, Vettel koji je bio fenomenalno brz, ali je na samom kraju kruga napravio grešku i Latifi, koji se dosta mučio u dosadašnjem delu vikenda.

 

Na samom početku Q2 smo na kratko imali crvenu zastavu koju je izazvao jedan navijač koji je bacio baklju na stazu. Zbog ograničenog broja dostupnih novih mekih guma veliki broj vozača je na početku Q2 koristio stare meke pneumatike. Verstappen je bio među onima čije su gume bile najsvežije i postavio je vreme od 1m10.927s. To mu je omogućilo da sačuva jedan set, dok su svi ostali morali još jednom na stazu. Na kraju je Sainz završio kao najbrži sa 1m20.814s ispred Russella i Verstappena, a pravo da učestvuju u Q3 su izgubili Gasly, Ocon, Alonso, Zhou i Albon. Svakako je iznenađenje bilo ispadanje obe Alpine, ali i prolaz Schumachera i Tsunode.

 

Nakon prve runde krugova u Q3 je najbolje vreme držao Leclerc koji je sa 1m10.456s bio pola desetinke brži od Verstappena i dve desetinke od Hamiltona. U drugom izlasku na stazu je bilo jasno da nije ostalo previše, prostora za napredovanje, ali su i Leclerc i Verstappen uspeli da poprave svoje krugove. Prvo je Leclerc i pored lošeg drugog sektora uspeo da spusti vreme na 1m10.363s, ali je Verstappen odgovorio sa 1m10.342s i tako došao do druge uzastopne pol-pozicije, samo što će ovog puta startovati sa tog mesta. Treći je bio Sainz koji je zaostao manje od desetinke za Verstappenom, dok Hamilton nije imao odgovor na četvrtoj poziciji. Peti je bio Perez koji je izazvao žute zastave u samom finišu kada se okrenuo i to je poremetilo krugove nekolicine vozača iza koji nisu uspeli da poprave vremena. Tako je Russell ostao šesti ispred Norrisa, Sjajnog Schumachera, Tsunode i Strolla, koji nije ni učestvovao na Q3 zbog tehničkog problema.

 

Holandija_4 2022.jpg

 

 

Leclerc i Sainz očekuju dobru borbu na sutrašnjoj trci

 

Vozači Ferrarija ističu da nije bilo lako na početku kvalifikacija, ali da se onda bolid stabilizovao i omogućio im da ostvare dobar rezultat.
''Bilo je baš blizu. Max je vozio sjajan krug na kraju. Naš bolid je bio sve bolji i bolji kako su kvalifikacije odmicale. Na početku smo bili uplašeni jer je Max bio mnogo brži, ali su se stvari popravile u Q3 i bilo je baš blizu. Činjenica je da smo ovog vikenda u mnogo boljoj formi nego prošle nedelje i mislim da je naš trkački tempo juče izgledao prilično dobro. Biće neizvesno sa Red Bullom. Za početak nam treba dobar start, a onda ćemo videti za dalje'', izjavio je Leclerc. ''Krug je bio čist bez grešaka i malo je falilo da budem na nivou Maxa i Charlesa. Nije bilo lako na početku kvalifikacija, ali smo na kraju obavili pristojan posao. Mislim da će sutra biti interesantno kada svi faktori budu u igri. Verujem da će se svašta dešavati i pored toga što je staza teška za preticanje. Verujem da će biti više različitih opcija sa strategijom'', rekao je Sainz.

 

Verstappen zadovoljan pol pozicijom

 

Max Verstappen je pobedio Charlesa Leclerca na kvalifikacijama na stazi u Zandvortu jer je na kraju bio brži za 0.021s.

''Neverovatno, posebno posle jučerašnjeg dana'', kazao je Holanđanin odmah posle kvalifikacija. ''Imali smo težak dan, tako da smo morali da radimo preko noći kako bi preokrenuli situaciju i danas smo uspeli da budemo brži. Bilo je veoma blizu. Kvalifikacioni krug je ovde neverovatan. Dosta smo promenili, jer smo juče žurili da sve spremimo za drugi trening, ali danas sam uživao da vozim.''

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari je neverovatan ni gume ne mogu da pripreme. Dobro da su Sainca prvo pozvali. Haas opet medju prvima menja gume Šumaheru a on na srednje tvrdim gumama 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda sada trka bude interesantna posle vozila bezbednosti.

Hamilton nije mogao gore da odradi restart. Lepo je što su ga prestigli Rasel i Lekler

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, SalacUE said:

Па овде ће Леклер да заврши у најбољем случају као пети.

Kako radi ekipa - daj Boze da tako ne bude i u prvenstvu :( ... Blagi uzas. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predlazem da vise ne pricamo da li bi ferari mogao da nesto uradi u trci nego sta bi mogao da zasere u trci jer je to postala normalna pojava.

 

Slepci iz merca sjebali Hamiltona opet, ne znam sta su mislili kad su ga ostavili na zutim gumama, dal je moguce da opet prave gresku iz zadnje trke prosle godine, prosto neverovatno, bas sam besan.... od sigurnih 2-3 napravili 2-4 a mozda su nekim ludim slucajem mogli da pobede... kako su mogli da dozvole da Rasel dobije crvene gume a Ham ne kad su svi presli na crvene, sta je sa mozgom??? Mali seronja opet imao srece kao i uvek, celu trku smrdi iz Hamiltona i ne moze da mu pridje i inda dobije crvene gume i tera silu umesto da cuva ledja Luisu jer su 100% mogli da se odbrane d Lec a da ne pricam od Sainca i Pereza supka koji su po ko zna koji put dokazali da su bulja vozaci.

Ali dobro bitno je da je merc poceo da kara ferari i nadam se da tako nastavi i da im uzme vice titulu konstruktora, samo jako !! ;) Ferari zasluzuje da se vrati tamo gde je bio ovih sezona, ne treba njima ova borba za vrh jer ne umeju to da koriste!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, vilota032 said:

Nesto mi uliva nadu da Ferrari moze do pobede danas. Nadam se da su se presabrali, usaglasili oko strategije, da ce odraditi trku kako treba. Forza Ferrari

:D

Tragikomicno. Od sada da na trkama voze tricikle... za bolje nisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari ne stoji iza svojih vozaca, stajao je kad su tim vodili Ros i Zan a ovi salabajzeri sve rade protiv vozaca tako da ne znam koja je svrha postojanja ekipe i koji je njihov cilj u ovom sampionatu. Oni su toliko puta zabrljali da to prosto nije normalno, kao da namerno ne zele pobede i titulu od koje def nema vajde ali bar neka pobeda je moguca...Sta da ocekujes od ekipe koja ima izjave tipa "mi smo ferari nama ne treba vozac da bi nas voleli" ja nisam nikad navijao za tim vec samo za vozaca a zbog onih koji navijaju samo za ferari pa ko god ga vozio oni i imaju takav stav.

RB je uvek radio pametno, sve karte idu na jednog vozaca i njega forsiraju jer zele titulu, zato i jesu najbolji, eto stalno nesto eksperimentisu sa drugim vozacem plus ga dobro koriste za odbranu, svaka cast toj ekipi nisam ih nikad voleo ali su stvarno za respekt u svakom smislu. Ostali su u fazonu imas dva vozaca pa malo daj onom malo ovom pa ispadne biiip, isto to se ove sezone desava sa Mercedesom, Ham je prvih nekoliko trka bio zamorce u timu, davali mu neke delove da proba i nije mogao da se sastavi dok sa Raselom isli na siguricu i gruvao bodove, sad kad su dobili egal bolide Ham je bolji ali dzabe, opet ga zajebu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je, bar na ovom forumu nema dileja koje će da napišu da je RB taktički poslao Cunodu da mu crkne auto na sred staze.

 

Merc je imao ozbiljan tempo na hardu, verovatno su se i sami iznenadili istim. Bilo bi zanimljivo da nije bilo VCS i SC, Max bi nakon promene izašao iza Luisa i Rasela i usledila bi mega zabava sa njegovim napadima. Ovako, lakše su priveli trku kraju nego što su očekivali.

Hamilton opet pokazao svoje pravo lice u radio komunikaciji, pritom opet ista greška kao u Abu Dabiju, ostavljaš čoveka sa tvrđom komponentom protiv Maksa koji je na mekšoj, sa bržim autom i očekuješ da se brani, neće da može. Rasel je sam tražio da ide na soft u poslednjem trenutku i dobro je prošao.

 

On 9/1/2022 at 9:30 AM, Vule said:

Borba za podijum između Leklera i Sainca (zavisi kome manje zeznu strategiju), Pereza i jednog Merca.

Otprilike tako i bi, Ferari standardno svaka čast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Vule said:

Dobro je, bar na ovom forumu nema dileja koje će da napišu da je RB taktički poslao Cunodu da mu crkne auto na sred staze.

A da, zaboravio sam da se i Perez namerno slupao u Q kako bi sačuvao Maksovo vreme... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj mi reci da ima i takvih teorija zavere?

I ako ima, pls za link gde ih nalazis, zasto da samo tebi bude dobro :D ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, OMP said:

...od Sainca i Pereza supka koji su po ko zna koji put dokazali da su bulja vozaci.

Sainz da, ali je Perez mnogo bolji vozač.

 

Max/Perez - Max je naravno bolji vozač, i od prvog dana Perez zna da je drugi vozač u ekipi, i da ako mu se to ne dopada zna gde su vrata.

Leclerc/Sainz - Lekler je mnogo bolji vozač, i tu je mnogo veća razlika između njega i Sainza nego što je između Maxa i Pereza (isto velika, ali kod odnosa Ferrarijevih vozača to je drugi svet kolika je razlika)... ali se to nije postavilo od prvog dana kako treba u ekipi, nisu jasno rekli ko je glavni vozač, pa je bilo gluposti i zbog toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...