Jump to content
FAS Goran
sasacalko

Fiat 500L 1.4 - tehničke osobine motora

Recommended Posts

Motor 1.4 95ks (2013.g.) ima oznaku 843a1000, po čemu se ralikuje od 199a6000 ( u punta su valjda išla oba tipa)?

Da li motor u 500L ima PDA i VVT ili nema?

Tražeći po katalozima piše da fire 1.4 95ks ima dva tipa sa i bez pda+vvt, pa me interesuje  koji je u 500L?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasacalko

 

To je tzv. ''StarJet'' motor, i koliko znam svaki 1.4 16v atmosferac je takav još od euro4/euro5 norme (zavisno od modela).

Ali, taj VVT kod 1.4 16v atmosferca (StarJet) nije tu zbog performansi, nego je stvar sa izduvnim ventilima - kad je motor hladan, uz pomoć VVT se brže zagreva katalizator kako bi brže ispunili euro normu.

 

Onaj pravi VVT, koji zaista znači po pitanju performansi, postoji kod MultiAir motora. MultiAir tehnologija se bavi kontrolom i prilagođavanjem rada usisnih ventila. Zahvaljujući ovoj tehnologiji, režim otvaranja i zatvaranja ventila više nije zavistan od pukog okretanja bregaste, već se on može prilagođavati zavisno od režima vožnje (manje ili više obrtaja), tako da se može dobiti, u najkraćem rečeno, efikasniji motor. U pitanju je elektro-hidraulični sistem za upravljanje radom ventila. Dakle, nije više direktno povezivanje bregaste i ventila, nego se u celu priču prvo ubacuje jedan klip koji se pomera na osnovu okretanja bregaste. Taj klip je povezan sa usisnim ventilima, međutim ta veza nije direktna nego ide pomoću hidraulične veze koju kontroliše solenoid.

 

 

A, što je bitno? :)

U Alfa Romeo MiTo je išao 1.4 16v atmosferac MultiAir (105 konja), ali u 500L nije nikada.

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

843a1000 koji je u 500L nije starjet, tj. nema pda+vvt, ima najobičniju remenicu bregaste. Verovatno vvt nije imala veliki uticaj na rad, performanse motora, pa su u 500L to izbacili, tj ugrađivali su stariju verziju motora, prostiju i jeftiniju. U Tipo ide isto ovaj motor 843a1000

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sasacalko

 

Teško da je moguće da nije StarJet jer 500L onda ne bi ispunjavao euro normu. Ti kažeš da 500L/Tipo imaju potpuno isti 1.4 16v kao npr. Stilo/Punto 15 godina pre njih?

Fire i StarJet:

 

fire engine01.jpg starjet motor.jpg

 

MultiAir motor je druga priča:

 

multiair fiat.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam klipove kako se radi veliki servis, remenica bregaste je obična, nije vvt (stilo, 500L, tipo), kod punta sa motorom 196a6000 vidi se vvt deo na remenici bregaste. 

Pretragom rezervnih delova za 500L, izbacuje bregastu sa običnom remenicom. 

Sad kako je EURO 6, po kom sistemu je rešen, to ne znam. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...