Jump to content
FAS Goran
Boki Bugiboy

Fiat Nuova Bravo - silen blokovi

Recommended Posts

Zdravo, pitanje u vezi zamene silen blokova i gumica balans stangle na Bravu 1.4 tjet 150 ks.

Majstori su me se skroz sludeli, neki kazu zamenis samo nevdene stvari a drugi tvrde da MORA cela viljuska. Ja sam kupio silen blokove i gumice balans stangle pa se majstor koji je to trebao da uradi razboleo. Trazio sam druge i onda sam se sludeo.

Pitanje za sve, sta da zamenim i kod koga?

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boki Bugiboy

Viljuska ima 2 silen bloka i kuglu. Kao sto Mile rece, sileni mogu da se menjaju pojedinacno, postoji tzv. "pastetica" (silen koji mnogo cesce strada) i valjkasti (koji su manje na udaru i trajniji).

Stvar tvog izbora - da li da menjas samo ono sto ode (i svaki put placas ruke, ako ne menjas sam) ili da sve to repariras/zamenis o jednom trosku sa novom viljuskom.

Sto se kugle tice, npr. na Stilu je bila vezana za viljusku i onda se cela viljuska nosila na reparaciju zbog kugle. Na Bravu, da kucnem u drvo, vec 5. godinu nije bilo potrebe da menjam nista na trapu, ali mislim da na njegovoj viljusci i samo kugla moze da se skine i zameni.

 

I samo jos jedan dodatak i vazna napomena za vlasnike Brava i Delte (kada je vec otvorena tema). Ako auto ima fabricke xenon farove, ide drugacija desna viljuska, pisali smo vec.

Ako se neko slucajno pita kakve veze ima xenon sa viljuskom :) - desna viljuska u kombinaciji sa fabrickim xenon farovima ima dodatnu usicu, koja se vezuje za polugu modula za automatsku nivelaciju visine snopa. A nije se retko i ovde pisalo, da ljudima strucnjaci stave standardnu viljusku i ostave autonivelaciju raskacenu:

 

Untitled.thumb.png.b47375fe62e97b064346dde0938853c9.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

ali mislim da na njegovoj viljusci i samo kugla moze da se skine i zameni

Skinu se (iseku) fabricke nitne i stave nove kugle sa srafovima. Delphi su meni ugradili kod Djoleta i zadovoljan sam.

 

Kao sto kolege rekose, mozes sve komplet reparirati ili menjati po potrebi silene ako je viljuska dobra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali majstor naplati ruke prilicno vise kad menja samo silene... A opet platio si prilicno a kugle ostavio stare. Moj savet je uvek zameniti celu viljusku. Znam majstore koji u slucaju zamene silena na obe viljuske, za ruke uzimaju cak i 100e... Radio sam, prilicna je muka zameniti prednji silen na viljusci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I to je tacno, samo sto mi je cifra iznad za zamenu totalno nerealna. Na Stilu mi je to radjeno za neuporedivo manje i to jos u vreme dok nisu postojale varijante ovih jeftinih "kragujevackih" reparacija. I dok su viljuske bile prilicno skupe, sami sileni su kostali samo par EUR po komadu, reparacija kugle 10-15 EUR, itd.. 

Bar iz mog i iskustva drugara, najcesce su odlazili sileni "pastetice", u zavisnosti od nacina voznje i puteva vec dosta redje kugle, a maltene nikako oni valjkasti sileni koji su najmanje na udaru. Pa svako tu ima svoju racunicu. Svakako se slazem da je sada sve lakse posle pojave ovih povoljnih reparacija viljuski, kao i jeftinih delova. Tematika kao i kod stabilizatora - kada ode jedan, da li menjati oba :D

Tu ostaje i pitanje kvaliteta, meni su se OEM delovi trapa do sada uvek pokazali kao vrlo trajno resenje. Konkretno na Bravu (posto je uzet preko poznanstva), video sam da je to izmenjano sa OEM u Svici. I evo traje vec 5. godinu (samo kod mene) a da nista nisam pipnuo na trapu. Cak ni jedan jedini stabilizator, sto mi je bas iznenadjenje (jer sam ih se na JTD Stilu ranije namenjao gomilu, a trap je maltene isti). Jeste Bravo benzinac lagan u nosu, jeste spusten i sve to manje "zvace", jeste da ceo svoj staz maksimalno obilazim ne rupe nego i neravnine - ali sigurno je najvise do kvaliteta delova.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je otislo u nebesa a posebno usluge zanatlija. Valjkasti silen je ooogroman posao za zamenu, pastetica je igracka, caskom se izbije na presi, dok valjkasti nekad mora i da se spaljuje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na iscrpnim odgovorima,ja sam kupio sva 4 silen bloka za obe strane mislivsi da kad se skida zamenim sve mada mi je sada jasnije zasto neki menjaju komplet viljuske.Majstor  koji radi samo italijane mi trazi 7000 po strani njegova viljuska i ruke,inace meni je otisla ta tzv pastetica na desnoj strani i ima lufta u levoj ali znatno manje

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Boki Bugiboy said:

Majstor  koji radi samo italijane mi trazi 7000 po strani njegova viljuska i ruke

Cene su verovatno otisle uvis, ali za Stila je kod Tejovica (reparacija u KG) cena bila reda velicine 20 EUR i ostavlja se svoja viljuska. Na to ide i cena zamene.

Imali su predstavnistvo kod Plavog mosta, ako je neko radio skorije, ostavice cene.

Cisto da imas i tu informaciju, bar tada je bio korektan odnos cene i kvaliteta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas am bio kod majstora u vezi silen blokova,na kraju sam zamenio obe viljuske,sileni su bili katastrofa medjutim skripanje iz trapa se i dalje cuje,zamenio sam ranije solje,opruge i amortieyre,sve je ponovo detaljno pregledano ali zvuk se i dalje cuje,sta dalje?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu i to,što se tiče gumica balans stangle one su ispravne,majstor ih je podmazao da se uveri da nije do njih medjutim i dalje se čuje,,novo sto se dogadja je da kad vozim po mokrom nakon nekog vremena pocne da se cuje blago krckanje kad motam volan,kad se auto osusi nista se necuje

Edited by Boki Bugiboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...