Jump to content
FAS Goran
vladal011

Bravo 1.9 multijet 150 otežano paljenje / check engine

Recommended Posts

Od pre mesec dana sam vlasnik Brava 1,9 multijet 150. Muče me dva problema ... Kao prvo, auto je otežano palio, to se popravilo nakon remonta anlasera. Pre tog servisa, proverene su dizne i pumpa visokog pritiska, tu je sve ok. Izmerena je kompresija na hladno (12/15/15/18,5). Ne znam da li je to dobro izmereno i da li ima veze što je pri merenju anlaser bio loš. Sad se dešava samo kada stoji duže, oko 24 sata, da pri prvom palljenu duže vergla (oko 5 sekundi) i nakon toga izbaci belo sivi dim. Sledeća paljenja su normalna. Auto inače dobro vuče. 

 

Drugo, sinoć u toku vožnje, prilikom naglijeg dodavanja gasa u drugoj brzni, upalila mi se check engine lampica... Normalno je povukao u nisam osetio nikakvu razliku u vožnji do kuće. Jutros je upalio posle malo dužeg verglanja, opet uz belo sivi dim i lampica i dalje gori. 

Imam zakazan pregled kod Gorana u Zemunu tek za više od dve nedelje... Ne znam da li do tad smem da vozim auto. Ako neko ima neki savet unapred zahvalan 

IMG_20220705_145642.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem broj 1:

Fiat Bravo 1,9 teže prvo paljenje

 

U suštini - može se srediti menjanjem mape (verovatno trajno rešenje).

Može se ublažiti ili čak eliminisati sa davanjem kontakta i čekanje dok ne prestane zujanje (pumpa goriva nabija pritisak) tipa jedno 15-20 sec. Eventualno na drugi ključ 10 sec i pali komotno. 

Videćeš već u temi, idi par strana u nazad.

 

Problem br.2:

Ako si išao preko 3000o/min, moguće da je ušao u safe mode (neće preko 3000 ponovo) ili je nešto drugo u pitanju. Moj savet, proveri DPF u kakvom je stanju (ako je u funkciji i fabrički ga ima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem sutra svakako na dijagnostiku da proverim taj check engine. Najviše me je zabrinulo to merenje kompresije. Prelistao sam već temu u vezi softverskog podešavanja, ali nisam shvatio gde to mogu dobro da odradim u Beogradu. Za ovu caku sa čekanjem već znam, tako I palim, ali pored toga malo duže vegla i izbaci malo dima kad je prvo paljenje posle nekih 12 sati od vožnje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnostika kaže senzor turba. Greška je obrisana, u vožnji se i dalje ponaša ok. Majstor kaže da samo ako se ponovo bude palila treba da se menja senzor. 

Ako neko ima preporuku za servis u Beogradu gde mogu softverski da poboljšam paljenje 

Edited by vladal011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sačekaj sa tim softverskim poboljšanjem...
Dizel motori "pale" putem kompresije, a ako je ona zaista loša kao što je izmereno, onda 1+1=2, sve je jasno.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam "problem" na 1.9 8v... Nekad pali kao mina a nekad malko duze vergla i zadimi. Zanimljivo da zimi pali kao mina, na cvrgu, a iskljucivo leti baguje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 8v je to "normalno" ali za ovaj sa 16v nisam primetio da se neko zali. Buni me ovo merenje kompresije, mislim da nije tacno jer generalno dizeli imaju mnoogo vecu kompresiju od ove sto je izmerena.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene to merenje kompresije baš buni. Osim dužeg verglanja kad je skroz hladan, ne primećujem neki problem. Za ovih par stotina pređenih kilometara ne vidim da troši ulje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad tek videh da su mereni pritisci. Prvi cilindar ima pritisak kao benzinac, za dizela je to bas lose...!

Ne mora znaciti da motor ima neki defekt, mozda je jednostavno pun garezi i ventil ne dihtuje kako treba. Za pocetak probaj da ga poteras malo, usijaj ga, teraj u obrtaje, vozi malo zustrije neko vreme. Ako je do garezi na ponovnom merenju pritisaka pokazace vece vrednosti. 

Sta kaze dijagnostika, kakve su korekcije na diznama? 

 

Ni pritisci na 2. i 3. cilindru takodje nisu sjajni, mislim da na JTD ne bi smeli biti ispod 17-18 bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites



Za ovih par stotina pređenih kilometara ne vidim da troši ulje. 


Možda stradale kompresione karike, a uljne dobre.
Sve su ovo pretpostavke, izmeri kompresiju tamo gde će sigurno biti dobro izmerena, pa onda dalje razmišljaj. Par stotina kilometara kao uzorak ne mora ništa da znači da je ok. Jel se na par stotina misli na 200-300 ili na 800-900?

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio sam kod majstora, definitivno kompresija nije dobra 15,20,20,25. Sad da li je problem samo u glavi ili treba da se čačka dalje... Auto i dalje radi dobro, mirno u leru, vuče bez problema, posle 1000 km ne primećujem da troši ulje... Jedino što ponekad prvo paljenje vergla par sekundi duže. 

Nisam pametan da li čačkati motor ili voziti ovako ako ne pravi problem? 

Check engine nije više palio, u memoriji je ostala greška prevelik pritisak turba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...