vladal011 0 Posted August 1, 2022 Od pre mesec dana sam vlasnik Brava 1,9 multijet 150. Muče me dva problema ... Kao prvo, auto je otežano palio, to se popravilo nakon remonta anlasera. Pre tog servisa, proverene su dizne i pumpa visokog pritiska, tu je sve ok. Izmerena je kompresija na hladno (12/15/15/18,5). Ne znam da li je to dobro izmereno i da li ima veze što je pri merenju anlaser bio loš. Sad se dešava samo kada stoji duže, oko 24 sata, da pri prvom palljenu duže vergla (oko 5 sekundi) i nakon toga izbaci belo sivi dim. Sledeća paljenja su normalna. Auto inače dobro vuče. Drugo, sinoć u toku vožnje, prilikom naglijeg dodavanja gasa u drugoj brzni, upalila mi se check engine lampica... Normalno je povukao u nisam osetio nikakvu razliku u vožnji do kuće. Jutros je upalio posle malo dužeg verglanja, opet uz belo sivi dim i lampica i dalje gori. Imam zakazan pregled kod Gorana u Zemunu tek za više od dve nedelje... Ne znam da li do tad smem da vozim auto. Ako neko ima neki savet unapred zahvalan Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4032 Posted August 1, 2022 Problem broj 1: Fiat Bravo 1,9 teže prvo paljenje U suštini - može se srediti menjanjem mape (verovatno trajno rešenje). Može se ublažiti ili čak eliminisati sa davanjem kontakta i čekanje dok ne prestane zujanje (pumpa goriva nabija pritisak) tipa jedno 15-20 sec. Eventualno na drugi ključ 10 sec i pali komotno. Videćeš već u temi, idi par strana u nazad. Problem br.2: Ako si išao preko 3000o/min, moguće da je ušao u safe mode (neće preko 3000 ponovo) ili je nešto drugo u pitanju. Moj savet, proveri DPF u kakvom je stanju (ako je u funkciji i fabrički ga ima). Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted August 1, 2022 Idem sutra svakako na dijagnostiku da proverim taj check engine. Najviše me je zabrinulo to merenje kompresije. Prelistao sam već temu u vezi softverskog podešavanja, ali nisam shvatio gde to mogu dobro da odradim u Beogradu. Za ovu caku sa čekanjem već znam, tako I palim, ali pored toga malo duže vegla i izbaci malo dima kad je prvo paljenje posle nekih 12 sati od vožnje Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted August 2, 2022 (edited) Diagnostika kaže senzor turba. Greška je obrisana, u vožnji se i dalje ponaša ok. Majstor kaže da samo ako se ponovo bude palila treba da se menja senzor. Ako neko ima preporuku za servis u Beogradu gde mogu softverski da poboljšam paljenje Edited August 2, 2022 by vladal011 Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted August 3, 2022 Sačekaj sa tim softverskim poboljšanjem... Dizel motori "pale" putem kompresije, a ako je ona zaista loša kao što je izmereno, onda 1+1=2, sve je jasno.Sent from my SM-G770F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1020 Posted August 3, 2022 Ja imam "problem" na 1.9 8v... Nekad pali kao mina a nekad malko duze vergla i zadimi. Zanimljivo da zimi pali kao mina, na cvrgu, a iskljucivo leti baguje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted August 3, 2022 Za 8v je to "normalno" ali za ovaj sa 16v nisam primetio da se neko zali. Buni me ovo merenje kompresije, mislim da nije tacno jer generalno dizeli imaju mnoogo vecu kompresiju od ove sto je izmerena.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted August 3, 2022 I mene to merenje kompresije baš buni. Osim dužeg verglanja kad je skroz hladan, ne primećujem neki problem. Za ovih par stotina pređenih kilometara ne vidim da troši ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1020 Posted August 3, 2022 Sad tek videh da su mereni pritisci. Prvi cilindar ima pritisak kao benzinac, za dizela je to bas lose...! Ne mora znaciti da motor ima neki defekt, mozda je jednostavno pun garezi i ventil ne dihtuje kako treba. Za pocetak probaj da ga poteras malo, usijaj ga, teraj u obrtaje, vozi malo zustrije neko vreme. Ako je do garezi na ponovnom merenju pritisaka pokazace vece vrednosti. Sta kaze dijagnostika, kakve su korekcije na diznama? Ni pritisci na 2. i 3. cilindru takodje nisu sjajni, mislim da na JTD ne bi smeli biti ispod 17-18 bara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted August 3, 2022 Dizne su dobre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted August 3, 2022 Za ovih par stotina pređenih kilometara ne vidim da troši ulje. Možda stradale kompresione karike, a uljne dobre.Sve su ovo pretpostavke, izmeri kompresiju tamo gde će sigurno biti dobro izmerena, pa onda dalje razmišljaj. Par stotina kilometara kao uzorak ne mora ništa da znači da je ok. Jel se na par stotina misli na 200-300 ili na 800-900?Sent from my SM-G770F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladal011 0 Posted August 17, 2022 Bio sam kod majstora, definitivno kompresija nije dobra 15,20,20,25. Sad da li je problem samo u glavi ili treba da se čačka dalje... Auto i dalje radi dobro, mirno u leru, vuče bez problema, posle 1000 km ne primećujem da troši ulje... Jedino što ponekad prvo paljenje vergla par sekundi duže. Nisam pametan da li čačkati motor ili voziti ovako ako ne pravi problem? Check engine nije više palio, u memoriji je ostala greška prevelik pritisak turba Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1020 Posted August 17, 2022 Teraj tako, skidanje glave i igranje samo sa njom te mogu kostati lagano 500e. E sad ako imas viska... Quote Share this post Link to post Share on other sites