Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Na suncobranu je tablet koji služi za prijem vožnji. Radio stanice se u tu svrhu ne koriste već 7 - 8 godina. Sećam se da su tableti uvedeni još dok sam vozio Mareu, tu koja mi je na avataru. S njom sam se rastao 2017. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, nesa 169 said:

Još pre više decenija sam utvrdio da auto na plin obavezno troši više ulja nego na benzin

Ne znam kakve ste kolega automobile vozili pa takvo iskustvo ali je u suprotnosti sa mojim i iskustvima dugogodišnjih korisnika.

Instalatere i vrsne stručnjake ne bih ni spominjao.

Činjenica je da su karterski gasovi manji/niži u eksploataciji plina te otud i manja zaprljanost ulja na ekvivalentnoj kilometraži kao na benzin.

Sve zbog svoje osobine sagorevanja...

Baš mi eto skrenulo pažnju pa sam odreagovao. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Mijailović P. said:

Jeste, manja je zaprljanost ulja, svećica i katalizatora, ali zbog veće temperature pri eksploziji veća je potrošnja ulja. Zbog istog razloga ponekad dolazi do toga da izgori neki od ventila mada tome uglavnom kumuju loša podešenost ili duga vožnja visokim obrtajima, recimo na autoputu. 

Prilikom drugog servisa su mi gledali i istrošenost pločica. Otišle su malo preko pola što će reći da će ići nešto preko 30.000 km. Toliko se eto može računati u gradskoj vožnji. Na putu naravno više. Cenim da bi u mešovitom režimu pola - pola moglo da ide oko 50.000 km. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gasovita goriva imaju puno čistije sagorevanje. Samim tim i manje prljanje ulja. TNG i CNG su zapravo odlični za dugovečnost motora. Naravno uz redovnu zamenu ulja. Kao i valjanu podešenost smeše.

 

Zapravo, ta podešenost smeše je najvažnija stavka, i čak najlakša za kontrolisanje / podešavanje. Potrebno je kontrolisati povremeno. Stvar je u tome da se vozači opuste, sipaj i vozi.  A to nije pametno. E ta zapuštenost provere mešavine, dovodi nekad do pregorevanja ventila.

 

Kao i vožnja na visokim obrtajima, ali opet to je do podešavanja sistema, koji bi trebalo podesiti tako da na visokim obrtajima prebaci na BMB.

 

Mnogi problemi se prebacuju na TNG ili CNG sistem, ali zapravo problem je neznanje majstora / vozača.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bliži mi se eto 30 hiljada. Još nijedan problem nisam imao. Jedino me malo buni merač napona koji od početka stalno pokazuje ovako:

 

 

IMG_20230329_074812.jpg

Ispada da stalno puni 16V. Da to nije malo previše?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, nesa 169 said:

Ispada da stalno puni 16V. Da to nije malo previše?

Sa ovakvom nebuloznom gradacijom koja je maltene beskorisna, najbolje zakaci i proveri na dijagnostici.

Ili ako ti nije pri ruci, najprostije unimerom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh dobro je nisam jedini. To punjenje od 16V sam prvi put primetio ove zime. Nakom vožnje od nešto više od sat vremena indikator se vratio na  dva kvadratća što bi trebalo da je uobičajenih 14.4V. Pošto sam obratio pažnju dok je bilo hladno i što su bile češće kratke vožnje često su se javljala tri podeoka pri startu koji su se gubili tek pri dužim vožnjama. Kada bilo otoplilo punjenje na oko 16V se proredilo. Sada iako je hladno se ne javlja, U međuvremenu auto je bio na dugom putu gde radio konstantno više sati sa pauzama na oko dva sata. Moj zaključak je bio da je kapacitet akumulatora degradiran pa po svemu sudeći smart alternator interveniše, a da je tokom višesatnog rada na putu akumulator došao na svoje. Probaj da  izvozaš minimum sat vremena bez gašenja motora da vidiš kada i da li pada indikator na dva kvadratića.

Naravno i treba provera unimerom. Jedino ne znam koliko je konstatno punjenje na 16V baš zgodno za vek trajanja akumulatora valjda linearno sa dizanjem voltaže se povećava i amperaža tj. jačina struje punjenja. Mislim da je bilo kolega kojima su na Tipo i 500L odlazili akumulatori posle par godina.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normalno punjenje je od minimum 13.8V do 14.2-14.4V.

Cak i da je ta visa cifra, suludo je da za malo preko 14V, podigne za ceo taj podeok od 2V, na 16V.

Takvom gradacijom i logikom, apsolutno gubi poentu i voltmetar i  na digitalnim tablama obrtomer, sta vec sve gradiraju tako...

I ako ti u nekom trenutku treba tacna informacija, opet moras da proveravas rucno, dijagnostikom ili unimerom. Sto je najsmesnije, Body Comp vec ima informaciju tacnu u desetu, a ne prikazuje istu. Negu neku "opisnu" vrednost, koja uzgred nije ni tacna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovaj indikator temperature ulja je na opisnom nivou, ladno/mlako/toplo/vruće/vrelo, nema čak ni minimalne ni maksimalne temprature izražene u stepenima nego samo C i H.

 

9b088ae56d3863051142.thumb.jpg.e9778a228ff57b2786c71ded5728237d.jpg

 

Tako da ovu Fiatovu skalu punjenja doživljavam kao 10V/oko 12V/oko 14V/oko 16V/18v (izgore). I pomalo retoričko pitanje, ako je ovo skala punjenja a ne napona akumulatora  zašto ne pokazuje lepo struju punjenja u amperima? Ovako ljudi mogu da iskazanu vrednost u voltima pobrkaju sa naponom akumulatora.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indikator ulja je jasan, čim nije u normalnim vrednostima, pašće ili podići će se za jedan podeok i to je dovoljan znak za uzbunu kao i za temperaturu vode. Oni su za razliku od pokazivača amperaže su uvek na sredini.
Zašto je sve to tako urađeno pa prost razlog, uprostili su sve, vozač dobija informativne podatke i ne treba da ga zanima par stepeni gore dole ili pola ampera.
U slučaju pregrevanja ili lošeg punjenja alternativa, oglasile se alarmi na tabli.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Zakeralo said:

Eh dobro je nisam jedini. To punjenje od 16V sam prvi put primetio ove zime. Nakom vožnje od nešto više od sat vremena indikator se vratio na  dva kvadratća što bi trebalo da je uobičajenih 14.4V. Pošto sam obratio pažnju dok je bilo hladno i što su bile češće kratke vožnje često su se javljala tri podeoka pri startu koji su se gubili tek pri dužim vožnjama. Kada bilo otoplilo punjenje na oko 16V se proredilo. Sada iako je hladno se ne javlja, U međuvremenu auto je bio na dugom putu gde radio konstantno više sati sa pauzama na oko dva sata. Moj zaključak je bio da je kapacitet akumulatora degradiran pa po svemu sudeći smart alternator interveniše, a da je tokom višesatnog rada na putu akumulator došao na svoje. Probaj da  izvozaš minimum sat vremena bez gašenja motora da vidiš kada i da li pada indikator na dva kvadratića.

Naravno i treba provera unimerom. Jedino ne znam koliko je konstatno punjenje na 16V baš zgodno za vek trajanja akumulatora valjda linearno sa dizanjem voltaže se povećava i amperaža tj. jačina struje punjenja. Mislim da je bilo kolega kojima su na Tipo i 500L odlazili akumulatori posle par godina.

Retko vozim sat vremena i tad se nisam setio da pogledam. Uglavnom mi stoji ono za prosečnu potrošnju. Uglavnom, kad god sam gledao uvek je pokazivalo tako kao na slici. Što se tiče trajnosti akumulatora, ne sećam se da mi je bilo koji trajao više od 3 godine. Jednostavno uslovi su mi takvi, često i po 10 puta ga upalim da bih ga jednom vozio (pomeranje na stajalištu), dosta dodatnih potrošača od kojih neki rade i kad je motor ugašen, takav je posao. 

Unimer inače nemam, tako da ću to videti s nekim. Imam na Pikasu obd dijagnostiku na kojoj se i to može videti, ali ovde zbog one internet varijante to ne može. Negde sam čini mi se na forumu video da piše kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči. Videću to za godinu i po dana. U međuvremenu moram i za poništavanje servisnog intervala da idem kod jednog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, nesa 169 said:

kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči

Trebalo bi da se lako zaobidje onaj njihov SGW (Security Gateway).

Ko ne zeli da se zeza, kod naseg Dovle sa klupskim popustom imamo i ovu stvarcicu:

https://obd2.rs/proizvod/fiat-chrysler-adapter-za-sgw/

 

watermark.thumb.jpg.6c21840648f202603af82c0bc3e09263.jpg

 

Samo se manji 8 i 12-to pinci ukopcaju u SGW modul auta i umesto fabrickog, koristi se OBD port sa ovog kabla.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Retko vozim sat vremena i tad se nisam setio da pogledam. Uglavnom mi stoji ono za prosečnu potrošnju. Uglavnom, kad god sam gledao uvek je pokazivalo tako kao na slici. Što se tiče trajnosti akumulatora, ne sećam se da mi je bilo koji trajao više od 3 godine. Jednostavno uslovi su mi takvi, često i po 10 puta ga upalim da bih ga jednom vozio (pomeranje na stajalištu), dosta dodatnih potrošača od kojih neki rade i kad je motor ugašen, takav je posao. 
Unimer inače nemam, tako da ću to videti s nekim. Imam na Pikasu obd dijagnostiku na kojoj se i to može videti, ali ovde zbog one internet varijante to ne može. Negde sam čini mi se na forumu video da piše kako elektroničari ubacuju nešto da se to preskoči. Videću to za godinu i po dana. U međuvremenu moram i za poništavanje servisnog intervala da idem kod jednog. 
Ako su ti obično akumulatori trajali 3 godine, to je odlično, ovi namenjeni za Start-Stop EFB i AGM su projektovani upravo za teške uslove rada, česta startovanja i kratke relacije. Čak se taksistima koji nemaju SS preporučuje da ugrade EFB akumulator. Znam da su projektovani za oko 80000 paljenja, tj punjenja i pražnjenja, ako se dobro sećam. AGM i više.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

I jedan citat, doduše stariji, za određeni model akumulatora

YBX7000 EFB Batteries
Features
Approximately 270,000 starts
For lower specification Start/Stop vehicles
Sealed tip/tilt double lid - Reduces water loss by up to 30% - VDA roll over test compliant*
High charge acceptance envelope type separators and anti-sulphation technology
Carbon/Lithium plate additives
Integrated flame arrestor
OE Quality, Performance & Specification
*German Association of the Automotive Industry

Performance - compared to conventional automotive batteries
+170% improved Dynamic Charge Acceptance (DCA)
+100% increased cyclic durability


YBX9000 AGM Batteries
Features
Approximately 360,000 starts
For high specification Start/Stop vehicles
Absorbed Glass Mat construction with no free acid
Double lid (Leak/spill proof)
VRLA
Integrated flame arrestor
OE Quality, Performance & Specification
Performance - Compared to Conventional Automotive Batteries
+150% improved Dynamic Charge Acceptance (DCA)
+200% increased cyclic durability

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Ako su ti obično akumulatori trajali 3 godine, to je odlično, ovi namenjeni za Start-Stop EFB i AGM su projektovani upravo za teške uslove rada, česta startovanja i kratke relacije. Čak se taksistima koji nemaju SS preporučuje da ugrade EFB akumulator. Znam da su projektovani za oko 80000 paljenja, tj punjenja i pražnjenja, ako se dobro sećam. AGM i više.

Ja nemam Start - Stop i pravo da ti kažem - uopšte mi ne fali. Niko me ne može ubediti da to stalno pali/gasi ne smeta elektronici i motoru. 

5 hours ago, Ivan said:

Trebalo bi da se lako zaobidje se onaj njihov SGW (Security Gateway).

Ko ne zeli da se zeza, kod naseg Dovle sa klupskim popustom imamo i ovu stvarcicu:

https://obd2.rs/proizvod/fiat-chrysler-adapter-za-sgw/

 

watermark.thumb.jpg.6c21840648f202603af82c0bc3e09263.jpg

 

Samo se manji 8 i 12-to pinci ukopcaju u SGW modul auta i umesto fabrickog, koristi se OBD port sa ovog kabla.

 

Razmotriću to pitanje. Hvala puno u svakom slučaju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesa 169

Kod mene je tako kad se upali hladan auto ,posle nekog vremena padne,nisam ni obracao paznju na to dok nisi napisao.

 

2.thumb.jpg.08080b5010c153f5e5f95fec0b4ba909.jpg 1.thumb.jpg.6bf849baa8f4d0d07293007a8d4ca359.jpg

 

Takodje evo i prosek potrosnje na 21 000km:

 

20230406_134604.thumb.jpg.d3bb290c0d0417cc1f04db3fe53cda4b.jpg

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat, dodat tag, sredjen format i slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ti očigledno dosta voziš i van grada tako da je potrošnja logično manja. Meni taj podatak služi čisto za orijentaciju u kakvom su stanju recimo dizne jer mi pokazuje koliko bi trošio benzina, samo što ja vozim na plin. Inače mi stoji 9.1, uz prosečnu brzinu 19 km/h.

Elem pošto sam stigao do 30.000 km svratio sam kod majstora da mi uradi mali servis, a ujedno je i izmeren stvarni napon. Nakon startovanja motora pisalo je 14,38 V. To je znači maksimalna vrednost i u toku vožnje može biti samo manja. 

 

@Ivan

 zvali smo onu Dovlinu prodavnicu, rekoše da to trenutno nemaju i da zovemo za mesec dana. 

 

 

 

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nesa 169 said:

Da, ti očigledno dosta voziš i van grada tako da je potrošnja logično manja. Meni taj podatak služi čisto za orijentaciju u kakvom su stanju recimo dizne jer mi pokazuje koliko bi trošio benzina, samo što ja vozim na plin. Inače mi stoji 9.1, uz prosečnu brzinu 19 km/h.

 

Kakvo je tvoje mišljenje, potrošnja na BMB i TNG, koja je razlika / odnos.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, shuxx said:

Kakvo je tvoje mišljenje, potrošnja na BMB i TNG, koja je razlika / odnos.

TNG svakako preporučujem jer ga ovaj motor lepo prihvata i nikakve razlike u vožnji i održavanju nema. Ovde mi je plin 95, a benzin 180, pa ti vidi. Plina računam da mi u gradu troši oko 11. Računam proseke 6 ili 8 sipanja i ukupno mi je najviše bilo 11,4, a najmanje 10,7, što sam postigao upravo u poslednje vreme uprkos hladnoći i kišama što malo diže potrošnju. Nisam još vratio letnje gume, a na prošlom autu sam izračunao da mi zimske dižu potrošnju za oko 3 dl. 

Benzina mi je išlo oko 9. 

Što se potrošnje van grada tiče onomad kad sam išao na letovanje, ali van autoputa potrošio mi je oko 6. Plin sam vangradski merio i ispalo je da na regionalnim putevima ide 6,5 - 7, a na autoputu 7,5 - 8. Napominjem da uglavnom ne prekoračujem ograničenu brzinu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo sa potrošnjom BMB/TNG je da je potrošnja TNGa veća za oko 25% od BMBa.

Tvoje cifre, 9L BMB i 11L TNG se uklapaju u tih 25%.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

cifre same dođu, kada puno prelaziš, i pratiš potrošnju, tako da su ove moje sigurne, na istim relacijama, a na dva goriva. Ispraćene kroz desetine hiljada km.

 

baš bih voleo da imam auto čija je potrošnja na TNG samo  15% veća, tek je to povoljna vožnja.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Mijailović P. said:

Gde nađoste te cifre ...?

Kod mene razlika nije veća od 15% iako ne vodim računa o potrošnji.

Gledam samo koliko je na stanju i kol'ko para imam. :D

Verujem da je razlika manja kada se više vozi van grada, ali ja takvu situaciju uglavnom nemam. 

Nego, sad kad sam stavio nove pločice kao da mi nekako mekše i lepše koči nego sa originalnim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...