Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Da, naročito kad su neki ovlašćeni uhvaćeni da ne menjaju sve što treba nego samo upišu, tako da ... recimo čovek je u novoj Dačiji našao crno ulje nakon zamene i prljav vazdušni filter. 

Možda ja i ne bi prošao tako, ali kad već nemam garanciju na motor zbog plina i kad su mi već rekli da kvarove na trapu i inače ne priznaju, o čemu pričamo?

Evo jednog iskustva - kolega je kupio novog 2017., do 100 hiljada sem trapa nije ni imao drugih kvarova. 

Sad mu je baš stigao novi, isti kao moj samo heč. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem, pogotovo za tvoje vece kilometraze sigurno da se isplati. Servis sa rukama je bio donedavno sa rukama nepunih 60 evrica, kod ovlascenih skoro duplo skuplje. Plus jednostavan motor, za koji se maltene sve jeftino resava. Ako se uopste i desi nesto na novom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista sigurnije, nego da covek sam izabere, zameni ulje i filtere. Naravno ako se iole razume. Sigurnost zamene. Ali i velika usteda novca.

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, nesa 169 said:

Sad mu je baš stigao novi, isti kao moj samo heč

Video sam u Bg novi beli heč taxi lepo izgleda, mislim lepo kad je novo, deluje ozbiljno, gospodski...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/22/2022 at 3:01 PM, shuxx said:

Nista sigurnije, nego da covek sam izabere, zameni ulje i filtere. Naravno ako se iole razume. Sigurnost zamene. Ali i velika usteda novca.
 

Menjao je majstor, ali ja sam bio sve vreme tu, tako sam i snimio sve. Mislim, pošto s tim čovekom sarađujem godinama verovao bih mu i da nisam bio tamo, ali pošto ne stanujem tako blizu njega, a ova intervencija kratko traje nisam imao razloga da idem bilo gde. dok on radi. 

Što se novca tiče ušteda i nije tako velika zato što ću ja servise raditi na 10 umesto na fabrički predviđenih 15 hiljada. Više mi znači to što ću sve vreme imati bolje, to jest manje potrošeno ulje i samim tim duži vek motora. Inače planiram ovaj auto da vozim bar 10 godina, što će reći između 400 i 500 hiljada km. Biće tu kasnije sigurno dosta popravki, ali ćete na ovoj temi imati kompletan pregled kao što sam stavio i na ranijim automobilima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, knezevic76 said:

Pa koliko te je izašao servis?

Oko 7000 dinara

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poskupelo :D .

Sta si stavljao od filtera i ulja?

I meni stize mali servis na red iduce nedelje, takodje za 1.4, pa cu videti razliku. Prosle godine je bilo malo jace od 50 evrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisali su ljudi da je islo i po 13-14.000 din kod ovlascenih i to do prosle godine (kada je sve bilo jeftinije).

Zavisi i od filtera koje ugrade, negde su bili i po 4.000 din kabinski (polen filter), ako me secanje ne vara...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Ivan said:

Poskupelo :D .

Sta si stavljao od filtera i ulja?

I meni stize mali servis na red iduce nedelje, takodje za 1.4, pa cu videti razliku. Prosle godine je bilo malo jace od 50 evrica.

Ulje - planirao sam da kupim Motul Specific CNG/TNG. Probao sam da to nađem u Novom Sadu - bez uspeha. Onda sam zvao ovlašćenog uvoznika u Beogradu. Tamo mi rekoše da se to više ne uvozi. Kako sam uopšte došao na ideju da kupim baš to ulje? Još pre sam čitao blog onog inženjera koji se bavi uljima i tamo je pomenuo to za motore koji idu na plin.Dobro, ali pošto toga nema setih se da je pomenuo i Seleniu za to. Onda sam se još setio i da postoji u fabričkoj knjižici odeljak za motore koji idu na plin i tamo se pominje isto to ulje. Znači SELENIA
MULTIPOWER GAS 5W - 40. Nađoh to u Kit komercu bez problema. Nije baš jeftino, ali šta da se radi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, nesa 169 said:

Umalo da ostanem danas bez auta

Pravo, pretpostavljam iz uslovne desne (iliti kroz crveno), opusteno...?

Tuda kroz Maksima Gorkog obicno i ulazim/izlazim iz grada. Znaci ni NS vise nije ono sto je bio, oprez na MAX kao i ovde ocigledno.

Da, i Selenia ima tu varijantu ulja. Sta si stavljao od filtera, UFI ili nesto drugo?

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Umalo da ostanem danas bez auta:
 
 
Bitno da su ti svirnuli ovi iza trkači da odmah kreneš u milisekundi sa paljenjem zelenog svetla.
Ulje - planirao sam da kupim Motul Specific CNG/TNG. Probao sam da to nađem u Novom Sadu - bez uspeha. Onda sam zvao ovlašćenog uvoznika u Beogradu. Tamo mi rekoše da se to više ne uvozi. Kako sam uopšte došao na ideju da kupim baš to ulje? Još pre sam čitao blog onog inženjera koji se bavi uljima i tamo je pomenuo to za motore koji idu na plin.Dobro, ali pošto toga nema setih se da je pomenuo i Seleniu za to. Onda sam se još setio i da postoji u fabričkoj knjižici odeljak za motore koji idu na plin i tamo se pominje isto to ulje. Znači SELENIA
MULTIPOWER GAS 5W - 40. Nađoh to u Kit komercu bez problema. Nije baš jeftino, ali šta da se radi. 
 
Nekada davno sam u auto sa ugrađenim gasom sipao selena ulje VS Gas, u limenci zelenoj je bilo. Odlično se tada pokazalo.

Poslato sa VOG-L29 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/25/2022 at 3:25 PM, Ivan said:

Pravo, pretpostavljam iz uslovne desne (iliti kroz crveno), opusteno...?

Tuda kroz Maksima Gorkog obicno i ulazim/izlazim iz grada. Znaci ni NS vise nije ono sto je bio, oprez na MAX kao i ovde ocigledno.

Da, i Selenia ima tu varijantu ulja. Sta si stavljao od filtera, UFI ili nesto drugo?

Da, taj ugao sa Maksima Gorkog je bio.

Što se filtera tiče, moram da priznam da nikad nisam pridavao naročiti znalaj izboru marke. Može biti da mi je to greška, ali šta da radim, nisam ni ja savršen. Zato nisam tražio u radnji neku posebnu marku nego sam rekao koji auto imam, dao saobraćajnu i to je to. Moguće da je i taj UFI ako to imaju u Kit komercu (tamo sam kupio).

Rekoše mi da je moje kućište filtera za ulje drugačije nego kod ranijih godina. Pojma nemam zašto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno obratim paznju najvise zbog filtera goriva (ranije kod dizela) i filtera ulja. Imalo je cak i krs "verzija", koje su drzale neko kratko vreme crvenu lampicu pritiska ulja po paljenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter goriva nisam menjao ovoga puta. To otprilike menjam na svakom drugom servisu jer kod mene tu malo goriva prođe. Sve u svemu on je ''radio'' 4300 km. Ustvari moram da vidim da li ga ima i gde je. Marea nije imala posebno, a Pikaso i ostali automobili pre uglavnom jesu. 

Ulje mi se nikad nije palilo. Nivo kontrolišem redovno svaki dan jer ga malo troši. 

I dalje ponekad čujem onu škripu u volanu kad ga okrećem, ali samo kad ide do jedno 20 na sat. Nije se čulo nedelju dana, onda juče jeste, danas opet ne i tako. Luftanema nigde, gledali su. 

Potrošnja i dalje stabilno 11. Trenutno smo na 11500 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nesa 169 a sto neces da povezes 15clanu porordicu sa decom u krilu? Nije tipo toliko mali... A deca se ne racunaju u putnike
:P

Edited by andreja.micovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doduše imam i dozvolu za autobus, ali trenutno mi nije nijedan pri ruci. 

Stigoh tako do 13.000 kilometara. Juče sam kupio i stavio zimske gume. Moglo se još čekati, ali kad stvarno bude zahladnelo biće ogromna gužva, a meni se ne ostaje pola dana kod vulkanizera. 

Nikakvih drugih intervencija u međuvremenu nisam imao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš je zahladnelo danas pa mi se upalila pahuljica na instrument tabli. Tako biva kad temperatura padne ispod 3 stepena. Čudno je međutim što se nije ugasila ni kad se posle temperatura popela na 5.

 

 

IMG_20221126_160556 (1).jpg

Nestala je tek kad sam ugasio motor pa ponovo upalio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozimo se tako moj Tipo i ja, te stigosmo do 24.000 km. Ništa nepredviđeno se još nije desilo. Na 20.000 sam opet zamenio ulje. Ono gasno me je malo razočaralo jer ga je trošio i više nego pre, ali sam sada sipao Selenu Star i potrošnja  je manja nego ikad. Malo je sad ispod 0,2/1000 km. Još pre više decenija sam utvrdio da auto na plin obavezno troši više ulja nego na benzin, tako ta šta da radimo, to je to.

Plin mi je do kiša i malo snega konstantno trošio 11, da bi se s jako hladnim danima približio 12, ali ne preko toga. Opet mogu biti zadovoljan jer se ponekad i grejem u mestu, kad ima manje posla. Sledeće nedelje ću ići na prvi servis plinskog uređaja pošto sam s njim sad prešao već 20.000 km. 

I dalje ostaje da je auto ukupno prešao samo 100 km na autoputu i nekoliko stotina regionalnim putevima. Ostalo je bilo sve po gradu. 

Sad sa svim dodacima instrument tabla izgleda ovako:

 

 

IMG_20230205_122847_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...