Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Francuska 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 EMIRATES GRAND PRIX DE FRANCE 2022

Lokacija: Circuit Paul Ricard, Le Castellet, Francuska

Datum: 22.-24. jul 2022.

 

Petak 22.07.2022.

Prvi trening: 14:00 -15:00

Drugi trening: 17:00 – 18:00

Subota 23.07.2022.

Treći trening: 13:00 – 14:00

Kvalifikacije: 16:00 – 17:00

Nedelja 24.07.2022.

Trka: 15:00

 

VN-Francuske-smanjeno.png.webp

 

Broj krugova:      53

Dužina staze:      5.842 km

Dužina trke:        309.690 km

Broj trka:             59

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Michael Schumacher - 8

                           Ferrari - 17

 

Super moderna staza pored gradića Le Castellet je možda novo ime za mlađe fanove Formule 1, ali ona zapravo vuče svoje korene u F1 još od ranih 70-ih godina kada je vožena prva od četrnaest trka na ovoj pisti.
Staza je sagrađena za manje od godinu dana, a vozači Jean-Pierre Beltoise i Henri Pescarolo su bili stručni konsultanti u utvrđivanju konfiguracije. Nazvana po svom sponzoru, Staza Paul Ricard je otvorena u aprilu 1970, godinu dana pre održavanja svoje prve F1 trke na kojoj je pobedio Jackie Stewart.
Paul Ricard se ispostavio kao veoma uspešno mesto za francuske vozače, pošto je Rene Arnoux pobedio 1982, dok je Alain Prost odneo četiri pobede, uključujući i onu 1990. godine kada je trka Formule 1 poslednji put vožena na ovoj stazi.

 

1971_french_grand_prix_by_f1_history-d6qw1jq-300x217.jpg.webp 1123131_orig-300x217.jpg.webp

 

Staza se već tada smatrala nepogodnom za održavanje F1 trka, pa je domaćinstvo premešteno na stazu Magny-Cours. Početak 21. veka je doneo novi uspešan period za Paul Ricard pod upravom novih vlasnika. Postrojenje je transformisano u visoko tehnološku test stazu. Korišćena je isključivo za testove, a različite konfiguracije staze su bile veoma zanimljive F1 timovima. Staza Paul Riccard je postavila i neke nove standarde na polju bezbednosti, a to je bio i prvi autodrom koji je umesto šljunka pokraj staze, uveo ofarbane asfaltirane površine.

 

Britannique-Lewis-Hamilton-McLaren-Mercedes-seance-essais-circuit-Paul-Ricard-Castellet-14-2008_0_1398_840-300x217.jpg.webp CIRCUIT-PAUL-RICARD-Photo-2-ec208dc1a4-300x217.jpg.webp

 

Staza je 2007. dobila priznanje FIA zbog bezbednosnih dostignuća, a ponovo je otvorena za javnost 2009. godine kada su sazidane nove tribine. Od tada se na Paul Ricardu redovno održavaju trke nekoliko različitih šampionata.
2016. godine je doneta odluka da se VN Francuske vrati na kalendar Formule 1, i do danas su na i oko staze načinjene velike infrastrukturne promene koje treba da pred vozače postave nove izazove i u isto vreme prirede spektakl za sve gledaoce.

 

Start VN Francuske 2018.

 

VN Francuske se konaćno vratila na kalendar 2018. a pobednik je bio Lewis Hamilton u Mercedesu.
Trka je još jednom odsustvovala sa kalendara 2020. zbog epidemije koronavirusa, ali se godinu dana kasnije nakon dosta natezanja ipak vratila i tada je Max Verstappen zabeležio prvu pobedu za Red Bull na VN Francuske.

 

France_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

kako mene nervira ova staza u stvari naivse me nerviraju ove zone izletanja sa abrazivnim povrsinama a i sama konfiguracija staze mi nije lepa ni za gledanje a ni za trkanje mada ove godine je f1 interesantnija pa moze i ovde biti dobrog trkanja, ipak je Manji Kur sinonim za trke u FR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc: Cilj je da pobedimo i smanjimo zaostatak za Verstappenom

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Austrije_Padok.jpg.webp

 

Vozač Ferrarija uspeo je da trijumfuje na VN Austrije posle serije loših rezultata.


Na zvaničnoj konferenciji za štampu Charles Leclerc izjavio je da bi pobeda na VN Francuske imala veliki značaj za njega i njegov tim.

“Imali smo pet teških trka za moju stranu garaže, gde se sve okrenulo protiv mene.” kazao je Monačanin. “Veoma je važno da pobedimo, kako bi smnjanili zaostatak u odnosu na Maxa.”

Staza Pol Rikard umela je da bude veoma zahtevna za pneumatike, gde su se vozači dosta mučili i puno morali da rade kako bi ih što duže održali u životu. Ovaj problem nije zaobišao Ferrari.

“Zadnje dve godine ovde su bile teške za nas.” dodao je Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrariju stigao novi pod u Francuskoj

 

ferrari_austrian_gp_2022_q.jpg.webp

 

Tim iz Maranela imaće i neka nova unapređenja na Pol Rikardu.


Ferrari jako želi da nastavi da se bori sa Red Bullom, pa tako ima nameru da na letnjoj pauzi ode sa što manjim zaostatkom. Charles Leclerc je najavio da će oni doneti neka unapređenja, ali nije precizirao koja mada se po prvim šetanja po pitlejnu  može videti da su Italijani spremili novi pod.

Za sada je poznato da će ovaj novi deo testirati Cahrles Leclerc dok će Carlos Sainz imati stariju verziju, kako bi mogla da se izvrši komparacija podataka. Takođe, nema informacija da li će kasnije tim iz Maranela nastaviti da ga koristili pa čak da li će njihov španski vozač dobiti pod novije specifikacije.

 

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veoma toplo vreme očekuje nas u Francuskoj, satnica i prenos

 

Pol_rikard_Staza.jpg

 

Formula 1 dolazi na stazu Pol Rikard.


Pošto je Evropu zahvatio veoma topli talas i visoke temperature, baš takve uslove imaćemo na jugu Francuske. Zbog toga na sva tri dana vikenda biće temperature više od 30 stepeni a za prvi dan prognozira sunčano i dosta toplo gde će temperature ići i do 33. podeoka.

 

vreme_petak_francuska.jpg.webp

 

Drugi dan biće manje-više sličan, odnosno temperature će ići do 34 stepeni.

 

vreme_francuska_subota.jpg.webp

 

Sličan će biti i trkački dan, vedro i sunčano sa temperaturama možda i do 35 stepeni.

 

vreme_nedelja_francuska.jpg.webp

 

Staza Pol Rikard važi za stazu na kojoj se ranije dosta testiralo, jer se uz nju nalazi i aerodrom pa je tako logistika bila lakša strana. Inače, ona nije niješto posebna zahtevna za vozače, bolide i pneumatike, ali svakako to može de bude kada se u ovu jednačinu umešaju visoke temperature. Izgleda da italijanski dobavljač guma nije želeo mnogo da se kocka, pa tako nije spremio baš najmekše komponente već malo tvrđe, pa je tako C2 nosi oznaku tvrde, C3 medijum i C4 meke gume.

 

Pirelli_Francuska_Gume.jpg.webp

 

FIA je za ovu priliku spremila dve DRS zone. Prva se nalazi na zadnjem pravcu, odnosno između sedme i osme krivine. Tako će se za nju detekcija vršiti na 75 metara pre sedmog zavoja a aktivacija biće dozvoljena posle 170 metara od ove iste krivine. Druga DRS zone kao po običaju smeštena je na startno-ciljnom pravcu, pa je tako detekcija smeštena na 14. krivini a aktivacija je omogućena 115 metara posle 15 zavoja.

 

Pol_Rikard_DRS.jpg.webp

 

Što se tiče satnice VN Francuske spada pod evropski termin, pa tako prvi trening počinje u petak od 14h a drugi od 17h. U subotu je treća trening sesija zakazana za 13h a kvalifikacije su planirane da se održe od 16h. Trka je na programu u nedelju od 15h, svi prenosi na Sport Klubu HD.

 

Untitled6.png.2c59bab95bf30c82d1c8010ec3f46f53.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi trening. Max ima najbolji tempo za trku .Mada videćemo u nedelju jesu li uradili išta sa gumama mislim prelazak žute,bele

FYSGdjnWQAAAI2O.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz dobija kaznu od 10 mesta na startu u Francuskoj

 

sainz_french_gp_2022_pen.jpg.webp

 

Ferrari je na bolidu Španca morao da zameni kontrolnu jedinicu elektronike.


Sainzov Ferrari je pretrpeo ozbiljan požar nakon eksplozije motora pre dve nedelje u Austriji, a pred početak vikenda u Francuskoj se špekulisalo da bi italijanski tim mogao da mu zameni motor na ovonedeljnoj trci.

On će ovog vikenda koristiti treću kontrolnu jedinicu elektronike, a tokom cele sezone je dozvoljeno bez kazne koristiti najviše dve. Njega zbog toga čeka kazna od deset mesta nakon kvalifikacija. Pored ove komponente, u Sainzov bolid je montirana i druga jedinica za skladištenje električne energije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno će biti start sa kraja jer na ovoj stazi može da se pretiče. Ako se još nešto pokvari šta da rade u Madjarskoj. Biće možda ista priča kao sa Leklerom u Azerbejdžanu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro se izvuce Lec uz firung na kraju samo je pitanje da li ce imati tempo sutra, ja tu ipak tipujem na RB tj Maxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro trkanje na početku Ver-Lec i na kraju Per-Russ! Dosta lepih duela u sredini karavana i šta reći sem opet Ferari! Kad misliš da ne mogu da zeznu više, demantuju te!

Respekt za Alonsa ali i za vozače Mercedesa koji su obojica odlično odvozili i time delimično anulirali nedostatke bolida/motora!

Šteta, šteta za Leklerka, pa i Sainca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekler izjavio da je greska njegova , pedala gasa je verovatno posle udarca zaglavila, ferari se svakako sjebo sa taktikom u smislu da su zakasnili za pit, trebali odmah posle Maxa da udju a ovako i da je ostao na stazi Max bi ga verovatno obisao kroz pit ali nebitno.

Sainc odlican ali opet ga ekipa sjebala sa onih 5sec kazne a verovatno i sa onim pit-om, mislim da su mogli do kraja da ostanu i da ne izgube mnogo.

Perez bruka, ajde sto te jedan merc dere celu trku ali jos jedan na kraju stvarno sramota, vozis raketu od bolida i bulja si, jos jedan dokaz da je druga liga od vozaca sto sam uvek i pricao.

Ham sve bolji, vraca se u staru formu samo jos bolid da se malo docacka i bice pobeda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam i mislio, Lec nije imao problem sa pedalom gasa da je zbog toga izleteo vec je napravio gresku kako je i sam rekao a kad je hteo da ubaci u rikverc i izvuce se iz barijere, obzirom da postoji neka procedura kako se ubacuje u rikverc ili sta vec, istripovao se da mu ne radi gas koji valjda i ne moze da pritisne do kraja u tom slucaju ili drugacije reaguje pedala kad je ta procedura u pitanju.

Tako da je ovim izletanjem 95% unistio sanse za titulu koje doduse i nisu bile bas nesto izgledne sem da RB pocne da otkazuje ili Max da gresi sto je manje verovatno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je više greska ekipe sto ga nije zvala u box odmah posle Max-a. Jer malo pre izletanja je bila radio poruka da se gume pregrevaju. Meni vise deluje da su ga gume izdale i da je zbog toga izleteo. 

Mozda ne bi dobio Maxa ali bi bio drugi i dalje u trci koliko toliko, ovako je trka za titulu zavrsena..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gume sigurno jesu bile na izdisaju ali i on je trebao da proceni da ne moze sa takvim gumama da vozi kao par krugova ranije a ekipa je svakako pogresila sto ga nije pozvala u box odmah posle Maxa, ne znam sta su mislili da postignu duzim ostankom a vec vide da su gume pri kraju semo ako su cekali da vide kako ce kod Maxa da rade bele gume ali opet nista ne znaci jer bi i oni svakako morali na bele.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...