Jump to content
FAS Goran
Slash

Lancia Ypsilon Sport Momo Design

Recommended Posts

Zar nije moguce na licu mesta urezati navoj. Iz kanala npr. Mislim, urezivanje traje minut, a skidanje kartera bitno duze....

Odlican autic

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguće je kad imaš kanal ili stubnu dizalicu, kad je auto na 2 klocne, nije lako izvodljivo. Lakše mi je da skinem karter i odnesem kod strugara da to uradi :)

Bio sam baš besan kad sam video da je nekome palo na pamet da pogrešan šraf stavi na karter i zalije silikonom da to drži, potencijalno kompromitujući motor ukoliko bi to pustilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tako vitalnom mestu, to je debilno. Pogotovo sto za Fiat ima delova i na kiosku. Ali to govori o "majstoru", verovatno ima viska VW delova

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitam! Bas je lep auto!

Vozio sam Ypsilon 1.4 16v i po BGu i van grada, auto ide kao zmaj! Ne oseca klimu, uzbrdicu i sl kao npr 1.2. Razlika nebo i zemlja. Mislim da je super gradski auto. Inace mnogo udobniji i lepse uradjen od vecine malih automobila. Sestra vozi malte ne isti, samo nije Momo i motor je 1.4 8v. Pravi auto za BG. 
Ako treba nesto, slobodno pitaj, ja sam jurio vecinu stvari oko sredjivanja sestrinog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dale i @Markoni Bg Hvala!

 

Nisam još uvek stigao da provozam auto da se upoznam sa njim kako treba, vozio sam ga lagano zbog starog ulja u motoru.

Ypsilon je zaista dobro očuvan, veoma lep detalj su mi kočioni diskovi nazad umesto doboša. Od estetskih mana mu fali daska gepeka i jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti.

 

Takodje razmišljam da li na auto stavljati allseason 195/45 R16 gume ili kupiti 15" felne i na njih staviti 195/55 R15 zimske pa rotirati na proleće/jesen.

I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

R14 mi je već nekako malo za ovaj auto, nekako mi je čudno da vidim Momo Design Ypsilon i na R15, a o R14 ne razmišljam :)

195/55 R15 će joj dati malo na udobnosti i da se malo manje zimi mora paziti na rupe i penjanje na ivičnjake.

 

Još jedan faktor je to što bi Ypsilon bio treći auto sa 2 seta točkova, pa krivljenje kičme za prebacivanje tih točkova na proleće i jesen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavljen je 1.5 navoj jer je stari 1.25 sjeban... U takvim situacijama se i reze veci jer manji odnosno sitniji nije moguce, cudo da nisu razbusili i urezali neki M14... :blink:

Kol'ko te znam, zamenices karter :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstorski zanat sa Balkana se preneo i na CH, cak sam licno i vozio neke majstore gore da rade privatno.

Taj sraf je cist primer, to Svajcarac nije mogao da smisli, nemaju oni taj rezon :lol:

Evo na mojoj Y zamenjen je auspuh komplet ali umesto onih gumenih nosaca svuda su stavljali po 2 vece vezice, uzas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Slash said:

I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata?

Koliko vidim po semama, ista prica kao svojevremeno za Stilo.

Proveriti da li postoji fabricka instalacija za tempomat ispod obloge volana, konektor sa 6 pinova - ako postoji, najlaksa varijanta, maltene Plug&Play.

Ako ne postoji, proveriti da li je dovedena do "cuvenog" D4 konektora kod akumulatora (najcesci slucaj, ako auto nema fabricko ozicenje). U tom slucaju se instalacija vuce od D4 konektora, kroz fabricki gumeni proboj na pozarnom zidu, do ispod volana. Plus napon sa kontakta.

I najgora varijanta, ako nema nikakvog ozicenja - linije se moraju vuci sa motornog kompa. Jedna slika, 1000 reci:

 

2043392.thumb.png.7e16f276b6639100beedda96ae9ef14c.png 2043393.thumb.png.5c699a55df7048d0337e965d99e9853d.png

 

Sto se tice instalacije same rucice, to je banalno:

 

Untitled.thumb.png.15cd42e8ba47d68c32fe41dcfdcbea49.png

 

U slucaju nepostojanja fabrickog ozicenja, proveriti i sta je sa automatom na kvacilu (njegovim pritiskanjem se tempomat deaktivira).

Da, kada se sve to poveze, tempomat ce raditi. Samo preko dijagnostike treba da se doda Cruise Control u podesavanjima Body Compa i nakon toga odradi Proxy Alignment, kako bi sve radilo "u fullu", sa indikacijom na tabli.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Slash said:

jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti

Skoro na svakom su to mane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravljen navoj na karteru, stavljen novi šraf i bakarna podloška. Kupio i nov dihtung izduvne grane pa kad sam već skidao i to zamenio.

Sipano novo ulje, zamenjeni filteri i ostalo još da se otera u auspuh servis da se zameni pletenica. Zamene ulja na 30k km što praktikuju u inostranstvu ne pokazuju se kao dobre kad motor predje 100k.

 

viber-image-2022-07-18-21-28-29-002.jpg

viber-image-2022-07-18-21-28-29-339.jpg

viber-image-2022-07-20-23-19-55-823.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo! Zamena ulja na 30k je dobra samo za proizvodjace automobila. Satres ga posle 200k i daj novo i tako u krug. 

Dobar savet je da nakon kupovine auta koji je tako odrzavan pre zamene ulja treba isprati motor sa nekim sredstvom za to i isterati garez i smece iz istog. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

30k je mnogo i to retko srecem u serv. knjizicama, mahom je na 20k kako je kod vecine proizvodjaca i predvidjeno a sto je ok za sinteticko ulje ali ipak do 15k km je optimalno za motor nebitno koliko je presao... ja licno menjam i na 10k ali zato sto ne prelazim puno i krace su relacije.

Nisam pristalica tih ispiranja motora, kod nekih kola je pozeljno skidanje i ciscenje kartera ako su imali duge servisne intervale.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uglavnom na 8k menjam jer ne stignem za 1 god da predjem autom više od toga. Evo npr sutra će Alfa MiTo na zamenu ulja na 7k jer je prošlo godinu dana.

A i gradska vožnja (Beograd gde se nekad 5km putuje po 45min) učini svoje sa uljem.

Na Lanciji sam oprao karter i sito uljne pumpe.

Motor u Ypsilonki je u dobrom stanju i stvarno radi savršeno. Meni samo treba da se navinkem na to da je motor N/A :D

 

Danas stavljena nova pletenica kod Ljube u Železniku, definitivno najbolji auspuh servis u Beogradu. Auto se sada više ne čuje u vožnji B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar je nosač, samo su godine na pletenici uradile svoje.

 

Od propratnih stvari mi treba daska gepeka jer fali, da zamenim prekidač za vozačev prozor i potencijalno naći poklopce za ove 16" felne (verovatno nemoguća misija) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za poklopce pretrazuj KP. Ima nasih vozaca kamiona koji cerupaju sve sto moze da se skine sa kola koje voze na prikolici. Kod njih ces najpre da nadjes dizalice, kljuceve, setove za reparaciju, daske, poklopce i sl. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na ebay samo cena je malo jaca , mozda pod ovim brojem moze da se poruci u ovlascenom servisu pa da dodje ovde , da ih nemam ja bih mozda samo stavio na centralnu rupu univerzalne sa Lancia logo-om ima ih na KP.

Ovakvi su kod mene a vidim da imamo iste felne.

https://www.ebay.com/itm/262036225302

Edited by Markoni Bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/11/2022 at 10:17 AM, Slash said:

@Dale i @Markoni Bg Hvala!

 

Nisam još uvek stigao da provozam auto da se upoznam sa njim kako treba, vozio sam ga lagano zbog starog ulja u motoru.

Ypsilon je zaista dobro očuvan, veoma lep detalj su mi kočioni diskovi nazad umesto doboša. Od estetskih mana mu fali daska gepeka i jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti.

 

Takodje razmišljam da li na auto stavljati allseason 195/45 R16 gume ili kupiti 15" felne i na njih staviti 195/55 R15 zimske pa rotirati na proleće/jesen.

I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata?

Pozdrav.Ja sam na mojoj Ypsilonki stavio allseason 195/45 R16 Kleber Quadraxer 2 i bas sam zadovoljan, evo vec dve godine. Jedino sto su dosta retke, tj. allseason u tim dimenzijama sam bas jedva nasao.Ali isplatilo se, resio sam se menjanja i skladistenja.Ako prelazis do 10.000 godisnje onda bas preporuka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima. Te Kleber Quadraxer 2 sam video da ima u ponudi, sad se pojavio Quadraxer 3 valjda. Imam još do zimske sezone da vidim šta ću sa tim da radim :)

 

Provereno više ne curi ulje, sad samo da se okrene ključ i gas.

Primetih da će uskoro biti za zamenu i cilindar kvačila na menjaču pa ću i to preventivno da odradim. Veliki servis ostavljam za sledeću godinu, jer kaiševi i španeri deluju uredno.

Takodje je neki serviser (verovatno isti taj koji je pretegao čep na karteru) naopačke stavio filter vazduha u kućište, pa kad sam menjao nisam mogao da verujem da ga nije mrzelo da maltene zgužva filter da bi zatvorio kućište.

Ima ih raznih :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...