Slash 45 Posted July 10, 2022 Kratko predstavljanje autića: Kao potraga za trećim autom koji bi se vozio isključivo po gradu, potraga je počela u vidu Punta 1.2 8v pa se završilo na Ypsilon. Kupljen od kolege @integralac, njemu veliko hvala na pomoći, gostoprimstvu i iskrenosti. 1.2 8v je tražen zbog svoje jednostavnosti i ekonomičnosti, ali se završilo na 1.4 16v. Dizeli nisu dolazili u obzir. Auto je 2008. godište, dovežen iz Kruševca za Beograd, ovde registrovan i bacio sam se na radove. Menjanje ulja u motoru, ulja u menjaču, ulja u kočnicama, antifriza, svećica i filtera. Takodje će morati da se zameni pletenica auspuha uskoro kao i hladnjak klime u nekom momentu. Moram razmišljati i o zimskim ili allseason gumama na jesen. Auto je ostao u garaži jer kad sam došao do sipanja ulja u motor shvatim da je neko ušrafio i zalio silikonom čep kartera koji uopšte nije za Ypsilon nego sa nekog VW-a. Na Lanciu ide M12x1,25 šraf, a neko je ušrafio M12x1,5 i totalno upropastio navoj na karteru. Sleduje skidanje kartera i urezivanje novog navoja kako bi mogao da sipam ulje. Čim je VW šraf dodirnuo italijanski auto nešto je otišlo u aut 11 Reacher Gilt, darkman14, silenci and 8 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10788 Posted July 10, 2022 Zar nije moguce na licu mesta urezati navoj. Iz kanala npr. Mislim, urezivanje traje minut, a skidanje kartera bitno duze....Odlican autic Sent from my SM-A536B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 10, 2022 Moguće je kad imaš kanal ili stubnu dizalicu, kad je auto na 2 klocne, nije lako izvodljivo. Lakše mi je da skinem karter i odnesem kod strugara da to uradi Bio sam baš besan kad sam video da je nekome palo na pamet da pogrešan šraf stavi na karter i zalije silikonom da to drži, potencijalno kompromitujući motor ukoliko bi to pustilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10788 Posted July 10, 2022 Na tako vitalnom mestu, to je debilno. Pogotovo sto za Fiat ima delova i na kiosku. Ali to govori o "majstoru", verovatno ima viska VW delova Sent from my SM-A536B using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted July 10, 2022 Cestitam! Bas je lep auto! Vozio sam Ypsilon 1.4 16v i po BGu i van grada, auto ide kao zmaj! Ne oseca klimu, uzbrdicu i sl kao npr 1.2. Razlika nebo i zemlja. Mislim da je super gradski auto. Inace mnogo udobniji i lepse uradjen od vecine malih automobila. Sestra vozi malte ne isti, samo nije Momo i motor je 1.4 8v. Pravi auto za BG. Ako treba nesto, slobodno pitaj, ja sam jurio vecinu stvari oko sredjivanja sestrinog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 11, 2022 Cistitam na kupovini , vrlo dobro sam upoznao taj auto jer vozim isti takav ako bude trebala neka pomoc tu sam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 11, 2022 @Dale i @Markoni Bg Hvala! Nisam još uvek stigao da provozam auto da se upoznam sa njim kako treba, vozio sam ga lagano zbog starog ulja u motoru. Ypsilon je zaista dobro očuvan, veoma lep detalj su mi kočioni diskovi nazad umesto doboša. Od estetskih mana mu fali daska gepeka i jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti. Takodje razmišljam da li na auto stavljati allseason 195/45 R16 gume ili kupiti 15" felne i na njih staviti 195/55 R15 zimske pa rotirati na proleće/jesen. I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 11, 2022 Ja vozlim leti 195/45R16 , a za zimu imam 195/60R14 koje su dosle sa autom ,tako da moze i R14 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 11, 2022 R14 mi je već nekako malo za ovaj auto, nekako mi je čudno da vidim Momo Design Ypsilon i na R15, a o R14 ne razmišljam 195/55 R15 će joj dati malo na udobnosti i da se malo manje zimi mora paziti na rupe i penjanje na ivičnjake. Još jedan faktor je to što bi Ypsilon bio treći auto sa 2 seta točkova, pa krivljenje kičme za prebacivanje tih točkova na proleće i jesen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 11, 2022 Pa dobro da slazem se da je R15 sasvim ok , ti imas ozbiljnu fizikaliju Posle letnjih R16 na R14 pliva auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 998 Posted July 11, 2022 Stavljen je 1.5 navoj jer je stari 1.25 sjeban... U takvim situacijama se i reze veci jer manji odnosno sitniji nije moguce, cudo da nisu razbusili i urezali neki M14... Kol'ko te znam, zamenices karter Quote Share this post Link to post Share on other sites
integralac 2566 Posted July 11, 2022 Majstorski zanat sa Balkana se preneo i na CH, cak sam licno i vozio neke majstore gore da rade privatno. Taj sraf je cist primer, to Svajcarac nije mogao da smisli, nemaju oni taj rezon Evo na mojoj Y zamenjen je auspuh komplet ali umesto onih gumenih nosaca svuda su stavljali po 2 vece vezice, uzas. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17591 Posted July 11, 2022 3 hours ago, Slash said: I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata? Koliko vidim po semama, ista prica kao svojevremeno za Stilo. Proveriti da li postoji fabricka instalacija za tempomat ispod obloge volana, konektor sa 6 pinova - ako postoji, najlaksa varijanta, maltene Plug&Play. Ako ne postoji, proveriti da li je dovedena do "cuvenog" D4 konektora kod akumulatora (najcesci slucaj, ako auto nema fabricko ozicenje). U tom slucaju se instalacija vuce od D4 konektora, kroz fabricki gumeni proboj na pozarnom zidu, do ispod volana. Plus napon sa kontakta. I najgora varijanta, ako nema nikakvog ozicenja - linije se moraju vuci sa motornog kompa. Jedna slika, 1000 reci: Sto se tice instalacije same rucice, to je banalno: U slucaju nepostojanja fabrickog ozicenja, proveriti i sta je sa automatom na kvacilu (njegovim pritiskanjem se tempomat deaktivira). Da, kada se sve to poveze, tempomat ce raditi. Samo preko dijagnostike treba da se doda Cruise Control u podesavanjima Body Compa i nakon toga odradi Proxy Alignment, kako bi sve radilo "u fullu", sa indikacijom na tabli. 1 Zan Batist reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted July 11, 2022 5 hours ago, Slash said: jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti Skoro na svakom su to mane Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 21, 2022 Popravljen navoj na karteru, stavljen novi šraf i bakarna podloška. Kupio i nov dihtung izduvne grane pa kad sam već skidao i to zamenio. Sipano novo ulje, zamenjeni filteri i ostalo još da se otera u auspuh servis da se zameni pletenica. Zamene ulja na 30k km što praktikuju u inostranstvu ne pokazuju se kao dobre kad motor predje 100k. 1 PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 998 Posted July 21, 2022 Bravo! Zamena ulja na 30k je dobra samo za proizvodjace automobila. Satres ga posle 200k i daj novo i tako u krug. Dobar savet je da nakon kupovine auta koji je tako odrzavan pre zamene ulja treba isprati motor sa nekim sredstvom za to i isterati garez i smece iz istog. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OMP 2178 Posted July 22, 2022 (edited) 30k je mnogo i to retko srecem u serv. knjizicama, mahom je na 20k kako je kod vecine proizvodjaca i predvidjeno a sto je ok za sinteticko ulje ali ipak do 15k km je optimalno za motor nebitno koliko je presao... ja licno menjam i na 10k ali zato sto ne prelazim puno i krace su relacije. Nisam pristalica tih ispiranja motora, kod nekih kola je pozeljno skidanje i ciscenje kartera ako su imali duge servisne intervale. Edited July 22, 2022 by OMP Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 22, 2022 Ja uglavnom na 8k menjam jer ne stignem za 1 god da predjem autom više od toga. Evo npr sutra će Alfa MiTo na zamenu ulja na 7k jer je prošlo godinu dana. A i gradska vožnja (Beograd gde se nekad 5km putuje po 45min) učini svoje sa uljem. Na Lanciji sam oprao karter i sito uljne pumpe. Motor u Ypsilonki je u dobrom stanju i stvarno radi savršeno. Meni samo treba da se navinkem na to da je motor N/A Danas stavljena nova pletenica kod Ljube u Železniku, definitivno najbolji auspuh servis u Beogradu. Auto se sada više ne čuje u vožnji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 22, 2022 I ja sam menjao tu pletenicu pokidala se jer je bio los donji nosac motora , pa vidi u kakvom je stanju i on. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 22, 2022 Dobar je nosač, samo su godine na pletenici uradile svoje. Od propratnih stvari mi treba daska gepeka jer fali, da zamenim prekidač za vozačev prozor i potencijalno naći poklopce za ove 16" felne (verovatno nemoguća misija) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted July 22, 2022 Za poklopce pretrazuj KP. Ima nasih vozaca kamiona koji cerupaju sve sto moze da se skine sa kola koje voze na prikolici. Kod njih ces najpre da nadjes dizalice, kljuceve, setove za reparaciju, daske, poklopce i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni Bg 74 Posted July 23, 2022 (edited) Ima na ebay samo cena je malo jaca , mozda pod ovim brojem moze da se poruci u ovlascenom servisu pa da dodje ovde , da ih nemam ja bih mozda samo stavio na centralnu rupu univerzalne sa Lancia logo-om ima ih na KP. Ovakvi su kod mene a vidim da imamo iste felne. https://www.ebay.com/itm/262036225302 Edited July 23, 2022 by Markoni Bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
DelPiero 21 Posted July 23, 2022 On 7/11/2022 at 10:17 AM, Slash said: @Dale i @Markoni Bg Hvala! Nisam još uvek stigao da provozam auto da se upoznam sa njim kako treba, vozio sam ga lagano zbog starog ulja u motoru. Ypsilon je zaista dobro očuvan, veoma lep detalj su mi kočioni diskovi nazad umesto doboša. Od estetskih mana mu fali daska gepeka i jedna plastična žabica u koju se zaglavi daska i prekidač vozačevog prozora koji treba zameniti. Takodje razmišljam da li na auto stavljati allseason 195/45 R16 gume ili kupiti 15" felne i na njih staviti 195/55 R15 zimske pa rotirati na proleće/jesen. I interesuje me da li je neko imao iskustva sa naknadnim ugradjivanjem tempomata na Ypsilon? Vidim da ima da se kupi polovna ručica tempomata, da li je moguća ugradnja (da li je fabrika ostavila mogućnost) tempomata? Pozdrav.Ja sam na mojoj Ypsilonki stavio allseason 195/45 R16 Kleber Quadraxer 2 i bas sam zadovoljan, evo vec dve godine. Jedino sto su dosta retke, tj. allseason u tim dimenzijama sam bas jedva nasao.Ali isplatilo se, resio sam se menjanja i skladistenja.Ako prelazis do 10.000 godisnje onda bas preporuka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Slash 45 Posted July 27, 2022 Hvala na savetima. Te Kleber Quadraxer 2 sam video da ima u ponudi, sad se pojavio Quadraxer 3 valjda. Imam još do zimske sezone da vidim šta ću sa tim da radim Provereno više ne curi ulje, sad samo da se okrene ključ i gas. Primetih da će uskoro biti za zamenu i cilindar kvačila na menjaču pa ću i to preventivno da odradim. Veliki servis ostavljam za sledeću godinu, jer kaiševi i španeri deluju uredno. Takodje je neki serviser (verovatno isti taj koji je pretegao čep na karteru) naopačke stavio filter vazduha u kućište, pa kad sam menjao nisam mogao da verujem da ga nije mrzelo da maltene zgužva filter da bi zatvorio kućište. Ima ih raznih Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dale 6804 Posted July 27, 2022 A sta ako je isti radio i veliki servis? Quote Share this post Link to post Share on other sites