Jump to content
FAS Goran
Bivši

Fiat Tipo HB City Life 1.4 95 ks

Recommended Posts

Dobrodošao na Forum :welcome: čestitam na novom autu. :clap: 

 

4 minutes ago, Bivši said:

U auto salonu su mi dali jednu, po meni, čudnu preporuku. Rekli su mi da sipam samo benzin sa 100 oktana. Kada sam ih pitao zašto taj, a ne onaj od 95, nisu imali odgovor. Pitao sam rođaka u Torinu, on kaže da tamo sipaju 95 oktana. Gledao sam karakteristike motora i on nema stepen kompresije da mu je potreban bezin od 100 oktana. Oktanski broj predstavlja otpornost na samodetonaciju. Gledajući naše forume, naišao sam na slične preporuke da se u Fiatov 1.4 motor sa 95 ks sipa samo benzin 100 oktana iz prostog razloga što je običan benzin sa 95 oktana prljav. Čitao sam da su se javljali problemi u leru ako se sipa 95 oktana i da problem rešava benzin od 100 oktana. Interesujem se kakva su iskustva ostalih forumaša na ovu temu?

Baci pogled ovde:

Da li motoru prijaju aditivirani benzin / dizel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala :)


Pročitao sam temu što si mi poslao. Ne verujem da Tipo ima takav računar koji prilagođava ugao pretpaljenja oktanskom broju. Nije premium vozilo.

 

Što se tiče aditiva i čistoće vozila, tu vidim da su mišljenja 50:50. U Fabiju sam sipao ili na NISu ili na Europetrolu 95 oktana. Pravio sam eksperimente sa 100 oktana, nisam ništa dobio. Sada isto tako, sipam 100 oktana na Europetrolu ili NISu.

 

Zanima me da li je neko konkretno iskusio probleme u leru sa 95 oktana kod ovog motora? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, Bivši said:

Pročitao sam temu što si mi poslao. Ne verujem da Tipo ima takav računar koji prilagođava ugao pretpaljenja oktanskom broju. Nije premium vozilo.

U temi se pominje više motora. Pominju se i iskustva sa 1.4 16v atmosfercem u Tipu, npr.:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/74326-da-li-motoru-prijaju-aditivirani-benzin-dizel/&do=findComment&comment=1611428

 

Tema na kojoj smo služi za predstavljanje automobila.

Tema čiji link je dat služi za priču o aditiviranom gorivu bez obzira na vrstu motora. Zato tamo idu sve takve priče. Zato će i svakom drugom (ko bude imao istu dilemu kao ti), biti u budućnosti mnogo lakše da sve to pronađe/pročita. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam Punta sa tim motorom tri godine i presao 50k km, i nikada nisam imao problema sa 95 oktana. Tako da je to po meni cista glupost. Sipao sam i 100, nikakvu razliku u perfo. I u potrosnji nisam primetio.

Sa srecom sa novim autom ! Da te lepo sluzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo vezano za prozor - nije uobičajeno i često, ali nije ni nešto jedinstveno samo za Fiat. Ima toga i kod drugih proizvođača - pojedini Focusi svih generacija (ne znam samo za novi mk4), prva B klasa itd...

Obrati pažnju kako na simbolu prozora ima dodatnu crtu ispod. To označava da se taj prozor samo spušta jednim dodirom, ali ne i podiže.s-l400.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bivši

Ja sam imao problem pri paljenju ali samo zimi, tj.kad su temperature ispod -5 recimo.

Upali i ugasi se odmah, cak i uz dodavanje gasa. Okrenem drugi put i sve u redu.

Bas negde na ovom forumu sam procitao da je problem u losem gorivu tj.niskom oktanskom broju koji ne zadovoljava programirane parametre.

Od tada uvek sipam 100 oktanski benzin, uglavnom NIS, i nikada se to nije ponovilo, ali sa 95 jeste!

Od novembra do marta sipam iskljucivo stotku. U letnjem periodu sam primetio da za nijansu manje trosi ali je toliko i skuplji.

Pozdrav

P.S. srecno sa Tipom, najlepsu boju si odabrao! :thumbup:

Steta sto se 500L nikada nije nudio u toj boji.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Bivši said:

Glavni utisak su dimenzije auta, neverovatno je koliko ima prostora u njemu. Prethodno sam vozio Škodu Fabiu HB 1.2 65 ks iz 2003. godine i razlika u prostoru je ogromna.

Ogromna je ako se porede razlicite klase ;) . Fabia je Subcompact (B segment), za broj manja. Najveca razlika sto se prostora unutra tice je posledica veceg WheelBase, a zatim sirina i zapremina gepeka. Isto kao kada bi rekli da je razlika ogromna poredeci npr. Passat/Insigniu/508/Mondeo koji su D segment, sa nekim autom iz C (Compact) segmenta.

Tipo, iako je na modifikovanoj Small platformi (originalno su na njoj krenuli Grande Punto i Corsa), spoljnim dimenzijama je apsolutno u proseku klase, sa WheelBase od 2.64 m takodje. Ono sto je plus je velicina gepeka - cela kabina je pomerena unapred, prednji prepust je kraci, sto rezultira sa nekih 40-50 litara zapremine gepeka vise (440l, Golfovi, Leoni su obicno na 380l, prethodni Bravo na 400l, itd...). Po tome od HB verzija mogu da mu pariraju samo modeli sa horizontalno pomicnom zadnjom klupom (ali onda na ustrb mesta na istoj).

3 hours ago, Bivši said:

Što se tiče performansi, Tipo ima sasvim dovoljno snage i obrtnog momenta za svoju klasu. Potrošnja je velika, bez da se lažemo, ali takva mora biti za auto koji je 1.345 kg i benzinac. Može se potrošnja smanjiti ukoliko se prati preporuka na displeju za šaltanje brzina, ali onda se treba pozdraviti sa pričom oko performansi.

Okvirno 13 kg/KS i 10 kg/Nm, zavisi opet sa cim se poredi, sta se vozilo ranije. Potrosnja je rezultat pomenuta 2 parametra, kao i njihove pomerenosti u visoke obrtaje (pik na 6000 i 4500 rpm, respektivno). Posto je to proveren motor, sa sitnim izmenama koriscen decenijama u gomili modela, maltene nema ko ga od nas nije vozio bar u nekom obliku - iscitaj ovu temu gde smo caskali. Naci ces sigurno interesantne podatke, gomilu tehnicke dokumentacije, iskustva iz prakse...: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje

 

Licno uopste ne gledam tog "savetodavca" kome je cilj samo da udavi motor i menjac u niskim obrtajima. Pogotovo sto FIRE voli da se vrti, videces interesantna iskustva kolega i sa Tipo i 500L u zavisnosti od rezima rada - sto se tice potrosnje i goriva i ulja.

Apropo goriva, na svom takodje 1368 ccm (samo MultiAir Turbo) miksovao sam i 95 i 100 goriva. Sa aditiviranim lepse ide iz nizih obrtaja, nikakvih problema u radu sa 95, a potrosnja je vrlo slicna. Sa obicnim 95 mi je super palio i na niskim temperaturama, a provalio sam da uvek najtecnije i najlepse sastavlja kada dam kontakt, pritisnem do kraja papucicu gasa, malo je zadrzim, pustim i zaverglam bez gasa (bar na MA). U svim uslovima i sa svakim gorivom tako pali kao singerica, pa cisto probaj ima li razlike i na atmosfercu tako.

 

Dobrodosao na forum, puno bezbednih kilometara, da te autic lepo sluzi :thumbup: , raspisi se po temama, navrati na klupska druzenja...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego, ovo mi je privuklo paznju..


"Za 1.4 kaže da ih Italijani redovno friziraju jer je motor predimenzionisan i dobijaju 105 ks i 140 Nm."

Mozes li se raspitati. Pa nam preneti kako ovo postignu, i koja je cena...

Mislim da bi mnoge interesovalo

Sent from my SM-A536B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/7/2022 at 10:03 PM, totti said:

Ovo vezano za prozor - nije uobičajeno i često, ali nije ni nešto jedinstveno samo za Fiat. Ima toga i kod drugih proizvođača - pojedini Focusi svih generacija (ne znam samo za novi mk4), prva B klasa itd...

Obrati pažnju kako na simbolu prozora ima dodatnu crtu ispod. To označava da se taj prozor samo spušta jednim dodirom, ali ne i podiže.s-l400.jpg

Sent from my SM-G770F using Tapatalk
 

Nema nažalost tih oznaka kod Fiata.

On 7/7/2022 at 10:48 PM, italiano said:

@Bivši

Ja sam imao problem pri paljenju ali samo zimi, tj.kad su temperature ispod -5 recimo.

Upali i ugasi se odmah, cak i uz dodavanje gasa. Okrenem drugi put i sve u redu.

Bas negde na ovom forumu sam procitao da je problem u losem gorivu tj.niskom oktanskom broju koji ne zadovoljava programirane parametre.

Od tada uvek sipam 100 oktanski benzin, uglavnom NIS, i nikada se to nije ponovilo, ali sa 95 jeste!

Od novembra do marta sipam iskljucivo stotku. U letnjem periodu sam primetio da za nijansu manje trosi ali je toliko i skuplji.

Pozdrav

P.S. srecno sa Tipom, najlepsu boju si odabrao! :thumbup:

Steta sto se 500L nikada nije nudio u toj boji.. 

Upravo sam na ovo mislio kada sam pričao za gorivo. Hvala ti :) Pokušaću i ja tako, leti 95 i zimi 100.

 

P.S. Najlepši mi je u ovoj boji, daje mu sportski duh. Hvala!

On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said:

Ogromna je ako se porede razlicite klase ;) . Fabia je Subcompact (B segment), za broj manja. Najveca razlika sto se prostora unutra tice je posledica veceg WheelBase, a zatim sirina i zapremina gepeka. Isto kao kada bi rekli da je razlika ogromna poredeci npr. Passat/Insigniu/508/Mondeo koji su D segment, sa nekim autom iz C (Compact) segmenta.

Tipo, iako je na modifikovanoj Small platformi (originalno su na njoj krenuli Grande Punto i Corsa), spoljnim dimenzijama je apsolutno u proseku klase, sa WheelBase od 2.64 m takodje. Ono sto je plus je velicina gepeka - cela kabina je pomerena unapred, prednji prepust je kraci, sto rezultira sa nekih 40-50 litara zapremine gepeka vise (440l, Golfovi, Leoni su obicno na 380l, prethodni Bravo na 400l, itd...). Po tome od HB verzija mogu da mu pariraju samo modeli sa horizontalno pomicnom zadnjom klupom (ali onda na ustrb mesta na istoj).

U pravu si. Mene je nekako cenovni rang usmerio da poredim sa Škodom. Znam da je Fabia segment B, ali danas je ona skuplja ili približno ista Tipu u zavisnosti od motora i sl. :)

On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said:

Okvirno 13 kg/KS i 10 kg/Nm, zavisi opet sa cim se poredi, sta se vozilo ranije. Potrosnja je rezultat pomenuta 2 parametra, kao i njihove pomerenosti u visoke obrtaje (pik na 6000 i 4500 rpm, respektivno). Posto je to proveren motor, sa sitnim izmenama koriscen decenijama u gomili modela, maltene nema ko ga od nas nije vozio bar u nekom obliku - iscitaj ovu temu gde smo caskali. Naci ces sigurno interesantne podatke, gomilu tehnicke dokumentacije, iskustva iz prakse...: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81159-fiat-nuova-tipo-14-16v-performanse-način-vožnje

 

Licno uopste ne gledam tog "savetodavca" kome je cilj samo da udavi motor i menjac u niskim obrtajima. Pogotovo sto FIRE voli da se vrti, videces interesantna iskustva kolega i sa Tipo i 500L u zavisnosti od rezima rada - sto se tice potrosnje i goriva i ulja.

Apropo goriva, na svom takodje 1368 ccm (samo MultiAir Turbo) miksovao sam i 95 i 100 goriva. Sa aditiviranim lepse ide iz nizih obrtaja, nikakvih problema u radu sa 95, a potrosnja je vrlo slicna. Sa obicnim 95 mi je super palio i na niskim temperaturama, a provalio sam da uvek najtecnije i najlepse sastavlja kada dam kontakt, pritisnem do kraja papucicu gasa, malo je zadrzim, pustim i zaverglam bez gasa (bar na MA). U svim uslovima i sa svakim gorivom tako pali kao singerica, pa cisto probaj ima li razlike i na atmosfercu tako.

Pročitaću temu da vidim šta je generalno najbolje za Tipa.

 

On 7/7/2022 at 11:29 PM, Ivan said:

Dobrodosao na forum, puno bezbednih kilometara, da te autic lepo sluzi :thumbup: , raspisi se po temama, navrati na klupska druzenja...

Hvala ;) Moraću da se raspitam kada i gde se održavaju :rolleyes:

On 7/9/2022 at 1:12 PM, shuxx said:

Mozes li se raspitati. Pa nam preneti kako ovo postignu, i koja je cena...

Mislim da bi mnoge interesovalo
 

Za sad sam saznao cenu - kreće se u rasponu od 400e do 1000e. Garantuju povećanje 10 ks i 13 Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...