Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Austrija 2022

Recommended Posts

F3 vozena po kisi F2 po suvom videcemo kako ce biti za F1 , navijam za kisu da napravi picvajz od trke :)   

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, knezevic76 said:

A Ferarijeve nade oko šampionske titule su sad definitivno potonule, da budu srećni ako ne izbace jedan drugog iz trke.

Medjusobno trkanje vozaca, sebi su kroz istoriju mogli da "priuste" samo vrhunski timovi koji bi u tom trenutku imali ogromnu tehnicku/vozacku dominaciju ili koristili slabost protivnika. Tj. kada su opusteno bili osvajaci sampionskih titula u obe konkurencije. A cak i u tim uslovima, sve je to islo na stetu tima - tenzija, trvenje, udesi, nepotrebni dodatni troskovi...

Koliko licno pratim F1, najcuvenije takvo rivalstvo je bilo u McLarenu, pogotovo sa legendardnim MP4/4 bolidom koji je pokupio maltene sve sto je moglo te sezone 1988. Smatra se mozda i najdominatnijim bolidom u istoriji u jednoj sezoni. I iza toga legendarno dugogodisnje rivalstvo Senne i Prosta, koje sumnjam da ce ikada biti nadmaseno. Mladji se sigurno secaju npr. sezone 2016. i duela Hamiltona i Rosberga.

Evo vrtim ovako iz glave sve ostalo - koliko god ekipe dominatne bile, uglavnom uvek se znala hijerarhija, ko je vozac No1 i kome je sve podredjeno.

Williams je 1992. imao mocni FW14B sa aktivnim vesanjem i gomilom elektronike, kojim je bukvalno urnisao konkurenciju - prva violina "il Leone" Mansell, ledja cuvao Patrese (Senna je ipak bio Senna i umeo cak i tada da pripreti). Sledeca 1993. takodje, dominantni Williams FW15C, profesor Prost i vodonosa Hill.

Cak i Ferrari u vreme najvece dominacije (recimo ona sezona kada je prvi "rival" bio nejaki BAR) - znalo se ko je Schumi i kraj price. Kada i nesto krene naopako, imao je ledja u vidu Irvinea i Barrichella. Onda Red Bull sa cetvorostrukim sampionom Vettelom (sem mozda one jedne sezone sa Webberom)... O dominaciji Merca u hibridnoj eri i dvojcu Hamilton/Bottas da ne pricamo, to je islo do tog nivoa da je nesrecni Bottas postao predmet spr*nje kod svih koji prate F1.

Po meni je to (iako svakako manje interesantno za gledanje i ne bih voleo da je tako) - ali jedini ispravan pristup za osvajanje titula, kada svako u ekipi zna tacno unapred sta treba da radi.

A ovakvim pristupom i dozvolom vozacima da se trkaju - Ferrari se automatski odrekao sampionske titule u poretku vozaca. Ako slucajno krenu carke (a Sainz se ocigledno dodatno okurazio posle konacno prve pobede) - mogu vec sada da se pozdrave i sa titulom u konkurenciji konstruktora. A i bez toga svakako ostalima olaksavaju posao, tu je Checo, Merc i Alpine koji im samo krune dragocene bodove... Ferrari i bilo kakva taktika posle ere Jean Todta su na cao-zdravo. Iskreno mi je najvise bilo zao Alonsa, za njim je u Scuderiji potonuo i Vettel (a kao kamenom vezan, posle one cuvene Nemacke i izletanja sa prvog mesta na domacoj trci). Leclerc je izgleda vec uveliko sledeca zrtva. Nazalost, jer je dobar vozac u pitanju.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar Lekler, vide i iz RB da je Lekler brži od Maksa, pa su ga realno dosta rano povukli u boks u želji da stvari promene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svake 2-3 trke pukne motor dal kod Sainca ili Leklera. Još sada kad Red Bull ima neki problem

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro je, ocekivao sam ferari 1-2 jer je to bilo realno ali Saincov motor se raspade u parcice, bila bi to slatka pobeda ferarija na RB tereno ali dobro je i ovako.

 

Kako sam mislio da ce biti smor trka dobo je bilo, falila jos kisa da dodatno zacini ali ok. 

 

Rasel opet napaljen na pocetku mada ono je vise bio trkacki incident nego za kaznu realno gledano ali dobro mlad je treba ga u korenu seci da ne pravi takve greske, i Ham je tu bio poznat na pocetku karijere kao i Grozan ali dobro se Rasel izvukao na kraju, opet ga dobro ukenjalo :)

Samo neka ovi odustaju Ham vec trci podiju za redom ;)

 

 

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za Leklerka,danas je bio super brz i precizan i videlo se da je brzi od Maksa ,al nemoze nikad da bude kako treba u Ferariju,Saincu se sjebao motor i zapalio.Al dobro,druga uzastopna pobeda za Ferari i idemo dalje neka nastave.Has odlican i Mik i Kevin sjajni,odlican tandem.Inace odlicna trka,dosta preticanja i borbe za pozicije,a i okolo staze kao na fudbalskoj utakmici,kao da je Holandija igrala.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo 5 vozaca zavrsilo u istom krugu, mada i ne cudi kod kratkih staza

 

ovaj Gasli debil dana, kazna za track limit, kazna za izbacivanje Fetela i ako se ne varam kazna za neodradijivanje kazne :D

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast za Leclerca, 3 puta prolazi Maxa i izdrzao je pritisak zadnjih par krugova kada je imao problem sa pedalom gasa.

Slatko me je nasmejao, u snimku radio komunikacije po zavrsetku trke. Cestitaju mu pobedu, dok on komentrise "I was scared, I was really scared!" :D .

Iskreno nisam ocekivao da ce Ferrari biti ovoliko konkurentan na svim komponentama. Konacno i taktika kako treba, prvo su povlacili poteze sa svojim vodecim (i boljim) vozacem. Kao da su skapirali neke stvari, za razliku od npr. poslednjeg Silverstona ili Monaka, gde su mu bukvalno uzeli pobede. Da Sainzu nije otkazao motor, lagana dupla pobeda i maltene savrsena trka. Ferrarijeva prva pobeda u Austriji jos od Schumija (mada nije kasnije ni odrzavana do hibridne ere). Kao i prva pobeda Leclerca, a da prethodno nije bio na pol poziciji.

Lepa trka i za mladog Schumija, 6. mesto, najbolji plasman u karijeri i vozac dana.

 

PS: Ako Binottu i ekipi pritreba oko ovog problema u finisu trke, mogu da pogledaju ovu temu :D :

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferariju pod hitno poslati mejl za članstvo u nas forum,pa da na najbrzi i na najlaksi nacin otklone kvarove na bolidima,pa i neka citaju malo forum,trebace im

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc posle muka sa bolidom uspeo da pobedi Verstappena na VN Austrije
 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Austrije_Trka.jpg.webp

 

Ferrari je potpuno dominirao na Red Bull Ringu.


Dobri vremenski uslovi vladali su pre početka trke na Red Bull Ringu, gde je temperatura staze bila 30 a staze 20 stepeni. Kiša je padala preko noći ali to nije bilo slučaj tokom dana. Ono što smo znali pre početka vikenda da će Valtteri Bottas startovati sa začelja grida, pa se tako finac odlučio da krene iz pitlejna dok je Fernandu Alonsu pripala 19. pozicija jer je njemu Alpine sinoć zamenila motor.

Veliki broj vozača odlučio se da startuje sa medijum gumom osim Zhoua, Tsunode, Vettela i Alonsa koji su montirali tvrdu komponentu. Verstappen je na startu poveo kolonu ispred Leclerca i Ferrarija dok se Russell branio od Perezovih napada. Vozač Mercedesa i Red Bulla su se dodirnuli na četvrtoj krivini posle čega je Meksikanac završio u pesku a kasnije je otišao do boksa kako bi uzeo tvrdu gumu i vratio na poslednju poziciju.

 

 

Peto mesto držao je Ocon, šesto je bio Magnussen, pa Hamilton, Schumacher, Ricciardo i Norris. Leclerc nije davao da mu Verstappen odmah pobegne pa je držao priključak za Holanđaninom kao i Schumacher koji je bio u repu Hamiltonovog Merecdesa. Semostruki šampion napravio je grešku u 4. krugu što je Nemac iskoristio da ga obiđe i dođe do 7. mesta. Na čelu Leclerc je smanjivao razliku za Verstappenom  koja je do 7. kruga pala na pola sekunde ali vozač Ferrarija još uvek nije mogao da izradi poziciju za napad. To se ipak desilo u 10. krugu kada je Monačain pokušao da obiđe Holanđanina koji se uspešno odbranio, dok su sudije objavile da Russella čeka kazna dodavanjem pet skeundi zbog sudar sa Perezom. Samo krug kasnije Leclerc je uspeo da napravi napad na 4. krivini i provuče se ispred Verstappena i tako preuzme vodeću poziciju dok je Russell otišao do boksa, odslužio kaznu  uzveo tvrde pneumatike. Vozač Ferrarija je polako krenuo da se odvaja od Verstappena koji se odlučio da ode na servis u 14. krugu kada je uzeo tvrde pneumatike i u akciju se vratio na osmoj poziciji. Hamilton je u tim mometima obišao Schumachera a do mehaničara je svratio i Norris. Vozač Mercedesa je odmah zatim obišao i Magnussena i probio se do 4. mesta a Danac je odmah stao po tvrdu komponentu.

Verstappen je nastavio da se probija kriz grid pošto je bio brži na svežim pneumaticima i lako je došao do pete pozicije, kada je i Schumacher ušao po nove pneumatike. U duel su tada ušli Hamilton i Verstappen ali je Holanđanin na 4. krivini uspeo da bude ispred. Dobra borba bila je između Tsunode, Zhoua, Ocona i Alonsa koji su se nalazili u voziću a Japanac a bio je vlasnik šestog mesta.  U tim momentima Verstappen je beležio najbrže krugove i smanjivao je razliku za Ferrarijima dok je Ocon do 23. kruga uspeo da obiđe Zhoua i Tsunodu. Ovu grupu vozača susitgli su Magnussen i Schuamcher pa se su se tako čak njih petorica borila za sedmo mesto. U 26. krugu Perez ide u garažu i odustaje sa trke dok se Leclerc baš tada odlazi na zamenu, uzima tvrde pneumatike i vraća se iza Verstappena. U sledećem krugu istu stvar učinio je i Sainz koji je zauzeo peto mesto iza Hamiltona koji još uvek nije bio na zameni.

Tako je posle prve runde servisa Verstappen povratio prvu poziciju sa 5.1 sekundu prednosti nad Leclercom koji je imao 12 krugova mlađe gume. Hamilton je tada otišao po svoje tvrde gume i po povratku zauzeo 6. mesto. Leclerc je od tada počeo da smanjje zaostatk za vodećim, dok je Hamilton preko Ocona povratio svoju 4. poziciju. Već u 32. krugu razlika je pala ispod jedne sekunde a samo krug kasnije na drugoj krivini Monačanin preuzima vodeću poziciju. Posle ovoga pordak u poenima glasio je ovako: Leclerc, Verstappen, Sainz, Hamilton, Ocon, Schumacher, Magnussen, Norris, Russell i Ricciardo.

 

 

Od tada vodeči vozač Ferrarija brzo je došao od 3 sekunde prednosti u odnosu na drugoplasirani Red Bull dok je sada Sainz bio taj koji je smanjivao razliku za njim. Već u 37. krugu Verstappen se odlučio za još jedno stajanje i otišao po nove tvrde pneumatike pa se tako vratio na treću poziciju sa 25 sekundi zaostataka za vodećim.

 

 

U 40. krugu incident su imali Galsy i Vettela na 4. krivini zbog čega je Nemac na kratio bio u pesku ali je uspeo da nastavi trku. U tim trenucima Leclerc je naišao na zaostale vozače zbog čega je izgubio malo na tempu  a nešto ranije Rassell se odlučio za nove stajanje i novi tvrdi pneumatik. Britanac u Merecdesu je do 45. kruga uspeo da se prbije od osmog mesta. Schumacher i Stroll upustili su se u bitku ali je Nemac ovoga puta uspeo da pobedi mada je nekoliko trenutaka kasnije vozača Aston Martina obišao i Magnussen.

U 49. krugu Leclerc ide na novu zamenu guma i ponovo uzima tvrde pneumatike a na stazu se vraća ponovo iza Verstappena za koga je sada zaostajao 3.6 sekundi. Odmah zatim i Sainz je učinio isto a vodeća grupa nailazaila je na vozače koji su zasotajali za krug dok je Latifi u ovim trenucima rešio da odustane. Hamilton je bio sledeći koji je otišao po nove medijum pneumatike a u 52. krugu razlika između vodećeg dvojca pala je na ispod jedne sekunde. Leclerc je napao već u trećoj krivini a već na izlazu je bio ispred Verstappena i tako po treću put danas preuzeo prvo mesto.  Vozač Red Bulla nije uspeo da pratim ritam pa je veoma brzo zaostao više od 2.5s dok se njemu sada Sainz približavao. U 57. krugu još jedna katstrofa za Sainza koga je ponovo izdao motor pa se tako Španac parkirao na četvrtoj krivini gde se njegov F1-75 zapalio.

 

 

Odmah zbog toga je izbačeno stanje virtuelno sigurnosno vozilo, pa su tako Leclerc i Verstappen otišli po medijum pneumatike. Redari su uspeli da lokalizuju požar i uklone Ferrari tako da je trka nastavljena u 60. krugu. Od tada Verstappen je počeo da smanjuje razliku za Leclercom koji se žalio na papuicu gasa a razlika je ubrzo pala na 3.5s. U finišu trke Bottas i Albon su vodili bitku za poslednji bod pa je tako Finac uspeo da se na 4. krivini nađe ispred Tajlanđanina. Vodeći Ferrari je prijavljivao sve veće probleme na dodavanju gasa i menjačem kada se brzine vraćaju u niži prenos, ali je razlika između njega  Verstappena bila oko 2.5 sekundi. Do kraja Leclerc je uspeo da kotroliše probleme i dođe do pobede ispred Verstappena dok je treći bio Hamilton sa velikim zaostatakom od 39. sekundi. Četvrti je bio Russell, peti Ocon, šesti Schumacher, sedmi Norris, osmi Magnussen, deveti Ricciardo a poslednji bod pripao je Alonsu.

 

Rezultati trke za VN Austrije:

 

Austrija_7.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Leclerc i Max i Lewis su posle trke pozvani u sudijske prostorije, a pretila im je kazna zbog narusavanja pravila u Parc Fermeu (tj. dok se vozaci ne izmere i ne izvrsi tehnicka inspekcija bolida):

 

FXUacbkXwAADt8h.thumb.jpg.a2d95e86e30428c2b3550235406000a7.jpg FXUa79PXwAAsMG8.thumb.jpg.44f825044a78a309740fd175140cae6d.jpg FXUbYUZX0AANrQn.thumb.jpg.e7d8ae673e41fa1b543dc6b1aa287512.jpg

 

Na kraju se ispostavilo da su prostor Parc Fermea narusili fizioterapeuti sva 3 vozaca.

Nece biti nikakvih pomeranja u konacnom poretku, a svi su kaznjeni sa po 10.000 evrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mick definitivno vozač dana, od momenta kad je uzeo bodove prošli put, dečko počeo da vozi kako ume, konačno. Samo da tako nastavi. Ko je zapravo i sumnjao u njega, definitivno ga nije pratio kroz karijeru, tradicionalno mu je trebalo uvek malo više vremena da se privikne na bolid / seriju u kojoj vozi, ali kad se privikne, bude izuzetno brz. Nije džabe uzeo titule u prethodnim kategorijama.

 

Ferari konačno imao race pace, uboli su setup samo tako, taktika je bila na mestu, ali su opet izgleda malo više posolili mapu da mogu da pariraju pa je Sainz završio onako. Samo neka nastave ovako, i imaćemo zanimljivu sezonu, u suprotnom ode Max...

 

Mercedes, kao što sam i rekao, vraćaju se tamo gde im je mesto, 40 sekundi iza vodećih na kraju trke, uprkos bljesku u Silverstonu. Rasel u odličnoj seriji, prvo izbacio Žoa pa sada Pereza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen: Utvrdili smo zbog čega smo se mučili sa gumama u Austriji

 

Max_Verstappen_Red_Bull_VN_Francuske_Cetvrtak.jpg.webp

 

Holanđanin imao je tešku trku na Red Bull Ringu.


Max Verstappen jednostavno nije imao tempa na trci za VN Austrije koju je startovao sa prvog mesta a posebno se to odnosio na period sa tvrdim pneumaticima. Vozač Red Bulla je tada čak tri puta obiđen od strane Charlesa Leclerca koji se na kraju mučio sa bolidom ali je uspeo da zabeleži trijumf. Zbog toga se on nada da će se stvari okrenuti na bolje na Pol Rikardu.

“Mislim da mi nismo sastavili dobar paket na bolidu, što je kasnije izazavo probleme sa gumama.” kazao je Max Verstappen na zvaničnoj konferenciji za štampu po dolasku u Francusku. “Sada to razumemo mnogo bolje i očekujem da ćemo biti mnogo konkurentniji sada.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...