Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Austrija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 BWT GROSSER PREIS VON ÖSTERREICH 2022

Lokacija: Red Bull Ring, Špilberg, Austrija

Datum: 8.-10. Jul 2022.

 

Petak 08.07.2022.

Prvi trening: 13:30 -14:30

Kvalifikacije: 17:00 – 18:00

Subota 09.07.2022.

Drugi trening: 12:30 – 13:30

Sprint trka: 16:30 – 17:30

Nedelja 10.07.2022.

Trka: 15:00

 

VN-Austrije-e1579431248728.png.webp

 

Broj krugova:      71

Dužina staze:      4.318 km

Dužina trke:        306.452 km

Broj trka:             33

Prva trka:            1964.

Najviše pobeda: Alain Prost - 3

                           McLaren, Ferrari - 6

 

Österreichring je Austrijska staza koja je bila domaćin F1 18 uzastopnih godina od 1970. do 1987. Staza je skraćena 1997. godine, a naziv je promenila u A1 ring i ugostila je ponovo F1 od 1997. do 2003. godine.
Staza se nalazi u Špilbergu , u Štajerskoj oblasti, ali je za staru stazu Österreichring lokacija često bila Zeltweg jer je veći grad i poznatiji od Špilberga. Međutim staza nikada nije menjala svoju lokaciju, samo je modifikovana.

 

osterreichring_razgldnica-768x480.thumb.jpeg.242c1bedc801ed947f6fbb940a489e99.jpeg

 

Staza je poznata kao veoma brza, pa su tako automobili koji imaju 5 brzina kroz sve krivine prolazili u 3 brzini ili većoj, dok su automobili koji imaju 6 stepeni prenosa te krivine savladavali u ne nižoj brzini od 4. Mnogi su smatrali ovu stazu jako opasnom pogotovo “Boschkurve” krivinu. 180* desnu krivinu koja skoro da nije imala mesta za izletanje. Neke od krivina su bile samo običan put pa je u tim krivinama bila jako mala zaštita ili gotovo nikakva.

Na stazi je verovatno najviše udesa viđeno na samom startu trke, jer je širina staze na tom delu bila svega 9 metara, pa je bolidima koji su široki oko 1.8 m bilo teško da preteknu nekog ispred sebe, a da pri tom ne bude rizično. “Profesor” Alain Prost je često govorio da bi sve staze mogle biti promenjene, ali da A1 ring treba da ostane isti, mada nekoliko proširenja na stazi i izletne površine ne bi škodile.

 

800px-Castrol_a1-ring.jpg 2002_Austrian_GP.jpg

 

1987. godine tokom Austrijskog GP-ja vidjeno je nekoliko restarta, što je navelo čelnike da razmisle o sigurnosti staze. Rezultat toga bilo je povlačenje iz kalendara F1 do 1997. kada je staza preuređena i skraćena. Staza je skraćena sa 5.942 m na 4.326 m, a umesto brzih krivina sada su tu postavljene sporije kako bi se dobile mogućnosti preticanja. Postoje 3 duga pravca kao i krivudavi sektor koji zahteva dobar set-up bolida.

 

red_bull_ring_today.jpeg.webp

 

Nakon 2003. A1 Ring nije bio u kalendaru Fromule 1 punih deset godina. Ipak, zahvaljujući Red Bullu koji je kupio stazu 2013. VN Austrije se vratila na kalendar. Ime staze je ponovo promenjeno i ona sada nosi naziv Red Bull Ring. Većih izmena na samoj stazi nije bilo tako da ona i dalje ostavlja jako dobar utisak na sve vozače. Brza staza i pomalo opasna, mamila je vozače da svaku krivinu prodju što brže i što bolje. Prema rečima veterana Formule 1, to je staza koja je izvlačila najbolje iz bolida, ali i iz vozača.

Ova legendarna staza je u jeku pandemije koronavirusa oigrala veliku ulogu u formiranju kalendara, pošto su se i u 2020. i u 2021. ovde vozile po dve trke. U obe sezone je jedna od te dve trke nosila ime Velika Nagrada Štajerske u čast Austrijske pokrajine u kojoj se staza Red Bull Ring nalazi.

 

 

Austria_Circuit.png

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je sprint trka nekako i OK postala, bude malo više zabave nego da je trening u pitanju, ali mi nikako ne ide u glavu logika oko termina, drugi trening potpuno gubi poentu.

 

Petak - prvi i drugi trening

Subota - kvalifikacije pa sprint

Nedelja - trka

 

Je l' to toliko teško organizovati?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne mogu i kvali i sprint u istom danu jer to je opterecenje i za vozaca i za tim, ipak kad je free practice imas vise vremena za probe, manje izlazaka na stazu, kalkulises, ne moras ful tempo kao u kvali itd., tako da drugi trening ima smisla kao priprema za trku dok je prvi za kvali i sa te strane je to ok organizovano ali meni je ceo taj paket bez veze, doduse sad se vise poena dobija u sprintu pa ima malo vise smisla ali opet...

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, OMP said:

Pa ne mogu i kvali i sprint u istom danu jer to je opterecenje i za vozaca i za tim

Brate sprint traje pola sata, u kvalifikacijama voze tipa 5 krugova sveukupno. Nije to razlog, već hoće da povećaju gledanost u svakom od 3 dana trkačkog vikenda, a to što je raspored biiip nema veze, samo da se malo više love obrne. Iz istog razloga ćemo da izgubimo i Belgiju, kao što smo već izgubili i Nemačku i ostale čuvene trkačke staze, a dobićemo Južne Afrike, Majamije, Las Vegase i Saudijske Arabije...

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Vule said:

Nije to razlog, već hoće da povećaju gledanost u svakom od 3 dana trkačkog vikenda

Upravo tako, pa Liberty Media... Rastezu zanimljivija desavanja i na petak, kako bi povecali gledanost... Cak retko ko i od nas entuzijasta nesto detaljnije isprati taj petak, ako je klasicni format u pitanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očekuje nas drugi a sunčani sprint vikend u Austriji, satnica i prenos

 

Red_Bull_Ring_VN_Austrije_2021.jpg.webp

 

Na stazi Red Bull Ring imaćemo drugačiji format takmičenja.


Za razliku od prošlog vikenda koji je održan u Velikoj Britaniji gde je vreme bilo promenljivo, ovoga puta u Austriji vremenski uslovi biće dosta stabilniji. Tako se za prvi dan vikenda predviđa sunačno vreme sa maksimalnom temperaturom od 20 stepeni.

 

vreme_austrija_petak.jpg.webp

 

Drugi dan na Red Bull Ringu imaće nešto manje sunca a više oblaka ali svakako biće topliji jer će temperatura ići i do 24 stepena.

 

vreme_subota_austrija.jpg.webp

 

Što se tiče poslednjeg dana vikenda, za jutro se predviđa i kiša koja bi trebala da prestane tokom podneva, što bi značilo da bi mogla da spere sav sloj koji je nanet na površinu staze od guma. Ipak, posle toga očekuje se odblačno vreme sa sunčanim intervalima ali sa temperaturama do 21 stepen.

 

vreme_nedelja_austrija.jpg.webp

 

Posle trke u Imoli, Austrija je predviđena da bude drugi sprint vikend u ovoj sezoni. To znači da će se u petak posle samo jednog treninga voziti odmah kvalifikacije što svakako menja pristup svih timova prema ovom vikendu. Jedna od ključnih razlika biće to što će svi vozači imati prvi trening, odnosno samo 60 minuta testa na stazi kako bi odredili podešavanja za svoj bolid jer se konfiguracije posle toga “zaključavaju” i onda slede tradicionalne kvalifikacije. To znači da posle prve sesije u petak nisu moguće veće izmene na bolidu i podešavanjima. Inače, na stazi svakako najveći izazov su ivičnjaci koji su dosta viši u odnosu na druge staze a ranije su to timovi regulisali podizanjem poda, što na novijoj konfiguraciji bolida nije poželjna opcija. Takođe, ovi ivičnjaci umeju da prouzrokuju i određena oštećenja ukoliko se jače pređe preko njih pa je zanimljivo videti kako će se svi snaći sa automobilima koji se voze praktično zalepljeni za zemlju.

Pirelli je za ovu priliku spremio tri svoje najmekše komponente, što znači da je C5 meka, C4 medijum i C3 tvrda guma. Sama konfiguracija Red Bull Ringa je srednje zahtevna za pneumatike, ali ume da bude abarzivna što utiče na potrošnju samih guma. Zanimljivo je da je rekord kruga na stazi 1m05.619s a vlasnik ovog vremena je Carlos Sainz koji je ovo učinio 2020. godine.

 

Pirelli_Austrija_gume.jpg.webp

 

FIA ume da bude izdašna na Red Bull Ringu koji u svojoj konfiguraciji ima 3 pravca i na sva tri je postavila DRS zone. Prva je postavljena 102 metra posle prve krivine a detekcija za nju vršiće se na 160 metara pre ovog zavoja. Druga se nalazi na 100 metara posle treće krivine a detekcije je 40 metara pre ovog skretanja dok je treća smeštena na startno-ciljnom pravcu, odnosno na 106 metara posle 10 krivine a detekcije je na 120 metara pre završnog zavoja.

 

Red_Bull_Ring_DRS.jpg.webp

 

Što se tiče satnice prvi trening na kreće u petak od 13.30h a istog dana su na programu i kvalifikacije od 17h. Za subotu predviđen je drugi trening koji će startovati od 12.30h a sprint trka zakazana je za 16.30h. U nedelju očekuje nas glavna trka a paljenje zelenih svetala kreće od 15h. Prenos je na Sport Klubu HD.

 

Untitled.png.a0801219a8b585365f523c401bc40884.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening.

Ko prati moto GP posle prve krivine pa najduži pravac na sredini istog napravljena je nova šikana da bi se usporili vozači,ovo važi samo za moto GP

FXJQcVWX0AI8jGs.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen ispred Ferrarija na kvalifikacijama u Austriji, oba Mercedesa završila u ogradi

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Austrije_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Prvu trojku ovoga puta delilo je samo 82 hiljaditinke.


Zbog sprint formata vikenda u Austriji, kao što pravila nalažu kvalifikacije su se održale u petak popodne a svi su imali samo jedan trening da se za njih i pripreme. Od samog početka one su bile dosta uzbudljive jer je zbog pravila o ograničenju staze vozačima brinsano dosta krugova.

Ipak, Max Verstappen uspeo je da posle dva prva spora sektora na kraju izveze dobar treći, što mu je donelo prvu poziciju u Q3 i tako je krugom od 1m04.984s uspeo da skine Charlesa Leclerca sa prvog mesta. Treće mesto zauzeo je Carlos Sainz koji je za Red Bullom kasnio samo 82 hiljaditinke dok je Sergio Perez bio četvrti.

Treći deo u dobroj meri obeležila je crvena zastava koje je izbečena zbog vozača Merecdesa. Prvo je Lewis Hamilton izgubio kontrolu nad bolidom i izleteo na sedmoj krivini da bi po restartu sličnu neprijatnost doživeo i George Russell a on je ovoga puta ostao bez kontrole nad W13 u poslednjem zavoju.

 

 

Russell je ipak uspeo da zauzme 5. poziciju ispred odličnog Ocona a dok su dobri bili i vozači Haasa koji su se našli odmah iza.

 

 

Tešku sesiju imao je Gasly koji nije uspeo da se provuče u završni deo dok je Albon upisao dobro 12. mesto. Norris i Ricciardo su se dosta mučili sa svojim McLarenom, što se moglo čuti i preko radija da im ništa nije polazilo za rukom zbog čega su zauzeli 15. i 16. poziciju. Na kraju, razočaravajući dan doživo je Vettel koji će krenuti kao poslednji.

Rezultati sa kvalifikacija za VN Austrije

 

austrija_4.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perezu brisani krugovi zbog sirenja  staze tako da startuje 13.

Prva trojica ocekivano steta sto je Ham izleteo mogao je u prva tri verovatno, Rasela opet kenja em napravio 5. vreme pre izletanja em sad krece 4. zbog Pereza :) bice zanimljivi sprint sutra! 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne verujem da je Max mogao mnogo bolje mozda nesto malo, vise sam tipovao na ferari da nije bilo seckanja 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasel je i bukvalno iskopirao svog idola danas, odmah nakon njega je zavrsio u zidu. 

 

Btw, najkraci krug u celom kalendaru, da vas ne zavaraju ovako male razlike u postavljenom vremenu :) Mecka se priblizila ali ne jos uvek toliko koliko su danasnja vremena sugerisala. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosadna trka sa ocekivanim rasporedom, valjda ce sutra biti zanimljivije, jos kad bi pala kisa :)

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sprint trku je ovo bilo vise nego korektno. Videli smo borbu izmedju Ferarija i ostatak trke se vrteo oko Hasa. Fino je Sumaher drzao Lusi iza,steta sto je izgubio drs, ne bi ga ovaj pretekao. Uglavnom ne rizikuju vozaci u sprint trkama mnogo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa koju borbu ferarija, dva preticanja i to je to, naravno da u drs-u mozes da se branis celu trku tu ne treba nikakva umetnost ni u slabijem bolidu a has tj ferari itekako nije slab motor, ide jako dobro na pravcu, to je mana mnogih staza posebno ove gde drs zone nisu mnogo znacajne a plus sama konfiguracija staze koja ne dozvoljava neka preticanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok se Ferarijevci kroz duele dogovore ko je prvi vozač, Max će imati 110 bodova viška.

Perez opet pokidao danas, a Hamilton malog Šumahera ne bi obišao 4 dana samo da Magnusen nije ispao debil i da ga je ostavio u DRS-u. Nit' je imao koga ispred da stigne, nit' je bio ugrožen na bilo koji način, ostali bi 7-8 lagano.

 

Čekamo trku :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rasel sa starim zadnjim krilom odličan, al sama činjenica da jedan Mercedes nema novo rezervno zadnje krilo mi je hit.
Žao mi što se Alonso nije trkao, Alpina se stalno muva oko tog 5-6 mesta i svaka im čast.
Generalno je vrlo zanimljiva borba od 5-10 mesta
A Ferarijeve nade oko šampionske titule su sad definitivno potonule, da budu srećni ako ne izbace jedan drugog iz trke. Iskreno ne mogu da sakrijem ogorčenje kako Binoto i ostali vode taj tim.
Gajim simpatije prema Lekleru, po meni jedan vrlo kompletan vozač, Sainz može da pokaže da je bolji na mnogo načina, mislim da je izabrao pogrešan i juče nakon trke na intervjuu se lepo moglo videti koliko ima naelektrisanja oko dvojca iz Ferarija i po izjavama i po gestikulacijama. RB samo trlja ruke.

Napred Alfa Romeo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...