Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Velika Britanija 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 PIRELLI BRITISH GRAND PRIX 2022

Lokacija: Silverstone Circuit, Northemptonšir, Engleska

Datum: 1.-3. jul 2022.

 

Petak 01.07.2022.

Prvi trening: 14:00 -15:00

Drugi trening: 17:00 – 18:00

Subota 02.07.2022.

Treći trening: 13:00 – 14:00

Kvalifikacije: 16:00 – 17:00

Nedelja 03.07.2022.

Trka: 16:00

 

VN-Velike-Britanije-e1579431361139.png.webp

 

Broj krugova:      52

Dužina staze:      5.891 km

Dužina trke:        306.198 km

Broj trka:             71

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Lewis Hamilton - 8

                           Ferrari - 16

 

Staza na kojoj je sve počelo. Jedna od svega 3 staze koja se vozi od samog početka i staza koju većina vozača obožava. U poslednjih nekoliko godina Silverstone je bio na listi za odstrel, trebao je biti zamenjen u kalendaru F1, ali napori koje su uložili čelni ljudi staze kao i sama tradicija sačuvale su joj mesto u šampionatu F1 na još neko vreme.

Jedna od najčuvenijih svetskih autodroma je britanski  SilverstounAutodrom Silverstoun prešao je dug put od vojnog aerodroma, pa do trkačke staze. Danas je staza o kojoj se mogu pisati tomovi knjiga. Prvi Gran Pri je održan 13. maja 1950. godine, a pobedio je Đuzepe Farina u Alfa Romeu.

 

Nino Farina James Hunt

 

Osim redovnog održavanje piste, tokom 60-tih godina pista je malo promenila svoje lice. Promene koje su nastale primile su simpatije Hila, Brabhama, Klarka i Stjuarta. Stjuart je, upravo, na Silverstonu osvojio svoj drugi GP Velike Britanije na putu do svoje druge titule svetskog šampiona. Tih godina su renovirane garaže u pit-lane-u, a svedoci F1 prisećaju se dolaska nove mlade zvezde, a ime mu je Hant.

Silverstoun je pretrpeo nove promene 1991. i 1994. zbog nesrećnih slučajeva iste godine u Imoli, ali uprkos promenama “engleski trkački hram” zadržao je epitet jedne od najbržih staza u F1 kalendaru.

 

2005_British_GP-300x217.jpg.webp 2010_British_GP_start-300x217.jpg.webp

 

U novom milenijumu Britancima je zasijala jedna nova zvezda, Luis Hamilton, koji je bio pobednik VN Velike Britanije 2008. u svom McLarenu.

On je između 2014. i 2020. ostvario još šest pobeda i tako postao apsolutni rekorder po broju pobeda ispred Jima Clarka i Alaina Prosta, koji imaju po pet pobeda. Posebno upečatljiva je bila ona iz 2020. kada mu je u prvoj polovini poslednjeg kruga pukla guma, ali je ipak nekako uspeo da se domogne cilja i pobedi pre nego što su ga rivali sustigli.

 

VN Velike Britanije 2020.

 

Staza Silverston je usled izbijanja pandemije korinavirusa 2020. i poteškoća da se organizuje šampionat Formule 1, bila domaćin čak dve trke te godine. Jedna je imala standardni naziv Velika Nagrada Velike Britanije, dok je druga nosila ime Velika Nagrada “70. godišnjice Formule 1” u čast proslave 70. godina od nastanka šampionata.

U 2021. je objavljeno da će Velika Nagrada Velike Britanije biti prva trka na kojoj će se testirati novi format trkačkog vikenda, koji uključuje kvalifikacionu sesiju koja se vozi petkom i potom sprint trku (kvalifikacije) od 100km u subotu, gde konačni plasman iz te trke formira startni poredak za nedeljnu trku.

 

Great_Britain_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promenljivo vreme čeka sve u Silverstonu, 2 DRS zone, satnica i prenos

 

Silverston_Staza_Pravac.jpg.webp

 

Popularno britansko vreme vladaće tokom ovog vikenda.


Kao što je to slučaj u Velikoj Britaniji vremenski uslovi biće nepredvidivi, što znači da će sve kombinacije biti u opticaju. Svi će imati prilike odmah da se priviknu već u petak na treninzima kada bi prema najavama temperature trebale da dostignu oko 20 stepeni ali na nebu biće smene sunca i kiše.

 

vreme_silverston_petak.jpg.webp

 

Takođe, slični uslovi se očekuju i za kvalifikacioni dan.

 

vreme_silverston_subota.jpg.webp

 

Za trkački dan se već najavljuje kiša, koja bi trebala da padne nešto pre sam start.

 

vreme_silverston_nedelja.jpg.webp

 

FIA se za stazu Silverston odlučila da postavi dve DRS zone, ali ni jedna od njih se ne nalazi na startno-ciljnom prvacu. Detekcija za prvu zonu vršiće se 25 metara pre treće krivine a zadnje krilo biće u upotrebi tek 30 metara posle petog zavoja. Za drugu merenje će se ostvarivati na 11. krivini a DRS zona će biti aktivna od 14. krivine.

 

Silverston_satza.jpg.webp

 

Pirreli se za ovu priliku odlučio da donese tri najtvrđe komponente iz svog menija, jer je opterećenje samih pneumatika dosta veliko. U prošlosti ovde smo imali prilike da vidimo da su gume znale da popuste ili pucaju kada se stave na sam limit, zbog čega je ovoga puta dopremljena C1 komponenta kao tvrda, C2 je medijum a C3 nosiće oznaku meke gume. Inače, staza Silverston važi za onu na kojoj vozači vole da imaju dosta prijanjanja, potrošnja pneumatika nije velika ali je zato veliko opterećenje.

 

Pirelli_Silverston.jpg.webp

 

Ovoga puta se posle Kanade i večernjih termina vraćamo ponovo na evropsko vreme. Tako je prvi trening zakazan za petak od 13h a drugi već kreće od 17h. Subota započinje trećom trening sesijom koja je zakazana za 13h a kvalifikacije su na rasporedu od 16h. Trka je na programu u nedelju od 16h. Svi prenosi su na Sport Klubu HD.

 

Untitled.png.d40c5329b9ad0c3fa1fef71b1932455c.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi trening

Padala kiša pa skoro da niko nije ni vozio. Kiša ništa posebno 5 min pre kraja staza se prosušila pa je većina izašla na stazu na gumama za suvo. Fetel se okrenuo pa su prekinuli trening minut pre kraja. Alpina i Vilijams doneli nove delove uglavnom sve više bolida liči na Red Bull. I sam Red Bull je imao neke izmene na zadnjem delu

 

FWlUsLDXoAM6uzP.jpeg

FWhTcMIXgAEgOi-.jpeg FWgQwBPUUAc4vVN.jpeg FWhHSZXXwAAz8-E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz zabeležio svoju prvu pol poziciju u karijeri na Silverstonu

 

sainz vb 2023.jpg

 

Španski vozač najbolje se snašao po kišovitom vremenu i mokroj stazi. Pošto padavine nisu bile predviđene tokom trajanja trećeg treninga za kvalifikacije se prognoziralo nešto sasvim drugo. Tako su šanse za kišu bile velike a ona je krenula da prska na samo 15 minuta pre početka kvalifikacija, a u tim momentima temperatura staze bila je 26, a vazduha 17 stepeni. Samo koji minut kasnije kiša se pojačala pa je tako staza bila mokra. Zato su se vozači još pre paljenja zelenih svetala ređali na izlazu iz pitlejna kako bi što pre izašli na stazu.

 

Za početak svi su se opredelili za intermidijat pneumatike a poslednji garažu napustili su vozači Alpina. Na stazi je vladala velika gužva a vidljivost je bila ograničena zbog sprejeva vode koji su pravii vozači a posle prve runde krugova najbolje vreme imao je Leclerc od 1m43.028s ispred Verstappena i Albona. Vremena krugova su i dalje padala pošto su vozači nalazili način da pronađu dodatno prijanjanje. Tako su Leclerc i Verstappen razmeljivali svoja vremena ali je vozač Ferrarija bio na čelu - 1m42.129s dok je Sainz bio treći a Perez četvrti. Ocon i Alonsu poslednji su koji zabeležili krugove, ali su na polovini sesije ostali na začelju u plasmanu. Verstappen je uspeo da spoji tri brza sektora i dođe na čelo karavana u vremenu od 1m40.452s dok je Leclerc ovoga puta zaostajao nešto više od tri desetinke. U opasnoj zoni tada su se nalazili Alonso, Schumacher, Stroll, Vettel i Gasly ali se se njihove pozicije dosta brzo menjale. U finišu Q1 kiša je skoro pa i prestala a vodeći vozač Red Bulla uspeo je da poboljša i poveća svoju razliku na čelu - 1m39.129s. Leclerc je bio drugi a Sainz treći dok posle velike borbe u Q2 nisu se plasirali Albon, Magnussen, Vettel, Schumacher i Stroll.

 

Na sličan način počeo je i Q2 a svi su i dalje rešili da ostanu na intermdijat pneumaticima. Kiša je i dalje padala  mada su vozači odmah krenuli u lov na vremena. Posle prve runde Verstappen je imao najbolji krug od 1m41.486s ispred Pereza i Zhoua. Vozači Mercedesa nalazili su se na četvrtom i petom mestu dok je Ferrari bio na pozicijama osam i dvanaest. Leclerc je odmah zatim imao dobro vreme koje ga je bacilo na treće mesto jer je Verstappen uštopovao krug od 1m40.655s, a Hamilton je uspeo da se probije na drugu poziciju. Na 6 minuta do kraja drugog dela kiša je bila sve jača a u opasnoj zoni nalazili su se Gasly, Bottas, Tsunoda, Ricciardo i Ocon. Vodeći Holanđanin je posle jedne greške rešio da ode do garaže a zbog sve težih uslova na stazi vozači nisu uspevali da poprave svoje učinke. Tako je Verstappen ponovo bio najbrži i posle drugog dela ispred Hamilona i Leclerca dok smo se ovoga puta od kvalifikacija oprostili od Gaslya, Bottasa, Tsunode, Ricciarda i Ocona. Najveće iznenađenje pred početak trećeg dela bio je plasman Nicholasa Latifija u Q3.

 

Po radaru mogli smo da vidimo da je kiša slabije padala pred sam početak trećeg dela a oba vozača Ferrarija bila su prva na izlasku iz ''pitlejna'', a njima su se kasnije priključili ostali vozači. ''Intermidijat'' pneumatici bili su i dalje u upotrebi kod svih prisutnih a padavina gotovo da nije ni bilo. Verstappen se u završnici svog prvog kruga okrenuo na stazi a Alonso je u ranoj fazi imao najbolje vreme - 1m46.227s. Vozači su prijavljivali da se staza sušila, a Leclerc je u tim trenucima izbio na prvo mesto sa krugom od 1m44.844s ispred Verstappena i Alonsa. Vremena su nastavila da padaju iz časa u čas, pa je tako Holanđanin sa svojim Red Bullom izbio na čelo - 1m42.996s a pratio ga je Mercedesov dvojac. Plasman se menjao kao na lutriji sve do zadnjih momenata kada se kiša pojačala, što je omogućilo Carlosu Sainz da zabeleži svoju prvu pol poziciju u karijeri. Španac je pre toga odradio veoma dobar krug od 1m40.993s i tako za 72 hiljaditinke bio ispred Verstappena i Leclerca. Četvrti je bio Perez ispred Hamiltona, Norrisa, Alonsa, Russella, Zhoua i Latifija.

 

Rezultati sa kvalifikacija za VN Velike Britanije:

 

vb 2023.jpg

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainz: Mučio sam se tokom kvalifikacija

 

Carlos_Sainz_Ferrari 01.jpg

 

Španac je na današnjim kvalifikacijama zabeležio svoju prvu pol poziciju u karijeri. U svom 150. trkačkom vikendu Carlos Sainz obezbedio je prvo startno mesto, a ovoga puta to će se desiti na VN Velike Britanije.

''Ovaj moj krug nije bio ništa specijalno, ali i ja sam bio iznenađen time što mi je doneo pol poziciju'', kazao je vozač Ferrarija odmah posle kvalifikacija. ''Mučio sam se stajaćom vodom više nego li u uslovima na trkačkoj liniji. Lako je moglo da se desi da izgubim kontrolu. Najviše je bilo teško da ostavim potrebnu temperaturu. Mislim da smo imali tempo tokom celog vikenda osim na trećem treningu, ali čini mi se da smo to ispravili. Trebalo bi da budemo u dobroj poziciji a uveren sam da će Max i Charles sutra napraviti veliki pritisak.''

 

Verstappen: Q3 je uvek lutrija

 

verstappen_british_gp_2022 max 06.jpg

 

Holanđanin je možda bio najbrži vozač na današnjim kvalifikacijama, ali nije bio konstantan i to ga je koštalo pol-pozicije.
''Uslovi nisu bili laki zbog kiše koja je malo padala, malo nije. Zbog toga su se konstantno menjali i uslovi na stazi. Tajming je bio bitan, ali mislim da je bolid dobro radio. Q3 je uvek pomalo lutrija pošto morate da vozite najbrže što možete. Ipak, start iz prvog startnog reda je dobar rezultat i imamo dobar bolid za trku bez obzira na vremenske uslove. Sutra neće biti bitno samo kako vozimo prvi krug nego celu trku. Moramo i da pazimo na gume i očekujem veliku borbu'', izjavio je Verstappen.

 

Leclerc: Nisam obavio dobar posao i nisam zaslužio pol-poziciju

 

leclerc_british_gp_2022 lcl 02.jpg

 

Monačanin sutra sreće iza Maxa Verstappena, ali je za razliku od Holanđanina na čistoj strani staze.
''Malo sam razočaran, ali sam srećan zbog Carlosa. Znao sam da će poslednji krug sve rešavati, ali ja prosto kao vozač nisam obavio dobar posao i nisam ni zaslužio da budem na pol-poziciji. Ipak, treća pozicija je dobra, tempo je tu i sve bi trebalo da bude kako treba ako sutra složimo sve. Start će biti važan, a onda i upravljanje potrošnjom guma. Teško je reći da li je bolje ići na jedan ili dva pit-stopa i biće interesantno videti ko će se odlučiti za šta'', izjavio je Leclerc.

 

Alonso: Prerano sam postavio svoj najbrži krug

 

alonso_british_gp alonso 01.jpeg

 

Španac smatra da je mogao do drugog startnog reda na današnjim kvalifikacijama.
''Bilo je baš teško razumeti uslove i situacija se menjala iz kruga u krug. Sve je išlo dobro i napredovali smo kroz Q1 i Q2. U Q3 mislim da smo mogli više, ali smo imali loš tajming. Mislim da sam svoj najbolji krug postavio prerano. Svakako ne bi bili u prvom startnom redu, ali mislim da smo mogli do četvrtog ili petog mesta i videćemo šta možemo sutra da uradimo'', izjavio je Alonso.

 

preuzeto sa - pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

total glupost,svi stavili meke gume,jedino leklerku stavili tvrde gume,bas nisu citavi,a i onaj Okon je mogao i negde bezbednije da stane,a ne na pravcu,da nije bilo SC,Ferari bi imao 1 2 u trci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trka rezultat.

Dobro je prošao Kinez danas. Okon je mogao da se parkira pre pravca postoji izlaz ali ne samo on već svi vozači se parkiraju slično retko se ko skloni da ne utiče na trku. Svaka čast Saincu a šteta za Leklera moguće da nisu imali crvene ili žute gume . Mik Šumaher prvi bodovi

FWwYA0GWAAI_he0.jpeg

FWwUibQXkAA68nu.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, dach@ said:

Svaka čast Saincu

Svaka čast za šta? Što je bio najlošiji vozač danas u prvih 10? Što je onako mlitavo startovao oba puta? Što ga je Lekler prao 2 desetinke po krugu sa pola prednjeg krila dok su bili na istim gumama? Što je popustio pod pritiskom Ferštapena posle 5 krugova i skoro izleteo sa staze? Što nije hteo da igra za tim već samo za sebe, što je opet odbio timsko naređenje i zadržavao Leklera 8 krugova bez ikakve potrebe? Ili što je po drugi put odbio timsko naređenje i umesto da gradi Leklera, on ga napada da ne bi bio i sam napadnut od strane Hamiltona, znajući da neće umeti da se odbrani?

 

Katastrofalan lik u svakom smislu i čisto poklonjena pobeda od strane ove cirkuzantske crvene ekipe.

 

Danas svaka čast Hamiltonu na vožnji, svaka čast Perezu koji je opet sa poslednjeg mesta došao do drugog, svaka čast i Lekleru koji vozi kao zmaj, koji je trenutno ubedljivo drugi najbrži trkač na gridu i svaka čast svoj trojici na onoj borbi u poslednjem stintu, s tim da, opet, Lekler nije imao pola krila i imao je stare tvrde gume, neverovatno koliko je dobro vozio ukoliko se sve uzme u obzir. Čak i Hamilton ovaj put pustio gas u Cobbs i nije pokušao da ga ubije, napreduje, nema šta. Ili možda jer nije bio Maks pored njega...

 

Svaka čast i Miku na prvim bodovima, ni manje ni više nego lepa 4 komada, konačno, nadam se da će ovo samo da ga motiviše dodatno i da će imati što više ovakvih trka ubuduće.

 

BTW da Max nije imao problem sa autom, otresao bi ih danas sve kao sline, ali dobro, opet je skupio neki bod, nije loše.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrari je pored toliko natcovecanskih napora da ne uspe, ipak stigao do pobede :D .

Njihova "taktika" mi se zadnjih 15 godina kosi sa svakom zdravom logikom. A kao rezultat toga je da onaj ko bi trebao da bude formalno drugi vozac i koji je evidentno sporiji - striktno odbija timske naredbe, kao Sainz danas. Stvarno mi je zao Leclerca cele sezone - zrelo i agresivno vozi, i umesto da imamo neizvestan sampionat, ekipa ga sabotira samo tako. Gubi vec drugu pobedu ove sezone (uz Monaco), onaj ostanak na stazi za vreme zadnjeg SC je bilo bukvalno pravljenje topovskog mesa od njega. Uzas, od ovakve prilike zbog Maxovih tehnickih problema - umesto apsolutne kontrole situacije i drasticnijeg smanjenja prednosti - uspeli su da skinu prednost u sampionatu vozaca za samo -6 bodova (nesto vise u poretku konstruktora).

Hamilton sjajan, odusevio me, zao mi je bilo sto nije otisao u box na onih +19 sec i da nije bilo onog sporog pit-stopa od 4.5 sec, mogao je mozda i ispred oba Ferrarija bar u tom trenutku. Mada je sve posle nadoknadio i zakuvao SC. Checo takodje sjajan, coveku jednostavno treba neko sra*e na startu :) , da krene sa kraja i pokaze sta sve moze.

Odlicna trka, a po meni najbitnije da je Zhou dobro, nije bas naivno izgledalo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzasan udes, Rasel bas pocetnicku gresku napravio, navikao se na Gaslija i sjebo kineza ali dobro je proslo.

 

Ferari kao da je namerno odigrao za Sainca danas, po ko zna koji put uzasni su i bas navijam da ne osvoje nista ove godine kad su slepci.

 

Luis kralj silverstona opet pokazao kako se vozi i kad imas slabiji bolid, da nije bilo SC posrao bi se po ferariju bar po Saincu a verovatno pobedio, steta sto ga SC sprecio u tome ali sa druge strane napravio dobru trku.

Lepo trkanje Luisa i Leclerca na kraju, kad se trkaju dva korektna vozaca bez kontakta i pederskih poteza koje smo gledali lani.

 

Navijao sam da Sumi dobije Maxa ali em je zelen jos em nije hteo da rizikuje, neko drugi bi verovatno zavrsio posao bez problema sa Maxom

 

Pereza najvise ukenjalo danas tj najvise profitirao sa SC ali to je trkacka sreca. Po meni Perez nije uradio nista spektakularno, ima superioran bolid i bilo je ocekivano da se probije do vrha ali SC mu je pomogao definitivno jer bez njega bodovi bi bili upitni zato sto je morao jos jednom u pit.

Max da nije imao problem ne bi ga ni videli danas.

 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Vule said:

Čak i Hamilton ovaj put pustio gas u Cobbs i nije pokušao da ga ubije, napreduje, nema šta. Ili možda jer nije bio Maks pored njega...

Mislim da je ovo drugo bilo presudno. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa prosle god je bila borba za titulu sad nema razloga da ide na sve ili nista a i sad se trka protiv normalnog lika ne protiv budale

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...