Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Kanada 2022

Recommended Posts

Ma nista sporno oko toga Rasel je odlican i treba da se dokazuje ali po ovim dosadasnjim trkama ne videh da su Luisa forsirali, bas naprotiv u par trka su vidno isli na Rasela kao i na treninzima gde Luis dobija neke varijante delova kao eksperiment dok sa Raselom idu na siguricu, kao sto je bio ovde slucaj u FP3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi novi bolidi slabo rade na dobrim stazama. Azerbejdžan prvi put nije bio interesantan i Kanada da nije bilo prekida i vozila bezbednosti šta bi gledali. Ferari zbog poskakivanja ima manju maksimalnu brzinu nego Red Bull. Max bi lakše prišao Saincu baš zbog te veće maksimalne brzine a dal bi ga prestigao ko zna bilo bi tu posla

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije mi jasno da tim sa tolikim iskustvom ne ume to poskakivanje da reši…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije njima problem da rese samo poskakivanje, podicice bolid, izgubiti performansu i reseno ali to nije poenta, jer je ovo kompleksan problem koji povlaci mnogo toga za sobom mozda i izmenu dobrog dela bolida a za to treba vremena i para a mozda i ne smeju neke stvari da menjaju tokome sezone pa se zato traze neki kompromisi gde gledaju da umanje poskakivanje ali ne na ustrb performansi. Kad u startu omasis ceo koncept tesko ga je tako lako promeniti.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, OMP said:

pa se zato traze neki kompromisi gde gledaju da umanje poskakivanje ali ne na ustrb performansi

U prevodu, patosiraćemo bolid u Azerbejdžanu da nam vozači dožive potres mozga i da slome kičmu pa ćemo da se žalimo FIA-i kako je to sve nebezbedno, a onda ćemo da vidimo kakvu direktivu će da donesu, možda uspore ostale timove da mi možemo da stignemo.

 

Btw ne znam ko je primetio dodatno ojačanje poda kod Mercedesa na FP1 i FP2, to je doneto kao opcija da se instalira tek par dana pred trku, gde su jedino oni već imali spremno rešenje, već su se Binoto i Horner javno zapitali odakle im takve informacije i taj nacrt...

 

Dakle, opet muljanje kao i prethodnih 10 godina, samo da vidimo da li će da urodi plodom i ovaj put.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A RB nikad nije muljao i ne mulja kao ni ferari u Šumi eri??? To su ozbiljni igraci u ozbiljnoj igri i naravno da ce uvek biti muljanja za sopstvenu korist a ne za dobrobit ostalih glupo je uopste pricati na ovu temu, nije to jedini segment sporta gde je tako pa i zivota izmedju ostalog, sad je od jednom mercedes prst u oku svima a niko ne pamti RB eru, koja je opet na pomolu, kao ni eru ferarija, tad je sve bilo ok i sve se moglo, Horner malo zakuka i odmah se sve resava, vidno saplice svog vozaca u koristi Fetela itd. Kako je Alonso osvojio titulu u renou sa onim aktivnim nosem ili Prost u wiliamsu sa aktivnim vesanjem koje se naprasno ukida sledece sezone kad Sena dolazi u will, ovaj sport je takav ko zeli da ga takovog prihvati nece se opterecivati takvim radnjama i nervirati posto drugacije ne funkcionise nesto gde se vrte miliarde u svakom smislu i sport koji je u stvari osnova za dalji razvoj auto industrije.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, OMP said:

sad je od jednom mercedes prst u oku svima

Nije sad već prethodnih 10 godina. Niko nikada nije imao ovoliku političku zaleđinu i odvratno otvorenu podršku toliko dug period. I taman kada misliš evo, završila se njihova era, konačno nisu uspeli da naprave konkurentan auto, oni umesto da zasuču rukave i takmiče se na stazi, oni opet pokušavaju druge da uspore jer nisu uvek prvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso nije pobedio sa aktivnim nosom, ukinuli su to usred sezone iako je na pocetku sezone bilo procenjeno kao legalno.

 

Ne bih se slozio da Hamiltona ne guraju na sve moguce nacine, pa u Azarbejdzanu Raselu nisu cestitali trece mesto, nego se izvinjavali Hamiltonu sto ga bole ledja :lol: Sad Hamiltonu prste cestitke za isto takvo trece mesto. Podseca jako na sezonu sa Alonsom u istom timu sa Hamiltonom.

 

Sto se tice poskakivanja, ocigledno je da je Redbul napravio najsofisticiraniji trap ove sezone nakon sto su prosle godine shvatili da im je to najveca mana u odnosu na Mercedes. Trap kontrolise odlicno poskakivanje i mogu taj bolid da zalepe za tlo sto daje tonu stabilnosti u krivinama i smanje krilo na min i dobiju max brzinu na pravcu. Sumnjam da je stvar aerodinamike jer sada vec svi imaju detaljne slike njihovog poda i nista specijalno nema u tom podruciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma Russel se definitivno bolje snalazi u ovom bolidu Mercedesa od Hamiltona. Tako je od početka sezone, i u kvalifikacijama i u trkama pokazuje da je odličan vozač. Hami nije tek tako uzeo sve te titule i zna vrlo dobro na stazi da iskoristi svaki priliku.
Vratiće se mečka u trkanje, to nije sporno, na koji način, to ćemo videti.
RB i Ferrari imaju trenutno najkompletnijie bolide na stazi i vrhunske prve vozače, zato mi je malo i žao što mečka i Hamilton nisu u igri od početka, bilo bi mnogo mnogo zanimljivije trkanje za podijum.
Lecler, Verstapen i Hamilton su momci koji pre svega voze glavom.
Koliko god da me Hami nervira i ceo tim Mercedesa, bilo bi šteta nemati ih u F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koliko je zaledjinu imao Prost od Balestre, neko bi pomislio da su otac i sin ili topla braca :) pa imao toliku protekciju, ono je bilo sramno po ovaj sport, ali Prost je idalje ostao profesor, dr., mr. i niko ga ne pljuje.

 

Merc nema vecu dominaciju nego sto je imao ferari u Šumi eri to je sigurno, ferari je tad imao svaku mogucu zaledjinu pa niko nije kukao na Sumija kome se poklanjala svaka pozicija i pobeda kad je timski bio ispred njega, ako je neko imao najvise povlastica to je Sumi pored Prosta ali idalje i on vazi za simbol formule 1 i niko ga ne pljuje a znamo kako je dolazio do titula, Ham ih je bar posteno dobijao a ne prljavim potezima i namestanjima a ovi su i pored jakog bolida morali da se sluze prljavstinama.

Koliko godina je ferari smetao svojom dominacijom? a izvinite to je ferari on ne moze biti prst u oku i 20 godina da dominira :)

 

Sticem utisak da narod u stvari voli dominiaciju jednog tima i da se na to navikao jer onda samo kukaju na taj tim ali to nekako prolazi a ne ono kao svi kukaju da bi voleli vise timova u igri za prvo mesto a onda kad se to desi ili pokusava da se desi onda je opet problem, sto bi vama smetalo na koji nacin se merc dovija da se prikljuci vodecima ako vas zanima sto veca konkurencija??? Mene iskreno bas briga i dal Wolf, Horner ili bilo ko drugi daje i dupe FIA-a ako ce taj tim da bude rame uz rame sa ostalima, mene zanima samo jaka konkurencija jer to drzi publiku na nogama a sta se desava kad padnu zavese bas me briga, desavanje na stazi mi je jedino vazno kao gledaocu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, OMP said:

Koliko godina je ferari smetao svojom dominacijom?

Tačno 2 godine, 2002. i 2004, jer su samo tad imali dominantan bolid i lagano uzeli titule. U sezonama 2000, 2001, 2003 je borba bila itekako velika, čak je čini mi se sezona 2003 odlučena u poslednjoj trci i u par bodova. Daleko od dominacije. Za razliku od njih, Mercedes besramno dominira celih 8 godina, a ako računaš i pripremu za hibridnu eru i tehničke direktive koje su imali pre svih, testove guma koje su radili u tajnosti, čitavih 10.

 

Ne znam da li si pratio F1 u eri Šumahera, cenim da jesi. Da li se sećaš koliko pokušaja je bilo da se ubije dominacija Ferarija od strane FIA-e? Toliko je ljudima bio trn u oku da je bukvalno svake sezone menjano po jedno fundamentalno pravilo, menjan je sistem kvalifikacija, menjana su pravila o gumama, aerodinamika, guran je Michelin koji su vozili McLaren i Williams, ali bukvalno sve je rađeno PROTIV Ferraija kako bi se konačno zaustavili, pa su to napokon uspeli 2005. godine kada su zabranili menjanje guma u toku trke, zamisli to pravilo ej? I to baš zato što je Michelin napravio pneumatik koji može da gura celu trku a Bridgestone nije umeo. Misliš da bi Alonso bio dvostruki šampion da je Ferrari guran od strane FIA-e tada? Ne bi imao nijednu titulu a Šumaher bi sada imao 9 ili 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I zboravih da dodam, treba da shvatimo koliko u stvari nemamo pojma o ovom ili bilo kom sportu jer nismo fizicki u njemu, to sto gledamo i sto se plasira javnosti putem medija je samo mikron desavanja koja neretko ne znace nista i koja ne znamo niti cemo saznati ikad sta se u stvari stvarno radi. Ja sam to shvatio prateci domaci auto sport od malih nogu, sve je to bilo lepo dok sam posmatrao sa strane kao aktivni gledalac trka, ono sedis u publici i gledas, volis ili ne volis ovog ili onog vozac, navijas za nekog jer ti je simpatican, ima lep auto ili dobro vozi ali pojma nemas nista od tom vozacu niti njegovom autu.

Od 2002. sam mnogo aktivnije i dublje usao i zasao u taj sport preko drugara koji su aktivno poceli da se bave istim, i sam sam bio u pokusaju da udjem u tu pricu kao vozac ali je prica otisla na drugu stranu pre svega zbog finansija. Tek sam preko njih isasvi na svaku trku ne samo kao gledalac vec i kao pomoc oko auta, svih aktivnosti vezanih za samo trku itd. upoznajuci ljude, vozace, funkcionere, sudije, shvatio koliko u stvari nisam znao i tad sam na neki blizi nacin neke ljude mogao bolje da vidim i procenim, nego dok samo samo sedeo u publici, kod nekih sam bio u pravu kod nekih debelo gresio. Tako i za ekipe, bolje saznas ko koga gura, ko koga saplice i zbog cega, kog vozaca podrzava politika, kog mafija itd. Tako je i za f1, sta mi znamo ko je stvarno dobar vozac, covek, da li je propalica, humanista, alkos, itd. da li radi po pravilima ili ne, ko koga gura ili sputava itd. jedno je gledati sve to i cuti od glasa javnosti a drugo uci dublje u pore tog drustva. Opet kaze svuda su neki interesi u igri, mahom novcani, u f1 poprilicni pa onda nista ne cudi sto se neki cimaju ovako ili onako da dodju do rezultata ili nekog interesa.

Ako bi krenuli da analiziramo sezone imalo bi tu mnogo sto sta da se kaze pa sta je bilo 2017 i 2018 kad je Fetel bio protivnik Luisu, ko je kriv Fetelu i ferariju sto su brljali, nije merc bio bas tolko nadmocan koliko su ovi ukenjavali, imao je i ferari pobede isto ce se reci i posle ove sezone ako RB osvoji da je bio jaci a sta je sa greskama koje su ferari i vozaci pravili?

Merc je bio najaci one tri seyone 14, 15, 16 kad su se samo Ham i Ros trkali i oduvali konkurenciju, sve ostale sezone su bile tu i tamo, vise na kompletnost ekipe i slabost drugih nego na sirovu snagu, ali tako mozemo do sutra da se ubedujemo i analiziramo ko je bio bolji i zbog cega opet kazem ne znamo mi ni mikron onog sto je stvarno desavanje u cirkusu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso kažnjen nakon trke sa 5 sekundi zato što je blokirao Botasa navodno je više puta menjao pravac dok se branio

Screenshot_20220621-215247.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...