Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Azerbejdžan 2022

Recommended Posts

Je li to crkao onaj motor što su mu, kao, popravljali turbinu?
'Bem ih u... Džaba dobar vozač, kada je tim raspad. I kada naprave dobar bolid useru ili mehaničari ili šefovi sa strategijom.

Poslato sa YAL-L21 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, skrpljen za ovu trku. 

E, je*em ti Fiat :D ... Na trecini trke, odustade ih pola, od najboljih motora sa starta sezone.

Zao mi je najvise zbog Leclerca, a naravno i zbog ocekivane neizvesne zavrsnice. 

Russell se u raspadu od Merca ponovo drzi najbolje od ostatka, lepi izgledi za podijum, odlican. Ili samo ima srece, kao sto neki tvrde, pa ce na svih 8 trka biti u top 5, u tehnicki jos uvek inferiornoj ekipi. 

 

PS: I cetvrti Ferrari upravo produvao :blink:. Ostadose jos samo Bottas i Mick. 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Ivan said:

Da, skrpljen za ovu trku. 

E, je*em ti Fiat :D ... Na trecini trke, odustade ih pola, od najboljih motora sa starta sezone.

Zao mi je najvise zbog Leclerca, a naravno i zbog ocekivane neizvesne zavrsnice. 

Russell se u raspadu od Merca ponovo drzi najbolje od ostatka, lepi izgledi za podijum, odlican. Ili samo ima srece, kaonsto neki tvrde, pa ce na svih 8 trka biti u top 5 :D

 

PS: I cetvrti Ferrari produvao :blink:. Ostadose jos samo Bottas i Mick. 

 

onaj Binoto da menja frizuru i da svi idu kod vracare neke da im skinu magije,neko je ferari odavno omadjijao.

a i Mik i Botas su bas na dobrim pozicijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' vala, niti jednog jedinog krljanja ove godine u trci :D ... Par kratkih zutih zastavica, VSC i teraj...

 

Leclerc pada na 3. mesto, Max sada bezi 34 boda, a Checo je na 2. mestu sa +13. Russel je vec bio ispred Sainza, a sa trecim podijumom ove godine polako duva za vrat i Leclercu.

Red Bull ode na +80 poena, Ferrari je ostao na 199. A zahvaljujuci Russellu i Hamiltonu na 3. i 4. mestu, Mercedes je od ocaja na startu vec na 161. poenu i trecem mestu.

 

Verstappen dominantan na trci u Azerbejdžanu, katastrofa Ferrarija

 

Sergio_Perez_Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Azerbejdzana_Trka.jpg.webp

 

Max Verstappen i Sergio Perez zauzeli su prva dva mesta na stazu i Bakuu.


Lepo i sunčano vreme vladalo je u glavnom gradu Azerbejdžana pred sam početak trke. Temperatura staze iznosila je visokih 49 a vazduha pristojnih 25 stepeni. Većina vozača odlučila se da u trku krene sa medijum gumama dok su tvrde koristili Ricciardo, Ocon, Bottas, Stroll i Schumacher.

Na startu Perez je uspeo da bude agresivan i otme prvo mesto od Leclerca na prvoj krivini dok su se iza njih nalazili Verstappen Sainz i Russell, Gasly, Hamilton, Vettel, Tsunoda i Alonso.  Do trećeg kruga Mekksikanac je na čelu ima prednost od skoro dve sekunde u odnosu na Monačanina dok je Holanđanin kasnio oko jednu sekundu za vozačem Ferrarija. Latifi je od sudija dobio kaznu stajanja od 10 sekundi jer su mu mehaničari dirali bolid na startu posle dozvoljenog vremena. Verstappen je u tim momentima imao aktivan DRS što ga je koristio kako bi se približio Leclercu. Za šesto mesto bitku su vodili Gasly i Hamilton ali Britanac nije uspevao da se značajnije približi Francuzu.

U devetom krugu izbačene su lokane žute zastave jer je Sainz bio u zasustavnoj zoni na 4. krivini, ali je nešto kasnije izbačeno i virtualno sigurnosno vozilo.

 

 

Ferrari je odmah reagovao pa je na zamenu uveo Leclerca mada ovaj servis nije bio baš najbolji. Mnogo čistije je to uradio Mercedes sa Russellom a zatim su redom išli Zhou, Magnussen, Gasly, Vettel, Hamilton, Tsunoda, Albon, Schumacher i Latifi. Trka je ponovo puštena u 10. krugu a prva dva mesta zauzeli su vozači Red Bulla koji nisu išli na servis dok je treće mesto zadržao Leclerc koji je kasnio 12 sekundi za Perezom. Do tada stigla je potvrda da je Sainz prvi vozač koji je danas odustao.

Ocon, Vettel i Hamilton upustili su se u brobu za deveto mesto, pa ga je tako Nemac uspeo da obiđe na manjem pravcu ali ne i da skrene u treću krivini zbog čega je vozač Aston Martina morao da se okrene i zaustavnoj zoni pa je tako pao na 12. mesto. U 14. krugu Verstappen na prvoj krivini preuzima prvo mesto od Pereza dok je njihova prednost nad Leclercom pala na samo 8 sekundi. Hamilton je tada bio u Oconovom menjaču ali nikako nije uspeo da obiđe vozača Alpina. 17. krug nam donosi prvi servis za Pereza koji je stavio tvrde gume a na stazu se vratio na treće mesto iza Leclerca i nešto malo ispred Russella. Hamilton je uspeo da se u trećoj krivini ubaci ispred Ocona i preuzme mu devetu poziciju a baš tada Verstappen je otišao na svoju zamenu, stavio tvrdi pneumatik i na stazu se vratio na drugo mesto ispred Pereza. Posle prve runde servisa Leclerc je imao vodeću poziciju sa 13 sekundi prednosti u odnosu Verstappena i 17 sekundi u odnosu na Pereza.

Veliku borbu za peto mesto vodili su Norris, Ricciardo i Gasly a u 20. krugu veliki šok na stazi, Leclerc odustaje a iz njegovog Ferrarija diže se veliki dim jer je i ovoga puta motor otkazao. Tako je Verstappen ponovo izbio na prvo mesto a pratio ga je Perez sa pet sekundi zaostatka dok je treće mesto zauzimao Russell.

 

 

I Zhou je prijavio problem sa motorm kod svog Alfa Romea a Vettel je ponovo ušao u duel sa Oconom. Kinez je u 25. krugu bio treći vozač koji je pored svog imena upisao odustajanje. Ricciardo je bio jedini vozač među prvih deset koji još uvek nije otišao na servis gde je držao šesto mesto dok je Gasly sa novim tvrdim gumama imao dobru četvrtu poziciju. Magnussen se u 29. krugu približio Ocona koji je branio poslednje mesto za poene dok samo 4 kruga kansnije Danac usporava na stazi, pa onda i parkira svoj bolid i tako i on odustaje.

 

 

Direkcija trke je ponovo uvela stanje virtuelnog sigurnosnog automobila a Red Bull je iskoristio ovu šansu i oba svoja vozača je uveo na zamenu gde im je stavio nove tvrde gume. Russell i Hamilton su takođe uradili istu stvar. Verstappen je i pored svega zadržao svoje prvo mesto, Perez je bio drugi a Russell treći dok je Hamilton zbog ovoga pao na 6. poziciju.

Trka je nastavljena u 35. krugu a Hamilton je krenuo sa svojim napadima na Tsunodu. Tako je vozač Mercedesa veoma brzo pretekao Japanca na prvoj krivinia njegov zaostatak za Gaslyem iznosio je oko 10 sekundi. Verstappen i Perez započeli su internu bitku za bod koji donosi najbrži krug a trenutno on je bio u vlasništvu Meksikanca. Tsunoda je imao problem sa svojim zadnjim krilom i DRS sistemom koji je otkazao, zbog čega je morao do boksa kako bi mehaničari prelepili njegove delove Japanac je do kraja ostao bez ovog pomogala.

 

 

Na osam krugova do kraja Hamilton je smanjio zaostatak za Gaslyem na samo jednu sekundu na nešto kasnije vozač Mercedesa uspeva da se nađe ispred bolida AlphaTaurija. U samom finišu Stroll je odustao od trke i svoj Aston Martin parkirao u garaži.

Do kraja Verstappen je trku mirno priveo kraju i tako sa Perezom koji je bio na drugom mestu zabeležio duplu pobedu za Red Bull a iza njih nalazio sve dvojac Mercedesa. Peto mesto pripalo je odličnom Gaslyu a šesto takođe vrlo dobrom Vettelu. Alonso je uspeo da upiše sedmu poziciju a dobru trku imali su vozači McLarena jer je osmo i deveto mesto pripalo Ricciardu i Norrisu. Poslednji bod otišao je u Oconove ruke.

 

Rezultati sa trke za VN Azerbejdžana:

 

VN_Azerbejdzana_Rezultati.jpg.webp

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bukvalno, nazalost... Nadam se da nece zavrsiti tako jer je odlican, ali identicna je bila sudbina i Alonsa i Vettela u Scuderiji.

Jednostavno i kad ima nade - sami zase*u i pokopaju se, jos od vremena Masse i Kimija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre nego što dođe neko sa glupavim komentarom o timskim naredbama - pogledajte trku prvo i vidite koji trkački tempo je imao Max a koji Perez. Na bilo kom setu guma, u bilo kom momentu trke. Repriza Barselone, ovo me pomalo čak podseća i na Botas-Hamilton, gde je Valteri znao u kvalama da bude ispred ali ga u trci nema nigde. Naravno, ovo nije taj odnos, ali se na prethodnih par trka tako potrefilo.

 

RB kao švajcarski sat, bez greške, opet su malo žrtvovali Q tempo zarad trkačkog, a Ferari nikako da nauči. Pritom su toliko odvrnuli motor da su u kvalama bili skoro 4 desetinke ispred, što je bolesno na stazi koja bi po defaultu trebala više da leži RB-u, ali su zato u trci završili u oblaku dima i na šlep službi.

 

Što se ostatka grida tiče, Mercedesi opet ni krivi ni dužni uzeli velike bodove, a tempo im jedva bolji od Alfa Taurija, oni su lagano sekundu po krugu sporiji od vodeća dva tima i dalje, i koliko god unapređenja da donesu, RB i Ferari će doneti isto toliko i opet bežati. Nemojte da vas tempo Mečke iz Barselone zavara, da nije bilo odustajanja i problema vodeće četvorke, rezultat bi bio Ferari, Red Bul, pa 45 sekundi iza oba Mercedesa.

 

Alpina napakovala NULA downforce-a, kroz krivine kao po kiši, ali na pravcu beže bilo kome ko je otvorio DRS. Na kraju solidni bodovi. Fetel odvezao odlično uprkos jednom izletanju, gde se zapravo odlično snašao i oporavio brzo, čovek pokazuje znanje, za razliku od botine Strola koji ne može bolje od 15. mesta.

 

A Noris me nervira sve više i više, koliko se malac uzdigao, jeste brz ali čekaj stani, nemoj slinav tako biti, prvo je prošle godine tražio da mu Rikardo prepusti pobedu u Monci, sada je svojom "taktikom" (koja nije uspela) prvo Rikardu uništio trku i tvrdi set guma, pa je onda na kraju opet tražio da ga ovaj propusti iako nije mogao ni da mu se približi. Sramota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes sa ovom verzijom bolida teško može da napreduje ove godine. Pa i Barselona je bila smešna za vodeće timove, Max odlazi u box i za 15 krugova nadoknadjuje 22-23 sekunde za Raselom. Red Bull je već posle 2-3 trke počeo da dominira mada nije isto kad te niko ne forsira i vrte bolid na 80% snage. Ferari od kad je drugi put pojačao motore počinju problemi. Prethodna verzija je radila top ali džabe kad je Honda jača pa mora i Ferari da forsira. Alpina u Majamiju i sa DRS nije mogla nikom da pridje a ovde je letela. Za Norisa se slažem otkada je lagano pustio Hamiltona prošle sezone nešto nevolim ni da ga gledam,nekažem da nema brzinu ali pokvaren. Šteta za Rikarda što nikako da pronadje brzinu. Dok je vozio u Red Bull u zadnji deo bolida je bio baš podignut a posle Reno i Meklaren obrnuto zadnji deo je spušten možda je tu problem. A sada bolidi su baš podignuti napred . Fetel najbolja vožnja ove godine,šteta za onu grešku verovatno bi bio četvrti

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono poskakivanje Merca je muka samo i gledati... Nije ni cudo ako vozaci pocinju da osecaju posledice.

 

VIDEO: Hamilton jedva izašao iz bolida, Wolff stavlja zamenu u stanje pripravnosti

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_VN_Azerbejdzana_Subota.jpg.webp

 

Vozači Mercedesa dosta su patili od poskakivanja bolida na pravcima.


Još od početka sezone nemački tim se susreo sa ovim problemom, ali su novi delovi uspeli da donekle budu rešenje na trkama u Majamiju i Španiji, ali se kasnije ova stvar ponovo javila. To je bio slučaj i u Azerbejdžanu, pa su se tako George Russell i Lewis Hamilton žalili na svoje fizičko stanje. Izgleda da je sedmostruki šampion prošao nešto gore, pa je tako posle trku u Bakuu jedva izašao iz bolida.

 

 

“Bolovi idu direktno do kičme i sigurno je da će da to ostavi posledice.” kazao je šef Mercedesa o Hamiltonovom stanju. “Jedno o rešenja jeste da stavimo rezervnog vozača u stanje pripravnosti.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc: Ne znam odakle sad ovi problemi

 

leclerc_azerbaijan_gp_2022_r.jpg.webp

 

Oba Ferrarijeva vozača su morala da se povuku sa trke u Azerbejdžanu zbog problema sa pouzdanošću.


Duplo odustajanje je omogućilo Red Bullu da ostvari laku dvostruku pobedu i potpuno preuzme kontrolu u oba šampionata.

„Ovo boli. Moramo da vidimo šta se dogodilo. Nemam reči koje bi opisale to koliko sam razočaran sada. Još ne znam ništa. Bili smo brzi i nismo imali ovakve probleme u početnom delu sezone. Sada se čini da ih je sve više i više, a mi nismo napravili neke toliko velike promene koje bi imale ovako dramatičan uticaj na pouzdanost. Teško je sada razumeti ovo. Sada sve ovo jednostavno samo boli“, izjavio je Leclerc.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozbiljan debakl ferarija, nema vajde od njih, *ebe RB pa ne pokriva,i da nije odustao Lec opet bi bilo 1-2 za RB a Lec je sam kriv sto je usrao trku jos na startu, ono nije smeo sebi da dozvoli bez obzira na tempo RB-a, ekipa xx put dokazuje da su šarlatani i stvarno vise nemam razumevanja za njih i sto sam keo poceo da navijam na pocetku sezone sad se to gubi polako. RB se jeste malpo pogubio na pocetku ali sad pice punim tempom i bez greske, ne volim ih ali je cinjenica da su najbolji na gridu uvek bili po pitanju taktike i svega ostalog.

Merc ozbiljna bulja, ovo danas je bas bila sreca za oba vozaca, izvukli su maksimum koji su verovatno samo mogli da sanjaju, kao i na prve dve trke....Ham se muci sa Gaslijem na pocetku trke pridje mu na par desetih i tu stane nema ga nigde na pravcu a poskakivanje ozbiljan problem po zdravlje vozaca, ja ono ne bih ni vozio, pogotovo na ovoj stazi i onako dugackom pravcu, stvarno katastrofa plus je Ham covek u godinama nije to za njega :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Ivan said:

Ono poskakivanje Merca je muka samo i gledati... Nije ni cudo ako vozaci pocinju da osecaju posledice.

Pa nek podignu zadnji kraj umesto što rizikuju zdravlje i bezbednost svojih, pa i drugih vozača na stazi. Ali onda ne bi ulazili ni u Q3, verovatno bi GOAT ostao u Q1 u par navrata...

 

Ovako, u svom stilu, samo vrše pritisak na FIA da promeni pravila sa minimalnom propisanom visinom zadnjeg kraja ili dodatkom aktivnog ogibljenja, samo se nadam da im to neće proći i da će se svi ostali pobuniti protiv toga, jer su (skoro) svi ostali uspeli da naprave auto koji normalno radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto izjavio da oni ne zele da se pravila menjaju jer ovako uce kroz suocavanje sa problemima kako bi bili opet najjaci, laz ili istina ne znam ali zbog jednog tima se sigurno nece menjati pravila, moralo bi par timova da se pobuni.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italijanski mediji: Leclercov motor je oštećen bez mogućnosti za popravku

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Azerbejdzana_Grid.jpg.webp

 

Ovaj Monačanin je opet morao da odustane sa trke zbog problema sa agregatom.


Kako prenosi portal Formu1a.uno, druga pogonska jedinica koje je postavljena Charlesu Leclercu u Majamiju ima mnogo lošiju pouzdanost nego što je to slučaj sa verzijom koja je korišćena na početku sezone. Tako je ovaj vozač iz Monaka imao razočaravajući vikend u Azerbejdžanu, jer je po drugi put u poslednje tri trke morao da odustane zbog kvara na motoru a u pitanju je ista pogonska jedinica. Ovaj izvor piše da je italijanski tim ponovo pregledao ovaj motor i ustanovio da su oštećenja velika i da popravka nije moguća.

To svakako znači da će Charles Leclerc morati da uzme potpuno nov motor za VN Kanade. Veći problem za Ferrari predstavlja koju verziju agregata treba da postavi kod svog vozača, jer se druga specifikacija pokazala kao nepouzdana dok prva proizvodi manje snage. Jedan od razloga za ove kvarove navodi se pregevanje motora.

Za sada niko iz Ferrarija još uvek nije potvrdio ove informacije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugo mesto im ne gine kako god da okrenu,onda bolje verzija motora koja može da se vozi. Sa novom verzijom nek nastave razvoj pa ako se pokaže pouzdana lako će je koristiti u toku sezone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni deluje da su nepotrebno srljali od Barselone naovamo. Napredovanje drugih je delimicno mogao da kompenzuje odlican start sezone. Ovako su se sami zaglibili u sopstvenom *** .

Nista gore od nepouzdanog bolida, a ocigledno su ga "nasviravali" za kvalifikacije.

Leclerc ima cini mi se 6 pol pozicija od 8 trka, a ponasaju se kao da je subota kraj trkackog vikenda.

Sto neko vec rece - pola sekunde ispred ovakvog RB u kvalifikacijama, svi u transu, a onda tropa na trecini trke :( .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1 hour ago, Ivan said:

Ovako su se sami zaglibili u sopstvenom ***

Čekaj samo da nađem sopstveni post, ovaj prvi pasus  :D 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...