Jump to content
FAS Goran
Ivan

F1: Monako 2022

Recommended Posts

Zvanično ime: FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2022

Lokacija: Circuit de Monaco, Monte Karlo, Monako

Datum: 27.-29. maj 2022.

 

Petak 27.05.2022.

Prvi trening: 14:00 -15:00

Drugi trening: 17:00 – 18:00

Subota 28.05.2022.

Treći trening: 13:00 – 14:00

Kvalifikacije: 16:00 – 17:00

Nedelja 29.05.2022.

Trka: 15:00

 

VN-Monaka-e1579431334441.png.webp

 

Broj krugova:      78

Dužina staze:      3.337 km

Dužina trke:        260.286 km

Broj trka:             67

Prva trka:            1950.

Najviše pobeda: Ayrton Senna: 6

                           McLaren: 15

 

Jedna od najstarijih staza u kalendaru, najbolja staza na svetu koja se vozi na ulicama grada, staza koja ima najmanje preticanja i jedna od svega dve staze na kojoj se F1 vozi od samog osnivanja. Trka ulicama Monaka je nešto posebno za svakog vozača, za svaki tim i svakog gledaoca F1.

 

monaco_gp_1950.png.webp

 

Najuža staza, ali takodje i najzahtevnija, razdvaja obične vozače od onih vanserijskih. Mesta za greške nema, jer i majmanja greška će vas koštati udaranja u zid, a samim tim i kraj trkačkog vikenda. Aerodinamika vam na ovoj stazi neće biti od prevelike koristi jer se staza sastoji od super sporih krivina i džombastih ulica, pa se za ovu trku bolidi podešavaju na navjveću moguću visinu.

 

Graham Hill senna_mansell_monago_gp_1992-300x191.jpeg.webp

 

Na stazi na kojoj ne postoji idealno mesto za preticanje, kvalifikacije su 90% pobede. Od 67 trka koliko je do sada održano viđen je čak 41 različiti pobednbik. Staza je izazov i za vozače, ali i za bolide, jer se u toku jedne trke stepen prenosa se promeni i nekoliko hiljada puta. Sama staza se jako malo promenila od originalnog izgleda, ali je sigurnost vozača prešla na znatno viši nivo posle 1955. godine kada je legendarni Alberto Ascari završio u luci pored staze.

 

MON-1-300x217.jpg.webp MON-2-300x217.jpg.webp

 

Koliko je teško preticati na ulicama Monaka najbolje će vam reći David Coultard koji je 2001. godine u svom McLarenu pratio Enrike Bernoldija u tada krajnje ne konkurentnom Arrowsu više od pola trke. Trke u Monaku u često dosadne i ne zanimljive jer mesta za preticanje nema, pa su pozicije koje vozač ostvari u prvom krugu često na toj poziciji i završe trku.

Trka je redovna na kalendaru od 1955. a jedni put do sada nije vožena 2020. zbog globalne pandemije koronavirusa.

 

monaco_gp_2019_tabac.jpeg.webp

 

Najuspešniji tim u Monaku je McLaren sa 15 pobeda, a iza njega se nalaze Ferrari sa 9, Lotus sa 7  i BRM sa 5 pobeda.

Od vozača, najviše puta pehar prvoplasiranom vozaču otišao je u ruke legende Ayrtona Senne, čak 6. Sennine pobede u Kneževini imaju posebnu težinu ako se zna da je Brazilac 5 od tih 6 pobeda ostvario uzastopno (od 1989. do 1993.). Schumacher deli 2. mesto sa Grahamom Hillom sa po 5, do ke je na 3. mestu “profesor” Alan Prost sa 4 pobede.

 

Monoco_Circuit.png

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razloga da i ovde Lekler ne osvoji pol poziciju naravno i pobedi.  Kao što piše gore u tekstu poredak u kvalifikacijama je verovatno i poredak na cilju. Da tipujemo, kvalifikacije i prva 3 mesta na kraju

1- Lekler

2 - Sainc

3 - Max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne secam se kako je bilo prosle god ali ranije se cetvrtkom vozili praktisi a petak bio slobodan dan, jel to ameri nesto pormenili ili je neki drugi razlog? Mislim generalno mi i nije bio jasan taj petak u MC zasto je slobodan dan, malo glupo ali tako je bilo dugo 

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, OMP said:

Mislim generalno mi i nije bio jasan taj petak u MC zasto je slobodan dan

Tradicija, a nazalost su i to (uz druge stvari) uspeli da ubiju u F1. Prva trka u Monaku odrzana je 1950. i cuvena je po tome sto je najprestiznija i najglamuroznija u karavanu, takodje odrzavana svake godine od kada sampionat postoji. Dugo vremena je bila i jedina ulicna staza (do pojave ovog pomodarstva sa modernim i dosadnim ulicnim stazama).

Ono sto sam davno citao je da je upravo te 1950. odluceno da F1 vikend startuje na katolicki praznik, pandan mislim nasem pravoslavnom Spasovdanu. Kako se sutradan odmaralo od proslave (citaj treznilo), a trebalo je odabrati jos dva dana za kvalifikacije i samu trku - odluceno je da se petak preskoci i ostatak odrzi u subotu i nedelju. Sto je ostalo tradicija sve do ove godine, kada se trka posle nekoliko decenija dovela u format kao i sve ostale. Ta pauza petkom je koriscena i da se ulice otvore za saobracaj, omoguci normalna dostava i svi jos bolje pripreme za nastupajuce ludilo, kada ceo grad zbog F1 postaje jos veca meta dzet-seta i posetilaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, dach@ said:

Nema razloga da i ovde Lekler ne osvoji pol poziciju naravno i pobedi.  Kao što piše gore u tekstu poredak u kvalifikacijama je verovatno i poredak na cilju. Da tipujemo, kvalifikacije i prva 3 mesta na kraju

1- Lekler

2 - Sainc

3 - Max

Pa u principu ako gledamo idealne uslove da, nema razloga da ne bude tako. Međutim, u realnosti itekako ima razloga, prvo, Lekler i ulične piste, drugo Sainc i njegova forma, treće, ako RB napakuje downforce-a na već standardno vrhunski mehanički grip, vrlo lako Max može do pola.

 

Pritom, RB ovde ne mora da pobedi, Ferari MORA, pa će i pritisak biti ogroman, kako na vozače tako i na ostatak ekipe.

 

Biće zabavno svakako, bar dok ne počne trka :D Jedino se nadam kiši u nedelju, da bar malo zabiberi...

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li ce Lec menjati pogonsku jedinicu i dobiti penalizaciju, to ce ih bas kostati na ovoj stazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece, samo ce turbinu da stave sa prvog motora... 

 

Ali pitanje je da li ce zavrsiti u ogradi - tipujem da hoce :D Sreca ce biti ako bude na treninzima :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najjace je kako je prosle godine Leclerc uzeo pol... Postavio najbrze vreme i par minuta pre kraja Q3 se zabio u zid, "zacementiravsi" svoju pol poziciju :D .

Pa je onda i Ferrari napravio gresku u inspekciji bolida, fokusirali su se na menjac i rekli da je sve OK i da moze da startuje sa pol pozicije. Medjutim kada su izvezli auto na stazu, uocen je problem sa poluosovinom, koliko se secam. Na kraju Leclerc nije ni startovao jer nije bilo dovoljno vremena za zamenu, a Max je krenuo kao prvi sa svoje druge pozicije. Za divno cudo, odlican start je imao Bottas, iznenadio Maxa i poveo trku. Da bi kasnije odustao i Max odvezao do pobede. Secam se da je i Hamilton bio zesca tropa u kvalifikacijama, njegove najgore par godina unazad. Tako je i ostao do kraja zaglavljen iza nekoliko vozaca, a bili su vrlo bitni bodovi u pitanju (kao uostalom i svaka trka prosle godine).

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, Ivan said:

Za divno cudo, odlican start je imao Bottas, iznenadio Maxa i poveo trku

Nije nije, poveo je Max, Botas je jedini relativno korektno pratio ali posle nisu mogli 7 dana da mu odšrafe točak :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si :thumbup: , povukao me taj zaglavljeni tocak kod Bottasa i secanje da mi je laknulo :D .

Sad vrtim film i dobro se secam da se Max na startu agresivno postavio, ukosivsi se nosem ka Bottasu. A Bottas jeste bolje startovao ali ga je Max vrlo agresivno pritisnuo spoljnom stranom, naterao da koci i prvi prosao kroz prvu krivinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto onako ;) - proslogodisnje kvalifikacije u Monaku, pol sa 1:10:346 :

 

E1_3RiiWQAAO1lB.jpeg.9f83339c4078d22ad6d4d70dca701ce2.thumb.jpeg.5ed18826b60a56140843c7ebd6a53763.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deluje da su jos uvek vise koncentrisani na sojke oko staze :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen: Moramo da poboljšamo balans

 

verstappen_monaco_gp_2022_p.jpg.webp

 

Svetski šampion nije mogao da prati tempo vodećih na oba treninga.


„Isprobavali smo neke stvari da bi videli kako će bolid odreagovati. Na prvom treningu sam možda bio malo zadovoljniji. Sa boljim balansom možete malo više da napadate i samim tim su i vremena bolja. Međutim, u odnosu na Ferrari moramo da pronađemo malo više i sada se sve svodi na poboljšanje balansa bolida“, izjavio je Verstappen.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

 

Hamilton: Bolid je poskakivao svuda

 

hamilton_monaco_gp_2022_p.jpg.webp

 

Mercedes je imao dosta problema na prva dva slobodna treninga u Monaku.


„Staza nikada nije bila ovako džombava. Verovatno staza sa najviše džombi na kojoj sam vozio. To otežava stvari, a dodatni problem je što naš bolid mnogo poskakuje. Drugačije je nego na prethodnim trkama, pošto sada imamo probleme i u sporijim krivinama. Danas nije bilo mnogo vremena da se prilagodimo stazi pošto sam se konstantno rvao sa bolidom. Biće jako teško sastaviti dobar krug“, izjavio je Hamilton.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala se skrivaju karte, lufta ima jos koliko hoces :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: Mislim da smo našli uzrok naših problema

 

Helmut_Marko_o_Mercedes_W13.jpg.webp

 

Red Bull nije baš zadovoljan svojim performansama posle prvog dana u Monaku.


Ferrari je uspeo da napravi iskorak na prva dva treninga za VN Monaka, gde su njihovi vozači zauzeli vodeća mesta a tim iz Maranela imao je bolji tempo po jednom krugu. Do izražaja je došla jučerašnja druga sesija gde je Charles Leclerc bio za tri desetinke brži od vozača  tima iz Milton Kinsa.

“U ovim oblastima mi smo malo iza njih. Moramo da nađemo parvi balans.” kazao je savenik tima Helmut Marko za Motorsport-Magazin.com ali je zadovoljan kako njegov tim izgleda po pitanju tempa na medijum pneumaticima. “Mi smo pokušali da nešto učinimo sa Maxom, ali to nije išlo u onom pravcu u koji smo mi želeli. Uspeli smo da indetifikujemo uzrok.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leclerc predvodi Ferrarijev prvi startni red u Monaku, udes Pereza i Sainza obeležio završnicu kvalifikacija

 

Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Monaka_Kvalifikacije.jpg.webp

 

Charles Leclerc bio je najbrži na kvalifikacijama, ali udes Sergia Perez i Carlosa Sainza obeležio je sam kraj sesije.


Vremenski uslovi pred početak kvalifikacija bili su baš dobri. Temperatura staze bila je 49 a vazduha prijatnih 26. stepeni.

Od samog početka na stazi se stvorila gužva jer je veliki broj vozača odlučio da odmah izađe. Plave zastave su bile izbačene gotovo na svakoj krivini ali su svi bili savesni pa tako nije bilo ometanja pri brzim krugovima. Tako je posle uvodnih par minuta najbolji bio Max Verstappen sa krugom od 1m14.295s ispred Sergia Pereza i Estebana Ocona. Vremena su se brzo smenjavala a Sergio Perez je na 10 minuta do kraja Q1 imao najbolje vreme od 1m13.292s a indetičan krug postavio je i Carlos Sainz. U opasnoj zoni nalazili su se Alexander Albon, Pierre Gasly, Guanyu Zhou, Valtteri Bottas, Nicholas Latifi i Mick Shumacher.

Leclerc koji je posle prvog pokušaja padao u plasmanu uspeo je da sastavi najbolja tri sektora i tako izbije na čelo – 1m12.939s. Domaći vozač je krug kasnije useo da se poboljša za oko tri desetinke – 1m12.569s a pratio ga je timski kolega koji je imao zaostatak od 0.047s. Na 2 minuta pre kraja izbačena je crvena zastava jer je Yuki Tsunoda zakačio zid na šikani na izlazu iz tunela ali je uspeo da se vrati do garaže. Tada u opasnoj zoni nalazili su se Ricciardo, Ocon, Latifi, Tsunoda i Zhou a svi su imali dovoljno vreme da ponovo izađnu na stazu i odrade jedan brzi krug. Sesija je urzo nastavljena, ali vodeći ovoga puta nisu želeli da se vrate u akciju. Svi ostali su to učini ali na kraju vizu za Q2 nisu izborili albon, Gasly, Stroll. Latifi i Zhou. Inače na ponoljenom snimku smo mogli da vidimo da Francuz nije uspeo da na vreme započne novi pokušaj.

Na početku Q2 mogli smo odmah da vdimo obračun između Ferrarija i Red Bulla, gde je Perez imao najbolje vreme od 1m12.059s ispred Sainza koji je kasnio 0.015s i Leclerca koji je ima zaostatak od 0.033s dok je Verstappen bio na četvrtom mestu i velikim kašnjenjem od 4 desetinke. Na polovini drugog dela opasnu zonu sačinjavali su Magnussen, Bottas, Tsunoda, Ricciardo i Shumacher. Posle nove runde krugova Leclerc je uspeo da se popravi i dođe na čelo karavana – 1m1.864a dok se Hamilton žalio da su mu se zadnje gume pregrevale. U međuvremenu vozač iz Monaka je propustio da prilikom ulaska u pitlejn ode na vanderdno merenje od strane FIA-e, zbog čega su ga mehaničari vratili na početak gde je završio ovu proceduru. Na kraju u završni deo nisu uspeli da prođu Tsunoda, Bottas, Magnussen, Ricciardo i Schumacher.

Vozači Ferrarija bili su prvi koji su otvorili poslednji deo kvalifikacija dok su piloti Alpina bili jedini koji su odlučili da u prvoj fazi Q3 ostanu u garažama. Leclerc je uspeo da sastavi tri najbolja sektora i upiše krug od 1m11.376s ispred Sainza koji je kasnio dve deseinke, dok su se iza njega našli Perez (+0253s) i Verstappen (+0.290s). Peti je bio Norris ali je za vodećima kasnio više od sekunde pa Hamilton, Russell i Vettel. Ipak, u poslenjim minutu Sergio Perez je izleteo na krivini pred ulazak u tunel gde je završio u zidu u njega naleteo je Carlos Sainz. Tako je put ostao zakrčen, sudije su odmah izbacile crvenu zastavu ali je staza ostala naprohodna. To je značilo da je pol pozcija ostala u rukama Charlesa Leclerca, ispred Carlosa Sainza i Sergia Pereza dok je četvrti bio Ma Verstappen. Peta pozicija ostala je vlasništvu Landa Norrisa, šesti je bio George Russell, sedmi Fernando Alonso, osmi Lewis Hamilton pa Sebastian Vettel i Esteban Ocon.

 

 

Rezultati sa kvalifikacija za VN Monaka:

 

Monako_Kvalifikacije_Rez.jpg

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sainc zabo kocnicu iz straha a nije da nije mogao da izbegne udes, se ne znam kako nije video onoliki bolid i zute zastave a Perez se napalio samo da dobije Maxa sto je i ucinio ali videcemo dal je nesto stradalo na bolidu bitno, svakako Lec ima ogromnu prednost i ako ne nastavi tradiciju neuspeha na ovoj stazi moze konacno da trijumfuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto nije udario u ogradu ni na treninzima, ni na kvali.... Daj Boze da gresim :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...