Jump to content
FAS Goran
pilgrim011

Grande Punto belac 1.3 MJ 75ks

Recommended Posts

Da ne ulazim u cenu. Osetio " majstor " na iskustvo.

To moze da uradi jednom ili ni jednom i gubi musteriju. 

Samo ne znam kako ga nije bilo sramota da kaze da je zamenio jednu paknu? Gde je nasao da kupi paknu na komad? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne u garaži, no u kanti. Išao je sistemom eliminacije dok nije našao 'dobru' koju je skunuo nekome pre par meseci...Sav srećan što je nije bacio!   :lol:

 

 

Gazda pilgrim, nemoj se ljutiti - sprdamo se malo na račun raznoraznih 'majstora' sa kojima smo i sami imali iskustva...Svako u svoje vreme.  :cheers:

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodatak:

 

Ja se upravo vratio od majstora za ključeve... Treći mi je bio 'sreća' pa sam napravio kopiju ključa za ulazna vrata zgrade.

Prvi, komšija, je već drugi dan 'na terenu sam. Vraćam se za 5min. Ako se ne vratim, pročitaj opet!'.

Drugi je u ulici gde nam živi koleza Andreja, gužva k'o u dupetu, ja parkirao nepropisno i na suncu, auto radi, klima radi, stojim na vratima radnje a matorac, nakon što je 3min. tražio odgovarajući blanko ključ, kreće da pravi kopiju. Na način kakav bi mu i lale pozavidele... Laloški na kub, pa još natenane... Mašina mu nešto preskače, spada mu kaiš, pa otvara poklopac jedno 17 puta da namesti kaiš kako bi mogao da nastavi... U tom mu dolazi školska. Da kupi privezak. Moj ključ ostaje na mašini i on sav polunasmejan ustaje da usluži simpatiju. Mora da se šmekaju već 78 godina pošto vidim da ona ima po tri priveska za svaki ključ u torbi. Dobila bakuta privezak al' bi i nešto da pita. Cipzar na koferu koji nije koristila 7-8god. joj glavi. Čime da ga podmaže? Jbt. ja već kipim i molim starijeg gospodina da mi završi ključ. Mašina se pregrejala od rada u prazno. Izvinjava se bakuta ko zna kako i odlazi... Ovaj nastavlja operacuju delimičnog narezivanja/ubušivanja ključa i delimičnog dizanja poklopca kako bi namestio kaiš koji spada. Posle, bez ikakvog preterivanja, 20ak minuta ustaje, ja reko' to je to, kad on mi vraća samo moj ključ i kaže: "Omladinac, neće ti ovo, mašina mi preskače, ne mogu da ti završim."  Ostao sam ovako - :blink: i sa tikovima izašao iz radnje. U tom mi se leteća krava posrala na sveže opran crn auto, 1/3 haube pokrilo. Dok sam se vratio na parking firme, govno se okamenilo...

Treći ključar je naravno Beg u Jevrejskoj pošto više nisam smeo da rizikujem, a tamo znate kako je za parking... Odradio za 2min, naplatio kao puna dnevnica doooobrog umetnika-klesara i veoma ljubazno rekao "izvolite, dođite nam opet.". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PremieRacing Ako će ti biti lakše, taj kod mene bolje da ti i nije narezao. Od 4 ključa koje mi je rezao za ulazna vrata od zgrade 1.5 radi. Pod 1.5 mislim da 1 radi a drugi radi samo sa unutrašnje strane kad otključavam :D Inače lik celo radno vreme stoji u dovratku lokala

 

@pilgrim011 sve što si napisao su čari impulsivne kupovine. U jednom trenutku bićeš zadovoljan i navozaćeš se. I pređi kod nekog od poznatijih majstora što se vrte ovde po forumu ili po fiatovim fb grupama. Makar je po Beogradu izbor. I sam sednem u auto i oteram kod Gorana na Altinu kad znam da mi ovde u NS neće adekvatno uraditi. 

Drugo, informiši se makar o ceni delova da te raznorazni majstori ne vozaju. Imaš eper katalog, ukucaš broj šasije, nađeš deo koji menjaš i onda pogledaš preko neta u par radnji koja je cena čisto da imaš okvirnu cenu.

 

A da je poskupelo sve, jeste... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OMP, taj prekoputaš je lik kojeg mi je preporučio komšija za mali servis, jer je bukvalno na 50 metara od mene. E sad, jeste mi rekao i da kupim svoje delove jer je ovaj skup (ima prodavnicu delova i servis 2 u 1), ali sam ja mislio "ma dobro, koliko to može da bude skup, 'iljada, dve, gore-dole". Za paknu mi je kao pokazao da je jedna zrela za zamenu a druga ok, naravno, ja se baš i ne razumem u paknove. Još je to bilo 31.3., tek što pazarih auto, pa mi je malo izbledelo sećanje. 

@werp690, upravo tako, izvaćario me je jednom, i više nikad, a mogao je da ima redovnu mušteriju, makar za te lake radove - servisi, kočnice. Ja se inače nikad ne žalim i ne svađam kad me neko tako zajebe - samo platim i taj me više ne vidi. 

@andreja.micovic, moj majstor je učenik Goranov koliko znam - dugo godina radio kod njega, poras'o i osamostalio se. Zaista je stručan i specijalista je za Fiat-Lancia i nemam razloga da idem za Altinu kad mi je Dedinje bliže. Plus, dosta puta mi se desilo da mi apsolutno ništa ne naplati iako mi nešto sredi, samo to bude brza intervencija za njega. Vrlo je korektan i sa cenama - npr. mali servis kod njega bi bio 9.200, ovaj što me odrao je naplatio 12.400, a sličnu cifru od oko 12.000 sam dobio od sekretarice Goranove kad sam pitao. Naime, nakon ovog dranja, setio sam se da pozovem da bih uporedio cene. E sad, možda je ona lupila, ali ne verujem. Možda su poskupeli otkako su ovlašćeni servis postali. Tj. tako sam razumeo ovde, da su ovl. servis sada.

Edit, takođe @andreja.micovic, ja sam već veoma zadovoljan autom, samo sam hteo malo da se iskukam zbog guma i ovog derikože preko puta. Sad mi lakše. :D

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma vise smo komentarisali majstora vacarosa da nas ne shvatis pogresno..Inace se pakne menjaju u paru. Jedan tocak pozadi ima dve pakne i druga strana tj drugi tocak ima dve pakne, kao i sa plocicama napred. Kao da ti neko zameni jednu plocicu, a drugu ne, da ti bude jasnije o cemu pisemo. 

Ivan je dobar majstor za Fiata i posten, bar koliko sam cuo od drugih.. Posto vidim po pisanju da ides kod njega. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

@werp690, da, Ivan, pogodio si.

Što se tiče paknova, verovatno je zamenio dva komada na jednom točku u tom slučaju. 

Evo i "računa". Inače sam znao da me je odrao i po tome što, iako ima radnju i generalno izdaje fiskalni račun, meni je prodao neku priču da mu to ne radi trenutno, pa mora keš i taj "nefiskalni" račun. Takođe, sve cifre su mu "okrugle" - nema da piše da nešto košta npr. 1273 dinara i sl., samo 3000, 2000, itd.

I da, derikožu sam častio sa 600 dinara, pa je ispalo 28.000 sve zajedno. :lol:

IMG_20220526_154533.jpg

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites

U setu se dobijaju pakne za oba tocka. Tako da je mozda zamenio i ceo set, a da ga ti nisi dobro razumeo.Cena od 4500 mi deluje kao ceo set. Ako je tako, isprozivasmo coveka na pravdi boga. 

Ostale cene meni ne deluju prevelike. Ne znam koliko kosta filter goriva ali ako je stavio neki kvalitetniji to je to. 

Cenu ruku retko komentarisem jer svako ceni svoj rad. Moglo je to i skuplje, moglo je i nesto jeftinije od zavisnosti proizvodjaca delova. 

P. S a vidim sada u racunu da je menjao dva kociona cilindra i to mi govori da ti je promenio pakne na oba tocka ( 4 pakne), a ne jednu kako si ga ti razumeo ili video u racunu. 

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minutes ago, werp690 said:

U setu se dobijaju pakne za oba tocka. Tako da je mozda zamenio i ceo set, a da ga ti nisi dobro razumeo.Cena od 4500 mi deluje kao ceo set. Ako je tako, isprozivasmo coveka na pravdi boga. 

...

P. S a vidim sada u racunu da je menjao dva kociona cilindra i to mi govori da ti je promenio pakne na oba tocka ( 4 pakne), a ne jednu kako si ga ti razumeo ili video u racunu. 

 

Definitivno  :yes

 

Popljuvasmo ga bzvz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma verujte da me je odrao - odbio je da mi da račun na kome stoji šta je tačno ugradio, nije stavio tačne cene (već sam objasnio kako znam), inače nije baš najstručniji (nije znao par stvari koje ja budak znam, pogrešno me informisao o tome ima li auto DPF), hteo je da uzme za ruke za homokinetički zglob 4.000 dinara, na drugom mestu su uzeli samo 1.000, skuplji je za 3.000 za mali servis od mog majstora koji je daleko bolji. Itd. Ne bih se vraćao više na to. Nikada neću više otići kod njega sem ako ne bude da moram i to je to. Svako može da ima svoje mišljenje, moje je da je derač i da nije pošten. Idemo dalje.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cene sam manje vise pogodio kad sam gore navodio, sem za ulje koje je bas skupo i generalno ta seljanija WR ima cenu a ima toliko drugih dobrih 5w40 ulja po nizoj ceni a takodje i filter goriva je bas jaka cena bez obzira koji je, ako je onaj kao na 1.9jtd sto ide sa holenderima UFI kosta 20e a UFI je prva ugradnja u fiatu, ako je pak samo ulozak filtera onda je takodje kod UFI-a ispod 1000din tako da je tu sigurno odrao. Znaci na ulju i filteru goriva moglo je da se ustedi sigurno bar 2000 a da ne pricamo sto nigde ne pise sta je ugradio i koji kvalitet tako da je mozda stavljao najjeftinije po ceni najskupljih, mene takve stvari najvise nerviraju ja ako odem kod majstora zelim da ucestvujem u odabiru delova i da znam sta placam, zato i izbegavam majstore i sve sto mogu sam kupim i radim ako bas i moram kod majstora onda su to drugari koji nece da me zeznu i opet ja odlucujem u odabiru delova.

Sto se paknova tice ovo je definitivno cena za set za oba tocka, e sad sta je on ugradio a naplatio je opet upitno.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, pilgrim011 said:

kad mi je Dedinje bliže

Par ljudi koje znam ide kod mog imenjaka i svi su zadovoljni... Vise puta sam cuo upravo takve price da neke sitnice stalnim musterijama nije naplacivao. Srecom, ima jos par takvih korektnih servisa za Fiate po BG, bar smo ovde o tome pisali na odgovarajucim temama, da ne reklamiram.

45 minutes ago, pilgrim011 said:

pogrešno me informisao o tome ima li auto DPF

Na kraju balade, ima ili nema DPF :) ? I zar nije za 1.3 MultiJet, sto se ulja tice i nevezano za DPF, u svakom slucaju preporuka bila 9.55535 S1, tj. 5-30 ulje?

Tj. ako je vec sipana Selenia, ne WR 5-40, nego WRPE 5-30)? Ne tvrdim, samo pitam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad si me zbunio, @Ivan - uopšte ne razumem ovaj deo za ulje, to su španska sela za mene. :cry: Valjda ide neko 5w40, ili tako nešto. Samo to znam, ili mislim da znam 

Što se tiče DPF, nema. Ovaj prekoputa mi je rekao da ima, po broju šasije je kao proverio. Posle sam dobio, isto po broju šasije, info u AK Kompresor da nema, i potvrdu od Ivana majstora da definitivno nema.

Edit, ovo nađoh u temi na forumu o uljima:

Fiat Grande Punto

Equipment: 1.3 M-Jet 75CV

Engine: 199A2000

Motor cup and filter: Selenia WR 5W-40 - 3.2 L

Engine cooling system: Paraflu UP - 7,3 L

Brake and clutch system: Tutela TOP 4 - 0.5 L

Gearbox and differential: Tutela Car Technyx - 1.8 L

 

E, da, ispod naslona za ruku, a iza ručne kočnice, postoji nešto što liči na dugme, a što bi trebalo da služi za podešavanje lumbalnog dela, ako sam dobro razumeo. Elem, ništa se ne dešava kad klikćem po tome. Jel to posao za električara? 

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes i sam da preko VIN pogledas u ePer bilo sta sto te zanima. Kako je auto do najmanjeg srafa izasao iz fabrike.

Apropo ulja, dobro se secam ipak. Namerno sam pogledao ovo najstarije uputstvo za GP, gde postoji samo 1.3 75 (prve verzije). Kasnije na Puntu Evo, znam da za Euro 5 sigurno ide 5-30:

 

Untitled.thumb.png.82be3e985ecf66650671d233683f0077.png

 

5-30 je tecljivije na radnim temperaturama. Takodje 5-30 obicno bude full sintetika, dok 5-40 i ne mora.

Recimo fabricka Selenia WR (5-40) nije sinteticko ulje, nego samo sa sintetskom osnovom.

Kao sto neko rece, ima i boljih ulja u tim gradacijama (Motul, Ravenol, Marly,...). Dok je cesta varijanta Shell (koju nude i kod ovlascenih kao zamena za Seleniu), konkretno za dizelase npr. Helix Ultra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čini mi se da su sve maloprodajne cene i da su ok. Jeste filtar goriva malo skuplji od očekivanog, ali ko zna šta je stavljeno

evo ti ovde da vidiš raznolikost cena...

https://www.autohub.rs/s/filter-goriva/fiat-grande-punto-199_-13-d-multijet-dizel-hatchback-55-kw-75-ks?q=&pagesize=32

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Ivan said:

Mozes i sam da preko VIN pogledas u ePer bilo sta sto te zanima. Kako je auto do najmanjeg srafa izasao iz fabrike.

Za moj auto toga nema, barem ne u ePer koji je dostupan onlajn - bukvalno dobijam skoro prazno sve, nema detalja nikakvih. Bilo je već priče na forumu da imam neki specifičan model, pisalo je nešto "Panorama" na ePer-u itd. S druge strane, onome ko ima pristup ažuriranom ePer-u izlistava sve što treba (majstor Ivan, AK Kompresor...).

Ne znam stvarno za ulje, cenim da si ti u pravu, ali ja to ostavljam majstoru, šta sipa, sipao je. Vrlo verovatno da je ovaj pogrešio. 

Mada gledam po netu i nalazim uglavnom 5w40 da se pominje, makar u mojoj brzoj pretrazi, npr. http://motornaulja.blogspot.com/2010/01/top-10-motornih-ulja-za-fiat-punto.html?m=1.

Edited by pilgrim011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cesto se desava da je naslon naknadno ugradjen pa sediste nema u sebi elektromotor za lubalnu podrsku. To najlakse proveris tako sto gurnes manji srafciger u rupu na vrhu te plastike ispod samog naslona i polako otvoris tu plastiku (sa donje strane se drzi pomocu dve tanke plastice zabice koje lako pucaju). Ukoliko postoji konektor sa instalacijom koja se proteze ka rucnoj onda je naslon fabricki postavljen. U tom slucaju prvo otvoris plastiku u podu ispred vozackog sedista i proveris da slucajno neko nije iskopcao konektor. Ako je i tu sve ok onda proveris osigurac za lumbar adjustment. Ako je i on ok, onda je najverovatnije pukla zica u samom sedistu koja daje potporu toj plastici za pomeranje u sedistu. Moguce da je i elektromotor u problemu, ako se prilikom drzanja tastera ispod naslona ne cuje da radi motoric, onda je on u problemu...
Ni manjeg dela, ni duzeg posta...

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011

Nisam mislio da ce eksplodirati motor :) , nego samo ostavih sta je fabricka preporuka iz uputstva. Dosta njih (generalno za MultiJet 1.3, 1.6, 2.0) sipa 5-30, pa ako skine DPF predje na 5-40.

Zato sam upravo i pitao da li na kraju ima ili nema DPF.

5-40 nije lose i za nasu sve topliju klimu, jer je 5-30 tecljivije na visokim temepraturama. A poenta je bila i da ako je vec sipana Selenia 5-40 (pretpostavljam WR), da je to ulje samo sa sinetskom osnovom, a ne full sintetika. I da za manje (ili slicno) para ima boljih ulja. S druge strane, prednost Selenie WR je izuzetno dobar TBN (Total Base Number) od 11. A u pitanju je bitan parametar, bazni broj, koji govori o sposobnosti ulja da neutralise kiseline koje nastaju u procesu sagorevanja i koje imaju visestruko negativan uticaj na motor. Sto je izuzetno bitno na nasem trzistu, gde je dizel gorivo izuzetno "bogato" :) sumporom. Koliko je bila bitna inicijalna TBN vrednost, bilo je bitno i koliko ce TBN manje degradirati kroz period servisnog intervala. A tu se WR veoma dobro pokazalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2022 at 9:15 PM, Lufti said:

Cesto se desava da je naslon naknadno ugradjen pa sediste nema u sebi elektromotor za lubalnu podrsku. To najlakse proveris tako sto gurnes manji srafciger u rupu na vrhu te plastike ispod samog naslona i polako otvoris tu plastiku (sa donje strane se drzi pomocu dve tanke plastice zabice koje lako pucaju).
 

Jesi li ti siguran da neću nešto polomiti, pošto se meni čini da su sve šanse da hoću. :D

Kad gurnem šrafciger, unutra kao da ima dva dela te plastike, mislim da se ne vidi na slici, ali kao da paralelno ide ta spoljašnja plastika i neka unutra koja je drži, i kao da ima neka žabica ili tako nešto, ali nisam siguran dok ne polomim. :lol:

I ako neću polomiti, 'de da guram - između spoljašnje plastike i tog nečeg unutra, ili iza "obe plastike", ako me razumeš?

IMG_20220528_191619.jpg

Edited by pilgrim011
Slika

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011

Jedna slika, 1000 reci:

 

Untitled12.thumb.png.f83be9cb3fc0250c82834ecf360320dc.png

 

Duzi konektor sa 6 mesta za pinove (if available :)) je za lumbalnu podrsku:

 

Untitled12.thumb.png.31a155ab7b1cb8f8b31fdc2e39ec0063.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/26/2022 at 9:47 PM, Ivan said:

@pilgrim011

Nisam mislio da ce eksplodirati motor :) , nego samo ostavih sta je fabricka preporuka iz uputstva. Dosta njih (generalno za MultiJet 1.3, 1.6, 2.0) sipa 5-30, pa ako skine DPF predje na 5-40.

Zato sam upravo i pitao da li na kraju ima ili nema DPF.

5-40 nije lose i za nasu sve topliju klimu, jer je 5-30 tecljivije na visokim temepraturama. A poenta je bila i da ako je vec sipana Selenia 5-40 (pretpostavljam WR), da je to ulje samo sa sinetskom osnovom, a ne full sintetika. I da za manje (ili slicno) para ima boljih ulja. S druge strane, prednost Selenie WR je izuzetno dobar TBN (Total Base Number) od 11. A u pitanju je bitan parametar, bazni broj, koji govori o sposobnosti ulja da neutralise kiseline koje nastaju u procesu sagorevanja i koje imaju visestruko negativan uticaj na motor. Sto je izuzetno bitno na nasem trzistu, gde je dizel gorivo izuzetno "bogato" :) sumporom. Koliko je bila bitna inicijalna TBN vrednost, bilo je bitno i koliko ce TBN manje degradirati kroz period servisnog intervala. A tu se WR veoma dobro pokazalo.

Deder preporuci neko jeftinije ulje od WR za Bravo 1.9 8v bez dpf fabricki... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ravenol je odlicno, full sintetika, bilo je donedavno vrlo povoljno ali vidim da su i njemu digli cene u zadnje vreme. Od 5-40 recimo Ravenol VMO, VST...

Od 5-30 Ravenol VMP je cak sa PAO osnovom, zatim Ravenol SMP... Motul su takodje sa cenama digli u nebesa, konkretno za 1.9 recimo 8100 X-Clean...

Licno sam u bivsi 1.9 zadnjih par godina sipao Helix Ultra 5-40 (sa PurePlus), bila je bas lepa cena sa forumskim popustom. Sa Shell sam nastavio i sa benzincem (Helix HX-7 ECT).

Ako te zanima jeftinija solucija, dosta njih je ranije u 1.9 MultiJet na Stilu sipalo Petronas 3000AV, ako ces 5-40. U Slodesu su bile akcije 4+1 litar gratis, za 1.9 idealno. Em to, em su cene bile upola u odnosu na Seleniu, tako da je cena malog servisa sa Petronasom bila nerealno mala, sto se kaze best-buy :) . A Selenia je, kao sto znas, od pre par godina pod Petronas koncernom. To je ono sto znam da smo najcesce sipali i imali OK iskustva (pored WR i WRPE), mada i 1.9 realno radi na sta hoces :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guras izmedju dve plastike, polako okreni srafciger kao kad okreces kljuc u bravi. Kad otvoris taj gornji deo, dole se plastika drzi na 2 zubica. I njih nezno odvojis, nece se polomiti, samo polako

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Da, srafciger gurni blize sredini

Sent from my SM-A805F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...